دزدی با نیت پاک|پیش نمایش Thief - گیمفا
دزدی با نیت پاک|پیش نمایش Thief - گیمفا
دزدی با نیت پاک|پیش نمایش Thief - گیمفا
دزدی با نیت پاک|پیش نمایش Thief - گیمفا

دزدی با نیت پاک|پیش نمایش Thief

فرشید عبداله پور
۲۱:۱۶ ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
دزدی با نیت پاک|پیش نمایش Thief - گیمفا

وقتی حرفهایی در مورد دزدان میشنوم واقعا از این همه گمراهی نا امید میشوم. البته من خود را یک دزد با نیت دزدی و سرقت نمیدانم من یک ماجراجو هستم. ولی به نظر من هر کسی یک جور پا به دنیا میگذارد. یکی تمام تلاشش را میکند و آخر سر کارش خدمتکاری یک کاخ میشود و کسی دیگر وزیر همان کاخ و افرادی دیگر استعداد این را دارند تا اشیای قیمتی و ارزشمند همان وزرا را از چنگشان دربیاورند. خیال اینکه بدست آوردن آن اشیای ارزشمند کار راحتی است واقعا خیالی بیهوده بوده زیرا انسان هر چه ثروتمندتر باشد از دست دادن یک چوب کبریت در منزلش خیلی خیلی سخت تر و غیر قابل تحمل تر میشود!پس حتی یک دزد هم کار ساده ای پیش رو ندارد. دنیا مملو از کارها و شغل های جور واجور است. یکی دزدی میند و دیگری دزد را دستگیر میکند,کسی دیگر او را محکوم میکند و کسی دیگر از او دفاع و در آخر نیز کسانی وی را زندانی میکنند و کسانی مراقب هستند تا او فرار نکند. من یک ماجراجو هستم. ماجراجویی من به دزدیدن اشیای قیمتی از منزل و کاخ های ثروتمندان منتهی میشود. کار دیگری بلد نیستم. دستم به کار دیگری هم نمیرود. من کارم را میکنم و هر کس که میتواند بیاید به سراغم و مرا بگیرد. من گرت هستم یک سارق حرفه ای…

Thief 16

عنوان : Thief

سازنده : Eidos Montreal

ناشر : Square Enix

سبک : Action/Stealth

پلتفرم : Pc/X360/Xone/Ps3/Ps4

انتشار میلادی : ۲۵ Feb 2014

انتشار شمسی : ۶ اسفند ۱۳۹۲

thief 03

طراحی خوب اتمسفر مربوط به قرون وسطا

خیلی سال پیش یعنی حدودا سال ۹۸ بود که اولین قسمت از بازی مخفی کاری دزد روانه بازار شد. عنوانی که با گیم پلی خاص و اتمسفر گیرای خود توانست نظر منتقدین را به سوی خود جلب کند و میانگین نمرات ۹۲ را به خود اختصاص دهد. سه نسخه اصلی از این بازی تا به حال منتشر شده است و هر سه نسخه توانسته است رضایت مخاطبین را جلب کند.کشاکش میان عنوانهای مخفی کاری مانند متال گر و اسپلینتر سل و همین بازی از دوران قدیم هم بسیار تنگاتنگ و زیبا بوده است اما باید بگوییم به جهت قدمت عنوان دزد پدربزرگ عناوین مخفی کاری بوده است. استدیوی Eidos قصد دارد تا ریبوت این عنوان موفق را سال ۲۰۱۴ روانه بازار کند. شخصیت گرت یکی از شخصیت هایی معرفی میشود که از نسخه اول بازی همراه مخاطبین بوده است و در کنار شغل آبرو برش نیت جالبی را با خود دارد نیت کشف رمز و رازها و دنیای ماجراجویی و رازهای نهفته در بین اشیا و اجسام قیمتی و ارزشمند. نام شخصیت بازی گرت است که قرار است این نسخه ریبوتی ارتباطاتی نیز با نسخه های قبلی داشته باشد و کاملا مستقل هم نباشد. ماجرا به ده سال بعد از آخرین نسخه بازی برمیگردد. گرت به شهر خود بازمیگردد و شهر را مملو از سیاهی و تاریکی و فساد و ظلم و خفقان میبیند,اینبار او قصد دارد قضایا را طوری دیگر پایه ریزی کند. یک بارون ظالم سایه بر شهر افکنده است و طاعون تمام شهر را فرا گرفته است و مردم در شرایط بسیار بدی قرار گرفته اند. البته مثل همیشه ثروتمندان در شرایط خوبی به سر میبرند زیرا با پل میشود همه چیز را سر و سامان داد و یک زندگی به دور از طاعون و بدبختی را برای خود و خانواده رقم زد!

thief 10

یک خورده اکشن بیشتر

نام سه عنوان منتشر شده از این بازی به ترتیب The Dark Project در سال ۹۸ و The Metal Age در سال ۲۰۰ و البته نسخه آخر The Deadly Shadows که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و کمی چاشنی اکشن بازی نیز به سفارش ناشر بازی نیز بیشتر شد مثل عنوان اسپلینتر سل که کم کم ره به سوی عنوانی چون ۰۰۷ برداشته است!

thief 11

طراحی خوب فضای داخلی با نورپردازی جالب

شخصیت گرت به مانند شخصیت بازی دیس آنرد یک شخصیت خاص با ویژه گیهای خاص میباشد. یک چشم او کور میباشد که این اتفاق از نسخه اول بازی برای او افتاده است! داشتن یک آینه و یک گوی درون او که توسط آن میتواند دشمنان پشت دیوار را ببیند. قابلیت پنهان شدن در پس تاریکی و سایه ها که از چشمان دشمنان دور بماند. از سلاح های قدرتمند و خاص او کمانی است که چهار تیر با چهار ویژه گی منحصر به فرد دارد. نوع اول تیر که تیری معمولی است برای از بین بردن دشمنان. نوع دوم ایجاد صدا. نوع سوم ایجاد آتش و نوع چهارم نیز خاموش ساختن مشعل ها و ایجاد تاریکی. این را نیز باید دانست دوست شما در اینگونه بازی ها قطعا تاریکی خواهد بود. اضافه شدن نارنجک دودزا در بازی از نکات جالبی خواهد بود که به واسطه آن فرار از دست دشمنان بسیار راحتر خواهد بود. قدرت شما در بین سایه ها و تاریکی ها خواهد بود پس اگر زمانی با دشمنی رو در رو شدید بدانید به موضع ضعف حرکت کرده اید, در این حالت دوربین به حالت سوم شخص درآمده و عمل ها و عکس العمل ها را روی دشمنان نشان خواهد داد. دوربین اینبار به جای سوییچ شدن بین حالت سوم و اول شخص به طور کامل اول شخص خواهد ماند و سازندگان قول این را داده اند که از این حالت دوربین بازی نهایت بهره را برده اند و این حالت به واقع گرایانه تر کردن اتمسفر بازی بیشتر کمک خواهد کرد. نکته مهم و ارزشی بازی این خواهد بود که شما از مسیرهای مختلفی میتوانید به اهداف خود برسید و مرحله را به پایان ببرید و شهر مملو از جزئیات و گزینه های تعاملی با شما خواهد بود. قابلیت دیگری که شما خواهید داشت این خواهد بود که به مانند بازی دیس آنرد شما میتوانید بدون دیده شدن انتقال سریع از مکانی به مکان دیگر را داشته باشید و همینطور بالا رفتن از دیوارها و استفاده از طناب برای انتقال به مکانی دیگر! مینی گیم هایی چون باز کردن صندوقچه های طلا و قفل های درها از نکات خوب بازی خواهد بود. وجود انواع و اقسام جادوهای مختلفی که شما کشف و استفاده خواهید کرد باعث جذابیت بیشتر گیم پلی بازی خواهد شد. از نکات تعاملی میشود به پخش شدن قیرها در روی زمین و شلیک شما به آنها و آتش زدن افراد حاضر بر روی قیرها اشاره کرد! قابلیت کلیدی که گرت با خود دارد قابلیت تمرکز است. بدین وسیله شما میتوانید مکان اشیای قیمتی را تشخیص دهید, ردپای دشمنان در حال حرکت را ببینید و همچنین از چند نفر دزدی کنید! از قابلیتهای دیگر به قابلیت سایه به سایه میتوان اشاره کرد که گرت به سرعت میتواند از سایه ای به سایه دیگری حرکت کند و دیده نشود. خلاصه برای دور ماندن از چشم دشمنان بهترین راه حل سایه ها و تاریکی است و در صورت دیده شدن دور ماندن و فرار از دست آنها است.

thief

طراحی خوب لباسها و چهره ها مربوط به همان دوره

موتور ارتقا داده شده آنریل انجین ۳ که لطف بی شماری به نسل هفتم بازی ها کرد اینبار نیز در این بازی هم به کار گرفته شده است. نورپردازی بازی که باید نقطه قوت بخش فنی بازی نیز باشد درست و بجا طراحی شده است و بسیار مسحور کننده است. وجود جزئیات در لباسها و سلاح ها و به ویژه خود گرت از نکات خوب بازی هستند. جلوه خوب آتش در بازی و وجود بافتها و تکسچرهای با کیفیت. همچنین کیفیت  نورپردازی خوب در یک عنوان مخفی کاری چیزی جز سایه های دینامیک و پویا نخواهد بود. سایه ها در این بازی حرف اول و آخر را میزنند و وجود منابع روشنایی اعم از کوچک و بزرگ و عبور نور از میان درها و پنجره ها بسیار زیبا طراحی شده است. هوش مصنوعی بازی پیشرفت خوبی را داشته و سازندگان قول یک کشاکش خوب میان گرت و دشمنان را داده اند! طراحی محیط شهر و سنگ فرش ها و برج ها واقعا خوب از کار درآمده اند. تفکیک کامل نور حاصل از منبع آتش و حاصل از منبع چراغها واقعا زیبا از کار درآمده است. طراحی چهره ها و اندام و به ویژه دستان گرت نیز خوب طراحی شده اند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دزدی با نیت پاک|پیش نمایش Thief - گیمفا
دزدی با نیت پاک|پیش نمایش Thief - گیمفا
دزدی با نیت پاک|پیش نمایش Thief - گیمفا
دزدی با نیت پاک|پیش نمایش Thief - گیمفا
دزدی با نیت پاک|پیش نمایش Thief - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

دزدی با نیت پاک|پیش نمایش Thief - گیمفا