مصاحبه اختصاصی گیمفا با رئیس استدیو Straight Right پورت کننده Mass Effect 3 و Deus Ex: HR برروی Wii U
Straight Right استدیو استرالیایی بود که وظیفه پورت بازیهای Mass Effect 3 و Deus Ex: Human Revolution را برروی Wii U بر عهده گرفت. این استدیو همکاری خوبی با ناشرانی مانند EA و Square Enix دارد و هم اکنون نیز در حال پورت نسخه Wii U بازی Deus Ex: Human Revolution با محتوی اضافی با نام Director’s Cut است.
ما سعی کردیم مصاحبهای اختصاصی با Tom Crago رئیس این استدیو ترتیب دهیم تا هم از کیفیت و نحوه پورت بازیها برروی Wii U اطلاعاتی کسب کنیم.
۱- اول از همه کمی از خودتان و استدیویتان را برای خوانندگان ما بگویید و، اینکه چه تعداد کارمند در این استدیو حضور دارند؟
TC: من Tom Cragoرئیس استدیو Straight Right و همچنین شرکت خواهر این استدیو Tantalus هستیم. استدیو ما در شهر Melbourne استرالیا واقع شده است و دارای ۳۰ کارمند است.
۲- پورت ۲ بازی Deus Ex: HR و Mass Effect 3 برای Wii U تصمیم خودتان بود یا ناشر این کار را به شما واگذار کرد؟ رابطه شما با ناشرانی مانند Square Enix و EA چگونه است؟
TC: رابطه بسیار قویی با هردو ناشر داریم. ما سابقا بازی Need for Speed Shift 2 را با همکاری EA برای iOS عرضه کردیم. هم اکنون نیز با استدیو Eidos که بخشی از شرکت Square Enix هست همکاری داریم. ما همکاری بسیاری خوبی با ناشرین بزرگ داشتهایم.
۳- بازی Mass Effect 3 آخرین بازی توسعه داده شده شما برای Wii U بود که عرضه شد. این بازی در Wii U دارای مشکلات گرافیکی و افت فریم ریت بود، که تصور میشود یک موضوع مربوط به توسعه بازی بوده است. درمورد Deus Ex: HR این مشکلات وجود خواهند داشت؟
TC: در واقع ما فکر میکنیم Mass Effect 3 برروی Wii U از لحاظ عملکرد و بازدهی بهتر از سایر سایر نسخههای کنسولی بوده است. از نظر ما مشکلی وجود نداشته است، از دیده ما هیچ چیزی وجود ندارد. البته در Deus Ex: HR به عنوان یک بازی جدید ما سعی کردیم بیشتر از قدرت سخت افزار استفاده کنیم. ولی هیچ تفاوتی در Deus Ex: Human Revolution نخواهد بود.
۴- تیم سازنده چطور از تجربه بازی سازی خود برای Wii U از نظر فنی استفاده کرند؟آیا میتوان گفت که تیم سازنده Deus Ex ار تجربه کار برروی نسخه Wii U بازی Mass Effect 3 بهره برده است. افزایش آشنایی با سخت افزار و امکانات و قابلیتهای آن؟
TC: قطعا استفاده از قدرت سخت افزار یک مزیت بزرگ است راکه بازی هم اکنون در حال توسعه است و سخت افزار کنسول نیز نسبتا جدید است. بسیاری از تیم سازنده Mass Effect 3 برروی Deus Ex نیز کار میکنند. طوری که کیفیت محصول اصلی حفظ میشود و چیزی که تولید کردیم در محصول نهایی نشان داده شود.در Deus Ex ما حتی سعی کردیم از مرزهای بازی از لحاظ طراحی نیز عبور کنیم و یک گام به جلو برداریم. ما بخش مبارزه با bossها را بهبود ببخشیم، چرا که بیشتر طرفداران خواستار این موضوع بودند. شما میتوایند برای استفاده از روش هک از قابلیتهای لمسی GamePad استفاده کنید. گیم پد دارای قابلیتهای خاص خود مانندن نمایش نقشه، دسترسی به ابزار و وسایل مورد نیاز قبل از شروع ماموریت، Inventory، افزایش قدرت و نمایش اطلاعات و سایر موارد است.
ما قابلیت پرتاب نارنجک از طریق گیم پد را افزایش و بهبود دادیم. شما با استفاده از گیم پد میتوانید سلامت و وضعیت دشمنان را اسکن کنید و تشخیص دهید. شما میتوانید بازی را بدون نیاز به TV فقط از طریق گیم پد به صورت کامل انجام بدهید، همچنین ما از MiiVerse در این بازی نیز حمایت میکنیم.یکی دیگر از قابلیتهای جذاب گیم پد میتوان به شخصی سازی markerها و waypointها برای استفاده برروی نقشه نام برد. شما میتوانید صداها را ضبط کنید و عکس بگیرید و در قسمت InfoLogs از آنان استفاده کنید. برای اولین ما بار ما Strategy Guide بازی را ساختیم، که بخشی ار صحبتهای کارگردان است.
۵-لطفا کمی از قدرت GPU کنسول Wii U برایمان بگویید، از لحاظ سخت افزار تجربه تیم سازنده چطور بوده است آیا پورت بازی برروی این کنسول آسان بوده یا سخت؟
TC: ما برروی طراحی و توسعه ویژگیهای منحصر بفرد Wii U تمرکز کردهایم و ما نقاط قوت کنسول را نمایش دادیم. بخش فنی توسعه همیشه وجود دارد، برای اطمینان باید بگویم،شما در حال دریافت کدهای توسعه برای یک پلتفرم هستید و باید آن را به پلتفرمی دیگر منتقل کنید. و ما البته ما موفق انجام هرچه بهتر این بخش شدیم. چالش واقعی برای ما تلاش برای ایجاد نسخه Wii U بازی به عنوان یک نسخه کامل و متفاوت است. یکی از طرفداران واقعی بازی در این مورد گفت این نسخه بهتر از سایر نسخههای بازی است. به نظر مابه هدف خود در Mass Effect 3 رسیدیم. ویژگیهای اضافی و منحصربفرد، بهبود و پیشرفت در برخی چیزهای بازی که بوسیله ما ساخته شدند، برای من همه اینها برتر از سایر نسخههای بازی هستند. ما امیدواریم که Deus Ex هم همینگونه شود.
۶- رابطه شما با Nintendo چگونه است؟ آنان چقدر در توسعه بازی به شما کمک کردهاند؟
TC: ما به این کمپانی علاقه داریم. آنان برای استدیو Tantalus نقش ناشر را در بازی Top Gear Rally برای GBA ایفا کردند. پس ما رابطه نزدیکی با آنان داشتهایم. آنان در عرضه بازی برای Wii U به عنوان یک لانچ تایتل به ما بسیار کمک کردهاند و قطعا در Deus Ex هم کمک حال هستند. آنان یک شرکت ویژه هستند.
۷- Mass effect 3 اولین تجربه شما برروی Wii U بود، آینده این کنسول را چطور میبینید؟ آیا برنامهای برای عرضه بازیهای جدید و یا پورت بازیهای قدیمی خود برای این کنسول دارید؟
TC: کاملا مشخص است که Wii U نیاز به شروعی بهتری دارد، که باعث شود کنسول بیشتری به دست گیمران برسد و حمایت بیشتری از ناشران third-party شود. ما اگر ببینم حمایت از این کنسول بیشتر شود با استفاده از سرمایه خودمان برای این کنسول موتور گرافیکی خواهیم ساخت. آیا این اتفاق میافتد؟ البته این اتفاق خواهد افتاد. Nintendo به خوبی از اعتبار و محبوبیت فرنچایزهای خود در سراسر جهان استفاده کرده است. همه این اتفاقها در تعیطلات آخر سال اتفاق خواهد افتاد، و ما امیدواریم اتفاقات خوبی برای Wii U بیافتد.
۸- درمورد کاهش قیمت Wii U چه نظری دارید؟ آیا بازی برای 3DS و PS Vita در حال توسعه دارید؟
استدیو Tantalus بازی Funky Barn را برای 3DS عرضه کرده است. و ما Funky Barn را برای Wii U به عنوان یک لانچ تایتل عرضه کردیم. در حال حاضر ما هیچ بازی برای PS VITA توسعه نمیدهیم ولی موتور گرافیکی ما در حال اجرا برروی این پلتفرم است. درمورد کاهش قیمت باید گفت برای همه اتفاق خوبی است… هرچه بیشنر بهتر.
۹- همانطور که اطلاع دارید کمپانیهای Nintendo,Sony و Microsoft توجه بیشتری به سازندگان مستقل در نسل جدید دارند، نظر شما در این مورد چیست؟ نظرتان درمورد Xbox One و PS4 چیست؟ ایا بازی برای این ۲ کنسول در حال توسعه دارید؟
TC: ما رابطه بسیار خوبی با Sony و Mirosoft داریم. ما قطعا برای PS4 و Xbox One بازی خواهیم ساخت ولی فعلا در حال حاضر هیچ چیزی برای توسعه نداریم. از همان ابتدا Sony از سازندگان مستقل که قصد کار با PS4 را داشتند حمایت کرده است و البته مایکروسافت نیز اخیرا حمایت خود را اعلام کرده است آن هم با توجه به بازخوردها در صنعت گیم و گفتههای سازندگان مستقل میتوان اهمیت سازندگان مستفل را دید. زمانی بهتر از این نسل تا به حال برای سازندگان مستقل دیده نشده است، که پلتفرمی که میخواهید در آن بازی بسازید نیز مهم نباشد.
۱۰- در آخر چه صحبتی با خوانندگان ما در گیمفا دارید؟
TC: من امیدوارم خوانندگانتان از انجام Deus Ex: Human Revolution بروی Wii U لذت ببرند.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
- آپدیت بهینهسازی Baldur’s Gate 3 برای PS5 Pro منتشر شد
- مدیر عامل Take-Two: فرنچایزهای محبوب در نهایت محو خواهند شد؛ برای موفقیت به IPهای جدید نیاز داریم
نظرات