یادداشت: انتظارات یک طرفدار قدیمی از نسخه جدید Call of Duty | گیمفا
یادداشت: انتظارات یک طرفدار قدیمی از نسخه جدید Call of Duty | گیمفا
یادداشت: انتظارات یک طرفدار قدیمی از نسخه جدید Call of Duty | گیمفا
یادداشت: انتظارات یک طرفدار قدیمی از نسخه جدید Call of Duty | گیمفا

یادداشت: انتظارات یک طرفدار قدیمی از نسخه جدید Call of Duty

کسری نراقی
۱۴:۲۵ ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
یادداشت: انتظارات یک طرفدار قدیمی از نسخه جدید Call of Duty | گیمفا

ندای وظیفه!… نامی که در روزگاران نه چندان دور ضامن کیفیت و موفقیت بود؛ چه از لحاظ تجاری و چه از نظر منتقدان. تیم Respawn کنونی (یا همان Infinity Ward سابق) به وسیله این بازی انقلابی در سبک “شوتر اول شخص” به وجود آورد که سرمشق تمام بازی سازانی شد که در سبک FPS فعالیت می کردند. به علت سیاست های پول پرستانه ناشر، تیم سازنده اصلی بازی، فرزندش را رها کرد و به دست گرگ سپرد؛ گرگانی که فقط به فکر سود تجاری از این عنوان بودند. Activision با راه کار های اشتباه خود در عرضه ساانه COD، این عنوان را تبدیل به تکراری ترین فرنچایز تاریخ کرد که بر خلاف بسیاری از عناوین، برای نیامدنش دعا می کنیم. اما خبرهایی از گوشه و کنار به دست آمده است که نسخه سال ۲۰۱۴ ندای وظیفه (به احتمال زیاد MW4) قصد دارد تا نام و عظمت نیاکانش را احیا کند و نشان دهد که یک Modern Warfare همیشه انقلابی است. در ادامه شاهد لیستی از انتظارات از نسخه جدید این بازی خواهید بود!

 

به سال های گذشته بر گردیم، زمانی که همه و همه منتظر خبر های جدید از بهترین شوتر اول شخص آن دوران بودند. با عرضه هر نسخه، منتقدان و بازیبازان به گرمی از بازی استقبال می کردند. اما یک تصمیم غلط همه چیز را به باد داد؛ Activision پول بیشتر می خواست و تیم سابق Infinity Ward تیمی نبود که نوآوری و خلاقیت را به پول بفروشد. پس عطای COD را به لقایش بخشید و پس از عرضه MW2 تصمیم به ترک COD گرفتند. MW2 آخرین عنوان از دوران اوج این فرنچایز بود. بعد از آن Activision و تیم های سازنده تحت نظرش هر چه خواستند به سر این بازی آوردند، از عرضه نسخه های بی کیفیت سالانه گرفته تا نسخه های متوسط و رو به ضعیف موبایل، همه و همه باعث بی اعتمادی قشر عظیمی از بازیبازان به نام Call of Duty شد. البته هنوز هم تعداد کسانی که به  افتخار نام COD این بازی را تهیه می کنند زیاد است، اما با عرضه هر نسخه این تعداد کمتر و کمتر می شود. بعد از MW2 نوبت Black Ops بود که به لطف داستان قوی توانست موفقیت هایی را به دست آورد، MW3 به هیچ وجه لایق نام پدرانش نبود، Black Ops II لکه ننگی بر نام این فرنچایز شد و در نهایت Ghosts تیر خلاصی بر پیکر بی جان عنوانی شد که زمانی بهترین دوران خود بود.

“نسخه COD 2014 بهترین این فرنچاز خواهد بود”، “COD 2014 ادامه داستان Modern Warfare خواهد بود”، “COD 2014 پیششرفت های عظیم گرافیکی را به این بازی خواهد آورد”، “تیم Sledgehammer Games به مدت ۳ سال مشغول آماده سازی COD 2014 بوده است”،….. این ها تیتر هایی بودند که در ماه های اخیر روی خروجی وبسایت های Gaming قرار گرفته اند. باید دید که Sledgehammer می تواند عظمت گذشته این سری را احیا کند یا باز هم شاهد شاهکار!!! Ghosts خواهیم بود. تغییرات گسترده مورد نیاز است و ما پیشنهاداتی داریم که می تواند به موفقیت دوباره COD کمک کند:

 _____________________________

پیشرفت گرافیکی

 

این تصویر به گفته activision با استفاده از موتور نسل آینده این شرکت تهیه شده است

این تصویر (به گفته Activision) با استفاده از موتور نسل آینده این شرکت تهیه شده است

به شخصه داستان و گیم پلی را به گرافیک چشم نواز ترجیح می دهم، اما از عنوانی که درآمد میلیاردی را روانه جیب سازندگانش می کند انتظارات بیشتری دارم. هیچ کدام از نسخه های پس از MW2 لایق نام گذاری به عنوان “یک بازی کامل” نبودند. می توان از آن ها به عنوان DLCهایی یاد کرد که Activision به صورت سالانه با بسته بندی و نام جدید به بازار عرضه می کند. اگر بحث استودیوی دیگری بود می توانستیم گرافیک را از لیست انتظاراتمان پاک کنیم اما Activision یکی از متمول ترین ناشران است و عدم پیشرفت گرافیکی یعنی کم کاری! به هر حال وارد نسل هشتم شده ایم و Battlefield 4 با قدرت توانست در زمینه گرافیکی فاصله خود را با رقیبش زیاد کند، ما نیز انتظار پیشرفت گرافیکی COD را داریم. IW Engine که بر اساس ID Tech 3 ساخته شده است (توجه کنید که ID Tech 6 به زودی عرضه خواهد شد، پس می توان به قدمت این موتور پی برد) از WM2 به بعد میزبان این عنوان بوده است، البته بنا به گفته سازندگان، در نسخه Ghosts از IW Engine 6 استفاده شده بود) اما این اعداد و ارقام چیزی را عوض نکرد و گرافیک Ghosts در بدترین حالت ممکن قرار داشت. شرکت سازنده با فریب کاری حتی قصد داشت که میزان رم مورد استفاده بازی را ۶ GB اعلام کند که با عرضه فیکس هایی برای بازی مشخص شد که مشکلات از بخش Optimization بازی بوده است، نه از پیشرفت های گرافیکی COD. حالا که BF4 توانست با پیشرفت های گرافیکی خودش از COD پیشی بگیرد، وقت آن است که سازندگان بازی موتور زنگار گرفته IW Engine را رها کنند و به فکر موتور گرافیکی جدیدی برای بازی باشند.

 _____________________________

بازی بهتر از فیلم است

 

bioshock infinite بدون حتی یک ثانیه سینماتیک و کات سین بهترین داستان نسل را روایت کرد

Bioshock Infinite بدون حتی یک ثانیه سینماتیک و کات سین بهترین داستان نسل را روایت کرد

پس از نسخه چهارم این بازی و موفقیت فرمول گیم پلی+سینماتیک، سازندگان COD توجه ویژه ای به سینماتیک ها نمودند، تا جایی که حتی کات سین ها عامل روایت داستان شدند و گیم پلی کم کم رو به فراموشی سپرده شد. در این بخش لازم است از شاهکار Ken Levine یادی کنیم که بدون حتی یک ثانیه کات سین و صحنه های سینمایی توانست قوی ترین داستان چند سال اخیر را روایت کند. Bioshock Infinite الگوی بسیار خوبی برای بازی سازان است تا به آن ها ثابت کند که ما بازیباز هستیم نه یک “عاشق فیلم های سینمایی”، ما بیشتر گیم پلی می خواهیم تا کات سین. MW1 و ۲ به همراه Black Ops توانستد با ترکیب گیم پلی و سینماتیک (به اندازه کافی) موفقیت کسب کنند اما رفته رفته کفه سینماتیک سنگین تر شد، تا جایی که Ghosts بیشتر شبیه یک فیلم درجه ۳-۴ سینمایی با داستان ضعیف بود.

 _____________________________

داستان جذاب تر

یکی از صحنه های به یاد ماندنی در mw

یکی از صحنه های به یاد ماندنی در MW

این مورد همواره یکی از بزرگترین نقاط قوت COD بوده است، هر چند که Ghosts از این قاعده مستثنی می باشد. Ghosts با ارائه یک داستان ضعیف در کنار یک گیم پلی ضعیف تر لطمه بزرگی به این فرنچایز وارد کرد.  MW 1,2 نگاه دیگری به مسئله جنگ داشتند، اما Ghosts بر سر مسائل شخصی بود، همان اشتباهی که در MW3 شاهدش بودیم. حتی قبل تر از MW، COD 2 با نگاه متفاوتی که به جنگ داشت محبوب تر شد. امیدواریم که نسخه سال ۲۰۱۴ این بازی بتواند دیدگاه ضد جنگ را به انتقام ترجیح دهد.

 _____________________________

تبه کار، تبه کار…. باز هم تبه کار

یکی از بهترین تبه کاران بازی های ویدئویی

یکی از بهترین تبه کاران بازی های ویدئویی

Zakhaev، Makarov، Shepherd، همه و همه از محبوب ترین و (در عین حال) منفور ترین شخصیت های دنیای COD هستند. وقت آن رسیده که از Heath Ledger( در نقش Joker در فیلم The Dark Knight) یاد کنیم که خطاب به بتمن گفت: “من و تو مکمل همدیگه هستیم! تو بدون من هیچی چی نیستی”. در واقع این یکی از بزرگترین حقایق در مورد قهرمانان است. هیچ قهرمانی بدون یک تبه کار به اوج نمی رسد. COD همیشه با معرفی شخصیت های منفی جذاب توانسته پول به جیب بزند. Black Ops II با تمام ضعف هایی که داشت، یک نقطعه قوت بزرگ داشت و آن هم چیزی نبود جز Raul Menendez… یکی از بهترین “آدم بدهای” تاریخ بازی های ویدئویی. در Ghosts شاهد چنین چیزی نبودیم و طبق معمول این بازی بدترین عمل کرد را در بین سری های بازی داشت. COD 2014 که به احتمال زیاد MW4 خواهد بود، General Shepherd را ( که در نسخه قبل کشته شد) در خود دارد که نوید یک شخصیت منفی خوب را می دهد.

_____________________________

بهبود بخش مولتی پلیر

بخش مولتی پلیر تکراری و بی رمق است

بخش مولتی پلیر این بازی تکراری و بی رمق است

پیش از عرضه Ghosts، اکتیویژن تمام توان رسانه ای خود را به کار برد تا به همگان بفهماند که سرور های Multiplayer بازی جدیدشان از نوع نسل بعدی هستند و یک تجربه روان و عالی را برای طرفدارانشان به ارمغان خواهد آورد. اما هر اتفاقی که افتاد، این سرور ها جواب گو نبودند و با یک جست و جوی ساده در انجمن ها می توان دریافت که اکثر طرفداران این بازی از سرور های آنلاین Ghosts ناراضی بودند.

اگر از طرفداران قدیم این سری باشید، می دانید که بخش Multiplayer این سری تغییر آنچنانی نداشته و در واقع جدایی تیم سازنده سابق بیشترین ضرر را به این قسمت وارد کرده است. در Ghosts (طبق معمول) اوضاع بدتر هم می شود. نقشه های بازی های FPS معمولا در اندازه های کوچک تا متوسط طراحی می شوند (به استثنای نقشه های ۶۴ نفره) تا سرعت بازی بیشتر شود. اما Ghosts با طراحی نقشه های بزرگ و خالی جذابیت بخش Multiplayer این عنوان را کاهش داد.

بخش Multiplayer بازی Battlefield که همیشه از COD بهتر عمل کرده است، در سال ۲۰۱۳ و با عرضه Battlefield 4 با اقتدار تمام COD را کنار زد و فاصله ها را بیشتر کرد. نقشه های ۶۴ نفره و فوق العاده بزرگ و حماسی برگ برنده BF4 در این مبارزه بود. قابلیت های تعاملی محیط هم به شدت بهبود یافته بود، همانگونه که در تریلر های این عنوان دیدیم، با تخریب یک آسمان خراش به صورت کامل نقشه بازی کاملا تغییر کرد. به هر حال تجربه یک بخش ۶۴ نفره Multiplayer به شدت جذاب تر از بخش تکراری و بی رمق Call of Duty: Ghosts خواهد بود. از لحاظ بخش گرافیکی (تخریب پذیری، نور پردازی و….) نیز Battlefield 4 کاملا COD را از میدان به در کرد. البته شایان ذکر است که COD: Ghosts با معرفی شخصیت های مونث در بخش چند نفره، بزرگترین خلاقیت تاریخ خود را به ثبت رساند!!!

 _____________________________

شخصیت پردازی قوی

به یاد ماندنی افسانه ای جاودانه

به یاد ماندنی… افسانه ای… جاودانه

Call of Duty: Ghosts تمام تلاش خود را انجام داد تا ما را وادار به همزاد پنداری با شخصیت های بازی کند، اما با فضاحت تمام شکست خورد. باز هم باید از MW مثال بزنم، تمام شخصیت های بازی قوی بودند، حتی NPCها. در کنار نام Mac Tavish و CPT Price همیشه نام Ghost, Gasو… می درخشد. شخصیت پردازی آن ها، دیالوگ هایی که ادا می کردند باعث ماندگاری آن ها شد.

 _____________________________

Activision قصد دارد تا COD را در چرخه های سه ساله بین Infinity Ward, Sledgehammer Games و Treyarch جا به جا کند تا به زعم خودش به پیشرفت بازی کمک کند!!! باید دید که این جرکت تا چه حد موفقیت آمیز خواهد بود. البته اگر این موارد رعایت شود می تواند تا حدودی باعث موفقیت دوباره این عنوان شود. باید منتظر ماند و دید!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یادداشت: انتظارات یک طرفدار قدیمی از نسخه جدید Call of Duty | گیمفا
یادداشت: انتظارات یک طرفدار قدیمی از نسخه جدید Call of Duty | گیمفا
یادداشت: انتظارات یک طرفدار قدیمی از نسخه جدید Call of Duty | گیمفا
یادداشت: انتظارات یک طرفدار قدیمی از نسخه جدید Call of Duty | گیمفا
یادداشت: انتظارات یک طرفدار قدیمی از نسخه جدید Call of Duty | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت: انتظارات یک طرفدار قدیمی از نسخه جدید Call of Duty | گیمفا
یادداشت: انتظارات یک طرفدار قدیمی از نسخه جدید Call of Duty | گیمفا