۵ دلیل برای شکست خوردن Xbox One در چین از زبان American McGee

آرش سعادتمند
۱۷:۱۲ ۱۳۹۳/۰۲/۱۱

پس از توضیحات شرکت مایکروسافت برای ارائه جدیدترین کنسول خود یعنی Xbox One در کشور چین، طراح و خالق American McGee’s Alice نظر خود را در رابطه با این موضوع چنین اعلام کرده است که این یک شکست بزرگ خواهد بود و هزینه زیادی بر گردن مایکروسافت خواهد افتاد.

آقای American James McGee که به عنوان سازنده Alice: Madness Returns شناخته می شوند، در صفحه پروفایل فیس بوک خود از دلایل شکست خوردن کنسول Xbox One در آینده بعد از عرضه در کشور چین نوشته اند. کشور چین با اینکه ۱۳ سال کنسول های مخصوص بازی های ویدئویی را در کشور خود بن کرده بوده است، با این حال آقای McGee در اولین بخش از صحبت های خود از این ممنوعیت ها به عنوان “ناکافی” یاد کرده اند که حتی با وجود آن شهروندان چینی باز هم به راحتی دسترسی هایی به کنسول ها داشته اند.

در ادامه ایشان گفته اند که “بازار دستگاه های set-top box (مخصوص پخش برنامه های تلویزیونی) در چین اشباع شده است” و این روزها تبدیل به “دستگاه های ارزان و بهتر تبدیل شده اند که از سیستم عامل آندروید نیز بهره مند هستند.” در ادامه این مشکلات بحث استفاده از بازی ها به صورت پایرت و غیر مجاز پیش می آید که با قرار دادن در کنار “مسائل فرهنگی و مخاطبان”، می توان دریافت که زمان نه چندان مناسبی برای عرضه کنسول ها استفاده شده است. در آخر نیز آقای McGee اشاره هایی به سیستم عملکرد کشور چین در رابطه با سانسور محتویات داشته اند که این مورد خود باز هم استفاده از کنسول ها و بازی ها را از طریق بازار سیاه بیشتر می کند. به یادداشت پایانی آقای McGee نیز نگاهی داشته باشید:

مشتریان چینی به تلفن های همراه معتاد شده اند، کنسول های بازی مرده اند و بسیاری موارد دیگر. با این حال کسی نمی تواند جلوی یک دایناسور را بگیرد.

دولت چین در سپتامبر سال گذشته رسما بن کنسول ها را از میان برداشت و شرکت مایکروسافت با سرمایه گذاری ۲۳۷ میلیون دلار همکاری خود را شبکه تلویزیونی چین تحت نام BesTV آغاز کرده است. اولین بن کنسول ها در چین به سال ۲۰۰۰ بر می گردد که دلیل آن نیز محافظت از سلامت فیزیکی و روانی کودکان اعلام شده.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید