کینکت آغاز می کند ... | نقد و بررسی عنوان Kinect Sports Rivals  | گیمفا
کینکت آغاز می کند ... | نقد و بررسی عنوان Kinect Sports Rivals  | گیمفا
کینکت آغاز می کند ... | نقد و بررسی عنوان Kinect Sports Rivals  | گیمفا
کینکت آغاز می کند ... | نقد و بررسی عنوان Kinect Sports Rivals  | گیمفا
کینکت آغاز می کند ... | نقد و بررسی عنوان Kinect Sports Rivals  | گیمفا
کینکت آغاز می کند ... | نقد و بررسی عنوان Kinect Sports Rivals  | گیمفا

کینکت آغاز می کند… | نقد و بررسی Kinect Sports Rivals

امیرحسین والی
۰۹:۳۰ ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
کینکت آغاز می کند ... | نقد و بررسی عنوان Kinect Sports Rivals  | گیمفا

دیگه وقتشه که دست از سر صندلی های کامپیوتر و نشستن جلوی کنسول ها برداریم و کمی تحرک و ورزش هم به برنامه ی کاریمون اضافه کنیم . بعضی ها برای این کار برنامه ی باشگاه می ریزند و بعضی دیگر نیز با دوست های خود به تفریح و انجام ورزش هایی همچون فوتبال، بسکتبال و والیبال می پردازند.اما بعضی دیگر دوست ندارند هیچگاه کنسول نسل بعدی خود را ترک کنند.مخصوصا کسانی که Xbox One دارند ! خوب یک خبر خوش برای این اشخاص دارم.با بازی Kinect Sport Rivals ، ورزش های مختلف را به خانه ی خود بیاورید! در ادامه ی این نقد به بررسی عملکرد بازی Kinect Sport Rivals  خواهیم پرداخت.

ksr

Kinect Sports RIVALS Official Cover

نام: Kinect Sports Rivals

سازنده: Rare Studios

ناشر: Microsoft Studios

سبک: ورزشی

پلتفرم : اکس باکس وان ( Xbox One )

تاریخ انتشار: ۸ آوریل ۲۰۱۴ ( آمریکای شمالی )

پرچم دار کینکت !

هنگامی که از کینکت ۲ رونمایی شد ، همگی منتظر انتشار بازی هایی برای این سیستم آوایی و تصویری بودند و خیلی ها امید زیادی به این دستگاه داشتند.همگی امیدوار بودند که کینکت ۲ بتواند موفقیت کینکت ۱ را تکرار کند و خوشبختانه با انتشار Kinect Sport Rivals معلوم شد که انتظارات تا حدی بر آورده شده است. Kinect Sport Rivals توانست یک بازی ایده آل برای کینکت باشد.بازی که می توانستید از طریق آن یکی دو کالری بسوزانید ، بپرید ، شادی کنید و با دوستان خود بازی کنید و آن ها را به چالش های مختلفی بکشید.

در بازی با به دست آوردن امتیازات ویژه و برنده شدن در مسابقات می توانید، امتیازات و پول جمع کنید

لازم به گفتن نیست که برای این که بتوانید این عنوان را بازی کنید نیازی به یک دستگاه Xbox One  و یک دستگاه Kinect 2.0 نیاز خواهید داشت.به جز این دو شما نیاز به یک فضای بسیار بزرگ دارید ! اولین مشکل بازی در همین جاست . باید کینکت را در جایی نصب کنید که بتوانید هنگامی که در حال بازی کردن تنیس هستید ، بتوانید از این طرف زمین به آن طرف زمین بدوید و بازی به درد اتاق های کوچک نمی خورد و کسانی که دستگاه را به اتاق خوابشان متصل می کنند ، مشکل کمبود جا برای بازی کردن این عنوان خواهند داشت.

در بازی با به دست آوردن امتیازات ویژه و برنده شدن در مسابقات می توانید، امتیازات و پول جمع کنید و تجهیزات تازه خریداری کرده تا بتوانید به چالش های سختی برسید و به رقابت های جانانه تری دسترسی پیدا کنید ! این تجهیزات در تمامی بخش های بازی موجود است.مثلا می توانید برای کرکتر خود در ورزش تنیس ، کفش ها و راکت های جدید خریداری کرده که قدرت و راحتی و سرعت بیشتری نسبت به کفش ها و راکت های قبلی دارند.همچنین تنوع تجهیزات در این عنوان خیلی خوب است و می توانید به هر رنگ و استایلی که دوست داشتید تجهیزات خود را خریداری کنید.

دوربین بازی در بخش هایی از بازی ضعف های کوچکی دارد.در دو ورزش فوتبال و تنیس دوربین بازی کمی جلوتر از حد معمول است و شاید کمی گیمر را اذیت کند.در صورتی که فوتبال و تنیس طرفداران زیادی دارد و در این بخش بازی Kinect Sport Rivals دارای یک عیب هر چند کوچک اما در دید است.اما خب این اشکالات در دوربین های این دو بخش جذابیت کلی این دو بخش را نمی کاهد و آن لذت کلی برای شما باقی خواهد ماند.

شاید بزرگ ترین مشکل بازی ، در بخش تیمی مخصوصا در بخش آنلاین باشد.هنگامی که در بخش تیمی میخواهید با یکی از دوستان خود در بخش Co-Op بازی کنید ، آن هم در یک اتاق به سختی باید از برخورد با دوست خود به خصوص در فوتبال و تنیس جلوگیری کنید.حواس شما در این دو بخش به سختی متمرکز بازیست و اگر کمی حواستان را هم بخواهید وقف مواظبت و احتیاط عدم برخورد به دوست خود کنید ، دیگر مزه ی بازی از بین رفته و تنها چیزی که برای شما باقی می ماند ، دو اعصاب خورد و دست و پاهای شکسته است ! اما باگ هایی که در بخش آنلاین مشاهده می کنیم ، کم نیستند ! بیشتر باگ های گرافیکی نیز در بخش آنلاین مربوط به ورزش صخره نوردی هستند که شما را خسته و درمانده خواهند کرد و تقریبا اتمام این بخش یک عمر طول می کشد !

ksr screen shot 2014 04 07 02 18 14 2

فکر کنید می خواهید با این تعداد در یک اتاق بازی کنید ! هرج و مرج !

شش بازی که کالریتان را از شما می دزدند!

در ادامه نگاهی به شش ورزش موجود در بازی نگاهی خواهیم انداخت :

موج سواری:

شاید برای خیلی ها جالب باشد که سوار جت اسکی شوند و در موج های خروشان ، با جت اسکی شان جولان دهند و یک لذت تمام نشدنی را تجربه کنند.در Kinect Sport Rivals شما می توانید این لذت را به صورت مجازی (!) تجربه کنید.برای این بخش باید حتما فرمان جت اسکی تان را به دست بگیرید و بعد از ۵ دقیقه کار با فرمان جت اسکی تان عضله های دستتان شروع به خستگی می کنند و در نتیجه نیروی کشش به دستتان فشار آورده و دست شما کشش بیشتری پیدا می کند و در نتیجه می توان فهمید که موج سواری در Kinect Sport Rivals برای عضله های دست بسیار مفید است.

تنیس:

آیا قبلا Virtual Tennis بازی کرده اید ؟ اگر این عنوان را تجربه کرده اید باید بگویم بخش تنیس Kinect Sport Rivals نیز شباهت زیادی به این بازی دارد با تفاوت این که دوربین بازی کمی نزدیک تر است و بیشتر به دست کرکتر تمرکز دارد. برای این بازی نیزا به یک اتاق بزرگ دارید.زیرا برای زدن شات های قوی احتیاج به فضای زیاد دارید و بعضی اوقات نیز همانند تنیسور های حرفه ای باید برای زدن شات هایتان شیرجه بزنید که یک ویژگی خوب برای بخش تنیس است.این بخش طرفدار زیادی در Kinect Sport Rivals دارد.سنسور های حرکتی در این بخش بسیار فعال هستند به طوری که اگر بدنتان کمی بی تحرکی به خرج دهد ، ضربه ی شما قدرت چندانی ندارد و به تور برخورد می کند و در بعضی اوقات هنگامی که در حال زدن ضربه هستید و می خواهید که ضربه تان کار ساز باشد ، باید حتما دست دیگر را با یک حرکت مناسب فعال کنید که به خودی خود یک نو آوری فوق العاده برای کینکت است.در این ورزش به خاطر دویدن زیاد ، کالری زیادی از دست خواهید داد و به طور معمول پس از ۱۵ بازی را رها خواهید کرد.

[jwplayer mediaid=”140121″]

دانلود با کیفیت بالا

بولینگ:

یک بازی فوق العاده دیگر.بدنتان را محکم کنید.توپ مجازی تان را در دستتان بگیرید ! کمر خورد را بالا بیاورید و توپ خود را با دقت و ذکاوت تمام رها کنید و بزارید که نشان ها به پایین بریزند.المان اصلی که در این بخش تاثیرگذار است ، استفاده از تمرکز و تعادل بدن است.شما باید بدن خود را بدون حرکت نگه دارید و پس از پرتاب توپ ، که باید کمر خود را مقدار درجه ی زیادی خم کنید ، به نوئی برای کمر شما یک ورزشش کششی به حساب می آید.

صخره نوردی:

شاید بتوان گفت که این ورزش ، فیزیکی ترین و سخت ترین ورزش برای مخاطب است.شما باید به سرعت و با دقت زیاد که مبادا کرکتر شما از بالا به پایین پرت شود ، او را به نوک صخره برسانید و او را پیروز کنید.برای این کار باید انرژی زیادی مصرف کنید که مبادا از بقیه عقب بمانید و مهم تر از آن دقت کنید که دست و پای خود را کجا می گذارید . این بازی به عضله های دست و پای شما فشار زیادی خواهد آورد و شما را بعد از مدت کوتاهی خسته خواهد کرد.

فوتبال:

در این بخش شما باید پاس کاری های متعددی انجام دهید تا توپ به پای آخرین مهاجم برسد و در نهایت با یک ضربه ی کاری توپ را درون دروازه بکنید.شاید این بخش پرطرفدار ترین بخش بازی باشد بر طبق این که فوتبال یکی از پرطرفدارترین ورزش های جهان است و برای همه یک تفریح زیباست که بخواهند توپ خود را وارد دروازه کنند.در بخش چند نفره ی این عنوان شخص دیگر می تواند به عنوان دروازه بان در دروازه قرار بگیرد و با زدن شیرجه از دروازه ی خود دفاع کند اما همانطور که مشخص است برای این کار احتیاج به یک فضای بسیار بزرگ است .

تیراندازی:

.این بازی به عضله های دست شما فشار خواهد آورد و دقت و تمرکز شما را بالا خواهد برد

یکی از جذاب ترین بخش های بازی ، ورزش تیراندازی به هدف است . یادتان می آید وقتی بچه بودید ، دست خود را همانند اسلحه می کردید و اقدام به تیر اندازی می کردید؟ خوب در Kinect Sport Rivals نیز باید همین کار را بکنید. دست شما به مثال یک اسلحه در بخش تیر اندازی است و باید به اجسامی که در بازی نمایان می شوند شلیک کنید و آن ها را نابود کنید.این بازی به عضله های دست شما فشار خواهد آورد و دقت و تمرکز شما را بالا خواهد برد.یک نکته ی فوق العاده در رابطه با این بخش این است که، وقتی در حال بازی با دوستتان هستید، با نابود کردن هر جسم، یک تیر مشقی دریافت می کنید و می توانید آن را به حریف خود شلیک کنید که کار را برای او سخت کنید.اما شما از این مسئله مستثنی نیستید بلکه شما هم در معرض این تیر ها قرار دارید ، اینجاست که انعطاف پذیری بدن شما خیلی مهم است و باید در برابر این تیرها جا خالی بدهید.

در کل باید گفت که صخره نوردی و موج سواری دو ایده ی فوق العاده هستند ، اما بازی کردن این دو بخش به شدت سخت و خسته کننده خواهند بود . بخش های تیراندازی ، فوتبال ، تنیس و بولینگ بخش هایی خواهد بود که گیمران از بازی کردن آن هیجان زده خواهند بود و اکثرا این بخش را بازی خواهند کرد.

ksr screen shot 2014 04 07 02 24 07

این شخص تنبل یکی از پرتحرک ترین ورزش های این بازی را انتخاب کرده است اما حتی به خود اجازه نمی دهد دست دیگر خود را حرکت دهد !!!

۱.۲.۳ مسابقه ی محله!

بخش آنلاین بازی به راحتی قابل بازی است.کافیست تا به اینترنت متصل شوید و بازی مورد نظر خود را انتخاب کنید و با هر کسی که خواستید آنلاین بازی کنید و بدون هیچ باگی ، بازی را اجرا کنید و از آن لذت ببرید.تنیس و فوتبال دو بازی هستند که بیشترین حس چالش را در بخش آنلاین ایجاد می کنند و شما را کمتر از دیگر بازی ها خسته خواهند کرد و تقریبا پرطرفدار ترین ورزش های Kinect Sport Rivals در بخش آنلاین هستند .

شاید خیلی ها با حرف من مخالف باشند .اما به نظر می رسد که این همان کینکتی است که چندین سال منتظر آن هستیم و کینکت ۱ هیچ قدرتی در برابر این کینکت جدید ندارد.بعد از بازی کردن این عنوان به راستی قدرت سخت افزاری فوق العاده ی کینکت ۲ قابل ستایش و تحسین بود .این کینکت همان کینکتی بود که مایکروسافت در E3 های گذشته قولش را به ما داده بود و نهایتا ما آن را در نسل هشتم و برای کنسول Xbox One  ملاقات کردیم.

یکی از فوق العاده ترین ویژگی های بازی ساخت آواتار برای کرکترتان است. شما می توانید عکس خود را در بازی آپلود کنید و پس از چند دقیقه یک مدل دقیق شبیه خودتان بر روی صورت کرکترتان خواهد رفت و قهرمانتان را دقیقا شبیه خودتان خواهد کرد. می توان گفت این ویژگی تا به حال در هیچ بازی دیگری دیده نشده است و شاید این یک شروع برای این المان فوق العاده است و فکرش را بکنید که بازی های RPG از این به بعد به این صورت باشد و صورت شخصیت اصلی بازی های نقش آفرینی دقیقا شبیه شخصیت خودتان باشد و شما با احساس خرسندی بیشتری بازی خواهید کرد.

kinect sports rivals wave racing os copy

موج سواری مجازی

شروع کینکت…

بازی Kinect Sport Rivals منتشر شد تا به همه اعلام کند که کینکت تازه شروع کرده است و می خواهد این نسل ، نقش بیشتری نسبت به نسخه ی قبلی اش داشته باشد و قدم های بزرگتری برای جذاب کردن بازی های رایانه ای بردارد. Kinect Sport Rivals جز آن دسته بازی هایی است که انرژی زیادی از شما خواهد گرفت اما انرژی زیادی نیز به شما خواهد داد و لحظات شادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد و صد در صد یکی از بهترین دلایل خوب بودن این بازی این است که شما را برای مدتی از پشت کنسول و کامپیوتر نشستن و نداشتن هیچ تحرکی باز می دارد و شما را به جنب و جوش تحمیل می کند که یک ویژگی مثبت است.

40190104384351715587

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کینکت آغاز می کند ... | نقد و بررسی عنوان Kinect Sports Rivals  | گیمفا
کینکت آغاز می کند ... | نقد و بررسی عنوان Kinect Sports Rivals  | گیمفا
کینکت آغاز می کند ... | نقد و بررسی عنوان Kinect Sports Rivals  | گیمفا
کینکت آغاز می کند ... | نقد و بررسی عنوان Kinect Sports Rivals  | گیمفا
کینکت آغاز می کند ... | نقد و بررسی عنوان Kinect Sports Rivals  | گیمفا
کینکت آغاز می کند ... | نقد و بررسی عنوان Kinect Sports Rivals  | گیمفا
کینکت آغاز می کند ... | نقد و بررسی عنوان Kinect Sports Rivals  | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کینکت آغاز می کند ... | نقد و بررسی عنوان Kinect Sports Rivals  | گیمفا