روح سرگردان | پیش نمایش Murdered: Soul Suspect
آیا تا به حال به این که یک روح باشید فکر کرده اید؟ اسرار مخفی دنیای دیگر جز چیز هایی هستند که هر انسانی را به فکر فرو می برند. باز هم باید توسط یک بازی رایانه ای دیگر تجربه ی جدیدی را کسب کنید. روح بودن! پس از این که از طریق دنیای گیم با جنگ ها، رویا ها و تخیلات مختلف آشنا شدید، حال نوبت این است که با ایده ی جدیدی رو به رو باشید که آن توانایی بودن در نقش یک روح سرگردان است. البته این امکان به همین سادگی نیست!
Murdered: Soul Suspect عنوان جدیدی است که کمپانی Square Enix توسط استودیو Airtight Games در حال گذراندن مراحل ساخت آن است. این عنوان خلاقیت های بسیاری را به همراه خود دارد. همچنین ایده ی جدید و پر باری که در آن نهادینه شده است کمتر کسی را متعجب نمی کند. وجود یک داستان زیبا و پر پیچ و خم از جمله ویژگی های این عنوان زیبا است.
شاید از جمله افرادی هستید که از ساختار بازی دلِ خوشو نداشته باشید اما باید به این اعتراف کرد که این عنوان مخصوص دوست داران بازی های شوتر و خشن این روز ها نیست! این بازی بیشتر با فکر بازیکن بازی کرده نه مهارت او در تیر اندازی! بهتر است برای آشنایی بیشتر با این عنوان زیبا با این مقاله همراه باشید.
تا به حال از شغل کاراگاهی استفاده های زیادی در بازی های رایانه ای شده و بازخورد های مثبتی از سوی طرفداران و دوست داران این نوع بازی ها به عمل آمده است. برخی از عناوین ایده ی کاراگاهی را جزئی از سبک بازی مورد نظر خود قرار می دهند و برخی دیگر از این ایده به طور کامل بهره بردای کرده و آن را تخصصی و ویژه به کار می برند.
تا به حال حدود این عنواین زیاد دیده شده و شاید هنوز هم از این نوع ایده در فکر درخشان بازی سازان جرقه ای زده شود. به هر حال می توان از این سبک و ایده استفاده های زیادی کرده و آن را در میان پر طرفدار ترین سبک ها جای داد.
نام: Murdered: Soul Suspect
سازنده: Airtight Games
ناشر: Square Enix
سبک: Action/Adventure
پلتفرم ها: PS3، PS4، X360، XONE، PC
تاریخ انتشار: 3 ژوئن ( ۱۳ خرداد )
پس از این که کاراگاه معروف شهر Ronan O’Connor مشغول گذراندن کار های روز مره ی خود بود و با عشق شغل خود را انجام می داد روزی قاتل بزرگ شهر به سراغ او آمده تا قتلی جدید را به لیست خود اضافه کند. گویی او دشمنی عجیبی با رونان داشته و به فکر انتقام است. پس از این که این قاتل به طور ناگهانی و مخفی وارد حریم شخصی رونان می شود با در گیری سختی بر او غلبه می کند.رونان که تنها راه زنده ماندن را فرار می دانست اما این کار را انجام نداده و باز هم در مقابل او مقاومت می کند. او پس از این که ضربات زیادی را تحمل می کند دست به اسلحه ی خود برده تا آخرین راه را امتحان کند.
مثل این که قدرت قاتل بیش از حد زیاد بود و او رونان را از پنجره ی خانه اش به بیرون انداخته و او به خیابان جلوی خانه اش سقوط می کند. قاتل حرفه ای که با جسه ی کوچک و صورت پوشانده ی خود رونان را به حال نیمه بیهوش می بیند هفت تیر به سمت راست بدن او شلیک می کند. حال که رونان خود را روح دیده و بالای سر جسد خود ایستاده است باید باز هم به شغل همیشگی خود ادامه داده و این بار در جست و جوی قاتل خود باشد.
اگه صحنه ی اولیه بازی را دیده و یا تعریف آن را شنیده باشید مطمئنا چند سوال ذهن شما را به طرز مشکوکی درگیر می کند. این طبیعت Murdered است که با ذهن مخاطب به این شکل بازی کرده و ساعت ها او را به فکر عمیقی فرو برد.
اولین سوالی که توجه شما را به خود جلب می کند این است که چرا فرد قاتل به سمت راست بدن رونان شلیک می کند در حالی که با شلیک یک تیر به قلب او می توانست او را به راحتی از بین ببرد. و چرا جای گلوله بر بدن روح رونان نیز قرار دارد که به نظر می رسد این عوامل هیچ گاه بدون دلیل نباشد. همچنین قاتل پر زور می توانست به راحتی و بدون سر و صدا و باقی گذاشتن اثری این قتل حرفه ای را انجام داده نه این که به آسانی راه ها را باز گذاشته و معما هایی را بر جای بگذارد.
این ها همه معماهایی هستند که در طول بازی باید به آن ها بپردازید و کلیدها را تک تک برای باز کردن قفل های سد راه رونان پیدا کنید. در نمایش های به عمل آمده شاهدی هم در ماجرای قتل به داستان اضافه شده که او نیز یک روح دیگر بوده و در دنیای جدیدی که رونان پا به آن گذاشته است وی را در راهش همراهی می کند.
بهتر است سوال ها را هنگام بازی کردن از داستان بپرسید و فکر خود را تا انتشار بازی زیاد برای حل معما های این عنوان استفاده نکنید. گفته شده که بیشتر وقایع بازی حول همین صحنه ی قتل بوده و از هر قسمت آن معمایی برای حل کردن به بازیکن داده می شود.این عنوان را هم می توان جزء بازی هایی دانست که ریل اصلی آن بر پایه ی حس کاراگاهی و پیدا کردن رمز و راز های مختلف است و هیج گاه از سبک های ترکیبی در بازی استفاده نشده است. شاید در قسمت هایی بازی چهره ی ترسناکی به خود بگیرد اما این عامل همیشه جزئی و متغیر هستند.
از جمله خصوصیت های رونان می توان به مغرور و عجول بودن او اشاره کرد. او در دورانی که یک کاراگاه کارکشته بود رفتار های مغرورانه ای نسبت به اطرافیان خود داشت. حال که او یه یک روح بی قدرت تبدیل شده و از دنیا دور است طی روند داستان از رفتار های خود احساس پشیمانی می کند. شاید این عوامل هم جزء زیبایی های داستان شناخته شود.
اما این همه خلاقیت، ایده های پر بار و داستان زیبا با چالش های فراوان مطمئنا به یک گیم پلی و کنترل عالی نیاز دارد. البته باید گفت که با وجود سبک ساده ی این عنوان نیاز به یک گیم پلی بی مصرف نیست! این بازی نه یک عنوان شوتر است و نه یک سبک پر جزئیات شمشیر زنی. همان که گیم پلی در چارچوب اصلی داستان بازی ایفای نقشی داشته باشد به نظر کامل ترین گیم پلی را ارائه می دهد.
به طور کلی می توان بخش ها و مراحل بازی را به کار هایی چون: حل معما ها، پیدا کردن رمز ها، جمع آوری مدارک، تعقیب و گریز و مقابله با دشمن ها تقسیم کرد. این عنوان به هیچ وجه روند یک نواختی ندارد.با وجود این ایده ی داستانی شاید بعضی ار بازیکن ها به خسته کننده بودن این عنوان فکر کنند. مطمئنا سازندگان به این نکته به خوبی رسیدگی کرده اند و همچنین با قرار دادن و ساخت مراحل و بخش های متنوع و چالش برانگیز این مشکل را حل کرده و بر عکس، آن ها یک بازی متنوع تر از دیگر عناوین و حتی شاید در سبک های دیگر خلق کرده اند.حل معما ها از اصلی ترین بخش های بازی بوده و جست و جو به دنبال چگونگی حل آن ها هم خود به عنوان یک مرحله و بخش کامل شناخته می شود. برای این که بازیکن قادر به پیش روی در معما ها باشد مطمئنا به تمرکز زیادی احتایج دارد.
شاید بعضی از این معما ها به حدی سخت باشند که از ادامه ی بازی صرفه نظر کنید! اما نگران نباشید راه های زیادی برای گذشتن از آن ها وجود داشته که هیچ وقت به شما اجازه ی دست کشیدن از بازی را نمی دهد. جمع آوری مدارک و شواهد جزء دیگر کار هایی است که در طول بازی باید به آن بپردازید. این عامل تنها با گشتن و جست و جو کردن در محیط بازی امکان پذیر است.
شما باید بار ها در محیط گشته تا مدرک جرمی را پیدا کرده و از آن در ادامه ی بازی استفاده کنید. برای مثال شما طی چند بار به صحنه ی جرم اصلی باز خواهید گشت و هر دفعه با مدرکی جدید رو به رو می شوید که شاید قبلا آن را دیده باشید اما مفهوم واقعی آن را تازه درک خواهید کرد. شاید بتوان گفت که جمع آوری مدارک شباهت های عمیقی به عنوان جذاب و پر طرفدار کاراگاهی L.A Noire دارد. این بسیار خوش حال کننده است که یک بار دیگر با تجربه ای نو و الهام گرفته شده از این عنوان پر طرفدار مواجه هستیم.
[jwplayer mediaid=”150522″]
برای جمع آوری مدارک می توانید روح رونان را به جسم انسان های حاضر در آن محیط وارد کرده تا نظاره کرد اعمال آن ها باشید. آن ها می توانند کمک بسیاری به شما کرده و قفل های زیادی را برای شما باز کنند. از جست و جو برای پیدا کردن رمز ها هم در کنار معما ها می توان به قسمت های چالش بر انگیز بازی اشاره کرد. بعضی مواقع این رمز ها هستند که باید به دنبال آن ها بگردید تا یک قفل از هزاران قفلی که در طول گیم پلی بازی وجود دارد را باز کنید!
این عنوان مملو از سدهایی است که همیشه مزاحم راه شما می شوند و این به مهارت و هوش و ذکاوت شما بستگی داشته که با چه سرعتی از آن ها بگذرید. تعقیب و گریز و مقابله با باس ها از جمله قسمت هایی است که شاید برای خیلی ها سرگرم کننده باشد.هنوز تعداد کمی از دشمنان موجود در گیم پلی بازی معرفی شده اند. اما سختی مبارزه با چند تن دشمن معرفی شده به حدی بالا بوده که از همین الان عملکر باس های دیگر ار می توان حدس زد. برای این که در این مبارزات موفق عمل کنید باید از تمامی ویژگی ها و قدرت های شخصیت اصلی به خوبی استفاده کرده تا در این نوع مبارزات دچار مشکل نشوید.مطمئنا سازندگان از قوت تخیل بازی بهره برده و با اضافه کردن باس ها خواستار به چالش کشاندن مخاطب را دارند! البته با وجود سبک اصلی بازی یعنی مراحل فکری و ایده ی کاراگاهی می توان از این قسمت ها جزئی نام برد که هر از گاهی به سراغ گیم پلی می آیند.
پس از این که رونان تازه به روح بودن خود پی می برد به دنبال فرد قاتل رفته و او را تعقیب می کند. شاید در ادامه ی بازی با همچین قسمت هایی باز هم رو به رو شده و تعقیب و گریز های زیادی را انجام دهید.
دیگر عاملی که شاید اولین بار است که با آن رو به رو می شوید آزادی عملی بیش از حد روح سرگردان داستان ما است! در نمایش های متعددی که این روز ها تعداد آن ها به بیشترین حد خود رسیده است رونان بدون هیچ محدودیتی قادر به گذشتن از دیوار های ضخیم و یا هر مانع دیگری را داشته و این به آن معنا است که وسعت آزادی عمل در طول گیم پلی دور از انتظارات هر گیمری است!
البته باید گفت که با این شرایط حتما وجود یک محیط بسیار بزرگ در بازی یکی از عواملی بسیار مهم برای بازی سازان است. با وجود این که رونان امکان گذشتن از هر مانعی را دارد، یا سد راه هایی در بازی وجود داشته که از آن ها نمی توان گذشت و یا محیط بازی به اندازه ی کافی وسیع بوده که به آسانی به ته آن نرسید و یا این که هر راهی را که ادامه دهید در آخر به محیط اول خود باز گردید(!).
از همین الان می توان زیرکی سازندگان در این عامل را به خوبی دید. در نهایت گیم پلی Murdered: Soul Suspect آن چیزی است که در حد خودش باشد. در همان محیط جذابیت ها و عوامل سرگرم کننده ی زیادی قرار داده شده که برای این سبک از کامل ترین ویژگی ها تشکیل شده باشد.
از جمله محیط های جذاب بازی که تا به حال از آن معرفی شده قبرستانی است که روح های زیادی در آن جا مشغول به فعالیت هستند. در نگاه اول می توانید جذابیت این محیط و خلاقیت سازندگان در ساخت آن را ببینید. اگر می خواهید در بازی های رایانه ای بیشتر از فکر، هوش و استعداد خود استفاده کنید این عنوان زیبا می توان گزینه ی خوبی برای شما باشد.
ساخت این بازی به گفته ی سازندگان با موتور پر قدرت Unreal Engine 3 بوده و از نکات مثبت گرافیکی این عنوان می توان به تلاش های پی در پی سازندگان بر روی این عامل اشاره ای کرد. تمای زیبایی گیم پلی مربوط به گرافیک زیبا و پر قدرت این عنوان است. در واقع با وجود این که این بازی برای دو کنسول نسل هشتمی کمپانی های سونی و مایکروسافت هم نیز عرضه می گردد قدرت بیشتری را برو روی این دو پلتفرم داشته و به گفته ی سازندگان گرافیک بازی بر روی نسل هشتم قابل قبول تر است.
از نکات مثت پی در پی گرافیک می توان به کیفیت قابل تحسین تکستچر ها اشاره کرد که در همه ی پلتفرم ها به صورت عالی و قابل قبول کار شده است. با وجود سبک و ایده ای که این عنوان در خود دارد وجود محیط های تاریک و سایه مانند با نور های درخشانی که در عمق تاریکی دیده می شوند از زیبایی های این بازی است.
در واقع این قدرت زیاد نور پردازی بازی بوده که باعث هر چه جذاب تر شدن محیط ها و جزئیات آن می شوند. UN3 از موتور های بازی سازی بوده که همیشه در این نوع عوامل سر بلند بیرون آمده و مورد استفاده ی بیشتر بازی سازان حول این سبک و یا مشابه آن بوده است.
از بیشترین رنگ هایی که در محیط به کار گرفته شده است می توان به آبی، سفید و رنگ های مشابه اشاره کرد که دلیل وجود آن ها در محیط بی ربط نبوده. خود شخصیت اصلی هم در گیم پلی با این رنگ ها طراحی شده و در واقع می توان دلیل استفاده از آن ها را روح و دنیای پیرامون آن گفت. شاید این عامل باعث هرچه زیبا تر و جذاب شدن کل بازی باشد که کمک بسزایی به بازی می کند.Murdered: Soul Suspect از لحاظ گرافیکی هم هیچ نوع مشکلی نداشته و از این دید یکی از کامل ترین ها به حساب می آید. با تجربه ی این عنوان مطمئنا غرق در زیبایی های آن خواهید شد.به هر حال Airtight Games با تمامی تلاش و خلاقیت های خود دست به ساخت این عنوان زده است. البته نباید از حقیقت گذشت که با وجود گیمر ها و افرادی که همیشه چشم هایشان بر حقیقت ها بسته است سخت می توان همچین عناوینی را در بین بهترین بازی ها جای داد. همیشه مخالفت های شدیدی با یک ایده ی جدید و خلاق می شود بدون این که حتی ذره ای به واقعیت ها نگریده باشند.
بر خلاف، بازی هایی که همیشه سبک تکراری شوتر و جنگ های بزرگ بی جذابیت را در خود دارند، همیشه در بین برترین ها هستند. در نهایت می توانید برای سرگرمی هرچه بیشتر و چشیدن طعم شیرین چالش های کاراگاهی به تجربه ی Murdered: Soul Suspect در آینده ای نزدیک بپردازید.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
توی آخرین تریلر منتشر شده از بازی برخی انمیشن ها بشدت ضعیف و گاه خنده آور بودند اما تریلرهای قبلی قابل قبول و منطقی به نظر میرسید هنوز با بازی احساس نزدیکی نکردم با توجه به پیش نمایشهاش یه حس بدی نسبت به موفقیتش دارم
امیدوارم برعکس باشه 😀
به نظر بازیش یکم خسته کننده هستش :pain:
چقدر کامنتای سایت کمن 😮
نکنه همه بچن رفتن مدرسه :rotfl:
بازی جالبی هست و واقعا از همون اول خوشم اومد 😛
مهدی عزیز نمیدونم چندمین مقالت هست ولی یه چیز بگم بسیار متنت عالی بود ولی متن عکس ها داخل خود متن هم بود بهتره عوضشون کنی یا یه متن جالب بنویسی! :-* 😉
ممنون. این متن های زیر عکس رو من سهل انگاری می کنم و نمی نویسم از اون ور آقای زاهدی لطف می کنن و انجامش می دن. از این به بعد خودم سعی می کنم متن های جالبی بنویسم.
بابا برین the last of us بازی کنید حالشو ببرید
بازیش جالبه ولی نمیدونم سبکش ترسناکه یا معمایی؟؟ ?:-)
تو مقاله بهش اشاره شد. بیشتر مراحل معمایی تو گیم پلی وجود داره اما با وجود باس های مختلف شاید ترسناک به نظر بیاد که اگه طرفدار بازی های ترسناک باشین اصلا ترسی وجود نداره.
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
از همون اول که تو تریلراش دیدمش عاشقش شدم :inlove:
به نظرم این بازی یه سبک و بعد جدیدی از نوآوری در گیم پلی تو هنر بازیسازی ایجاد میکنه و حتی اگه با بازخورد خوبی روبه رو نشه، باز هم یه موفقیت به حساب میاد :yes:
من که چشم براهشم :-)) ۱۰۰% میخرمش 😉
ممنون بابت خبر :yes:
اصلاح میکنم:
تشکر بابت پیشنمایش :yes:
:shame: :shutmouth:
بهترین بازی هست که تاحالا دیدم
یک ایده ناب کامل. :yes:
خیلی دوست دارم ببینم چی میشه . قشنگه آیا یا نه؟
ممنون :yes: :yes:
چند وقت بود نبودم گیمفا دلم برای چند نفر از جمله اقا رسول و اقا پائولی و جناب راک استدی و مزدک نبی تنگ شده بود :-*
ممنون بابت پیش نمایش :yes:
تشکر ، پیش نمایش خوبی بود .
بازی مرموزی هست ، از نظر محیط و فضا منو یاد shadows of damned میندازه ،
باید ببینیم پس از انتشار چه نقدی خواهد داشت .
ممنون بابت خبر
———————————
بابت اسپم ببخشید
یک سوال درباره ی بازی DarkSouls II دارم
چرا وقتی میبره رو کمان ، بعد میاری رو شمشیر دیگه نمیتونی از سپر استفاده کنی و باید از شمشیر در حمله و دفاع استفاده کنی که خیلی بده
سپر میره پشت و دیگه نمیتونی بیاریش یا هم فقط میتونی یکی رو داشته باشی.یا شمشیر یا سپر برا همین کار خیلی سخت شده برا من هر کار میکنم مثلی قبلا نمیشه .
لطفا اگه میدونه کسی کمک کنه چون من یک مرحله دیگه تا پایان ندارم
ممنون :yes:
کمان یا crossbow ؟؟
وقتی که میخوایی استفاده کنی باید اول روی اون دستی بیاری که روی حالت دو دست قرار میگیره البته وقتی که میخوایی استفاده کنی باید دست دیگت خالی باشه
در کل پشتت نزار و دست دیگتو خالی نگه دار
سلام مهدی جان و ممنون از پیشنمایش عالیت توضیحات کاملی بود … بازی خیلی جالبی باید باشه البته برای بیشتر گیمرایی که طرفدار بازیهای فکری و ماجراجویانه هستن جذابیت بیشتری داره… خیلی وقته منتظر انتشار نصخه pc هستم
با تشکر از سایت عالیتون… :yes: :yes: