موسیقی: ندای خوارز | غرق در خون
پیش از هر سخنی ابتدا از طرف خود و تیم فرهنگیِ گیمفا، درگذشت هنرمندِ ارجمند، موسیقیدانِ فهیم و مولف بزرگ، استاد “محمدرضا لطفی” را به همهی یاران، جامعهی موسیقی، هنردوستان و بهخصوص خانوادهی محترم ایشان تسلیت عرض نموده و آرامش ابدی را برای این مرد بزرگوار آرزومندیم. امروز با بررسیِ موسیقی متنِ یک عنوان شوتر در سبک وسترن، که در سالهای اخیر منتشر گردیده است در خدمت شما عزیزان خواهیم بود؛ با ما همراه باشید…
عنوان Bound in Blood، قسمت دوم از سریِ شوتر اول شخصِ Call of Juarez میباشد که به مانند دیگر قسمتهای این سری، بهوسیلهی استودیوی لهستانیِ Techland ساخته و در سال ۲۰۰۹ توسط شرکت Ubisoft به انتشار رسیده است.
این بازی که بهدست Pawel Selinger و با استفاده از موتور بازیسازیِ Chrome Engine 4 طراحی شده، در سبک وسترن بوده و بهخوبی به ریشههای این سبک وفادار مانده است. وقایع این قسمت، مابین سالهای ۱۸۶۴ تا ۱۸۶۶ رخ میدهند. این عنوان که برای پلتفرمهای Xbox 360، Microsoft Windows و PlayStation 3 توسعه یافته بود، توانست نظر منتقدان و بازیبازانِ بسیاری را به خود جلب نماید؛ بهطوری که از وبگاههای Metacritic و GameRankings نمرات خوب ۷۸ و ۷۹ را کسب نمود.
آهنگسازیِ این قسمت نیز بهمانند سایر قسمتهای سریِ Call of Juarez بر عهدهی Pawel Blaszczak، هنرمند لهستانیتبار بوده است. ایشان که متولد ۱۹۷۱ میلادی میباشند، سابقهی طولانی در آهنگسازیِ بازیهای ویدئویی داشته و از سال ۱۹۹۷ بهطور حرفهای بر روی موسیقی متنِ بازیهای بسیاری همچون Dead Island، سهگانهی Call of Juarez و Chrome و Crime Cities مشغول به فعالیت بودهاند.
Blaszczak فارغالتحصیل رشتهی روزنامهنگاری و روابط عمومی از دانشگاه Wroclaw University of Economics میباشد. ایشان موسیقی را بهطور خصوصی زیر نظر تئوریسین و آهنگساز، Andrzej Henryk Baczek فرا گرفتهاند. عمده فعالیت ایشان در استودیوی Techland و همچنین بر روی بازیهای مستقل و آلبومهای شخصیشان میباشد. آلبوم موسیقی متنِ عنوان Witcher نیز یکی از تجاربِ کاریِ مشترک ایشان با Adam Skorupa بوده که “جایزهی بهترین موسیقی متنِ سال” از سوی وبگاه IGN را برایشان به ارمغان آورده است. از دیگر موفقیتهای هنریِ ایشان میتوان به دریافتِ “جایزهی Platige Image” بهخاطر همکاری با Grzegorz Jonkajtys بر روی انیمیشن The Ark اشاره نمود.
آلبوم موسیقی متنِ Call of Juarez: Bound in Blood در سومِ جولای سال ۲۰۰۹ به انتشار رسید. این اثر دربرگیرندهی بیش از ۷۰ دقیقه موسیقی، در قالب ۵۲ قطعه میباشد. Blaszczak در تنظیم این اثر از سازبندیِ گستردهای از baritone guitar، فلوت و ارکستر سادهی سبک راک، تا سازهای زهی و بادیِ ارکستر سمفونیک، بهره برده است. ایشان در عین خلاقیت تلاش نمودهاند که به ریشههای موسیقیائیِ این سبک، بهخصوص در تنظیم و سازبندی وفادار بمانند؛ وجود بیش از ۵۰ قطعه و تنوع ملودی و ریتم در این آلبوم، خبر از ظرافت و حساسیتِ بالای آهنگساز میدهد. برای آشنائی بیشترِ شما عزیزان با این آلبوم بهطور منتخب، قطعاتی چند را در نظر گرفتهایم که در ادامه به شنیدن و بررسیِ آنها میپردازیم.
Exploration قطعهای کوتاه اما خاطرهانگیز میباشد که در آن ملودیِ گیتار بهخوبی بر روی ریتمِ سوزناک و دلنشینِ نواخته شده توسط گروههای زهی و بادی نشسته است.
[jwplayer config=”player” mediaid=”151286″]
Blaszczak بر روی قطعات اکشن نیز بهخوبی کار نموده است. یکی از این آثار Gunslingers نام دارد که در آن ملودیِ وسترن را بهصورت سوال و جوابِ گیتار و ویولون، بر روی ریتم اصلی که توسط گیتار باس نواخته میشود میشنویم. ناگفته نماند که ریتم نوازیِ قویِ درامر و دیگر نوازندههای سازهای کوبهایِ ارکستر نیز نقش بسزائی را در این اثر ایفا مینمایند.
[jwplayer config=”player” mediaid=”151287″]
قدرت ریتمنوازی را در قطعهی Charging Together بهخوبی درک خواهید نمود. Charging Together از دیگر قطعاتِ اکشن بازی میباشد که در آن شاهد هماهنگیِ بسیار زیبایِ هارمونیِ گروه زهی و کوبهای هستیم. این اثر که تلفیقی از موسیقیِ سمفونیک و سبک راک میباشد، بهخوبی میتواند آدرنالینِ خون هر بازیبازی را بالا برده و نقش بسزائی را در ایجاد هیجان در مراحل اکشن ایفا نماید.
[jwplayer config=”player” mediaid=”151288″]
از دیگر آثارِ زیبای این آلبوم میتوان به قطعات Ride، We’re In Mexico، Marisa و Ray And Thomas و چندین قطعهی دیگر اشاره نمود که گوش سپردن به آنها را به عهدهی خود شما عزیزان میسپاریم؛ امیدواریم که از شنیدن آنها لذت ببرید.
در آخر، از طرف تیم موسیقیِ گیمفا از شما مخاطبانِ فرهیخته و فهیم، خواستاریم درخواستها و انتظارات خود را از بخش موسیقی، با ما در میان گذاشته و ما را هرچه بیشتر با ذائقه و خواستهای خود آشنا سازید؛ بهطور حتم پس از بررسی، تا حد توان به نیازهای شما پاسخ خواهیم داد. منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم…
پر بحثترینها
- بازی های جذابی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت اول)
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
نظرات
موسیقی خوبی بود
عالی بوود… :yes: :yes: :yes:
عالی
ممنون ارک عزیز :yes:
خوشحالم که خوشتون میاد اما خوشحالتر میشم که کمبودها و ایراداتِ من و کلا بخش موسیقی رو بهمون بگین
عالی بود، مخصوصاً آخرین موسیقی 😉
کلا اثر قابل قبولیه. از کارای مستقل خوشم میاد؛ نوآوری توشون زیاد :yes:
Charging Together هم به آدم حس بودن تو یه لایو راکو میده :evilgrin: