مقاله: ده نویسنده ای که باید بازی بسازند - گیمفا
مقاله: ده نویسنده ای که باید بازی بسازند - گیمفا
مقاله: ده نویسنده ای که باید بازی بسازند - گیمفا
مقاله: ده نویسنده ای که باید بازی بسازند - گیمفا

مقاله: ده نویسنده ای که باید بازی بسازند

امیررضا محمدخواه
۱۷:۳۲ ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
مقاله: ده نویسنده ای که باید بازی بسازند - گیمفا

خبری مبنی بر کارکردن نویسنده ی محبوب ، Neil Gaiman بر روی بازی ویدئویی ما را وا داشت تا نگاهی به نویسنده هایی دیگری بیندازیم که می توانند کارهایی را در رسانه ی مورد علاقه ی ما انجام دهند.با توجه به کار های قبلی Gaiman، شکی نیست که  پروژه ی او با شور و شوق زیادی همراه است و این موضوع حقیقت دارد که او با استودیویی که آن را The Odd Gentlemen می نامند کار می کند. در این مقاله،داستان کتب نویسندگان انتخاب شده را به شیوه و سبک خاص یک بازی روایت میکنیم تا ببینیم آیا این کتب پتانسیل تبدیل شدن به بازی را دارند یا خیر.

این متن ترجمه ی مقاله ی سایت gameinformer می باشد و ما آن را به صورت کامل برای شما ترجمه کرده ایم.

Brandon Sanderson

Brandon Sanderson ساکن American Fork, Utah است و مدرک کارشناسی ارشد خود را در زمینه ی نویسندگی خلاقانه از دانشگاه Brigham Young  در سال ۲۰۰۵ کسب کرد. ایشان نویسنده ی سریال هایی نظیر Mistborn و تمام کننده ی فیلم نامه ی سریال Robert Jordan ، یعنی Wheel of Time می باشند. Robert Jordan نتوانست قبل از مرگ خود سریالش را به پایان برساند و بدین ترتیب وظیفه ی نوشتن ادامه ی فیلم نامه بر عهده ی Sanderson گذاشته شد. نمایش نامه های Sanderson با قرار دادن تصورات ما در ذهن خود، دیدگاه ها را نسبت به ساخت و ساز بازی های ویدئویی تغییر داد. بازیکن به عنوان یک پلیسی که زمان در کنترل وی است باید به نقاطی سفر کند و اشخاص برجسته ای که اتفاق مهمی در زندگی آن ها فاش شده است را ترور کند. به خاطر اقدامات فداکارانه ی بازیکن، این داستان می تواند پایان یابد.

Stephenie Meyer

ایشان نویسنده ی فیلم Twilight می باشد (همچنین فیلمی به نام Host نیز از رمان ایشان ساخته شده است. وظیفه ی فیلم نامه ی نویسی این فیلم را Andrew Niccol که کارگردان فیلم نیز می باشد بر عهده داشت). بازی های زامبی همگی دارای خشم و غضب هستند ولی کار استادانه ی Meyer برای اولین بار است که آنها(زامبی ها) می توانند مسیر اصلی مورد پسند خانواده را بشکنند. بازیکن پا در کفش شخصیتی به نام Danny می گذارد. یک جوان با تمام مشکلات معمول مثل غرور جوانی و گردن کلفتی. اما با یک راز بیشتر از بقیه ی افراد دارد. او یک زامبی است! او به همراه جاودانگی، قدرت فوق العاده، سرعت فوق العاده و یک بدن جذاب که همیشه در سلامتی کامل به سر می برد، عجین شده است. Danny برای این که پیش دختر رویاهایش اظهار عشق کند باید برای بر تداخل های اجتماعی اش فائق شود تا رضایت او را برای ازدواج دریافت کند (بله را از عروس بگیرد) و بچه زامبی های زیبایش را به دنیا آورد.

Stephen King

ایشان نویسنده ی داستان seriously he’s Stephen King می باشد. این فیلم به قرار دادن خود Stephen در کارش مشهور است. در بازی ویدئویی King، بازیکن در نقش یک نویسنده ی داستان های ترسناک است که بر اثر کمبود ایده اندوهگین است اما وقتی که بازیکن به همراه همسرش به روستایی در دریاچه ی انگلیس جدید سفر می کنند،  تصورات پیچیده ی نویسنده به زندگی بر می گردد و اوضاع به طرز وحشتناکی خراب می شود.

Charlaine Harris

ایشان در ۲۵ نوامبرسال ۱۹۵۱ در منطقه ی Mississippi River Delta چشم به جهان گشودند. او از سال ۱۹۸۱ شروع به نوشتن رمان کرد و علاقه ی زیادی به نوشتن داستان های پر رمز و راز دارد. نویسندگی رمان های Sookie Stackhouse از جمله کارهایی که است که با آن شناخته می شود. HBO فیلمی اقتباسی از آن را به نام True Blood ساخت. Harris وقتی که بازی ویدئویی او بازیکن را در طول کل داستان در نقش یک شخصیت نه چندان جذاب قرار می دهد، گمان ها و فرض های ما در مورد کارکتر ها و داستان ها را به چالش می کشد. بدیهی است که شخصیت بی استعدادد خنثی کننده ی ایده هایی است که در اطراف او هستند و انتخاب گزینه های ضعیفی که او برای خودش انتخاب کرده است ما را مجبور می کند که در مورد زندگی خودمان تفکر کنیم.

Orson Scott Card

او در ۲۴ آگوست سال ۱۹۵۱ در Richland (ایالتی درWashington) به دنیا آمد. نویسندگی Ender’s Game را برعهده داشته است. او طعم موفقیت را با بازی Shadow Complex و همچنین طعم تلخ شکست را نیز در عرصه ی دیجیتالی با Advent Rising چشیده است. بازی بعدی او که یک شبیه ساز استراتژی جهانی است، رسانه ها را در جهت جدیدی هدایت می کند. بازیکن در نقش یک رسانه ی ضد انقلابی که جریان های پیشرفت اجتماعی خیانت می کند. پیروزی با متقاعد کردن کل دنیا به پیروی از معیارهای آداب و رسوم ویکتوریاها بدست می آمد.

Suzanne Collins

Collins در ۱۰ آگوست سال ۱۹۶۲ در Hartford آمریکا به دنیا آمد. از جمله کار های برجسته ی او نویسندگی فیلم مشهور Hunger Games می باشد. کارهایی که Collins ارائه می دهد: یک بازی کارتونی دسته جمعی که در آن کودکان وظایف مختلفی را انجام می دهند و به نوعی با هم رقابت می کنند. قوانین اختیاری است و در بیشتر مواقع موفقیت با انداختن تاس مشخص می شود. با وجود مقدمه چینی به ظاهر ساده، Collins از پیروزی و شکست بازیکن به عنوان لحظه ی ساخت جزئیات شگفت آور شخصیت هایش و روابط آن ها استفاده می کند. متاسفانه تمام مهارت نویسنده نمی تواند این بازی را تصادفی کند.

Alan Moore

Moore در ۱۸ نوامبر سال ۱۹۵۳ در Northampton انگلیس به دنیا آمد. همه او را با فیلم Watchmen می شناسند. ساختار شکنی های متحیر کننده ی  Moore درباره ی زندگی مدرن، پایه و اساس جامعه ی ما را دچار تردید می کند. در این بازی شوتر که به صورت روایت داستانی است، او به دقت کلمات را انتخاب می کند و شخصیت های چند بعدی به صورت قابل درکی با دنیای بازی تعامل دارند. اما با پایان بازی بازیکن ها به طرز نامعلومی از اکشن بازی که در آن زمان بهترین گزینه بود، ناراضی هستند. به عنوان یک کار رویایی در سطح بازی هایی نظیر Braid یا Journey مورد تحسین قرار می گرفت اما Moore تصدیق وجود همچین بازی را رد کرد و گفت که نظریه ی او بر اثر قرار گرفتن در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید نابود شد.

Terry Brooks

Brooks در ۸ ژانویه ی سال ۱۹۴۴ در Sterling, Illinois  واقع در آمریکا متولد شد. Terry در کودکی فهمید که معزش می تواند ایده های وسیعی را حمل کند. او از کلاس چهارم ابتدایی شروع به نوشتن کرد و با آن انس گرفت.از جمله کارهای فاخر او نویسندگی داستان های دنباله دار Shannara می باشد. با فراهم کردن  ناشری برای ساخت بازی شوتر اول شخص مدرنی که قرار است به صورت سالانه عرضه شود، روی کار می آید. Brooks قلم خوبی در داستان نویسی درباره ی قاچاقچیان سلاح در آمریکای جنوبی ، ملی گرایان افراطی روسیه ای و اپراتورهای کار بلد در ارتش آمریکا و دارد. از پرسیده شد که او چه ایده هایی را برای عنوان سال بعد در سر دارد. Brooks به این سوال این گونه پاسخ داد که او مشغول کار کردن بر روی ایده های جذابی درباره ی سگ ها و ماهی های تکامل یافته است.

Tom Clancy

او در ۱۲ آپریل سال ۱۹۴۷ در Baltimore آمریکا به دنیا آمد. از جمله کار های او نویسندگی فیلم های Hunt for Red October و Patriot Games می باشد. Clancy به خاطر معامله ی جدیدش با Ubisoft، دخالت مستقیم بر روی عنوان در حال عرضه ی !Tom Clancy: America F— Yeah دارد. بدین صورت که بازیکن ها چهل و پنج دقیقه ویدئو از رئیس جمهور آمریکا را مشاهده می کنند(توسط شخصی به نام Harrison Ford ایفای نقش شد) و به آن ها می گوید که نیروی دریایی آمریکا می تواند هر نیروی دریایی را در جهان نابود کند. (البته آقای Clancy چندی پیش دارفانی را وداع گفتند)

Philip K. Dick

Philip Kindred Dick در ۱۶ دسامبر سال ۱۹۲۸ در شیکاگوی آمریکا متولد شد. متاسفانه ایشان در سال ۱۹۸۲ (۵۳ سالگی) فوت شدند. او نویسنده ی رمان ?Do Androids Dream of Electric Sheep می باشد. داستانی کوتاه که بعد ها از این رمان فیلمی اقتباسی به نام Blade Runner ساخته شد. کارهای Dick گام های بزرگی را در زمینه ی ساخت فیلم های علمی تخیلی و مدرن برداشته است. ما هیچ وقت بدون نظریه های پیشگویانه ی او درباره ی آینده، نصف این تنوع را در ماجراجویی های باور نکردنی مان نداشتیم.

در این مقاله بسیار بدیهی است که بازی های مذکور حقیقتا وجود خارجی ندارند و تنها وسیله ای برای بیان دیدگاه های ما بودند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مقاله: ده نویسنده ای که باید بازی بسازند - گیمفا
مقاله: ده نویسنده ای که باید بازی بسازند - گیمفا
مقاله: ده نویسنده ای که باید بازی بسازند - گیمفا
مقاله: ده نویسنده ای که باید بازی بسازند - گیمفا
مقاله: ده نویسنده ای که باید بازی بسازند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مقاله: ده نویسنده ای که باید بازی بسازند - گیمفا