مصاحبه اختصاصی گیمفا با Keiji Inafune خالق Mega Man و تیم سازنده Mighty No. 9
Keiji Inafune خالق Mega Man و طراح سابق مشهور CapCom از سوابق کاری او می توان به تهیه کنندگی بازی های Resident Evil 5 Resident Evil 4, سری Onimusha و Dead Rising, Super Street Fighter IV, Lost Planet: Extreme Condition اشاره کرد او در سال ۲۰۱۰ کپکام را ترک کرد و استدیو Comcept Inc را بنیان نهاد از ساخته های این استدیو می توان به سری Soul Sacrifice و بازی های Azure Striker Gunvolt و Yaiba: Ninja Gaiden Z اشاره کرد.
او در حال حاضر تهیه کننده بازی Mighty No. 9 می باشد. در این مصاحبه به جز ایشان ۲ تن دیگر از سازندگان سابق Mega Man یعنی Koji Imaeda کارگردان Mighty No. 9 و Nick Yu تهیه کننده استدیو Comcept Inc مصاحبه صورت گرفته است.
گیمفا: اگر می شود کمی درمورد بازی Mighty No.9 توضیح دهید؟ چطور شد که بهف فکر ساخت Mighty No.9 به عنوان یک پروژه شبیه به Mega Man در Kickstarter افتادید؟
Inafune: خوشبختانه بعد از تاسیس استدیوی خصوصی خودم به اندازه کافی, زمان و فرصت برای سفر به خارج از ژاپن داشته ام. وقتی من در خارج از ژاپن هستم افراد بسیاری به نزد من می ایند و به من می گویند:” خواهش می کنیم یک بازی دیگر از سری Mega Man بساز. من به همه می گویم متاسفانه من از وقتی یک استدیو مستقل و شخصی پایه گذاری کرده ام دیگر نمی توانم این بازی را بسازم. با این وجود من همیشه می خواستم یک ادامه مستقل برای این بازی بسازم.
در یکی از سفرهایم به خارج از ژاپن من برای اولین بار درمورد Kickstarter سخنانی شنیدم. سیستمی که به سازندنگان اجازه می دهد پروژه مورد نظر رویایی خود را بسازند, و در همان زمان به کاربران محصول مورد نظرشان را ارائه دهند. این یک سیستم پیشرفته است.
بعد از تحقیق بیشتر درمورد Kickstarter افراد مدیریت توسعه و دیجیتال استدیو ما توانستد چند شریک تجاری برای این کار پیدا کنند و این زمانی بود که چالش ساخت Mighty No. 9 شروع شد. در نتیجه ما اعتقاد داریم این پروژه تمام چیزی است که ما می خواستیم به ان امید داشته باشیم.
گیمفا: چطور شد استدیو شما به فکر استفاده از موتور Unreal Engine 3 برای ساخت بازی افتاد؟ از ویژگیهای این موتور در بازی شرح دهید؟ از ساخت محیط طراحی مراحل Mighty No.9 کاراکتر و تصاویر بصری محیط بازی؟
Imaeda: درست مانند اولین ویدئویی تست کمپین که از بازی در صفحه Kickstarter ان دیدید, انعطاف پذیری Unreal Engine یکی از مزیت های بزرگ برای روند توسعه پروژه ما است. این موتور می تواند یک چیزی مثل یک level را فقط در یک هفته بسازد. ساخت انیمیشن های طبیعی و جذاب و نورپردازی خیر کننده ای که این موتور در پشت زمینه ایجاد میکند. ما این موتور را برای دست یافتن به بهترین دستاورد درمورد Mighty No. 9 انتخاب کرده ایم.
Nick: این فقط کمی از اطلاعات روند توسعه بازی است: ما به حامیان خود قول داده ایم تا Mighty No. 9 را عرضه کنیم ان هم برروی ۱۰ کنسول مختلف. که کار بسیاری از نظر پورت کردن دارد و ما نیاز به موتور گرافیکی داشتیم که بتواند بیشترین کنسول های ممکن را حمایت کند. پس بدین معنا بود که Unreal Engine بیشترین انعطاف پذیری را دارد. پس طبیعا Unreal Engine انتخاب ما بود.
گیمفا: گیم پلی بازی چقدر نسبت به سری Mega Man تفاوت دارد؟ از Mode های بازی و توانایی های Mighty No.9 بگویید؟
Imaeda: ما ۳ نفر از سازندگان سابق سری Mega Man و نسخه اول این بازی هستیم که به یکدیگر ملحق شده ایم. و شرکت شریک ما Inti Creates نیز یک استدیو ویژه در ساخت بازی های side scrolling است. ما به شدت بر این باوریم که می توانیم انتظارات گیمران هاردکور بازی های اکشن را نیز برآورده سازیم. به علاوه این که Mighty No. 9 کاملا از یک گیم پلی جدید بهره می برد که یکی از المان های آن جذب مکانیکی است. بازیکن دیگر فقط با یک شلیک دشمنان را کنار نمی زند بلکه اولین با یک شلیک آنان را ضعیف می کند سپس با قابلیت جذب می تواند از آنان قدرت بیشتری بدست بیاورد. Mighty No. 9 بازیی است که به بازیکن اجازه سرعت عمل بیشتری از هر بازیی 2D اکشن دیگر می دهد.
ما شخصیت های قابل بازی دیگر به همراه قابلیت بازی از طریق co-op و بسیاری ویژگی های دیگر را در بازی شاهد خواهیم بود. آن ها هنوز فقط در مراحل ابتدائی برنامه ریزی هستند پس لطفا به خوبی به آینده نگاه کنید.
گیمفا: آیا در کنسول های نسل جدید از قابلیت های مانند off- TV play و صفحه لمسی کنسول Wii U و گیم پد PS4 و Kinect 2 کنسول Xbox One استفاده خواهید کرد؟
Imaeda: ما در حال حاضر برنامه ای برای استفاده از قابلیت های مخصوص کنسول های مختلف را نداریم. اما ممکن است یک سری ویژگی های برای کمک به گیمر در گیم پلی بازی بگنجانیم. به عنوان مثال تغییر سلاح به استفاده از صفحه لمسی و غیره…
Nick: ما می خواستار این هستیم که از قابلیت های ویژه هر کنسول در بازی استفاده کنیم ولی تلخی واقعیت این است که, با استفاده از هریک از این قابلیت های هزینه های توسعه بازی بالا خواهد رفت. و ما در حال حاضر این چنین بودجه ای را نداریم. اگر افرادی پولداری در بیرون از اینجا وجود دارند مانند گیمران طرفدار ما و عاشق این هستند که ما درمورد چه چیزی در اینجا صحبت می کنیم… همه چیز ممکن است متفاوت باشد…؟winkwink
گیمفا: هماطور که می دانید کمپانی های Nintendo, Sony و Microsoft در نسل جدید کنسول های اهمیت بیشتری به سازندگان مستقل indie می دهند. نظر شما چیست؟ نظر شما در مورد آینده بازی های مستقل در Steam و PC گیمینگ چیست؟
Imaeda : این یک چیز بسیار خوب است. سازندگان مستقل در این چند سال اخیر بسیار پرانرژی هستند. ما فقط می توانیم این شعور و شوق را در سازندگان مستقل ببینیم و از طریق بازی های آنان. چیز های جدیدی وجود دارند و از سازندگان مستقل بدنیا خواهند آمد اگر دیگر سازندگان به سختی می توانند به نتایج خود دست یابند پس بهترین مکان برای آنان صنعت بازی سازی مستقل است که جایگاه شگفت انگیزی است. این نه فقط برای سازندگان مستقل است برای برای کلیه سازندگان دنیا است.
Nick: با این موضوع ۱۰۰% موافقم. شادی و شوری که ما از سازندگان مستقل می بینیم بسیار بزرگ است. برای آنان رسیدن به خواستاهایشان از هرچیزی در جهان مهم تر است. برخی از آنان حتی به سودی که از ساخت یک بازی بدست میاورند نیز فکر نمی کنند. ساخت بازی و لذت بردن کسی که از بازی استفاده می کند مهم ترین چیز در فکر انان است.
گیمفا: در آخر آیا ما صحبتی با خوانندگان ما در Gamefa دارید؟
Inafune, Nick, Imaeda: ساخت این پروژه با همکاری طرفداران ما شروع شد, ساخت این بازی با طرفداران به پایان خواهد رسید و تیم ما رابطه بسیار نزدیکی با آنان دارد. ما به طور بسیار دقیق بازی و اخبار مربوط به آنان را برای حامیان خود به روز رسانی می کنیم. در حال حاضر روند توسعه بازی در مراحل Alpha ما حتی می توانیم این موارد را بیشتر بروزرسانی بکنیم. لطفا به آینده نگاه کنید و با تشکر از حمایت شما از Mighty No. 9 .
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
دمتون گرم عاشق مگامن و عاشق شما منتظر مصاحبه های بعدیتون هستیم فکر کنم ۴تا دیگه مونده
ای کاش Onimusha بعدی هم میساختن خیلی دلم براش تنگ شده
خسته نباشی عزیز :yes:
مصاحبه خوبی بود :yes: :yes: :yes:
زنده باد Unreal Engine :دی
کلا این موتور همیشه تو زمینه ی نورپردازی فوق العاده بوده و انعطلاف پذیریش برای سبک های مختلف هم بماند.در کل اپیک یک اسطوره رو خلق کرد با این موتور…
باید ببینیم آنریل انجین ۴ تو این نسل چکار می کنه.تنها نسخه ای هم که از مگامن رو بازی کردم
زنده باد Unreal Engine :دی
کلا این موتور همیشه تو زمینه ی نورپردازی فوق العاده بوده و انعطلاف پذیریش برای سبک های مختلف هم بماند.در کل اپیک یک اسطوره رو خلق کرد با این موتور…
باید ببینیم آنریل انجین ۴ تو این نسل چکار می کنه.تنها نسخه ای هم که از مگامن رو بازی کردم X8 بود یا یک همچین چیزی :دی
در کل درود…جالب بود.
من یک پیشنهاد توپ برای سایت گیمفا داشتم تا تعداد کاربرانش خیلی بیشتر شود اینکه یکنفر را بذارید تا ۲۴ ساعت به کامنت ها ی کاربران پاسخ دهد این ایده در سایت تاپ۲ دانلود اجرا شد و وقتی این سایت اینکار را انجام داد بسیاری از سایت های دانلود را پشت سر گذاشت چون یک رابطه مستقیم بین ادمین سایت و کاربران ایجاد شده بود :yes: :yes:
باور کنین چک میشه تمام نظرات. اتفاقا شیفتی هم چک میشه! شیفت شب من هستم معمولا. اگر می بینین بعضی از کامنت ها برخورد نمیشه سریعا منتظریم تا خود کاربرها با کاربر خاطی برخورد کنن. اگه نشد خودمون وارد عمل میشیم. اینکه یه کاربر همش فکر کنه یکی الان بالا سرش نشسته که ببینه چی تایپ میکنه خب یه خرده جالب نیست. نظرات خشک و بی روحه ولی این شکلی بهتره.
ایول بابا. مصاحبه عالی بود اقای اسماعیل زاده
خسته نباشی
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
امیدوارم بازی جدیدشون بترکونه!
:yes:
جون دوتای خالی می بنددند یه مطلب زیر خاکی را ترجه کردند گفتند اختصاصی
حالا جالبه بشون هم بر می خوره زرشک :sweat: :pain: :no:
به امیدموفقیت گیمفا :yes: :yes:
به نظر من بهترین و بروز ترین سایت ایرانی هستش هر ۱ ساعت ۶-۸ مطلب جدید در سایت منتشر میشه باور کنین اقدر که من به سایت گیمفا میام به شبکه های اجتماعی نمیرم امید وارم تا چندین ساله دیگه همه بازی سازها امیدشون به نمرات سایت گیمفا باشه ولی واقعا فکر کنین چه شود :laugh: :laugh:
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: