ظهور دراکولا | بررسی نسخه دموی Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
ظهور دراکولا | بررسی نسخه دموی Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
ظهور دراکولا | بررسی نسخه دموی Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
ظهور دراکولا | بررسی نسخه دموی Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
ظهور دراکولا | بررسی نسخه دموی Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
ظهور دراکولا | بررسی نسخه دموی Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا

ظهور دراکولا | بررسی نسخه دموی Castlevania: Lords of Shadow 2

بهزاد شعبانی
۱۷:۵۰ ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
ظهور دراکولا | بررسی نسخه دموی Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا

کسی که خودش را شاهزاده ی تاریکی می نامد. شوالیه ی انجمن روشنایی حالا یک دراکولاست. گابریل بلمونت این بار فقط در برابر شیاطین و موجودات نفرین شده قرار ندارد. او کسی است که همه او را هیولا خطاب می کنند. از این پس باید گابریل را یک خون آشام بدانیم. کسی که خون آدمی، عامل بقایش است و نوشیدن جام مملو از خون تفریح اوست. این سرنوشت گابریل بلمونت است؛ کسی که به فکر انتقام و بازگشت است. اما چگونه؟

closcollection ps3 inlay pegi 1001x1152

نام: Castlevania Lords of Shadow 2 Demo

سازنده: MercurySteam

ناشر: KONAMI

تاریخ انتشار جهانی (نسخه دمو): ۲۹ اکتبر ۲۰۱۳

سبک: Action Adventure / Hack and Slash

موتور: Mercury Engine 2

پلتفرم ها (نسخه دمو): PS3 / X360

همان طور که می دانید داستان Castlevania Lords of Shadow 2 مربوط به وقایع بعد نسخه ی اول می شود. جایی که گابریل بلمونت به یک دراکولا تبدیل شده و خون بانی بقای اوست. قطعا از نسخه ی دمو هیچ بازی نمی توان انتظار داشت که حتی بخش کوچکی از داستان بازی را روایت کند اما MercurySteam کاملا خلاقانه نسخه ی دموی این بازی را طراحی کرد. سعی کرد تا در این نسخه ما را با شخصیت همیشه زخم خورده اما جدید گابریل بلمونت آشنا کند. شخصیتی که پس کشیدن آن همه ملامت و سختی در نسخه ی قبل، نتوانست پاسخ مثبتی بگیرد و شکست کامل او باعث شد تا به یک خون آشام تبدیل شود. در آغاز دمو گابریل در حالی که بر صندلی نسبتا شاهانه و با ابهت خود نشسته و جام خون در دست دارد، به طور ناگهانی مورد حمله ی سربازانی قرار می گیرد. سربازانی که خداوند را حافظ خود و گابریل یار شیطان می دانند. اما حالت چهره ی گابریل، یا بهتر است که بگوییم دراکولا، در اولین سکانس بازی، باز هم از غم و شکست او حرف می زند. از شخصیت زخم خورده اش می گوید و این که دراکولا، فقط برای بقای عمرش مجبور است تا به مانند یک خون آشام (یا همان ومپایر) زندگی کند و روحش چیز دیگری می خواهد. حتی چشمان سرخ و ترسناک دراکولا هم نمی تواند از دوست داشتنی بودن این شخصیت برای هواداران کسلوانیا مانعی باشد. خوردن خون انسان های بی گناه هم نمی تواند در برابر این شهرت قدی علم کند. از نظر شخصیت پردازی دموی بازی نوید یک موفقیت تمام عیار را برای Castlevania Lords of Shadow 2 می دهد و از نظر داستان هم، نمی توان جای نگرانی داشت. بُعد عاطفی داستان توسط شخصیت زخم خورده ی گابریل بلمونت تضمین شده اما کشش آن، به لطف حضور خانواده ی بلمونت و شخصیت جالب توجه Alucard (که البته در جریان گیم پلی نسخه ی دمو به هیچ یک از اعضای خانواده ی بلمونت اشاره ای نشده بود)  می توان انتظار کشش مناسبی را داشت. چیزی که لایو اکشن پایانی نسخه ی دمو بر آن تاکید داشت، نبرد بین دراکولا و Alucard بود که صبر فن های کسلوانیا را برای این مبارزه ی به قطع نفس گیر، لبریز کرده است.

ih2aid1fglpla

Dracula Vs. Alucard
پس از سال ها در برابر هم قرار خواهند گرفت

اما برسیم به گیم پلی بازی که مبنی بر نسخه ی دموی این بازی، پیشرفت های محسوسی نسبت به نسخه ی اول داشت. اولین تفاوت مثبت قابلیت چرخش زاویه دید و کنترل آن توسط بازیباز بود. شاید این مورد از برخی صحنه های کارگردانی شده جلو گیری کند، اما حال و هوای دیگری را به فضای اکشن بازی بخشیده که اتفاقا خیلی هم دلچسب است! قابلیت بعدی، مکانیزم dodge کردن یا همان جای خالی دادن است که این بار با حرکتی متفاوت صورت می پذیرد. دیگر گابریل در این مواقع بر روی زمین غلت نمی زند و به لطف خون آشام بودنش، به سرعت روی زمین حرکت می کند و شما می توانید با نگه داشتن کلید L2 و جهت دادن در نسخه ی PS3، این تکنیک کارآمد را در بازی پیاده کنید. ضربه زنی های بازی هم به لطف اضافه شدن اسلحه جدید و بهبود فیزیک بازی، خیلی جذاب تر از نسخه ی قبل شده است. هنوز هم می توانید ضربات سبک و سنگین با شلاق گابریل را با کلید های مثلث و مربع اِعمال کنید. از طرفی می توانید با اسلحه جدید بازی یعنی شمشیر را انتخاب کنید و با تحمل کمتر شدن سرعت گابریل حین حمل این اسلحه، ضربات قوی تر و محکم تری را به پیکیره ی دشمنان تان وارد کنید. از طرفی دیگر هم یکی از جادو های دراکولا مشت های آتشینش را گرم می کرد و سومین سلاح کارآمد در نسخه ی دمو Lords of Shadow 2 باشد که این مشت زنی، در خیلی از مواقع از خصوص مبارزه با سربازانی که سپر دارند، کارآمد است. با وجود این که در این نسخه انتخاب درجه ی سختی جایز نبود، اما در همین سی دقیقه که آغاز الی اتمام این دمو به طول انجامید، با یکی از بهترین هوش مصنوعی ها بین عناوین هک و اسلش مواجه شدم.

اما پس گذراندن هفت هشت دقیقه بخش آموزشی بازی با یک باس فایت جذاب و نه چندان دشوار روبرو می شویم. باس فایتی که پایانش در نسخه ی دمو نمایش داده نشد و پس از آن بازی ما را به سکوبازی های کسلوانیا منتقل کرد. هنوز هم وجود چالش در پلتفرمینگ ها حس می شود. سرعت عمل و فکر در پلتفرمینگ ها در نسخه ی دمو نمایش خیلی خوبی داشت و باید دید که در نسخه ی اصلی این بخش تحسین شده در کسلوانیا های قبلی، چه خواهد کرد.

این بار برای تجدید نوار سلامتی خود نیازی نیست که در محیط بازی گشت بزنید. بلکه می توانید با کاهش چشمگیر نوار سلامتی سربازان، پس از فشردن دکمه ی دایره طی یک سن کارگردانی شده شاهد مکیده شدن خون سرباز جان باخته توسط دراکولا و در نتیجه تجدید نسبی نوار سلامتی او باشیم. علیرغم خشونت زیاد این بخش، این حرکت باعث می شود تا طرفداران بازی های خشن هم از LoS 2 ابراز رضایت کنند.

اما مهم ترین ایراد احتمالی که می توان به Castlevania LoS 2 یکی از مشکلاتی است که در اکثر نقد ها به نسخه اول این بازی هم وارد بود. آن هم این است که مبارزات در یک محیط از نظر زمانی کمی بیش از حد معمول به طول می انجامد. هر چند که با سی دقیقه نمی توان در این مورد به طور جدی اظهار نظر کرد اما می توان از آن به عنوان یک ایراد احتمالی و پیش بینی یاد کرد که امیدواریم در نسخه ی اصلی بازی با چنین مشکلی روبرو نباشیم. ضمن این که عدم بالانس نوار سلامتی دراکولا و دشمنانش و جادو ها کاملا محسوس بود و این مشکل را هم به حساب دمو بودن این بازی می گذاریم.

lords of shadow 2 21 copy

اولین باس فایت نسخه ی دمو با این شوالیه است که از نظر درجه سختی، شباهت چندانی به مبارزه با غولآخر های کسلوانیا های قبلی نداشت

ولی به هیچ وجه فکر نکنید که از محیط های تاریک بازی خسته می شوید. رنگ بندی ها و طراحی های هنری فوق العاده و اتمسفر بی نظیر بازی، به هر ایرادی در این زمینه سرپوش گذاشته است. هر چند که هنوز هم ضعف در کیفیت بافت ها دیده می شود اما به هیچ عنوان این ضعف در جریان بازی محسوس نیست چرا که فضاسازی و رنگ بندی هر بازیبازی را مات خود می کند تا کسی نیم نگاهی هم به ضعیف بودن بافت ها نداشته باشد. ضمن این که خونین تر شدن بازی، بالانس رنگ بندی ها را جذاب تر کرده و خشونت بازی را هم بیشتر! از طرفی دیگر هم آمیخته شدن صدای شمشیر و ریخته شدن خون سربازان با موسیقی فوق العاده ی بازی همه چیز را بهتر کرده بود. با کمی ریسک و اغراق می توان بی نظیر بودن موسیقی های Castlevania Lords of Shadow 2 را تضمین کرد. اما در مورد بقیه بخش ها فقط می توان امید داشت. امید داشت که دیو کاکس و همکارانش Castlevania را به اوج برگردانند و برای این دید که آیا MercurySteam می تواند این رویا را تحقق بخشند یا خیر، باید تا ۲۵ فوریه ۲۰۱۴ (به شمسی: ۵ اسفند ۹۲) صبر کرد. Castlevania: Lords of Shadow 2 برای پلتفرم های PC / X360 / PS3 توسط KONAMI عرضه خواهد شد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ظهور دراکولا | بررسی نسخه دموی Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
ظهور دراکولا | بررسی نسخه دموی Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
ظهور دراکولا | بررسی نسخه دموی Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
ظهور دراکولا | بررسی نسخه دموی Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
ظهور دراکولا | بررسی نسخه دموی Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
ظهور دراکولا | بررسی نسخه دموی Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
ظهور دراکولا | بررسی نسخه دموی Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا
ظهور دراکولا | بررسی نسخه دموی Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ظهور دراکولا | بررسی نسخه دموی Castlevania: Lords of Shadow 2 - گیمفا