ظهور Levine، ظهور عصرى جدید | بیوگرافى Ken Levine
در روزى از سال ۱۹۶۶، فردى در New York متولد مى شود که به نوبه ى خود صنعت گیم را متحول مى سازد. نمى توان لقبى به جز “شاهکار” به عناوین وى داد و لازم به ذکر است که آخرین عنوان وى، نامزد Game of the Year شد ولی به دلیل حضور عناوینى همچون GTA و The Last of Us موفق به کسب این مقام نگردید. این فرد که در نسخه ى اول Thief که بدون شک بهترین عنوان از این فرنچایز بوده ایفاى نقش کرده است، Ken Levine نام دارد. سازنده اى که باید ستایش شود چرا که گیم تاحدودى به Levine هم مدیون است.
نام: Ken Levine
تاریخ تولد: ۱ سپتامبر سال ۱۹۶۶ ( ۴۷ سال )
محل تولد: Flushing، New York
حرفه: سازنده بازى، سرپرست
کن لوین در اولین روز ماه سپتامبر سال ۱۹۶۶ در Flushing ایالت New York، در خانواده اى یهودى متولد شد. با وجود اینکه خانواده وى آیین یهودى داشتند، کن به دینى گرایش ندارد. Ken رشته ى تئاتر را در دانشگاه Vassar در Poughkeepsie واقع در New York گذراند ( وى دو فیلم نامه هم نوشته است ).
پس از دوره ى تحصیل، لوین به عنوان یک بازیساز در استودیوى Looking Glass Studios شروع به فعالیت کرد. پیش از شروع کار در Looking Glass، لوین تجربه ى فعالیت در Next Generation Magazine را نیز داشته است. در Looking Glass لوین با همکارى Doug Church، کار بر روى پروژه اى عظیم را آغاز کرد. البته او و Church نقش طراح را ایفا کردند!
سازنده: Looking Glass Studios
ناشر: Eidos Interactive
تاریخ انتشار: ۳۰ نوامبر سال ۱۹۹۸
پلتفرم هاى مقصد: Microsoft Windows
عنوان Thief: The Dark Project در تاریخ ۳۰ نوامبر سال ۱۹۹۸ براى Microsoft Windows عرضه شد. دوربین بازى اول شخص و نقش اول بازى را Garett ایفا مى کرد. شخصیتى که به عنوان پروتاگونیست در تمامى عناوین Thief به ایفاى نقش پرداخته است. این عنوان به لطف موتور گرافیکى Dark Engine یکى از بهترین گرافیک هاى زمان خود را به نمایش مى گذاشت. Thief: The Dark Project برترین عنوان از فرنچایز Thief به حساب مى آید و موفق به کسب متاى ۹۲ شد.
کن لوین در سال ۱۹۹۷، هنگامى که هنوز در حال کار بر روى Thief بود، به همراه دو همکار خود، Jonathan Chey و Robert Fermier، استودیوى Irrational Games را تشکیل داد. Irrational Games را مى توان شروع استقلال و ادامه ى موفقیت هاى لوین دانست.
سازنده: Irrational Games, Looking Glass Studios
ناشر: Electronic Arts
تاریخ انتشار: ۱۱ آگوست سال ۱۹۹۹، ۱۸ ژوئن سال ۲۰۱۳ ( OS X )، ۱ آوریل سال ۲۰۱۴ ( Linux )
پلتفرم هاى مقصد: Microsoft Windows، OS X، Linux
تنها پس گذشت یکسال از عرضه ى Thief، عنوان System Shock 2 توسط Irrational Games و Looking Glass ساخته و توسط Electronic Arts منتشر شد. کن لوین در نقش نویسنده ى داستان و طراح بازى، حضور پر رنگى داشت. System Shock 2، با ژانر Role Playing Game و Survival Horror موفق به کسب نمرات و واکنش هاى مثبتى شد. دوربین بازى First Person ( اول شخص ) است و بازیکن باید به کمک اسلحه ى گرم دشمنان خود را مغلوب کند. این عنوان توانست افتخارى براى Irrational Games، Looking Glass و البته، Ken Levine شود. در انتها متاى ۹۲ براى System Shock 2 بدست آمد.
سازنده: Irrational Games
ناشر: VU Games
تاریخ انتشار: اکتبر سال ۲۰۰۴
پلتفرم مقصد: Microsoft Windows
در ۵ October سال ۲۰۰۴، عنوان جدیدى از Irrational Games، تحت عنوان Tribes: Vengeance، توسط VU Games منتشر شد. Ken Levine، نقش Designer یا به عبارتى “طراح” را ایفا کرد و علاوه بر آن، نویسنده ى داستان هم بود. درست است که جلوه هاى بصرى این عنوان Science Fiction چندان دلپذیر نبودند اما با توجه به زمان عرضه، Tribes از بسیارى از رقباى خود یک سر و گردن بالاتر بود. البته لازم به ذکر است که نو آورى هاى مناسب Tribes، باعث رضایت گیمر ها شد. دوربین بازى اول شخص است اما در برخى از سکانس ها، به سوم شخص هم تغییر مى یابد. بازى داراى دو بخش Single Player و Multiplayer است که بخش چند نفره ( Multiplayer ) به مراتب گسترده و وسیع تر است و بازیکنان را تا ساعاتى سر گرم نگه مى دارد. متاى ۸۳ براى Tribes کسب شد تا گیمر ها با یک عنوان قابل قبول براى PC روبرو شوند.
سازنده: Irrational Games
ناشر: EA، 2K Games
تاریخ انتشار: ۸ مارس ۲۰۰۵
پلتفرم مقصد: Microsoft Windows
یکسال پس از موفقیت هاى نسبى Tribes: Vengeance، عنوانى با سبک کامیک بوک ( Comic Book ) ها منتشر شد. این عنوان پس از Freedom Force، دومین بازى با این سبک است که توسط Irrational Games ساخته شده. در عنوان Freedom Force، وظیفه کن لوین تنها به صداپیشگى محدود مى شد اما در Freedom Force vs the 3rd Reich، کن لوین نویسندگى داستان را بر عهده داشت. داستان این عنوان حول جنگ جهانى و على الخصوص آلمان هاى نازى مى چرخد. بازى داراى دو بخش Multiplayer و Single Player است.
سازنده: Irrational Games
ناشر: Vivendi Universal Games، Sierra Entertainment
تاریخ انتشار: آوریل سال ۲۰۰۵
پلتفرم مقصد: Microsoft Windows، Mac OS X
یکى از برترین عناوین کن لوین، SWAT 4 است. این عنوان که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، یکى از بهترین عناوین در دو سبک First Person Shooter و Tactical Shooter است. بازى SWAT 4 بر خلاف عنوان قبلى SWAT که در California جریان داشت، در New York جریان دارد و بازیکن به همراه چند افسر پلیس دیگر، باید ۱۳ ماموریت را بگذراند. اکثر ماموریت ها مربوط به عملیات تروریستى و بمب گذارى است اما جدا از آن، مى توان با یک گروگان گیرى نیز روبرو شد. اکثر نقد هاى SWAT 4 قابل قبول و بقیه عالى بودند و نمره ى ۹ از ۱۰ سایت Imagine Games Network نیز مهر تاییدى بر نقد هاى عالى SWAT 4 است.
سازنده: 2K Boston ( Irrational Games )، 2K
ناشر: 2K Games
تاریخ انتشار: ۲۱ آگوست سال ۲۰۰۷
پلتفرم هاى مقصد: PC، Xbox 360، PS3، OS X
اما اوج کار کن لوین به سال ۲۰۰۷ باز مى گردد. جایى که با عرضه ى ” BioShock ” براى سه پلتفرم اصلى یعنى PlayStation 3، Xbox 360 و Microsoft Windows شاهد تحولى شگرف در گیم شدیم. لوین که در نقش نویسنده ایفاى نقش کرده است، داستانى خارق العاده نوشته است. داستانى که متعلق به شهرى به نام رپچر ( Rapture ) است که در زیر اقیانوس آرام واقع شده. شخصیت اصلى داستان که آندور رایان نام دارد، طى حادثه اى به رپچر راه مى یابد و باید از جنگ ها و اتفاقات غیر عادى جلوگیرى کند. BioShock موفق به کسب متاى ۹۶ براى PC و Xbox 360 شد و نسخه ى PS3 نمره اى بهتر از ۹۴ کسب نکرد.
سازنده: Irrational Games
ناشر: 2K Games، Aspyr
تاریخ انتشار: ۲۶ مارس ۲۰۱۳
پلتفرم هاى مقصد: PC، Xbox 360، PS3، OS X
پس از عرضه ى نسخه دوم بایوشاک و عدم حضور لوین، شاهد موفقیت هاى نسخه ى اول نبودیم. اما این براى BioShock پایان کار نبود. در اوایل سال گذشته، قسمت سوم بایوشاک تحت عنوان بیکران منتشر شد. داستان بازى بر خلاف بایوشاک ۱ و ۲ که در اعماق اقیانوس به وقوع پیوست، در آسمان جریان دارد. آسمان بیکران کلمبیا! داستان بازى در حول دو شخصیت به نام هاى Booker و Elizabeth مى چرخد. کن لوین نقش نویسنده و کارگردان را بر عهده داشت. موتور گرافیکى بازى آنریل انجین ۳ است. Infinite موفق به کسب متاى ۹۴ و براى ۳ پلتفرم اصلى منتشر شد.
کتاب هاى BioShock
کن لوین علاوه بر ساخت دو نسخه از فرنچایز BioShock، در نوشتن سه کتاب بایوشاک نیز نقش دارد. این سه کتاب BioShock Rapture، BioShock Infinite: Mind in Revolt و The Art of BioShock Infinite هستند. لوین در دو نسخه ى Rapture و Mind in Revolt نقش اصلى را ایفا نکرد اما بخشى از ایده ى کار متعلق به وى بوده است. لوین به تنهایى نسخه ى The Art of BioShock Infinite را نوشته و این نسخه توسط Dark Horse Comics منتشر شد.
فعالیت هاى دیگر
در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳، لوین ساخت نسخه اى از فیلمِ رمان Logan’s Run را تأیید کرد. رمان Logan’s Run توسط William F. Nolan و George Johnson نوشته و در سال ۱۹۶۷ به انتشار رسید.
در سال ۲۰۰۲ عنوانى به نام Freedom Force توسط Irrational Games ساخته شد و کن لوین در نقش صداپیشه ظاهر شد!
کلام آخر…
در انتها باید اعتراف کرد که Ken Levine جزو بزرگ ترین و خلاق ترین سازندگان تاریخ است و با ساخت BioShock 1 و Infinite ثابت کرد که در داستان پردازى جزو کسانى است که حرف اول را مى زند. وى تأیید کرده است که پس از کار بر روى فیلم Logan’s Run بر روى بازى جدیدى کار خواهد کرد. مهم نیست که این بازى نسخه اى جدید خواهد بود یا دنباله ى عنوان دیگر؛ مهم این است که باید به کار هاى لوین ایمان داشت چرا که وى همیشه موفق بوده!
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
ممنون خیلی عالی بود. لطفا بیوگرافی سم لیک هم بذارین.
کن لوین اسطورس. ایدوس قدرشو ندونست خیلیها قدرشو ندونستن
swat 4 برای زمان خودش عالی بود البته یخورده سخت
سال ۲۰۰۷ هم که شاهد جهشی بزرگ در بازیهای ویدیویی بودیم.
در ضمن آقای توکلی در bioshock شخصیت اصلی داستان jack بود.
andrew ryan مالک و بنیانگذار rapture بود.
سپاس
یاد swat به خیر.
سخت بود. ممکن بود تمام مرحله رو بری بعد یه تفنگ رو یادت بره برداری اون وقت مجبور بودی دوباره از اول بری یا تمام راه رو برگردی تا تفنگ رو پیدا کنی. خیلی زود هم میمردی.
یادمه لودینگش واسه من تقریبا ۱۰ دقیقه طول میکشید. مال شما هم اینطوری بود؟؟؟
بله swat برای سیتمهای اون زمان بازی بزرگی بود.
سر هر بارگذاری آدمو اذیت میکرد!
خیلی هم زود کشته میشد. یعنی میتونم بگم یکی از واقعی ترین بازیهای تاریخ بود.
یادمه یکبار با شاتگانی که کنارش گلوله ها رو چیده بود(فکر کنم سبز بودن!) وارد یه اتاق شدیم دوستان جان بر کف چراغ قوه رو انداختن ما هم رفتیم تو یهو یکی اومد جلو تا خواستیم دست بجونبونیم با چند گلوله افتادیم زمین! واقعا عکس العملهای فوق العاده ای میخواست.
یادش بخیر
یادش به خیر.
۱۰ دقیقه 😯 :pain: :-/
احتمالا ایراد از بازی بوده :-/
Ken Levine برای گیم مثل George Orwell برای ادبیات می مونه
خیلی این دوتا به هم تشابه دارن
جفتشون انقلابی
عجب بازی بود swat 4 من زبان اصلی رو بازی کردم
وقتی نسخه ی دوبله شده اومد اون هم بازی کردم خیلی حال می داد :yes:
ممنون :yes:
عالی عالی :yes: ممنون بابت مقاله خیلی مطالب خوبی توش بود :yes:
واقعا عالی بود.رفتیم تو خاطرات :-)) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
با swat 4 خیلی خاطره دارم!!!!!!!! :-((
عالی بود :yes: :yes: :yes:
با دوستان موافقم Ken Levine واقعا یه اسطوره س. :snicker:
اینو هم اصلاح کنید لطفا : موتور “گذافیکى” بازى آنریل انجین ۳ است.
ممنون
ممنون از توجهتون. اصلاح شد
خواهش میکنم
من Bioshock 2 و Bioshock Infiniti رو تموم کردن . واقعا Nice بودن :yes: :yes: :yes: :rotfl:
واقعا تاثیرش تو صنعت گیم بی نظیره فقط تو یه کلام فوق العادس و امیدوارم همین طور ادامه بده :yes: