۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن Watch Dogs - گیمفا
۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن Watch Dogs - گیمفا
۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن Watch Dogs - گیمفا
۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن Watch Dogs - گیمفا

۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن Watch Dogs

محمـد حسین صفری
۱۹:۳۶ ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن Watch Dogs - گیمفا

بدون شک یکی از مهم ترین و پر طرفداران ترین عناوینی که قرار است در سال جاری میلادی عرضه شود، عنوان جهان آزاد یوبی سافت یعنی Watch Dogs می باشد که با دارا بودن کوله باری از ایده های نو و خلاقانه توانسته تا کنون طرفداران بی شماری را به دست آورد.

در اینجا ۱۰ دلیل مهم شگفت انگیز بودن Watch Dogs که باعث شده این چنین به محبوبیت دست یابد را مرور می کنیم :

۱- هک اختصاصی

پیش از این هرگز در هیچ بازی رایانه ای دیگر به این وسعت به قابلیت هک پرداخته نشده بود. مطمئنا توانایی هک کردن در بازی و انجام کار های مختلف با آن نظیر مشاهده اطلاعات شخصی افراد و حساب بانکی آن ها، استفاده از دوربین های مدار بسته برای کنترل محیط و بسیاری از قابلیت های دیگر که تنها با یک دکمه امکان پذیر است، بسیار جذاب است. در واقع Watch Dogs اولین بازی است که گیم پلی آن بر مبنای ویژگی های هک بنا شده است.

۲- یک بازی مخصوص بزرگسالان

Watch Dogs بر خلاف بازی های اخیر مانند Call of Duty که تنها مقداری خونریزی در آن وجود دارد و چندین کلمه ی زشت در آن به کار می رود و تقریبا کودک ۳ ساله هم می تواند آن را انجام دهد، نیست بلکه این بازی به قدری واقعیت های زندگی را به نمایش می گذارد و حقیقت های تلخ را آشکار می کند که به هیچ عنوان برای زیر ۱۸ سال مناسب نمی باشد و فضای آن را تنها بزرگسالان می توانند درک کنند زیرا در بطن جامعه قرار دارند و با چنین حقایق تلخی آشنایی نسبی دارند.

۳- جنایت های نا محدود

در  Watch Dogs شما می توانید در پارک قدم بزنید یا روی نیکمت بنشینید یا در میان جمعیت حرکت کنید ولی هر لحظه ممکن است جنایتی در اطراف شما رخ دهد و این جنایت ها کاملا بدون محدودیت هستند و ممکن است به فاصله ی چند ثانیه دو جنایت مختلف روی دهد. اگر این جرم و جنایت ها کم باشند، امنیت بر قرار است ولی هر گاه میزان جنایت ها در منطقه ی افزایش یابد، آن منطقه کاملا نا امن است و شما باید برای امنیت آن کاری انجام دهید.

۴- یک جهان آزاد واقعی در شیکاگو

در سایر عناوین جهان آزاد شما در یک شهر یا محیط گسترده قرار می گیرد که تنها می توانید در خیابان های آن قدم بزنید و کار های مختلفی انجام دهید ولی Watch Dogs کاملا متفاوت است. شما در Watch Dogs می توانید سرنوشت شهر خود را با اعمالی که انجام می دهید، تغییر دهید. برای مثال شما می توانید در مقیاس کوچک با هک کردن یک چراغ قرمز یک تصادف مرگبار را به بار بیاورید و باعث جان باختن عده ای شوید یا اینکه بدون آسیب رساندن به مردم ماموریت خود را انجام دهید. در واقع این شما هستید که شیکاگو را هدایت می کنید.

۵ – بخش چند نفره ی بدون مرز

Watch Dogs بازی است که دارای بخش چند نفره نیز می باشد اما با این تفاوت که مرزی بین بخش تک نفره و چند نفره ی آن وجود ندارد. هنگامی که شما وارد بازی می شوید می توانید هنگام انجام بازی به اینترنت متصل شوید و بدون هیچ لودینگی در همان جهان بخش تک نفره، بخش چند نفره را نیز تجربه کنید و اگر نمی خواهید این کار را انجام دهید و از اینکه هکر های دیگر که در واقع بازیکنان دیگر می باشند، فعالیت شما را محدود کنند چندان راضی نمی باشید، می توانید ارتباط خود را قطع کرده و بازی را به صورت تک نفره ادامه دهید.

۶- تاخیر بزرگ

همه می دانید که هنگامی که مشخص شد این بازی دچار تاخیر شده است و به جای ماه نوامبر در ماه می منتشر خواهد شد، عده ی زیادی از طرفداران بسیار ناراحت شدند ولی باید به این نکته توجه کرد که تاخیر این بازی و ویژگی های جدیدی که در این مدت به آن اضافه شد مانند بخش های مخفی کاری و ویژگی های جدیدی در هک کردن، سبب شده تا عده ی بیشتری با این عنوان آشنا شوند و خواهان تجربه ی آن باشند.

۷- سلاح

هنگامی که نام سلاح را می شنوید به یاد بازی های شوتری می افتید که در آن انواع و اقسام سلاح های جنگی وجود دارد ولی در Watch Dogs شخصیت اصلی یعنی Aiden Pearce تنها دارای یک باتوم فلزی و یک اسلحه ی کمری است و سلاح اصلی او تلفن همراه وی می باشد که به وسیله ی آن هر چیزی قابل هک کردن است. همین نکته باعث شده تا Watch Dogs به جای اینکه یک اکشن محص باشد تا حدودی دارای المان های استراتزیک نیز باشد زیرا در مبارزات اکشن با این سلاح های ضعیف نمی توان پیروز شد و باید با استراتژی و برنامه پیش رفت.

۸- هوش مصنوعی واقعی

همان طور که در مورد ۶ هم ذکر شد، تاخیر Watch Dogs این فرصت را به تیم سازنده داد تا بسیاری از بخش های بازی را بهبود ببخشند که یکی از آن ها بخش هوش مصنوعی است که کاملا پویا شده است. دشمنان شما به کوچک ترین عملی واکنش نشان می دهند برای مثال اگر در یک کوچه ی تاریک باشید و دشمنان نیز به دنبال شما باشند آن ها چراغ قوه های خود را روشن کرده و به صورت گروهی به جست و جوی شما می پردازند تا درصد موفقیت آن ها بالا برود اما هنگامی که در روز روشن در حال فرار از دست آن ها هستید، عده ی از دشمنان مسیر خود را تغییر داده و سعی می کنند تا هنگامی که از مسیر های بعدی عبور می کنید در یک لحظه جلوی شما ظاهر شوند و شما را دستگیر کنند.

۹- داستانی تاریک

داستان بازی نیز از دیگر نقاط قوت آن است. شخصیت Aiden Pearce یک هکر کارکشته است که توانایی هک کردن هر چیزی را دارد ولی سوال اینجاست چرا او دست به این کار می زند؟ تا مدتی پیش تنها یوبی سافت اعلاام کرده بود علت فعالیت های وی این است که خانواده ی او در گذشته آسیب دیده اند و حال Aiden به فکر انتقام است تا اینکه مدتی پیش یوبی سافت جزئیات آن حادثه را شرح داد و با اینکار انگیزه ی اصلی وی را مشخص نمود. علاوه بر این پوشش مرموز Aiden که همواره یک بارانی و کلاه بر سر دارد و همچنین نقابی که به صورت می زند او را به یک شخصیت کاملا مرموز تبدیل کرده است. وجود ویژگی های دیگری در داستان چون سیستم های نظارتی و تلاش برای نابودی آن نیز به جذابیت داستان بازی افزوده است.

۱۰- فرانچایز شدن

یوبی سافت رسما اعلام کرده است که ایده های برای Watch Dogs 2 دارد و این به این معنی است که این عنوان نیز تبدیل به یک فرانچایز خواهد شد و به این ترتیب تجربه ی این عنوان برای انجام نسخه های بعدی ضروری است و همین باعث می شود ارزش تجربه ی بازی بیشتر شود.

این عنوان قرار است در ۲۷ ماه می سال ۲۰۱۴ ( ۶ خرداد ۹۳) بر روی کنسول های نسل هفتم و هشتم و PC منتشر شود و در تاریخ نا معلومی نیز بر روی Wii U عرضه خواهد شد.

شما می توانید پیش نمایش این بازی را از اینجا مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن Watch Dogs - گیمفا
۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن Watch Dogs - گیمفا
۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن Watch Dogs - گیمفا
۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن Watch Dogs - گیمفا
۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن Watch Dogs - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰ دلیل برای شگفت انگیز بودن Watch Dogs - گیمفا