پوتینهایی از جنس پلاتین | پیش نمایش بازی Battlefield 4
Battlefield 4 جدیدترین و سیزدهمین دنباله از این فرنچایز خسته قرار است دنبالهای بر نسخهی پیشین بازی یعنی Battlefield 3 باشد.فروردین امسال در حالی که همهی حواسها به Metal Gear Solid V: The Phantom Pain برگشته بود رئیس کل Electronic Arts یعنی آقای Frank Gibeau به طور رسمی از انتشار نسخهی چهارم بازی خبر داد که مانند دو نسخهی قبلی بازی توسط DICE در دست ساخت میباشد.خود را برای میدان نبرد دیگری آماده کنید…
عنوان : Battlefield 4
سازنده: DICE Studios
ناشر: EA Games
تاریخ انتشار جهانی : October 29, 2013
تاریخ انتشار شمسی : ۷ آبان ۱۳۹۲
سبک : اکشن/شوتر اول شخص
مدها : تک نفره/چند نفره آنلاین
پلتفرم: PS3/Xbox360/PC/PS4/Xbox One
از روزی که شاهد رونمایی Battlefield 4 بودهام نه تنها بر خلاف نسخههای قبلی از بازی دل زده شدم بلکه روز به روز به آن ایمان پیدا کردم.شوتری که چندین سال است انتظارش را میکشیم “در ظاهر” به خوبی در حال آنالیز شدن توسط تیم شوتر ساز الکترونیک آرتز یعنی DICE است.ما شوتر میخواهیم که استاندارد باشد.یک استاندارد با نام CoD داریم که هر شرکت ورشکستهای هم شوترهای بی در و پیکر الگو گرفته از این فرنچایز را میسازد ولی در اصل استاندارد اصلی چیز دیگریست که لفظ آن به اشتباه در دهان سازندگان افتاده است.شوتری که ما از سازندگان میخواهیم باید علاوه بر بخش تکنفره، در بخش چندنفره نیز حرف اول را بزند.باید داستان قوی داشته باشد، کنترل شخصیت اصلی در بازی چه در PC و چه در کنسول عالی باشد، گرافیک در سطح قابل قبولی کار شده باشد یعنی نه انتظار بافتهای عظیمی مثل Crysis 3 را داریم نه بافتهایی در حد بازیها مستقل و دانلودی.میدان نبرد ۴ در ظاهر همهی این استانداردها را رعایت کرده است ولی چیزی که از گذشتهی EA برداشت میشود نشان داده است که این شرکت همواره در خراب کردن خاطرات بازیکنها با عناوین قدیمی یک فرنچایز تبحر خاصی دارد ولی برای قضاوت کمی زود است، بند پوتینت را سفت کن…
داستان بازی دنبالهروی همان فرمول همیشگی شوترهای امروزیست! ایالات متحده در یک سو و جمهوری فدرال روسیه نیز در سویی دیگر در حالی که اتفاقاتی که در شانگهای برای تیم “سنگ قبر” (Tombstone) رخ میدهد کاتالیزور اصلی داستان در BF4 است.این گروه متشکل از چندین میهن پرست امریکایی است که رهبرشان شخصی به نام Daniel Recker است.همان کسی که باکس آرت بازی به عکسش مزین شده است و در تریلرها صدای او را میشنویم.بازیکن نقش “رکر” را برعهده میگیرد که وظیفه دارد همراه با تیم سه نفرهاش اعضای ارشد و پرنفوذ آمریکایی و برخی ژنرالهای ارشد را که توسط سرباز های چینی به گروگان گرفته شده اند و در شهر شانگهای نگهداری می شوند را پیدا کرده و آن ها را از این شهر پرجمعیت فراری دهند که در حین این عملیات ماجراهای داستان پیچیدهتر میشوند.مسائل شخصی و زندگی خصوصی تیم “سنگ قبر” به عنوان مهمترین رکن بازی ایفای نقش میکنند.
در سال ۲۰۲۰ تنها چیزی که برای “رکر” در این هرج و مرج جهانی مهم است حفظ جان خودش، هم وطنش و هم تیمیهایش است.شش سال پس از اتفاقاتی که در Battlefield 3 رخ داد، هان در آستانه ی هرج و مرج قرار گرفته،چین به یکی از سه قطب اصلی ابرقدرتهای جهان تبدیل شده و شانگهای به عنوان هدف اصلی ایالات متحده و روسیه، بر روی آتش جنگ جهانی بنزین میریزد.درحالی که “رکر” در یک عملیات برای جاسوسی از یک ژنرال روسی در باکو در حال اکتشاف است، تیم “سنگ قبر” توسط روسها شناسایی میشود و بازیکن باید از مواضع روسیه راه خود را برای فرار از این دردسر پیدا کنید.پس از اینکه تیم به USS Valkyrie بازمیگردد اطلاعاتی از Wasp Class Carrier به دست میآید مبنی بر این که بازهم باید همان سوء ظن های قبلی را تائید کنید.فرمانده ی نیروی دریایی چین Chang در این نقشه است که یک کودتا در چین ایجاد کند و این امر هم با حمایت روسیه قابل انجام است.در Battlefield 4 شما کنترل شخصیت زن را هم به عهده خواهید گرفت و شاید این موضوع برای شما جالب باشد که قابلیت اشتراک گذاشتن فیلم ها هم به بازی اضافه شده است . این یعنی این که بازیکن قادر خواهد بود تا ویدئوهای ضبط شده از مراحل بازی را مستقیما در وبلاگ Battlelog مشاهده کند.
برخی از اظهارات مدیر مسئول DICE آقای Magnus Troedsson در مورد داستان Battlefield 4:
“در درجهی اول به دنبال خلق عنوانی بودیم که بتوانیم در آن معنای ترکیب گیمپلی با داستان را به مخاطبان برسانیم و بنابراین شاهد یک بازی کلیشهای نخواهید بود و تمامی انتخابهای مخاطب در روند بازی موثر خواهند بود و در پایان بندی نقش خود را ایفا خواهند کرد. تمام این کارها برای آن بود که بفهمید نقش چه کسی را در گروه دنبال خواهید کرد؟ چه کسانی قرار است در کنار شما باشد؟ و آیا داستان به سوی آینده هم کشیده خواهد شد؟یکی از نکته هایی که موجب خوشحالی ما می شود این است که مردم دوست دارند شخصیت ها را انتخاب کنند و حتی نام هایشان را در این راستا به خاطر می سپارند. اگر از شما بپرسیم که چه تعداد بازی وجود دارد که شما این کارها را می کنید و اگر بخواهم که صادقانه جواب دهید چه خواهید گفت؟ – خیلی از طرفداران در این رابطه صحبت کرده و با هم بحث و جدل می کنند و تعدادی هم معتقدند که در یک بازی شوتر کاراکتر بازی اصلا اهمیتی ندارد!برای ما بسیار اهمیت دارد که عنوان هایمان نسبت به قبل رشد کنند این کار ما را وادار به ساختن داستان درگیر کننده و عالی می کند. این بار ما عناصر موجود در بخش چند نفره را وارد بخش تک نفره کرده ایم. چون کسانی که چند نفره بازی می کنند بسیار به تیمشان اهمیت می دهند تا آن ها را پیش ببرند به همین خاطر کاری کرده ایم که بازیکن در بخش تک نفره نیز برای سلامتی تیمش بکوشد و نسبت به آن ها بی تفاوت نباشد.”
و این یعنی میدان نبرد ۴.خود را برای یک داستان قویتر نسبت به شمارههای قبلی و صد البته شخصیتهای بهتر و شخصیت پردازیهای پختهتر آماده کنید.احترام بگذار سرباز!
“با اینکه بیشتر از هر چیزی در بازی صدای تیر خواهید شنید اما بعد از مدتی احساس متقابل بین تیمتان را درک خواهید کرد که چگونه برای همدیگر در مسیر هدفشان فداکاری و از خودگذشتگی نشان می دهند که یقینا برخی از صحنه ها با موزیک های دراماتیک اشک را بر چشم هایتان خواهد آورد. شما به همراه تیمتان فقط یک هدف مشترک خواهید داشت و آن هم این است که بگویید چه چیزی در اطراف دنیا می گذرد. علاوه بر آن شما نیز با پشت صحنه های جنگ بهتر آشنا خواهید شد.”
با شخصیتهای اصلی و فرعی بازی بیشتر آشنا شویم:
- Daniel “Reck” Recker: دنیل رکر شخصیت اصلی بازی و به نوعی پروتاگونیست بخش داستانی است.او یک سرگرد آمریکایی تبار است که برای نجات جان گروگانهای آمریکایی که در شانگهای دستگیر شده اند به همراه جوخه “سنگ قبر” وارد عمل میشود.استایل بدنی او دقیقا مشابه Henry Blackburn در BF3 است.از گذشتهی او اطلاعات خیلی دقیقی در دسترس نیست ولی او کسی است که جانش را بر کف دستش گذاشته است چرا که چیزی برای از دست دادن در این زندگی کثیف ندارد.
- Kimble “Irish” Graves: کیمبل در حقیقت در اولین تریلر بازی حضور داشت تا جایی که بعدها هم تصور میشد که او شخصیت اصلی است ولی بعدا مشخص شد که فقط مراحلی از بازی را با وی بازی میکنیم.او یک سیاه پویست آفریقایی-آمریکایی است و مثل “پک” رنگ پوستش او را از باقی اعضای “سنگ قبر” متمایز میکند.او در اصل جانشین “دنیل رکر” در هنگام نبود او است که بعضا مشاهده شده است که به جای “رک” او دستوراتش را عملی میکند.وی در استفاده از سلاحهای سنگین مخصوصا رایفلها تبحر خاصی دارد.
- Clayton “Pac” Pakowski: کلیتون با اسم رمز “پک” اولین بار در تریلر “ماهی گیری در باکو” ظاهر شد. ۲۷ سال سن دارد و با درجهی تکاور در گروه ظاهر شده است و در استفاده از اسلحههای دوربین دار و سلاح های سنگین تبحر خاصی دارد.
- Huang Shuyi: هوانگ شخصیت فرعی بازی است و قرار است او را فقط در مراحل داخل مرز چین ببینیم.او دختر جوانی است که در نیروهای ویژهی امریکا تعلیم دیده است ولی چینی است و چنان چه دیدیم کمک خوبی برای گروه در مرحلهی شانگهای بود.
جدیدترین قطب معناطیسی الکترونیک آرتز
سری Battlefield در بخش گیمپلی یک کپی برداری ناقصالخلقه از CoD داشته است و همیشه به همین دلیل تمامی هواداران از دست DICE شاکی بودهاند.به درستی یا ناردستی این جمله کاری نداریم ولی نمایشهای اخیر BF4 حاکی از این بود که امسال هواداران جناح مقابل باید کنار بایستند.استفاده از وسایل نظامی هوایی، زمینی و دریایی در دو بخش چندنفره و تک نفره باعث شده است که بازی بتواند واقعا حرفی در مقابل شوترهای نسل هفت و حتی نسل بعدی داشته باشد، همه چیز نسل بعدی است… استفاده از فناوری پرفورمنس کپچر برای نرم تر شدن حرکات بازیکن در بازی، لیز خوردنها، دراز کشیدنها و حرکات شخصیت اصلی در آب را به بهترین نحو رقم زده اند..نبرد های خاکی-آبی در بازی نقش بزرگی را ایفا خواهند کرد که یکی از مصداق های بزرگ آن قایق های RCB-90 و جتهای جنگی هستند.کنترل هوا و دریا در بازی نقش اساسی در پیروزیها خواهد داشت.همچنین DICE اعلام کرده است که بازیکنان میتوانند در هنگام شنا کردن از اسلحههای سرد و گرم خود برای پیشروی مخفیکاری یا کاملا اکشن استفاده کنند که مکانیزم واقعا کاربردیای است.نقش حملات آبی نیز این بار به لطف اضافه شدن قایق ها به این عنوان شوتر اول شخص بسیار بزرگ تر و پر رنگ تر از قبل شده است و شما می توانید قایق هایی مثل US’s RCB-90 و جت اسکی را در بازی هدایت کنید و قابلیت شیرجه زدن در زیر آب را هم دارا خواهید بود و همچنین می توانید برای فرار از دست دشمنان با حداکثر سرعت شنا کنید.
هیچ شکی نیست، میدان نبرد جدید امسال با دست پر به کنسولها و رایانههایتان خواهد آمد
بخشی از مصاحبهی Aleksander Grøndal از شرکت DICE در مورد این که “آیا بازی در زمینهی تخریب پذیری حرفی برای گفتن خواهد داشت یا خیر؟”:
“قطعا همینطور است و بازیکن از تخریب پذیری بازی لذت خواهد بود.ایدهای که در تمام دوران ساخت بازی در ذهنمان بود. اتفاقی که برای آسمان خراش در این بازی افتاد فقط یکی از گوشههای پیشرفت در این فرایند بود. ما روی نکته های ریز و درشت در این بازی وقت گذاشتیم. نکتههایی که با تغییر دادن یا تخریب شدنشان میتوانند کاملا محیط بازی را تغییر دهند.برای همین است که تریلر ۱۷ دقیقهای از بازی تا این حد همه را به وجد آورد.شما در نقشهی Shanghai Siege با تخریب یک آسمان خراش، محیطی کاملا متفاوت را برای گیمرها رقم میزنید. همچنین گرد و خاک زیادی در هوا منتشر میشود که دید را سخت تر میکند. پس وقتی شما یک هلیکوپتر را در این شرایط خلبانی میکنید باید به سطح زمین نزدیک تر شوید تا بتوانید دشمنانتان را از پای درآورید.
اتفاقهای مشابهی نیز دربارهی نکتههای دیگر در این بازی وجود دارند. به عنوان مثال اگر ماشینی در جایی پارک شود و شما با آن برخورد کنید، امکان دارد صدای دزدگیر ماشین بلند شود و همه از حضور شما با خبر شوند. یا وقتی در مکانی بسته آتشسوزی افتقا میافتد ممکن است آبپاشهای سقفی شروع به باریدن کنند و دید شما با توجه به خیس بودن اطراف متفاوت خواهد بود.
اگر شما به یک کپسول آتشنشانی تیراندازی کنید، مادهی داخل آن محیط را تغییر میدهد و دید را سخت تر میکند. همهی این اتفاقات ریز و درشت در تغییر محیط میتواند نکتهای مثبت برای شما باشد تا در این بازی پیش روی کنید. پس همهی چیزهایی که در اطرافتان میبینید انعطاف پذیرند و میتوانید آنها را تخریب کنید و یا موجب تغییرات فیزیکی در آنها شوید.”
همچنین به گفتهی مسئولین الکترونیک آرتز، Battlefield 4 دارای یک میدان نبرد آزمایشی در کنار بخش تکنفره خواهد بود که میتوانید در آن همهی جزئیات را شخصیسازی کنید تا بتوانید عملکرد بهتری در بخش چندنفره و تکنفره داشته باشید.در این میدان خیالی میتوانید افراد تیمتان را برای عملیاتهای بعدی آماده کنید و با استفاده از وسایل نقلیهی موجود در این منطقهی جنگی خود را محک بزنید.
هدف DICE از ساخت این بازی کاملا مشخص است.از آن جایی که نمایشهای متعددی از بازی در دو بخش تکنفره و چندنفره دیدهایم، میتوان مطمئن بود که میدان نبرد ۴ نه یک شوتر سطحی و محدود مثل نسخههای قبلی Call of Duty خواهد بود و نه یک شبیه ساز خیلی حرفهای مثل Arma بلکه با توجه به وجود سه نوع مختلف نبرد، تلفیقی از شوترهای روز خواهد بود.شوتری که همکاری در آن حرف اول را میزند و میبینیم که سازندگان بازی را به سمت شوترهای تاکتیکی سوق دادهاند.میدان نبرد خودش نیست و این خوشبختانه یا متاسفانه یک تحول پر از ریسک برای الکترونیک آرتز است، شرکتی که تا به حال پول دارترین و قوی ترین استودیوها را در دست دارد و در کارنامهاش امتیاز ساخت بازیهای AAA بسیاری را دارد ولی این که یک بازی بخواهد از پیشینهاش فاصله بگیرد و به یک شوتر CoD مانند بدل شود هم میتواند به عنوان یک نکتهی مثبت تلقی شود و هم یک نکتهی منفی.پیشرفت به چه قیمت؟!
و اما میتوان Battlefield را یکی از سرآمدترین شوترها در زمینهی بخش آنلاین و چندنفره نامید.دو سال پیش با انتشار Battlefield 3 یکی از دلایلی که به فروش این بازی کمک شایانی کرد همین بخش چندنفره بود و بس.شاید اگر همین بخش نبود Battlefield 4 از هر نظر جزو یکی از بدترین شوترهای نسل شناخته میشد چه برسد به مقابله با Modern Warfare 3! جدا از مشکلات همیشگی بازیکنان با سرورهای الکترونیک آرتز، نمایشی که امسال از BF4 در این زمینه دیدیم باعث شد به BF4 در این زمینه یقین پیدا کنیم.استفاده از کلاس مختلف دشمنان، وسایل نقلیه، اسلحههای متنوع و شخصی سازیهای فراوان برای اسلحهها و پشتیبانی الکترونیک آرتز به صورت انحصاری باعث میشوند که BF4 در زمینه بخش چندنفره و آنلاین با Killzone: SF قابل قیاس باشد نه شوترهای نسل هفت.
نگاهی به کلاس مختلف دشمنان در بخش چندنفره:
- کلاس Assualt: این نوع دشمنان از استراتژیهای خاصی برای حمله استفاده میکنند و به نوعی سردمدار باقی افراد خواهند بود.وظیفهی تصرف کردن ساختمانها، خنثی کردن بمبها و احیا کردن دوبارهی سربازان زخمی بر عهدهی این کلاس از بازیکنان خواهد بود.سلاح اصلی این کلاس مسلسلهای تهاجمی (Assualt Rifles) خواهد بود که از مهمترین آنها میتوان به M16, FAMAS و SAR-21 اشاره کرد.این نوع بازیکنان میتوانند از راه دور با استفاده از دوربین مسلسلهایشان دشمنان خود را از پا در بیاورند و به همین دلیل در بین بازیکنان آنلاین این کلاس محبوبترین در میان چهارتای دیگر شناخته شده است و در فاصلههای نزدیک نیز در استفاده از شاتگان تبحر خاصی دارند.
- کلاس Recon: این نوع سربازان دارای یک ویژگی منحصر به فرد هستند و آن نیز مجهز شدن ارتش آنها به تک تیراندازهای ماهر است که میتوانند دیگر اعضای گروه را به راحتی از راه دور پشتیبانی کنند و یا این که از راه دور اهداف مختلف نظیر سربازان و وسایل نقلیه را به کام مرگ بفرستند.هر چند که این نوع سربازان محدود به بازی کردن با اسلحههای دوربین دار نیستند ولی استفاده از این کلاس اسلحهها یک پوئن مثبت برای آنهاست و از دیگر گروهها متمایز میگردند.از مهمترین سلاحهای این سربازان میتوان به M82 و SRR-61 اشاره کرد.
- کلاس Support: در کلاس Support, همواره حواستان به سربازهای به اصطلاح “غول پیکر” باشد! چرا که این کلاس فقط یک وظیفه دارند و آن حمایت از دیگر اعضای گروه است.تجهیز این سربازان به اسلحههای خودکار (Machine Guns) و مواد منفجره و بمبهای از راه دور از جمله C4 ها باعث میشود که همواره در معرض دید باشند.از جمله نقطه ضعفهای این سربازان میتوان به سنگین بودن لباس آنها اشاره کرد چرا که همواره در حال تیراندازی و دفاع هستند پس باید لباس زخیمی داشته باشند و اگر سریع عمل نکنند در جا به یک کتلت سرخ شده مبدل میگردند.
- کلاس Engineer: سربازانی که در این گروه جای میگیرند عموما کسانی هستند که در استفاده از وسایل نقلیه مهرات خاصی دارند.هلیکوپترها، تانکها، نفربرها، جتهای جنگی و ناوهای دریایی از جملهی این وسایل هستند که صرفا جهت پشتیبانی و جا به جایی افراد در بازی گنجانده شده اند و میتوان از آنها برای اهداف مختلفی استفاده کرد.مثلا زمانی که یک سرباز میتواند به بالای یک آسمان خراش برسد خیلی بیشتر از مدت زمان رسیدن یک هلیکوپتر جنگی است ولی باز هم این کلاس نسبت به باقی کلاسها خیلی خاص تر است و صددرصد بستگی به نقشه دارند.اسلحههای اصلی این گروه عموما RPG ها و ضدهواییها هستند که در کنار مینها ضدنفر استفاده میگیرند.
سیستمهایی در انتظار ذوب شدن…
بحث Battlefield باشد و حرفی از گرافیک و جلوههای ویژهی بازی زده نشود باید در آن جایی که بحث میکنند را گِل گرقت! فراست بایت انجینی است که الکترونیک آرتز از آن برای ساخت خیلی از بازیها استفاده کرد که از جملهی آنها میتوان به AoT: The Devil’s Cartel و MoH: Warfighter اشاره کرد.در چند سال اخیر هر عنوانی که با فراست بایت ساخته شده یک هدف داشته و آن ساختن عنوانی با گرافیکی در سطح عالی است ولی معمولا همین هدف تبدیل به سنگ قبر آن بازی و سری میشود.جدیدترین نسخه از AoT گرافیک خوبی داشت ولی باگهایی داشت که در یک بازی دانلودی هم شاهدش نبودیم.بر همین اساس عناوین Need For Speed: The Run و Medal of Honor نیز به همین سرنوشت دچار شدند.جدیدترین نسخه از فراست بایت یعنی FB3 یک موتور کاملا نسل بعدی است که اولین ردپایش را با انتشار BF4 به جا خواهد گذاشت.نسخهی جدید NFS، نسخهی جدید Dragon Age, Mirror’s Edge و همچنین عنوان PvZ: Garden Warfare در حال ساخته شدن با این موتور پایه هستند.همچنین به گفتهی BioWare عنوان بعدی Mass Effect اگر در دست ساخت باشد قطعا با همین موتور پردازش خواهد شد.یک نسل در گروی یک موتور… کم نیست! و قطعا هیچ شرکتی این ریسک را نخواهد کرد که اولین عنوان ساخته شده با یک موتور را به عنوان یک افتضاح به همگان بشناساند.
جلوههای گرافیکی Battlefield 4 همان اول هم با انتشار تریلر ۱۷ دقیقهای از گیمپلی زبان زد شدند.جزئیات حرف اول را میزنند، حرکت پرندگان در کادر دوربین خیره کننده است، جزئیات بافتهای دریا مثل کرایسیس ۳ بی نظیر است.طراحی سلاحها و چهرهی شخصیتها زبان زد است و همه چیز بوی نسل بعد را میدهد.
تم اصلی موسیقیهای BF4 ساخته شده توسط Johan Skugge و Jukka Rintamaki هستند که به گفتهی کسانی که به آنها گوش داده اند تم اصلی شبیه به BF3 دارند با این تفاوت که با موسیقی سنگین تر و عمیق تری طرف هستیم که در لحظات پیروزی یا شکست مطمئنا لحظات خیلی احساسیای را خواهیم داشت.برای نمونه به تک آهنگ Hanna – که در جریان تریلر مرحلهی باکو پخش شد – گوش فرا دهید تا همراه با آهنگساز همدرد شوید.دقیقا مثل نسخههای قبل آلبوم کامل موسیقیهای بازی در زمان انتشار بازی در اختیار علاقه مندان قرار میگیرد هر چند که نسخههای ناقص و تحریف شده هم اکنون در فضای مجازی زودتر از موعد منتشر شده اند.
به عنوان سخن آخر باید اعتراف کرد که Battlefield 4 امسال با دست پر به استقبال علاقه مندان این سبک خواهد آمد و قرار است افتضاحات قبلی EA را با این سری جمع کند.اواسط آبان امسال منتظر عرضهی این بازی باشید، عنوانی برای رقابت با رقیب هر ساله اش، CoD.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
- آپدیت بهینهسازی Baldur’s Gate 3 برای PS5 Pro منتشر شد
- مدیر عامل Take-Two: فرنچایزهای محبوب در نهایت محو خواهند شد؛ برای موفقیت به IPهای جدید نیاز داریم
نظرات