سونی کار بر روی بهبود پردازش های چندرشته ای و موازی را آغاز می کند | گیمفا
سونی کار بر روی بهبود پردازش های چندرشته ای و موازی را آغاز می کند | گیمفا
سونی کار بر روی بهبود پردازش های چندرشته ای و موازی را آغاز می کند | گیمفا
سونی کار بر روی بهبود پردازش های چندرشته ای و موازی را آغاز می کند | گیمفا

سونی کار بر روی بهبود پردازش های چندرشته ای و موازی را آغاز می کند

علی صالحی
۰۲:۳۹ ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
سونی کار بر روی بهبود پردازش های چندرشته ای و موازی را آغاز می کند | گیمفا

Microsoft با معرفی DirectX 12 یک چیز را به همه خبر داد. قدرت کنسول Xbox One و PC با استفاده از این DirectX بسیار بیشتر خواهد شد. این خبر زنگ خطری را برای سونی به صدا در آورده است.

به گفته ی متخصصان بیشتر بهبود پردازش در DirectX 12 مربوط به پردازش های موازی و چند رشته ای است. سونی پس از بررسی این مطلب دست به کار شده تا کنسول خود را از این نظر بهبود ببخشد. حال این شرکت در حال استخدام مهندسان ارشد نرم افزار است. سونی در وب سایت خود آورده است که در حال جستجو برای مهندسان کامپیوتر با استعداد است تا از آنها در کنسول های این شرکت استفاده کند. مهندسان خواسته شده باید توانایی کار با پردازش های چند رشته ای، در سطوح پایین و حرفه ای را داشته باشند و بتوانند آنها را اشکال زدایی کنند. این مهندسان باید قادر باشند که از علم خود استفاده کرده و این کنسول ها را به سطح جهانی برسانند.

مواردی که باید مهندس های مورد نیاز سونی داشته باشند:

  • سابقه ی حداقل سه سال تجربه ی کار با C++ و C
  • تجربه ی کار با پلتفرم های سطح پایین به خصوص لایه های موتور بازی
  • تجربه ی کار با پروفایل های پردازنده و توانایی تشخیص و تخصیص قدرت به بازی ها، پیدا کردن مشکل ها و رفع آنها
  • داشتن دانش کار با موتورهای بازی سازی و الگورتم و تکنیک های بهبود آن
  • داشتن دانش کار با پردازنده های چند هسته ای مانند SPU ها
  • دانش بالا در ریاضیات ۳ بعدی
  • داشتن مدرک مهندسی در رشته ی علوم کامپیوتر یا رشته های مرتبط
  • داشتن دانش به روز در مورد پردازنده های چند هسته ای و پردازش های چند رشته ای و تکنیک های مربوط به آنها

کسانی که قابلیت های زیر را داشته باشند در ارجحیت هستند:

  • حداقل یک بازی در نسل فعلی معرفی کرده باشد
  • قابلیت گنجاندن الگوریتم های Real Time و تکنیک های مربوط به آن، با استفاده از قابلیت های سخت افزاری، برای استفاده در پردازش های موازی 
  • داشتن سابقه ی برنامه نویسی اسمبلی بر روی پلتفرم های نسل حاضر
  • سابقه ی کار به عنوان توسعه دهنده در مباحث Pipeline و غیره
  • تجربه ی کار در یک محیط تیمی
  • داشتن دانش کد نویسی SPU و بهبود آن
  • داشتن درک از برنامه نویسی GPGPU و Shader ها
  • داشتن دانش سطح پایین DMA
  • داشتن تجربه ی کار با دستگاه های صوتی سطح پایین
  • تجربه ی کار با سیستم های ناهمگام یا غیر همزمان

مهارت های مشخص شده به وضوح نشانگر تجدید نظر سونی بر قابلیت های سطح پایین کنسول خود است. مسلم است که با استفاده از بهینه سازها، در سطوح پایین مانند خود پردازنده و موتو کنسول و حتی پایینتر باعث نتیجه ی بسیار مطلوب تر خواهد شد. تغییرات مد نظر شرکت سونی همانند تغییراتی است که مایکروسافت با ارائه ی DirectX 12 به دست آورده. با توجه به اولویت دانش SPU می توان حدس زد که سونی در حال بهبود کنسول نسل قبل خود، یعنیPS3 نیز هست.

اینکه سونی چقدر می تواند موفق شود و کنسول خود را بهبود ببخشد بحث جالبی است. با استفاده از هدف های این شرکت، در صورت رسیدن به آنها، بازی ها بسیار سریعتر و بهتر خواهند شد. باید دید که مهندسان استخدام شده در این شرکت چقدر توانایی خواهند داشت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی کار بر روی بهبود پردازش های چندرشته ای و موازی را آغاز می کند | گیمفا
سونی کار بر روی بهبود پردازش های چندرشته ای و موازی را آغاز می کند | گیمفا
سونی کار بر روی بهبود پردازش های چندرشته ای و موازی را آغاز می کند | گیمفا
سونی کار بر روی بهبود پردازش های چندرشته ای و موازی را آغاز می کند | گیمفا
سونی کار بر روی بهبود پردازش های چندرشته ای و موازی را آغاز می کند | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سونی کار بر روی بهبود پردازش های چندرشته ای و موازی را آغاز می کند | گیمفا
سونی کار بر روی بهبود پردازش های چندرشته ای و موازی را آغاز می کند | گیمفا