مصاحبه اختصاصی گیمفا با استودیو CD Projekt RED ٬ سازنده ی عناوین Witcher
شاید خود استودیو CD Projekt Red فکر این رو هم نمیکرد عنوان Witcher به این بزرگی و عظمت برسه ولی شد و حالا میلیونها مخاطب و علاقه مند در سراسر دنیا داره.به همین منظور با تلاش های فراوان تونستیم ارتباطی با بخش ارتباطات این استودیو برقرار کنیم و مصاحبه ای اختصاصی را برایتان ترتیب بدیم.
این مصاحبه بین آقای مهدی اسماعیل زاده ٬خبرنگار و عضو تحریریه ی گیمفا و آقای Marcin Momot مدیر ارتباطات استودیو CD Projekt RED انجام شده و توسط آقای کریمی به زبان فارسی ترجمه شده است که در ادامه میتوانید مطالعه کنید.
– «ویچر ۱» و ۲ فضای سنگینی داشتند به شکلی که برای سنین بزرگسال مناسب بود، نسخه سوم روند قبلی را ادامه می دهد یا شاهد تغییر در فضای همیشگی این سری هستیم؟
The Witcher: Wild Hunt برای مخاطبان بزرگ سال در نظر گرفته شده است. فرنچایز ویچر بازیکنان را در موقعیت ها و مشکلات مختلفی مانند نابرابری، نژادپرستی یا تروریسم قرار می دهد، در چنین دنیایی نمی توان از دادن قدرت انتخاب به بازیکنان اجتناب کرد. سری ویچر به بازیکنان اجازه می دهد در این موقعیت ها قرار بگیرد و قدرت انتخاب نیز داشته باشد. ما به ساختن یک تجربه سیاه و سفید باینری داستان های افسانه ای علاقه ای نداریم. چیزی که ما و بیشتر بازیکنان در ویچر ۱ و ویچر ۲ جذاب می دانند مدتن ها هستند.
– سیستم مبارزه همانند نسخه دوم خواهد بود یا تغییر کرده است؟
در ویچر ۳ ما سیستم مبارزه را از نو ساخته ایم و به شکل جالبی اَن را محبوب کرده ایم. یک کلیک باعث چرخاندن شمشیر می شود بنابراین بازیکنان بر روی گرالت برای مبارزه ها کنترل بیشتری دارند، سیستم جدید به بازیکنان اجازه می دهد روش خود برای مبارزه را بنا کنند و تاکتیک هایی تنظیم کنند. لازم به ذکر است که تغییرات شامل جادو ها نیز می شود، هر کدام باید با توجه به دشمنان و جایگزین های مناسب انتخاب شوند. به عنوان مثال AARD می تواند برای “حمله مستقیم و “اثر منطقه ای” استفاده شود. تغییرات جدید باعث می شود مکانیک های مختلف برای بازیکنان قابل انعطاف تر باشند. دوربین بازی نیز پیشرفته تر شده است و باعث بهتر شدن تجربه مبارزه ها می شود.
– اَیا شما فکر می کنید که رقیبی همانند Dragon Age در سبک و نحوه بازی کردن به عنوان شما ربطی دارد یا خیر؟
ویچر ۳ یک RPG بی نظیر خواهد بود. این عنوان یک بازی کارکتر محور با داستانی قوی را ارائه می دهد، همچنین تمام این اتفاقات در دنیایی فانتزی و دنیایی باز بسیار بزرگ رخ می دهد. ما می خواهیم تمامی این المان ها را با هم ترکیب کنیم و چیزی بسیار جدید خلق کنیم، امید داریم بازیکنان به شدت از این عنوان لذت ببرند.
انتخاب بازیکنان در نسخه سوم ربطی به نسخه های قبلی دارند؟ اگر بله، به چه شکل و تا چه حدی؟
همانند نسخه های قبلی از سری ویچر انتخاب اَزادانه در سرنوشت خود در بازی وجود دارد. همانند زندگی واقعی، نتیجه برخی از تصمیم ها به وضوح قابل مشاهده خواهد بود، همچنین نتیجه برخی تصمیم ها با توجه به زمان هر چه به جلو تر پیش بروید پدیدار خواهد شد. در مود اثر تصمیم ها از نسخه های گذشته در بازی جدید باید بگویم که ما برنامه هایی داریم که به بازیکن اجازه می دهد سیو عنواین قبلی در گیمپلی ویچر ۳ تاثیر داشته باشد. در حال حاضر ما می توانیم انتقال سیو بر روی پی سی و اثر انتخاب های گذشته بر روی نسخه جدید را برای پلتفرم پی سی تایید کنیم.
– اثر انتخاب ها در دنیای بازیکن در نسخه دوم سری ویچر بسیار عالی بود. اَیا در Witcher 3: Wild Hunt انتخاب ها به شدت نسخه های قبلی در دنیای پیرامون گیمر تاثیر دارند یا خیر؟
داستان ویچر ۳ به اندازه نسخه های قبلی قوی خواهد بود. «طبیعت وحشی» در مورد گشتن برای ماموریت های تصادفی در کنار روستا ها و شهر ها نیست. در نسخه سوم به ریشه های شخصیت گرالت بر می گردیم و به پیاده سازی عملی می پردازیم که ما اسمش را شکار هیولاها می نامیم. مکانیک ماموریت شکار هیولاها به بازیکنان اجازه می دهد با موجوداتی بجنگند که در سرتاسر دنیای بازی پراکنده شده اند. هر هیولا داستان خودش را دارد که گذشته او را نشان می دهد و به بازیکن می گوید که چه بلایی سر مردم اَن منطقه اَورده است.
– اَیا در نسخه سوم ما با «شنی» به عنوان یک کارکتر پیر ملاقات خواهیم کرد؟
انتشار مطلب و اطلاعاتی که داستان و شخصیت های ویچر ۲ را مشخص می کند به عنوان اسپویل شناخته می شود و ما می خواهیم بازیکنان خودشان داستان را کشف کنند.
– ویچر ۳ برای کنسول های نسل بعدی و رایانه های شخصی عرضه خواهد شد، یکی از کنسول های نسل بعدی Wii U است چرا هیچوقت CDR در مورد این کنسول حرفی نزده است و اَیا هیچ برنامه ای برای عرضه Witcher 3 بر روی Wii U دارید؟
در حال حاضر ما هیچ برنامه ای برای عرضه ویچر ۳ بر روی کنسول Wii U نداریم، ما بر روی توسعه بازی بر روی کنسول های نسل بعدی PS4 و Xbox One به اندازه رایانه های شخصی تمرکز کرده ایم.
تیم سازنده شما از نظر تکنیکی تجربه کار کردن بر روی Xbox One و PS4 را چگونه می داند؟ اَیا تفاتی در PS4 و Xbox One از نظر گرافیکی و فریم ریت وجود دارد یا خیر؟
کنسول های نسل بعدی که در راه هستند پتانسیل خوبی برای توسعه دهندگان و سازندگان به وجود اَورده اند. کنسول های نسل بعدی و سخت افزار اَن ها نه تنها به ما اجازه داده است بازی هایی با جزئیات بیشتر بسازیم بلکه به ما این توانایی را نیز داده است در طراحی بازی ها خلاق تر نیز باشیم. ما همچنان داریم اَن ها را بررسی می کنیم بنابراین در مورد فریم ریت و از نظر تکنیکی صحبت کردن چیزی نیست که در حال حاضر ارزش بحث داشته باشد.
اَخرین سوال ما از شما این است که اَیا نسخه کنسول و رایانه های شخصی تفاوتی با هم دارند یا هر سه پلتفرم یه تجربه را به بازیکن منتقل می کند؟
هدف ما این است که برای همه بازیکنان تجربه ای یکسان از ویچر ۳ به وجود بیاوریم. چیزی که میگویم اَن است که تفاوتی میان نسخه رایانه های شخصی و کنسول ها نیست، همه بازیکنان می توانند با پلتفرم مورد علاقه شان به بازی کردن بپردازند.
۱۰- در اَخر، شما حرفی با خوانندگان ما در گیمفا ندارید؟
ما عاشقتان هستیم!
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
- آپدیت بهینهسازی Baldur’s Gate 3 برای PS5 Pro منتشر شد
- مدیر عامل Take-Two: فرنچایزهای محبوب در نهایت محو خواهند شد؛ برای موفقیت به IPهای جدید نیاز داریم
نظرات
عاشق این شرکتم