مصاحبه جامع با عماد رحمانی | بازی مرگ و پرواز دوران

۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

قطعا شما عزیزان تا به حال نام استودیو رسانا شوه کویر را شنیده و حداقل یکی از آثار این شرکت بزرگ را تجربه کرده اید.این شرکت از ابتدا ورود ایران به  بازی سازی، این کار را شروع کرده و عناوین بسیاری را عرضه کرده است.اکنون دو اثر پرواز دوران و بازی مرگ:کفر خونین از این شرکت بزودی منتشر خواهد شد که جسته و گریخته با آن ها آشنایی دارید.حال ما یک مصاحبه مفید و جامع با جناب اقای عماد رحمانی ترتیب داده ایم تا ابتدا با رسانا شکوه کویر کامل آشنا شویم و سپس به بررسی دو بازی مذکور بپردازیم.


در این مصاحبه اکثر اطلاعت منتشر نشده و لازم به دانستن در خصوص بازی مرگ و پرواز دوران ، تصاویر جدید و منتشر نشده و تاریخ انتشار این دو بازی مطرح و نمایان خواهد شد.دعوت میکنم این مصاحبه را مطالعه فرمایید:

رسانا شکوه کویر

لطفا خود را معرفی کنید.
با نام و یاد خداوند بخشنده مهربان ، خدواندی که انسان را بر همه جانداران مرتبت بخشید و او را نعمت عقل و اندیشه عطا کرد و پس آنگاه وی را مسئول اعمال خویش قرار داد.عماد رحمانی هستم ، مدیر عامل شرکت تعاونی رسانا شکوه کویر، کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه تهران و متولد شهرستان کاشان.افتخار دارم در خدمت دوستان عزیز بازیباز باشم و پاسخگوی سوالات شما. پیشاپیش از فرصتی که به من و تیم رسانا شکوه کویر اختصاص دادید سپاسگزارم.

دفتر رسانا شکوه کویر در کاشان

از شروع کار شرکت رسانا شکوه کویر بگویید و اینکه این گروه چگونه تشکیل شد؟
شرکت رسانا شکوه کویر (RSK Entertainment) از سال 1385 تحت عنوان استدیو بازیسازی کهربای کویر (K2GameStudio) فعالیت خود را به عنوان یک استدیو تخصصی تولید بازیهای رایانه ای در ژانر ماجرایی آغاز کرد. نخستین عنوان این استدیو با عنوان “الماس مرنجاب” یک ادونچر اول شخص رئال بود که به صورت مدیای قابل بارگذاری ( اینترنتی) توزیع گردید. در ادامه فعالیت این  گروه  با تولید بازی های رایانه ای “راز مقبره “و “گنجینه پنهان “و همکاری ناموفق با شرکت صنوبر شرق آسیا ( امپرور) ادامه پیدا کرد.

دفتر رسانا شکوه کویر در کاشان

سال 1388 نقطه عطفی در فضای تخصصی شرکت رسانا شکوه کویر( استدیو کهربای کویر سابق) محسوب میگردد. تولید بازی قتل در کوچه های طهران 1312 و اقبال منتقدین و مسئولین نسبت به این عنوان در داخل کشور و توزیع آفلاین و آنلاین در خارج کشور و نقد مثبت این عنوان توسط وب سایت های معتبر خارجی اعضا را برای تشکیل رسمی شرکت ترغیب نمود. موفقیت عنوان دیگر استدیو ” شیطنت های علیمردان خان ” در بازار داخلی و ورود به بازار های جهانی بر اعتماد اعضا به درستی راه در پیمایش افزود، زنجیره این اتفاقات میمون با شناخت یکی از مجرب ترین استدیو های هنری ایران ” هورخش آسمان هفتم ” و همکاری انحصاری دو طرفه با این شرکت ادامه پیدا کرد. بدین ترتیب رسانا شکوه کویر در ابتدای فروردین هزار و سیصد و نود به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نمود. و به حمد الله و المنه این مسیر تا کنون که سه سال از آغازش میگذرد با قدرت ادامه داشته است. در ادامه لیستی از عناوین تولید شده توسط تیم رسانا شکوه کویر از آغاز فعالیت خود تا کنون را مشاهده می نمایید:
1-الماس مرنجاب  2-گنجینه پنهان  3-راز مقبره  4-قتل در کوچه های طهران ( نسخه دو بعدی)  5-قتل در کوچه های طهران ( نسخه سه بعدی)  6-شیطنت های علیمردان خان  7-گربه قجری  8-صدای فراموش شده1  9-مسیر عشق ، زیر صفر  10-سالهای سیاه  11-پرواز دوران  12-بازی مرگ : کفر خونین

امید است با عنایات خاصه پروردگار و تلاش همه دست اندرکاران , شاهد تعالی صنعت گیم ایران باشیم و بتوانیم در این مسیر سرشار از سختی ها ، پیروز ، همیار و صاحب سهم باشیم.

دفتر رسانا شکوه کویر در تهران

تعداد اعضای شما چند نفر است؟چگونه شما می توانید هر سال حداقل یک بازی با کیفیت تولید کنید؟در حالی که استودیو های دیگر هر 2 سال یک بار یک بازی منتشر می کنند اما شما هر سال حداقل یک بازی از خود منتشر می کنید.و اینکه چرا شما در سبک های مختلف بازی میسازید؟
این سوال شما را به فال نیک میگیرم . شاید برای بسیاری از دوستان این مهم جای سوال شده باشد. رسانا شکوه کویر دارای دو استدیو کاملا حرفه ای و مجزا در تهران و شهرستان کاشان است. تیم کاشان این استدیو دارای نه (9) نیروی فعال در حوزه فنی و طراحی گیم میباشد. همچنین همکار انحصاری ما شرکت هورخش در تهران با تیم سی (30) نفره در حوزه کانسپت ، طراحی و مدلسازی مشغول به فعالیت هستند . شاید خالی از لطف نباشد که بدانید بیش از هشت (8) نیرو نیز به صورت همکار آزاد (Free Lancer) با ما همکاری میکنند. دوستان عزیزی در شهرستان های مشهد ، قم ، شمال کشور و خرم آباد. بنابراین باید به این مهم توجه داشت که بر خلاف اکثر استدیو های دو یا سه نفره ، رسانا شکوه کویر و هورخش آسمان هفتم با تعدد نیرو و جذب حد اکثری مشغول به فعالیت هستند. همچنین ما در زمین برون سپاری پروژه ها (Outsourcing) نیز کوتاهی نمیکنیم . ما معتقد هستیم تولید امری به هم پیوسته و زنجیره وار هست و این به هم پیوستگی شرط موفقیت یک تیم تولید کننده در هر امر تولیدی است. حال با توضیحاتی که در سطور فوق ارائه شد فکر میکنم مشخص باشد که چگونه پروژه ها در سر موعد در این شرکت تولید و عرضه میشوند . هر پروژه حد اقل یک سال در شرکت ما زمان میبرد اما از آنجایی که تیم ها به صورت موازی مشغول انجام پروژه های هستند ، به حمدالله تا کنون خلف وعده ای نداشته ایم. اما در مورد تعداد سبک ، ما در ابتدا به صورت متمرکز مشغول به تولید بازیهای ادونچر بودیم ، اما در ادامه با بررسی بازار و نیاز های آن و همچنین طرح های جدید ، تلاش کردیم مسیر جدیدی را شکل دهیم و برای ارائه عناوین در سایر سبک  ها تلاش کنیم . حاصل این تلاش ها عناوینی در سبک های ( شبیه سازی نبرد هوایی ، اکشن سوم شخص ، ادونچر سوم شخص محیط باز و اکشن هک ان اسلش ) بوده است.

دفتر رسانا شکوه کویر در تهران

رسالت اصلی رسانا شکوه کویر چیست؟
شعار رسانا شکوه کویر استیلای گیم ایرانی در بازار جهانی است. پیش از هر ان قلتی تاکید میکنم این شعار و چشم انداز ما محسوب میگردد. خوب در رابطه با فرهنگ و رسالت رسانا شکوه کویر وجوه مختلفی قابل بررسی است  و فکر میکنم چند عامل به عنوان رسالت های رسانا شکوه کویر محسوب میگردد.توجه به تفاوت به عنوان یک فرهنگ ، در واقع انتظار داریم همواره از رسانا شکوه کویر به عنوان یک شرکت متفاوت و جسور نام برده بشه، این مقوله در چند حوزه تا کنون رعایت شده است ، به عنوان مثال اولین داستان چند وجهی در ایران توسط تیم محتوایی ما نگاشته شده است ، ما یک بازی نگاتیو – پازتیو داریم ، ما برای موسیقی ، بجای سینتی سایزر از نوازنده استفاده میکنم و در نهایت در وضعیتی که همه رقبا تلاش دارند با کمترین هزینه و عنوانی متوسط الکیفیت بازار را قبضه کنند ما با صدای فراموش شده در جشنواره شرکت میکنیم و یا آنکه در عنوانی ارزشی نظیر دفاع مقدس ، بجای توجه به حمایت دولتی ، بدون دریافت یک ریال از هر نهاد قابل تصور ، مسیر عشق و پرواز دوران را تولید کرده ایم. در واقع رسالت ما ارائه عناوین درخور و شایسته لیاقت بازیبازان ایرانی است با توجه به چاشنی عدم تقلید تحقیر و … در واقع امیدواریم زمانی که از رسانا شکوه کویر صحبت میشود ، در مورد جسور بودن و متفاوت بودن این شرکت در تولید اظهار نظر بشود.

دفتر رسانا شکوه کویر در تهران

از چه موتوری برای ساخت بازی های خود استفاده می کنید؟اکنون چه بازی هایی در حال ساخت دارید؟
تا کنون از Unity3D   و WME برای تولید عناوین خود استفاده کرده ایم . اما در مورد عناوین در حال ساخت میتوانم به یک عنوان تاریخی ارزشی جدید در سبک اکشن ادونچر محیط باز و یک عنوان اساطیری با سبک هک ان اسلش اشاره کنم . همچنین برنامه ریزی هایی جهت تولید دو عنوان ورزشی نیز انجام شده است که انشاالله در موقعیت مقتضی بیشتر بدان ها اشاره خواهیم کرد.

بازی مرگ:کفرخونین

تا کنون از داستان این بازی سربسته مطالبی بیان شده،لطفا بصورت شفاف تر داستان بازی مرگ را توضیح دهید و از شخصیت این بازی نیز بگویید.
همانطور که شما و شاید اکثر دوستان مطلع باشند ، بیش از دو سال از آغاز جنگ داخلی سوریه میگذرد. جنگی که به هر بهانه در آن جان بسیاری از انسانها گرفته شده است و تعداد بسیار بسیار زیادی نیز آواره شده اند. طرح تولید بازی رایانه ای بازی مرگ زمانی در دستور کار رسانا شکوه کویر قرار گرفت که حمله شیمیایی توسط نیروهای شورشی علیه مردم غیر نظامی در سوریه انجام شد. بر اساس این اتفاق تلخ که موجب مرگ انسانهای بیگناه بسیاری گردید ، طرحی توسط تیم محتوایی رسانا شکوه کویر نگاشته شد که در آن چگونگی ربودن کلاهک های شیمیایی و استفاده از انها علیه مردم به تصویر کشیده شده است. طرحی که تنها و تنها مورد حمایت محتوایی مرکز هنرهای رقومی سپاه قرار گرفت و با حمایت های محتوایی و امکانت این مرکز به منصه ظهور رسید. در این بازی سعید که جوانی بیست و سه ساله ، آرمانگرا  و دو دوست و همکار صمیمی اش عدنان و عثمان که هر سه از تکاوران برجسته ارتش سوریه محسوب میگردند ، مامور میشوند کلاهک ها را از دست شورشی های تکفیری نجات دهند. آنها این مسیر را برای نجات جان مردم در قالب مراحل و گیم پلی های متنوعی طی می کنند و در این مسیر بیشتر و بیشتر با این گروهک افراطی آشنا میشوند. در پایان سخنانی از مقامات عالی تمامی کشور ها و سازمان ها در محکومیت استفاده از سلاح های شیمیایی بر علیه مردم مخاطب را با چالش جدیدی روبه رو خواهد کرد. این بازی گریزی به استفاده از سلاح هلای شیمیایی علیه مردم بیگناه شلمچه در جریان جنگ تحمیلی و مظلومیت مردم نیز دارد.

بازی مرگ:کفرخونین

ایده اصلی این بازی چگونه به ذهنتان رسید؟
همان طور که در سطور فوق نیز اشاره شد ، مستند سازی اتفاق های سوریه و جنایتی علیه مردم غیر نظامی که قلب جهانیان را به درد آورد، مهمترین دلیل تولید بازی مرگ : کفر خونین محسوب میگردد. رسالت بازیهای رایانه ای علاوه بر سرگرمی و لذت بخشیدن به مخاطب ، انتقال مفاهیم است. اما به گونه ای که به شعور مخاطب توهین نشود و احساس نکند مجبور به پذیرش مفاهیم انتقالی است. در بازی مرگ شما خود تمام مسائل را تحلیل خواهید کرد ، حال آنکه حتی جهت یک سرگرمی میتوانید با انبوهی از گیم پلی های متنوع و خوش ساخت نظیر اکشن مستتقیم ، موتور سواری ، فرار با هلی کوپتر ، تیراندازی با اسلحه سنگین و مخفی کاری در این بازی رو به رو شوید.

بازی مرگ:کفرخونین

گیم پلی این بازی چگونه است؟آزادی در گیم پلی بازی مرگ تا چه حد است؟مدت گیم پلی این بازی؟
گیم پلی اصلی بازی اکشن سوم شخص مستقیم است اما جهت جذابیت بیشتر بازی گیم پلی های متنوع دیگری نیز به آن اضافه شده است. خط سیر بازی مستقیم است و برای تمام کردن آن، یک اکشن باز متوسط به بالا به  بیش از یک ساعت و سی دقیقه زمان نیاز دارد.
البته ذکر یک مسئله در این جا ضروری است ، با توجه به مفهوم روز بازی و حساسیت مسئله ، مسلما شما با یک بازی خیلی طولانی و یا چند وجهی رو به رو نیستید.
حال آنکه در عناوین دیگر شرکت رسانا شکوه کویر ، نظیر سالهای سیاه ، شما جهت پیشبرد داستان به بیش از 6 ساعت زمان و گردشی در محیط دنیای باز لندن و طهران و بیش از 20 لوکیشن نیاز خواهید داشت.

از ویژگی های گرافیک عنوان بازی مرگ:کفر خونین بگویید؟در تریلری که منتشر کرده اید، انگشتان کاراکتر شکل عجیبی دارد؛دو انگشت وسط آن نیست!آیا این مسئله مشکل گرافیکیه یا بر میگرده به داستان بازی و اینکه واقعا انگشت های کاراکتر قطع شده؟

بازی مرگ:کفرخونین

شبیه سازی محیط سوریه و فضاسازی منحصر به فرد این بازی در برخی از مراحل جزو ویژگی های برجسته این بازی محسوب میگردد. این بازی دارای هوش مصنوعی داینامیک در مراحلی نظیر فرار از دست دشمنان با ماشین و یا موتور سواری است. همچنین دشمنان نیز از هوش خوبی بهره مند هستند و بر خلاف بعضی از بازی های ایرانی ، استاتیک نیستند ، حرکت میکنند ، جستجو میکنند و با شما واقعا میجنگند. همچنین گرافیک بازی و تنوع گیم پلی آن نیز از نقاط قوت آن محسوب میگردند.
فراموش نکنید این بهترین بازی ممکن نیست و ما نیز به برخی از نقاط ضعف  محدودیت های زمانی و محتوایی آن واقفیم اما به شما قول میدهم از تجربه این بازی پشیمان نخواهید شد . اما در مورد مسائل ذکر شده ، تمامی آنها حل شده و در پولیش های نهایی نقد های وارده به بازی با دقت رفع شده اند.

بازی مرگ اکنون در چه وضعیتی است وچه زمانی منتشر خواهد شد؟
این بازی با کسب مجوز های لازم ، تنها منتظر دریافت رده بندی سنی از واحد اسرا بنیاد محترم بازیهای رایانه ای است و انشاالله همراه با بازی پرواز دوران ، تا دهم اردیبهشت ماه سال جاری توسط شرکت مدرن وارد بازار خواهد شد.

بازی مرگ:کفرخونین

اگر نکته جامانده ای در خصوص این بازی دارید مطرح کنید.
به شما عزیزان قول میدهم ، بازی مرگ : کفر خونین یک عنوان شایسته ایرانی است که شما را راضی نگاه خواهد داشت. خواهش میکنم به ما فرصت دهید تا با کسب تجربه های بیشتر ، بتوانیم رضایت شما عزیزان را فراهم کنیم و استدعا دارم که مواظب پروپگاندا در صنعت نوپای گیم ایران باشید که عده ای با موج سواری سعی دارند خود را بالا بکشند. برادرانه خواهش میکنم از قضاوت عجولانه پرهیز کنید و هر سخنی را باور نکنید. این برجسته ترین صفت مومنان محسوب میشود. همچنین به محدودیت های تولید یک بازی در کشورمان نیز توجه داشته باشید ، بالاخص بازی رایانه ای بازی مرگ : کفر خونین که بر روی خط قرمز ها حرکت کرده است. تشکر میکنم از جناب آقای مرتضی دستخوار که با حمایت های بی دریغشان ما را در این مسیر سخت تنها نگذاشتند. همچنین از ریاست محترم مرکز هنرهای رقومی جناب آقای مهندس جعفری و همکاران عزیزشان که اگر حمایت هایشان نبود این پروژه محقق نمیشد نیز سپاسگذارم.

پرواز دوران

داستان اصلی بازی پرواز دوران را شرح دهید.
زمانی که از فتح سه روزه‌ی تهران، سخن رانده و خلبان نیروی هوایی ایران را بزدل خطاب می‌کنند و به تمسخر سخن از این گفته می‌شود که اگر خلبانی ایرانی،‌ بتواند به پنجاه مایلی بصره برسد حقوق یک سال افسران عراقی را خواهد داشت (!) و تنها ۱۵۰ دقیقه بعد نیروگاه بصره توسط خلبانی غیور بمباران می‌شود، قصه‌ی رشادت غیور مردی آغاز می‌شود که حضوراش در ده ها عملیات نفس‌گیر هوایی چنان آتش هراسی بر جان دشمنان انداخته بود که قلم را یارای توصیف نیست؛ آری داستان این بازی روایت رشادت‌های بزرگ مردی است که در نهایت جان خویش را برای کشورش تقدیم کرد: شهید عباس دوران

پرواز دوران

رابط کاربری این بازی چگونه است؟
بازی رایانه ای ” پرواز دوران ” نخستین بازی شبیه ساز نبرد هوایی (Combat Flight Simulator) است که پس از یک سال و نیم مراحل تولید ان به پایان رسیده است.
این بازی روایت گر رشادت های شهید بزرگوار عباس دوران است که بازیکن در نقش ایشان ، در تمامی ماموریت های هوایی انجام شده توسط شهید دوران از زمان آغاز جنگ تا شهادتشان ایفای نقش میکند.
تجربه نبرد هوایی در مرزهای جنوبی ، جزیره خارک ، آبادان ، کوهستان های غرب ، پاوه ، جزیره مجنون ، بصره ، مسیر مرزی قصر شیرین  تنها بخشی از تجربه پروازی این بازی محسوب میشود.همچنین شبیه سازی انواع نبرد های هوا به زمین و هوا به هوا و ماموریت های متنوعی نظیر جلوگیری از نفوذ دشمن ، پشتیبانی از نیروهای خودی ، محافظت از تاسیسات استراتژیک و شکستن حصارهای دشمنان بعثی از دیگر ویژگی های بازی پرواز دوران محسوب میگردد.

پرواز دوران

از گیم پلی بازی پرواز دوران برایمان بگویید.
بازی  پرواز دوران ، یک اکشن سوم شخص به سبک نبرد هوایی است که تلفیقی از طرح و نقشه مسیر پرواز در آسمان کوهستانهای  ایران و بغداد است و پرواز صحیح در نحوه هدایت انواع جنگنده های ارتش ایران روی خط آبی و خشکی  در جهت تخریب مهمات و مخفیگاههای دشمن وهمچنین خنثی نمودن پیش روی نیروهای بعثی در عملیات های آزاد و وابسته، از شمال غرب تا جنوب غرب کشور را در برمیگیرد.
پرواز دوران  جهشی در ایجاد جلوه های بصری و درگیری های هوایی در سبک شبیه ساز پرواز های جنگی میباشد. کارگردانی نبرد ها و مبارزه های هوا به هوا بر اساس اسناد و تصاویر واقعی شکل گرفته است و در نبرد های هوا به زمین از فیلم های روز دنیا ایده اجرایی گرفته شده است. این بازی با بهرمندی از تصویر پردازی پر جزئیات و ایجاد چشم انداز های بصری صحیح ضمن ارائه یک فضای قوی و چشم نواز ، به اصالت تاریخی و واقعی نیز وفادار بوده است.

پرواز دوران

از ویژگی های گرافیکی این بازی و مشکلات ساخت بازی در این سبک (شبیه ساز پرواز) توضیح دهید؟
زیبایی یک بازی شبیه سازی نبرد هوایی به تنوع مراحل و جذابیت های بصری و پیشروی داستان آن است. در بازی پرواز دوران شما با مناطق مختلف ، گیم پلی های متنوع و داستانی چنان گیرا در مورد یکی از برزگترین شهدای هشت ساله دفاع مقدس همراه میشوید که مطمئنا خواهد توانست رضایت شما را فراهم آورد. تنوع محیطی این بازی به اختصار به شرح زیر میباشد :
ایران – اسکله های الامیه و البکر : واقع در شمالی ترین بخش خلیج فارس در نقطه تلاقی آب های اروند رود و خورعبدالله  و بخش جنوبی راس البیشه.
ایران  – گردانهای عملیاتی یونس،امام محمد باقر، موسی بن جعفرو قرار گاه نوح (ع):پایگاه زمینی و نیروی دریایی ارتش واقع در مرز غربی ایران و عراق
ایران – منطقه عملیاتی فتح المبین در غرب رودخانه کرخه : شهرهای اهواز ، اندیمشک ، هفت تپه ، دزفول و شوش .
ایران-جزیره مینو: خرمشهر.
عراق- بغداد: پالایشگاه الدوره ، نیروگاه اتمی بغداد ، پایگاه الرشید .
ایران –ارتفاعات و کوهستانهای “بازی دراز”: واقع در منطقه مرزی شهر کرمانشاه در محور سه گانه “قصرشیرین-سرپل ذهاب-گیلان غرب”.
ایران-تنگه استراتژیک “بینا” : از ارتفاعات “میمک”در منطقه مرزی ایران و عراق واقع در استان ایلام.
ایران-روستای “قوری قلعه”: ازتوابع شهر پاوه از استان کرمانشاه و در مرز 45 کیلومتری با عراق قرار دارد.

شاید بزرگترین مشکل در ساخت این بازی کمبود مستندات و قیمت بسیار بالای نقشه های هوایی سازمان نقشه برداری کشور بود که بحمدالله توانستیم بر این مشکلات فائق آییم و این بازی نیز با کیفتی درخور که توسط خانواده محترم شهید دوران نیز تایید گردید به بازار عرضه گردد.

پرواز دوران

پرواز دوران در چه وضعیتی است و کی منتشر خواهد شد؟
مراحل تولید این بازی به اتمام رسیده است و انشاالله همراه با بازی مرگ : کفر خونین توسط شرکت مدرن تا دهم اردیبهشت ماه سال جاری وارد بازار میگردد.

اگر نکته در خصوص بازی پرواز دوران دارید، مطرح کنید.
ارادت به شهدای دفاع مقدس ، مبارزه به انبوه بازیهای بی محتوا و بی ارزش در حوزه دفاع مقدس که متاسفانه باعث خراب شدن دید مخاطبین داخلی و خارجی به این سبک روایی شده است و پاسداشت خدمات شهید بزرگوار و تاثیر گذار در جریان هشت سال دفاع مقدس از اهداف اصلی تهیه و تدوین این بازی رایانه ای بوده است.

پرواز دوران

با سپاس فراوان از وقتی که گذاشتید.اگر سخنی با کاربران گیمفا دارید، بفرمایید.
از شما و همه عزیزان در وب سایت گیمفا تشکر میکنم. این توجه شما برای ما بسیار ارزشمند است. امیدواریم بتوانیم رضایت همه عزیزان بازیباز در کشورمان را به دست آوریم. خواهش میکنم به ما فرصت دهید و با نقدهای منصفانه ما را یاری کنید. همچنین استدعا دارم بدون توجه به تبلیغات و هوچی گری ها ، با توجه به اصالت یک عنوان ، از پیش داوری و قضاوت ناعادلانه پرهیز کنید. سپاسگزارم.
با تقدیم احترام
عماد رحمانی
بیست و یکم فروردین ماه 1393 هجری شمسی

0
0
برچسب‌ها: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • دوستان همه توجه کنن:
    با وجود یه نفر بحث ما داره از موضوع فاصله میگیره.ولش کنید و جوابشو ندید.
    به مقاله و رسانا شکوه کویر و بازی مرگ و پرواز دوران بپردازید.
    باتشکر Wink

    0
    0
  • hampeti گفت:

    الان دو حالت داره
    1یا داری ایسگا میگیری ک بچه جان اینجا جا این کارا نیس
    یا اعتقاد داری ک خوب خودت واسه این مملکت چ غلطی کردی؟

    0
    0
  • ali98 گفت:

    مرسی بابت مقاله Yes
    به امید بهتر شدن Yes

    0
    0
  • moeenpnc گفت:

    حتی اگر بازی خوبی هم از کار در نیاد باز ما باید از بازی سازهامون همایت کنیم Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes

    0
    0
  • با سلام.

    افرادی که از اصل موضوع خارج شده و به حواشی پرداخته اند توجه داشته باشند که در صورت تکرار و ایجاد مباحث سیاسی با محرومیت دسترسی به سایت مواجه خواهند شد.

    باتشکر

    0
    0
  • TINTIN گفت:

    آقای سعیدی خسته نباشی
    ولی به نظر من یاید برای بازی هامون وقت بیشتری بزاریم بدون شوخی اینجوری موفق تریم تا هی فرت و فرت بازی بدیم بیرون اول یکی رو تموم کنیم بعد بعدی رو که اگه اولی خراب شد بعدیاپیشرفت کنن این نظر منه و نظر بقیه هم در رابطه با این قابل احترامه

    0
    0
  • gandalf گفت:

    مصاحبه خوبی بود. ولی به نظرم بازی مسخره ایه و شکست میخوره.
    همین تیکه مساحبه ” بیش از دو سال از آغاز جنگ داخلی سوریه میگذرد” برای من کافیه که بگم بازی از هیچ جهتی نمیتون موفق بشه. شرمنده من با سوریه و کلا اعرابی که تو جنگ 8ساله چه بلاها که سرمون نیاوردن هیچوقت صلح نمیکنم و قبول نمیکنم از این جماعت دفاع کنم. Sleepy Sleepy

    0
    0
  • Phoenixdev گفت:

    آقای سوپر گیم
    من تو سایت اصلا ثبت نام نکردم
    ولی به خاطر حرفات اومدم چند کلمه بگم و بشنوی هرچند خودتو به خواب زدی کاریت نمیشه کرد
    ایران تا زمانی که انسانهایی مثل شما داره تا 40 قرن دیگه بازی نمیتونه بسازه .
    اصلا تا به حال برنامه نویسی یا سه بعدی کار کردی که میگی ایران چرا اینطوریه ؟؟
    اصلا تا بحال فکر کردی که پول یک موتور بازی سازی و … چنده؟؟؟
    اصلا فکر کردی بازی سازی یعنی چی ؟؟؟؟
    پیشنهادی که بت دارم بذار +18 سالت بشه بعد پاتو در سایتهای بازی بذار بچه.
    نشستی تو خونه میخوری میخوابی فوقش میری مدرسه برمیگردی به خیالت ایران پیشرفت میکنه؟؟؟نه تا وقتی یک مشت آدم خیلی ببخشیدا ولی باید بگم یک مشت آدم تنبل و … داریم نه تنها در این صنعت پیشرفت نمیکنیم در هیچ چیزی نخواهیم پیشرفت کرد.
    فکر کردی بازی سازی کشکه که بدون پشتوانه دولت و کوچکترین بودجه بازی در حد آنچارتد ساخت .
    متاسفانه یک مشت آدم مثل شما تو دولت افتادن که اوضاع کشور همینه
    میخورن میخوابن بعد توقع دارن ایران دست و پا در بیاره بازی بسازه بده به شماها بازی کنید که بعدشم بزنی تو دهنش بگی به درد نمیخوره ؟؟
    اصلا کسی شمارو مجبور کرده بازی ایرانی بازی کنی ؟؟؟
    بچسب به بازی خارجی !!!
    تا وقتی امثال من هستن در کشور مطمئن باش از بازیهای ایرانی حمایت میشه.
    شما برو کال بازی کن کیفش و ببر .
    نکته آخر : اگر بیلگیتس مثل تو بود الان ماکروسافتی نبود
    اگر ادیسون مثل تو بود الان برقی نبود
    اگر همه عالم فکری که تو داری داشته باشن پیشرفت نمیکنن
    متاسفانه کشور ما جوونهای خوبی مثل شما تربیت کرده
    اصلا حقتون همون کارگری کردنه که تا آخر عمرت مثل یک انسان اولیه زندگی کنه
    اگر یک کمی فقط یک کمی فکر میکردی که ایران موجود نیست و به خودی خود نمیتونه پیشرفت کنه الان اوضاع عقلانیت (کودن بودنت) این نبود.
    تا زمانی که جوانهای بیکار و .. که فقط به بازی کردن فکر میکنن اصلا کشور پیشرفتی نخواهد کرد .
    کلی حرف دیگه دارم که باید بزنم ولی حوصله تایپشو ندارم.
    در کل بزرگتر شو بعد بیا تو سایت Neutral

    0
    0
    • uper Gamer$ گفت:

      جهت اطلاع باید بگم بنده 18 هستم و زهی خیال باطل عزیز. فقط بشین حرفایه گنده بزن چون در ایران بد بختی تا اخر عمر ولت نمیکنه چه کارگر باشی چه پرفسور. و این صنعت بازیسازی هم 40 قرن دیگه همینیه که هست بیخودی دلتو صابون نزن و حرف از اینده ای درخشان نزن که شتر در خواب بیند پنبه دانه و فکر کنم تو هم به فکر خوش گذرونی باشی بهتره تا اختراع . اگه چیزی اختراع کردی بگو ما هم فیض ببریم گوگولی

      0
      0
      • Phoenixdev گفت:

        جهت اطلاع گوگولی
        اولا 18 نشده کاملا مشخصه
        دوما بنده ارشد کامپیوتر هستم و برنامه نویس
        شما کار بلد باش در ایران همه چی میشی
        سوما انشالله در سالهای اینده بازی که در حال ساخت هستیم معرفی میشه
        شما بشین بازی خارجی بازی کن حالشو ببرNeutral

        0
        0
  • Chester گفت:

    آقا جون فقط باید حمایت باشه ..
    اگه حمایت نکنیم , هر چقدر هم حرف بزنیم که به جایی بر نمیخوره Neutral
    همین ارتش های فرازمینی مگه خودش pاشد رفت E3 خودش رو به همه معرفی کرد ؟؟؟
    از طرفی دیگه امکانات هم بماند که بهترین بازی هامون با موتور های رایگان ساخته شدن
    Thinking

    Yes Yes Yes

    0
    0
  • pouris گفت:

    واقعا هر دوتا بازی بدونه خلاقیت و ایده هستند No
    اگه من یه همچین شرکتی داشتم حتی یه الونک که یه برنامه نویس توش باشه بهتر از اینا بازی میسازم Smile

    0
    0
  • vsg24 گفت:

    قطعا شما عزیزان تا به حال نام استودیو رسانا شوه کویر را شنیده و حداقل یکی از آثار این شرکت بزرگ را تجربه کرده اید

    ؟؟؟؟؟

    قطعا؟؟ شرکت بزرگ؟؟؟ آثار؟؟؟

    جمش کنید بابا

    0
    0
  • amirnvn گفت:

    به عنوان یه بازی ایرانی واقعا فوق الهادس

    0
    0
  • واقعا برای بعضیا متاسفم. این بازی مستقل هست و تجربه های اولیه بازیسازان ایرانی بازی با این کیفیت عالی هستش.
    چند ماه پیش عرب ها یه بازی ساختن با اون بودجه هنگفتشون (Unearthed: Trail of Ibn Battuta) و همه دیدیم چی از آب در اومد. حالا این بازی مستقل رو با اون مقایسه کنید.
    از مصاحبه ممنون.

    0
    0
  • legion گفت:

    خدمت اون دوستی که علاقه به وطن فروشی دارن یه مسئله ای بگم…
    بچه،من از اول عمرم توی کانادا زندگی کردم و حالا هم اومدم لس آنجلس هم درس میخونم و هم زمان توی مایکروسافت (توی بخش XboxOne Grin ) کار میکنم.شخصا آقای بیل گیتس رو ملاقات کردم و باهاش دست دادم و هفته ای ده ها بار با آقای فیل اسپنسر و هزاران نفر دیگه دیدار میکنم(چون فقط اسم آقای اسپنسر رو بردم برای اینکه شما فقط اونو میشناسی).اگر کسی حق داشته باشه از بازیسازی ایران انتقاد کنه و اون رو به سخره بگیره اون شخص فقط منم (که منم تا حالا اینکارو نکردم) چون هم از وضع بازیسازی ایران آگاهم از از وضع کمپانی های بزرگ خارجی مثل مایکروسافت،EA ،Respawn و … نیز آگاهم و دیدم اونا چه بودجه ای دارن.من برای شمایی که ادعای وطن فروشی داری حرفی ندارم،جز اینکه یه روزی ممکنه بیای اینجا و اون موقع است که یادت می افته تمام عزیزات و کسایی که
    دوستشون داری و دوست هات و وطن ت و … دور افتادی و میبینی که اینجا،فقط همون اولش خوبه.اون موقع ست که جوری افسوس میخوری که تاحالا نخوردی
    _________________________________________________
    برای اینکه پست خالی از اسپم نباشه:
    استدیوی بازیسازی رسانای شکوه کویر استدیوی خوبیه،هرچند من از اول اعتقاد داشتم که استدیوهای ایرانی برای اینکه جمعیتشون کمه میتونستند بازیهای ادونچر و کژوال بسازند.

    0
    0
  • mamal70 گفت:

    اقایون 18 که از این شرکتو ، از این بازی سازو کلا از بازی های ایرانی خوششون نمیاد ، خوب اینارو نخرین ، بازی نکنین ، کسی شما رو مجبور نکرده اینا رو بازی کنین ، شما برین همون بازی های مال ps4 بازی کنین ما هم با بازی های ایرانی ps1 بازی میکنیم.
    پس دیگه انقدر توهین نکنید میدونید همین بازی ps1 چقدر زحمت داره؟

    0
    0
  • moeenpnc گفت:

    بهتر بزاریم این موضوع همین جا تموم شه و دیگه کشش ندیم No (خداحافظ)

    0
    0
  • k1 گفت:

    ب نظرم من و باتوجه به اون چن تا عكسه محدود تا حدودي ميشه گفت ك ضعفه گرافيكو تويه زرقو برقو درخشندگي محيط و نور پردازي بالا (البته ناقص و بي گيفيت (غيرحرفه اي)) پنهان كردن ، البته ، جزوه شگرداي بازي سازيه ك خيلي از بازياي خارجي هم ازش استفاده مي كنن (مثه dead island) Yes

    به اميد حمايت وپيشرفت روز افزون Yes

    0
    0