روزی روزگاری: دیوانگان آفریقا | نقد و بررسی Resident Evil 5
دیگر هیچ امنیتی وجود ندارد. پایت را در خیابان می گذاری و صحنه وحشیانه قتل و خون ریزی را مشاهده می کنی و صد البته خودت هم در خطر هستی؛ پس فرار کن! فرار کن تا به صورت وحشیانه کشته نشدی چرا که دیگر اینجا، مکانی برای انسان های ضعیف نیست. اینجا مکانی است که تنها قهرمانان واقعی می توانند در آن قدم بگذارند و این وحشت را از بین ببرند پس تو اینجا چه نقشی داری؟ می خواهی بمانی؟ پس بکش یا کشته شو و هیچ گاه تن به اسارت نده وگرنه آن موقع باید بمیری چرا که در غیر این صورت، تا می توانی می کشی…
اگر صحبت از سبک Survival horror شود، بدون شک نام پرشکوه Resident Evil، می درخشد. عنوانی که معنای تازه و واقعی به این سبک داد و لحظات ترسناک و هیجان انگیز بی مثالی را پروراند. اگر طرفدار سبک “SH” هستید، حتما با عنوان “اقامتگاه شیطان”، زندگی کرده اید چرا که این عنوان را حتی با نام پدر سبک SH نیز، می شناسند. عنوان Resident Evil 5، در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و توانست نمرات خوبی را از آن خود کند چرا که هیجان بازی، افزایش پیدا کرده بود که بخاطر کمبود شدید مهمات در بازی بود و چنان شد که این عنوان نیز توانست تا حدی طرفداران این سبک را راضی نگاه دارد. این عنوان تواسنت تا رضایت منتقدان را به خود جلب کند و نمره متای ۸۶ را از آن خود کند. حال نگاهی به عقب می اندازیم و می بینیم که نسخه ی پنجم اقامتگاه شیطان، تا چه حد توانست خوب عمل کند.
نام بازی: Resident Evil 5
ناشر: Capcom
سازنده: Capcom
سبک: ترسناک، اکشن، سوم شخص
تاریخ انتشار: ۲۰۰۹
پلتفرم ها: PS3، Xbox 360، PC
آفریقا، اقامتگاه شیاطین است
عامل مهمی که باعث شد سری بازی های اقامتگاه شیطان به شهرت برسند، تنها سبک ترسناک آن نبود؛ بلکه این داستان بازی است که بسیار زیبا و جذاب با سبک بازی تطبیق داده شده است و یک تناسب شگفت انگیز را به وجود می آورد که همیشه توانسته است که همگان را از خود راضی نگاه دارد و به یک عنوان قدر در سبک خود تبدیل شود و داستان نسخه پنجم این سری نیز، چیزی بر خلاف این موضوع نیست. یک داستان بسیار هیجانی و غیر قابل پیش بینی که توانسته است بازی را موفق کند.
داستان از آنجا شروع می شود که این بار آفریقا مورد حمله های تروریستی قرار گرفته است اما نه یک حمله ی مسلحانه چرا که حمله های تروریستی، به صورت “زیستی” صورت گرفته است و با پخش نوعی از ویروس در این منطقه، علاوه بر انجام آزمایش، سلاحی بر علیه دیگر کشورها، در حال توسعه است و حال این نوبت “Chris Redfield” است که وارد این موضوع شود. قبلا گزارش هایی مبنی بر حملات وحشیانه ی انسان های چندین منطقه، گزارش شده است که مهم ترین آنها، گزارش “Leon Kennedy” است. “لیان” در هنگامی که قصد نجات دادن دختر رئیس جمهور را داشت، به مناطقی پا گذاشت که مردم آن به صورت وحشیانه به سمت او حمله می کردند و حال این بار نوبت “کریس” است که مورد غضب این ویروس خطرناک قرار گیرد. کریس به آفریقا می رود تا وضعیت آنجا را مورد بررسی قرار دهد که یک همکار هم با نام “Sheva Alomar“، برای او قرار می دهند تا این دو نفر بتوانند از حملات زیستی تروریست ها، سر در بیارند و این آفریقا است که به کریس می فهماند که کلمه ی وحشی به چه معناست. قتل از روی اجبار و خون ریزی بخاطر آرامش. این چیزی است که کریس و همکارش در آفریقا می بینند. در این جا است که متوجه می شوند که اگر اسیر این انسان ها شوند، ممکن است که به یکی از آنها تبدیل شوند پس آنها باید بکشند تا زنده بمانند چرا که اگر اینطور نشود، بعد از آن، آنها باید کشته بشوند وگرنه جان خیلی ها را خواهند گرفت.
داستان بازی یکی از جاذبه های اصلی بازی است چرا که در ابتدا، داستان بازی کمی ساده حس می شود ولی هر قسمت از بازی که انجام می شود، داستان بازی بسیار گسترده تر و جالب تر می شود و شما هیچ گاه نمی توانید حتی یک دقیقه بعد خود را حدس بزنید چرا که داستان بازی تصمیم دارد تا کریس را وارد بزرگترین چالش زندگیش بکند و او را در مقابل تمام کابوس هایش قرار دهد. داستان بازی کاری با کریس می کند که او حتی بعد از اینکه از پایگاهشان به او دستور می دهند تا ماموریت را لغو کند، از این کار سر باز زند و مصمم و قدرتمند تر از همیشه، به راه خود ادامه دهد. او همیشه درباره ی نجات دنیا از دست این حملات شک دارد و ارزش انجام این کار را نمی داند تا زمانی که سرنوشت و تقدیر او جواب محکمی را به او می دهد. ملاقات کریس با کابوس همیشگی او و بزرگترین دشمن او یعنی “Albert Wesker“، یکی از بزرگترین و سخت ترین چالش هایی است که روزگار و زمانه آن را مقابل کریس قرار می دهد.
در کل باید گفت که داستان بازی دارای فراز و نشیب های زیادی است و هر لحظه و در هر مرحله از بازی، شگفتی های زیادی رخ می دهد که همین باعث می شود که بازیکن هرچه بیشتر به ادامه ی بازی، علاقه مند شود و هرگز احساس تکراری بودن به او دست ندهد و همین امر است که خیلی از علاقه مندان، توسط نسخه پنجم بازی، به صندلی های خود میخکوب شدند تا سرانجام این داستان بسیار هیجان انگیز را مشاهده کنند و ببینند که آیا کریس می تواند از پس بزرگترین چالش زندگیش برمی آید و یا خستگی و شکست بالاخره بر کریس غلبه می کند.
دو نفر در مقابل آفریقا
گیم پلی و داستان های سری اقامتگاه شیطان، همیشه به صورت باور نکردنی مکمل یکدیگر بوده اند و هیچ گاه نمی توان گفت که گیم پلی بازی برتر از داستان است و یا بالعکس چرا که این گیم پلی بازی است که داستان را پیش می برد و بدون داستان شگفت انگیز این عنوان، گیم پلی بازی نیز معنایی ندارد پس باید گفت که گیم پلی نسخه پنجم نیز، بهتر و بهبود یافته تر از نسخه ی چهارم است و توانسته است که از تکراری شدن بازی، به طور کامل جلوگیری کند.
شاید خیلی ها بگویند که نسخه ی چهارم بازی، از لحاظ تیراندازی، واقعی تر است چرا که فقط لیزر اسلحه ی شما در صفحه وجود دارد و تنها یک لیزر، حکم کل نشانه ی شما را دارد اما چند نکته ی مهم به نسخه پنجم اضافه شده است که کل بازی را واقعی تر و جذاب تر کرده است. اول از همه، شما به سختی می توانید در محیط بازی تیر پیدا کنید و این نمایانگر آن است که باید در مصرف تیرهای خود، صرفه جویی خاصی کنید. جالب این است که وقتی هم مرحله ای را به اتمام می رسانید، در محلی که به ارتقای اسلحه های خود می پردازید، هیچ گونه تیر اسلحه ای (به جز تیرهای لانچر)، قابل خرید نمی باشد و همین امر باعث شده است که شما در حین مراحل، تیرهایتان به پایان برسد و اینجاست که شما باید تصمیم بگیرید که ادامه ی ماموریت را چگونه می خواهید طی کنید. این نکته باعث می شود که بازی بیش از پیش حس واقعی بودن را به بازیکن الحاق کند. نکته دوم، تعداد وسایلی است که می توانید هم زمان با خود در حین ماموریت حمل کنید. شما می توانید ۹ وسیله را درحین ماموریت با خود حمل کنید و این محدودیت، باعث می شود که تعداد اسلحه هایی که با خود به ماموریت می برید، کم باشد و باید برای هر کدام از جاهای خالی که دارید، برنامه ریزی داشته باشید که این نکته باعث شد که این عنوان واقعی تر هم باشد. نکته ی سوم آن است که پول پیدا کردن در محیط، به اندازه ی پیدا کردن تیر سخت است. اگر بی دلیل اسلحه بخرید و یا اسلحه هایی را که استفاده نمی کنید ارتقا دهید، باعث می شود که با مشکل شدید بر می خورید. پس باید برای خرج کردن پول های خود هم برنامه داشته باشید مخصا مرحله ی آخر، نیاز شدید به تیر حس می شود ولی شما صد در صد تیر کافی برای رد کردن ماموریت آخر نخواهید داشت اگر برنامه ی درستی برای کارهایتان در حین بازی نداشته باشید. مکان های سربسته ی کوچک زیادی وجود داره که مارپیچ است و محل خوبی است که شما را شوکه کند و باعث شود که بی دلیل تیرهای خود را هدر دهید!
دشمنان شما، در ابتدای بازی، بسیار ساده و ضعیف هستند ولی در ادامه ی بازی، دشمنانتان تنوع پیدا می کنند و بعضی از آنها می توان گفت که حتی نقش باس فایت هم می توانند داشته باشند! دشمنان شما با جلوتر رفتن در بازی، قوی تر و قدرتمند تر می شوند و تنوع بیشتری را خواهند داشت که این نکته باعث می شود که بازی هرگز تکراری نشود؛ اما یک مشکلی که در بازی وجود دارد این است که دشمنان شما اصلا چهره ی ترسناکی ندارند و حتی سریع هم حرکت نمی کنند و وقتی نزدیک به شما می شوند، از سرعتشان بسیار کم شده و هیجان خاصی را به بازیکن الحاق نمی کنند و فقط چند نوع از دشمنانتان که تعدادشان بسیار محدود است می توانند شما را مضطرب کنند و هیجانی را به شما بدهند.
قابلیت های فراوان پس از اتمام بازی، همانند بازی کردن در نقش شوا، یکی دیگر از نکات جالب بازی است که باعث می شود که شما تحریک شوید که برای بار دوم نیز، این عنوان را این بار در نقش شوا بازی کنید.
در کل باید گفت که گیم پلی بازی، بسیار بهبود یافته است و از خیلی جهات، بازی واقعی تر شده است و همین باعث شد که این نسخه هم طرفداران زیادی داشته باشد.
خودنمایی سرزمین آفریقا
هنگام قدم گذاشتن در خیابان ها، شما قادرید که محیطی با جزئیات قابل قبولی را مشاهده کنید و از گرافیک این عنوان لذت ببرید. باید توجه کنید که این عنوان در ۲۰۰۹ منتشر شد و گرافیکی قدرتمند را نسبت به آن زمان ارائه کرد البته گرافیک بازی از جنبه های خاصی بهبود زیادی دیده است ولی در بعضی موارد هم گرافیک بازی، تغییر چندانی نکرده است. طراحی چهره در بازی، نسبت به نسخه های قبلی، بهبود یافته است که خودش نکته ی مثبتی است. این طراحی چهره، باعث شده است که بازی کردن برای شما لذت بخش باشد و کشتن دیوانگان آفریقا، برای شما جاذبه ی بیشتری داشته باشد. در کنار طراحی محیط، طراحی محیط تا حدی پیشرفت داشته است اما شاید تحول بزرگی نسبت به نسخه های قبل، نداشته باشد.
نورپردازی بازی، مهم ترین عاملی است که در نسخه ی پنجم قرار داده شده است. یک نورپردازی کم نقص و عالی باعث می شود که شما واقعا حضور در بیابان های گرم و سوزان آفریقا را حس کنید. یک نورپردازی قوی و زیبا و نور شدید خورشید بر روی محیط بازی و دشمنانتان، باعث می شود که حس واقعی بودن بازی، بیشتر حس شود. نا گفته نماند که انفجارهایی که در بازی رخ می دهد، کیفیت بالاتری حتی نسبت به خیلی از بازی های امروزی را دارد که این نکته ای بسیار مثبت و جالب برای این نسخه است. در خیلی مواقع از بازی، شما نیاز به منفجر کردن کپسول های گاز دارید که همین امر باعث می شود که نورپردازی بتواند در محیط های کاملا بسته هم خود را واضح و زیبا نشان دهد.
در کل باید گفت که گرافیک از قدرت خوبی برخوردار است و حرف های زیادی برای گفتن در مقابل قدرتمندترین بازی ها از لحاظ گرافیکی را دارد و نبودن باگ گرافیکی در بازی، باعث می شود که این نسخه برای شما بسیار جذاب باشد.
ندای دیوانگان
اگر بخواهیم به بررسی صداگذاری بپردازیم، به احتمال زیاد همه بازیکنان اتفاق نظر در بالا بودن کیفیت صداگذاری را دارند. ندا و صدایی که از جانب آفریقا می آید، باعث می شود که تا حدی به اضطراب بازی اضافه کند و شما را سرشار از هیجان کند و شاید هم گاهی اوقات برای کشتن دشمنان جوگیر شوید و با گرفتن یک شاتگان، وسط میدان دیوانگان بروید و با شلیک کردن به سمت دشمنان، صدای زیبای جنگ با روانی ها را بشنوید! صداگذاری شخصیت اصلی بازی یعنی کریس، بسیار زیبا است و با کارکتر او کاملا جور است ولی هیچ کدام از آنها همانند صداگذاری آلبرت وسکر نمی شود! صدای او با شخصیتش کاملا مکمل است و هیچ گونه تناقضی وجود ندارد و شما از طرز حرف زدن دشمن اصلی کریس، آلبرت وسکر، لذت خواهید برد! صداگذاری این شخصیت معروف را، “DC Douglas” صداگذاری کرده است و با توجه با تغییر شخصیت آلبرت وسکر، صداگذاری نیز به تناسب شگفت انگیزی تغییر کرده است. در کل باید گفت که صداگذاری در یک کلام فوق العاده است.
شاید نسخه پنجم، از کمبود شدید موسیقی درست و حسابی رنج می برد! این نسخه ظرفیت آن را داشت که موسیقی ها احساسی و زیبای زیادی در آن جای بگیرد اما به جز یکی دو مورد، موسیقی خاصی را در بازی نمی شنوید و همه چیز مختصر به صداگذاری شده است. در واقع برای فوق العاده کرده صداگذاری در بازی، موسیقی در این راه فدا شده است. البته آنگونه هم نیست که بازی هیچ موسیقی نداشته باشد ولی جو بازی به طرزی است، که می توانست بهترین موسیقی ها را در خود جای دهد که در این راه ناموفق ظاهر شد.
در کل باید گفت که نسخه ی پنجم اقامتگاه شیطان، توانست بسیار عالی ظاهر شود و نظر منتقدان را به خود جلب کند. ترس بازی کاسته شده ولی به جای آن، بازی بسیار واقعی تر شده است و حتما ارزش یک بار تجربه کردن را دارد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
۹۴ 😯
خوب بود.یادمه موقعی که بازی منتشر شده بود(نسخه pc)از خوشحالی داشتم بال درمیاوردم ولی درحد انتظارم نبود.مرسی بابت نقد زیباتون
اگه ترس رو حساب نکنیم (چونکه اصلا ترسناک نبود – بااون محیط پر زرق و برق) یکی از بهترین نسخه ها ( شایدم بهترین) بوده :yes:
نمرش یکم تو ذوق میزنه.
نمیدونم چرا ولی منتقدای ایرانی نه که فقط شما ولی همگی احساسی نمره میدن.
خسته نباشید :yes:
خیلی بازی با حالی بود مخصوصا مینی گیم. که واسه ps3 گذاشته بودند.۹/۱۰
مینی گیم lost in nightmares که شاهکار بود.فقط اگه یکم طولانی تر درستش میکردن بهتر میشد
ممنون کیوان جان. بازى خیلى خوبى بود به نظرم. کلى هم باهاش خاطره دارم. ولى متاسفانه اصلاً ترسناک نبود بازیش. اسم اون زامبى ها هم زامبى نبودا. ماجینى بود فکر کنم 😉
عالی یود :-))
۹۴ ?????????????????????
بهش بیشتر از ۳۰ نمیدم
فقط هم به یک دلیل : ترسناک نبود 🙂
ترسناک بودن فلسفه ی رزیدنت اویل بود یه زمانی . ولی از قسمت ۴ به بعد ترس رو از دست داد و تبدیل شد به یه شوتر سوم شخص معمولی .
باهات کاملا موافقم. خوب شد که تو نسل قبل DEAD SPACE ها رو داشتیم و الا سبک ترسناک به کلی فراموش شده بود.
هر چی بود خشونت و خون ریزی توش بیداد میکرد
ولی قسمتهای اکشنش عالی از آب در اومده بود مخصوصا اونجایی که زامبیا با موتور افتاده بودن دنبالت … وقتی قصابیشون میکردی خیلی حال میداد :laugh:
اولا خیلی ممنون بابت نقدتون ولی این بازی ۶۰ هم زیادش چه خبره به همه ی بازی ها ۹۰ میدید
ثانیا چرا فقط نقد بازیای قدیمی رو میزارید نقد کلی بازی جدید یا بازیهای ps4 و xbox one رو نمیزارید :no: 😀
والاهمینو بگو :-((
ینی واقعا سایت پول خرید یه PS4 و یه X1 نداره ؟
پس مشکلی نیست اگر به اینفیمس و تایتان فال هم بدیم ۵۰ و بعدش هم بگیم خواستیم فقط کم نمره بدیم الکی 😀 ولی خب بررسی بازی های قدیمی خودش شاید یک امتیاز باشه برای کسانی که تازه وارد حوزه ی گیم شدن و بخوان چندتا بازی قدیمی شاهکار تهیه کنند 😉 :yes:
اولا که به همه بازی ها ۹۰ نمیدن دوما ترسناک بود سوما فقط گیمفا نیست تو برو ببین متای بازی چنده مگر اینکه تو از همه منتقدها و کارشناسان صنعت بازیهای ویدئویی مثل IGN , gameinformer و …. بیشتر وارد باشی که نیستی .
بازی خوبی بود ولی چیزی بنام ترس تو بازی وجود نداشت یعنی تو هیچ یک از شماره های ۴ ۵ ۶ ترس وجود نداره امیدوارم تو شماره های اینده حس ترسناک بودن بیشتر شه و همچنین زامبی ها قابلیت روندن هیلکوپتر و هواپیما رو نداشته باشن …و متور :silly: :yes:
عجب چگونه به این بینش درونی رسیدی !؟ والا ما چشم باطن نداریم و با چشم ظاهر بخش ها و جنبه های مختلف همچون داستان ، میزان ترس ، گرافیک و … بازیهای بزرگی مثل رزیدنت ایول ۶ میبینیم اندیشیده و تحلیل میکنیم .
کلآ سری بازی های RE بعد نسخه ۴ اشغاله
عمو جون نظرات ( نظریات ! ) خودتو حیفه مفتی خرج نکن یا لااقل در وبسایت های مربوط به گیم افاضه نکن و گنج را در درونت نگه دار تا روز به روز بهایش بیشتر شود
من که خیلی با این بازی حال کردم :yes: :yes: :yes:
حالا اگر موقع اومدن بازی نقد میکردن اول که میگفتن داستانش مسخرست بد میگفتن همش اکشنه گرافیکشم جیزه—-حالا ببین نقد و (داستان عالی-اکشن خوب -پرافیک خوب) 😐
ممنون بابت مقاله :yes: :yes: :yes: :yes:
بازی خوبی بود :yes: :yes: :yes: :yes:
هومن با ما قهری؟
دیگه واسه ما نظر نمیذاری؟
سطحت رفته بالا زیر پایی هاتو نمی بینی؟
پا تو بر داری ما رو زیر پات می بینی پس پا تو بر دار :-*
دادا این حرفو نزن :yes: :yes: :yes: :yes:
داداش من ی مشکل واسم تو انجمن پیش اومد که نمی تونم وارد شم بعد اینکه دیدم مدیران به اسپم ها توجه نمی کنن دیگه سعی کردم به سایت نگاه هم نکنم حتی ی نفرو فرستادم که تو انجمن به مدیران بگه ولی به پیام های اون فردم توجهی نشد برای همین نا امید شدمو دیگه زیاد نظر نمی دم و سایت نمیام :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
شرمنده بابت اسپم ! اما هومن اقا یه مقدار آواتار شما ناجوره …
عکس قاتل نژادپرستی رو گذاشتین که عامل کشته شدن ۲۰ میلیون نفر تو جنگ جهانی هستش پس عکسو عوض کنید خیلی خوب میشه . مرسی
عزیز خیلی ها آواتار همین فردو تو سایت و انجمن گذاشتن و من حدود ۲ ماه این آواتارو تو انجمن و سایت گذاشتم و کسی چیزی نگفت چون این شخص خیلی تو صنعت گیم تاثیر گذاشت و یکی از شخصیت هایی بوده که تو بازی ها دیده می شده و همین طور ی بازی دیگه داره میاد که اسمشو یادم رفته و این شخصیت درش وجود داره و جز یکی از افراد اصلیش به حساب میاد 😉 برای همین نمی تونم عوضش کنم:rose:
یعنی چی ؟! منظورت عکس هیتلر هستش یا استالین !!!!!؟
این بازی ی نکته ی مثبت هم نداشت به چی امتیاز دادی ؟ :no:
نکات مثبت رو که همشو جارو کردی واسه خودت گل پسر !
اخرین شماره خوب بازی ولی البته بدون ترس
ممنون بابت نقد :yes:
واقعا شما چرا نخونده می کوبونین نویسنده رو؟ من برای هر ۰.۱ نمره ای که اضافه کردم دلیل اوردم ولی مطمئنم نصف کسایی که الان گفتن نمره زیاده، حتی یک کلمه هم نخوندن! آقا شما بخون بعدا بیا مشکلات رو بگو! الانم نمیام تو نظرم بازیو دوباره نقد کنم! هرکی کامل خوند، بیاد تو پاسخ این نظرم اعتراض کنه!
من اصلا فن اویل نیستم فکر کنم خیلیا بدونن اینو و این بازی هم نمرش حقش بود! دوستانی که می گن نمره خیلی زیاده همین الان تو پاسخ این نظر بگن مشکلشونو و من اثبات می کنم بدون خوندن نقد این گفته ها رو گفتن و نشون می دم بخاطر چی نمره کم کردم و اضافه کردم! لاقل اول کار یه سری به متن بزنین بعد اعتراض کنید 😐
آخه دلیلی برای مثبت بودن وجود نداره :reallypissed:
مجبورم پس دوباره نقد کنم 😐
پیشرفت گیم پلی بخاطر سخت تر شدن و واقعی تر شدنش و حمل تنها ۹ شی توسط هر شخص که در نسخه ۴ نبود و کمبود تیر و نتوانستن خریدن تیر که خود دلیل واقعی بودنه.
گرافیک بهبود یافته و نورپردازی فوق العاده.
صداگذاری بی نقص آلبرت وسکر و شخصیت بی نقصش
اگر به ترسیدن هست که نسخه ی ۴ هم ترسناک نبود اصلا! اونجا هم آدم میومد جلو طرف پس چرا نمرش زیاد شد؟ در ضمن تو تنظیمات نسخه ۵ می تونین کارایی کنین که محیط بازی رنگش عوض بشه و خاکستری بشه که ترسناک میشه…
اگر مشکلتون ترسناک بودن هست پس نسخه ی ۴ هم زیر ۶۰ باید می گرفت! این نسخه هم متای ۸۶ گرفت! چی بگم دیگه…
شماره ۴ واقعا استرس داشت ! محیط هاش خیلی تاریک و عالی بودن و واقعا استرس آدمو میگرفت ! البته نه در حد شماره ۳ 🙁
این نسخه هم یک قسمتیش تو Special Setting می تونستین محیط رو تاریک کنین 😀 ولی قبول کنین بعد ۳ هیچ کدومشون ترسناک نبودن ولی بیشترین متا رو ۴ گرفت! 😉
متنو خوندم و با یه دلیل خیلی ساده میگم بازی مزخرف بود :
ترسناک نبود !!!!!! یعنی بزرگترین مشخصه سری رزیدنت اویل رو از دست داده بود !!!
در نتیجه مزخرف بود 😀 به همین سادگی
خب حالا میشه خوب بحث کرد 😀 ممنون بابت مطالعه.
خب نسخه ۴ هم به نظر من فقط استرس داشت و ترسی نداشت و اکشن هم نبود خیلی نسبت به نسخه ۵. به نظرم نسخه ۵ اکشن بالاتر داشت و خدایی بعضی جاهاش شوکه می شد آدم. یه جاش هست میری تو یه غار تاریک با شوا یکی باید نورانداز برداره، اونجا تو غاره خیلی تاریک بود و صدای این ها هم میومد و واقعا اونجاش به شدت ترسناک و دلهره آور بود 😀 کلا ریشه کن نشده بود ترس :smug: :yes:
اخریش رو تموم کردم جرت بود :smug:
بازیش واقها قشنگ بود چندین بار تمومش کردم :laugh: گرافیکشم زمان خودش خیلی خوب بود
شماره ۵ بازی واقعا منو ناامید کرد 🙁 :-(( برای کسایی که شماره های ۱ ۲ ۳ ۴ رو بازی کردن مضخرف هست مثل خود من ولی برای کسایی که بازی نکردن خیلی عالی هست
من که ۲۰بار شماره۵ بازی کردم خیلی عالی بود :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
تشکر بابت نقد.
من در مورد گرافیک اصلا موافق نیستم.گرافیک بازی جزو بهترین های ۲۰۰۹ بود.
یک نکته که اضافه نشده به نقد،مشکل حرکت نکردن هنگام تیراندازی که با توجه به تغییر سبک بازی به یه شوتر سوم شخص خالص! یه نکته ی منفی بزرگ محسوب میشه.
در کل فکر میکنم نقد نسبتا خوبی بود و به هر حال هر کسی نظری داره.
بله گرافیک بازی واقعا عالی بود منم تو قسمت نقد گرافیک گفتم این نکته رو 😀 اون نکته منفی هم بخاطر بعضی شی ها مثل اون بشکه ها هست که جزئیاتش رو بالا نبردن وگرنه مشکل خاصی نداره گرافیکش و کیفیت آتش و نوپردازی که داخلش هست، تو خیلی از بازیای نسل هشتم نیست 😉 :yes:
به عنوان یه بازی اکشن خیلی خوب بود ولی حس ترس نسخه ی ۳ و ۴ نداشت.
با این خال من نزدیک به ۲۴ بار تمومش کردم ( نمی دونم چرا 😀 )
عالی بود.دوسش داشتم.این بازی با دوبله فارسی دارینوس خیلی چسبید
مرحله آخر هم با RPJ میزنی وسکر رو میکشی تو آتشفشان.ممنون بابت مقاله
کاملا منصفانه!
دمت گرم کیوان جان…
خیلی هم عالی…
یک یک! :yes:
آخه یکی به من بگه این چه بازیی که زامبی ها توش از شما باهوشترن برای هم سخنرانی می کنن هدف دارن باهم نقشه می کشن که شما رو بکشن سرعتشون از اوسین بولت هم بیشتره موتور سواری می کنن rpg و کلاش همه چی دارن یک دفعه ای می گفتن زامبی موجود برتره که به سختی می میره ما هم میرفتیم زامبی می شدیم واقعا این بازی پیشرفت داشته اما نه خودش زامبیاش دیگه من چی بگم
:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
مشکل همینه دیگه! اینا زامبی نیستن! زمابی ها اولا نوع های مختلف دارن و دوما تو این بازی یک ویروسی هست که میره داخل فرد میزبان و مغزشو کنترل می کنه! تروریست ها با این یک جنگ رو آغاز کردن و شما زامبی نمی بینی تو نسخه ۵! اینایی که شما گفتین تو نسخه ۶ وجود داشت 😉
بزرگ ترین مشکل من با این بازی این بود که به هیچ عنوان تو کتم نمی رفت که یه زامبی چجوری می تونه با یه AK-47 یا یه دونه RPG7 شلیک کنه تازه با اون دقت بعد از اون هم تازه کاور هم بتونه بگیره :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed:
…
..
.
ولی واقعا از مبارزه با آلبرت وسکر کبیر لذت بردم 😀
به نظرم ۱۰ برابر بهتر از نسخه ۶ بود.
بازی توپی بود، با اینکه ترسناک نبود. گرافیکش هم عالی بود.
ممنون
ببخشیدیک سوال دارم تا حالا کدام شماره از ریزدینت بهترین بازی سال شده ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)
بازی قشنگی بود :yes: :yes: :yes:
راستی من دارم DarkSoulsII دانلود میکنم
انشالا فردا صبح شروع میکنیم به بازی :yes: :yes: :yes:
ممنون بابت نقد
مرسی نقد عالی بود :yes: :yes: این شماره بهترین بازی عمرم بود ۱۰بار تمومش کردم به شاهکار به تمام معنا از امتیازش مشخه که بهترین نسخه رزیدنت اویله :yes: :yes: هرکی بازی نکرده نصف عمرش بر فناس :dazed:
ممنون از نظرات دوستان. به نظرم این بازی خیلی سلیقه ای هست و کسی که ترس رو خیلی خیلی دوست داره، با ۵ حال نمی کنه ولی کسی که کمی واقعی تر شدن رو دوست داره، حتما با این نسخه حال می کنه چون خداییش سخت هم بود رو درجه ها معمولیش. من خودم فقط رفتم ۲ ساعت مرحله های دیگه رفتم و پول واسه خریدن آر پی جی واسه کشتن وسکر جمع کردم :sweat: البته نسخه ی ۴ یک مزیت بزرگ داشت اونم سخت سیو شدن بازی هست که این نسخه خودش Save می کرد 😉
تشکر فراوان از دوستانی که نظرشونو گفتن و مخالفت و موافق بودن خودشونو گفتن 😉 البته مخالفان من سعی کردم توجیهشون کنم و اگر تند رفتم جایی عذر می خوام 😉 😉 تشکر فراوان از همه کاربرای با وفای گیمفا :yes:
ممنون بابت نقدتون.
من خودم یکم از این بازی رو رفتم ولی بقیشو ادامه ندادم. در حالیکه نسخه hd شماره ۴ رو تو عید ۳ بار تموم کردم. علتشم فقط یک چیز بود بازی اکشن شده بود.
نمراتم به نظر من خیلی خوب بودن. علت اینکه دوستان گفتن نمره زیاد دادین این بود که اونا در نسخه ۵ انتظار یک resident evil داشتن که به نظر من شماره ۵ اصلا resident evil نبود یک بازی سوم شخص بود. اگه شما به دید یک بازی سوم شخص بهش نگاه کنید بازی بسیار عالی بود و این نمرات حقش بود.
تا کسی مثه میکامی دستش رو دوباره تو اویل نبره اکشن اویل روز به روز زیاد میشه من اویل رو به ۱ ۲ ۳ اش میشناسم البته ۴ اش فوق العاده بود ولی اونم رزیدنت اصیل نبود فقط نو آوری در جای درستش بود دلم واسه نمسیس لک زده و امید وارم که کاپکام یکم وقت بزاره که حداقل ترس رو فراموش نکنیم
resident evil نبود که یه چیزی تو مایه ها call of duty بود….واسه من که افتضاح بود…آشغال….فقط یه بار تمومش کردم…برعکسش اویل ۳ و ۴ رو شاید یه شونصد باری تا حالا تموم کردم…هنوزم بازیشون میکنم مخصوصاً اویل ۴ نسخه hd که تازه اومده… 😀
یادمه موقعی که تیر مگنوم کم میاوردم یه مگنوم میخریدم بعد میفروختمش تا تیر گیر بیارم لامصب قویترین اسلحه بازی بود 😀 یادش بخیر 😥 ممنون از این نقد عالی :yes: 😀 :yes: :yes: 😀 :yes: :yes: :yes: 😀 :yes: :yes: :yes: :yes:
نقد خیلی خوب و کاملی بود خسته نباشید :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
رزیدنت اویل فقط و فقط نسخه ۲ و۴
ممنون از نقد . بازی خیلی بود گیم پلی و گان پلی فوق العاده جذابی داشت طراحی مرحله ها و تنوع لوکیشن های بازی عالی بود گرافیک بازی نسبت به زمان خودش کم نظیر بود اما متاسفانه نسبت به بقیه رزیدنت اویل های شماره دار ، کد ورونیکا و رولیشنز یک و دو داستان به مراتب ضعیفتری داشت که ایراد اصلی بازی بود به نظر من .
با تشکر از نقد ، این بازی هنوز هم برای من جذابیت بالایی دارد هرچند وارد نسل نهم شده ایم بازی های عظیم گرافیکی ساخته شده اند و درضمن بارها از ابتدا بازی را تکرار کرده ام اما بازهم برایم کشش دارد . برخلاف ادعای بسیاری از مردم این بازی ترس مربوط به خود را داراست فقط اگر شوا از بازی حذف میشد و چک پوینتی در بازی وجود نداشت یقینا بی هیچ تردیدی ترس و تنش واقعی هر لحظه به بازیباز شلیک میشد ، ضمنا ترس مخصوص به خود بازی مرحله به مرحله کمی بیشتر شده و با مکانها ، باس فایت ها و داستان کاملا متناسب و هماهنگ پیش میرود درحالیکه مثلا در ایول ۴ بعد از مرحله دهکده و مخصوصا در قصر سالازار ترس افت چشمگیری دارد و فضاسازی تخیلی و فضایی ، حس واقعی بودن را کاملا از بین میرود و در فضاهای فانتزی و عجیب واقع گرایی و همزاد پنداری رنگ میبازد ( به لحاظ ترس تبدیل به چیزی میان دویل می کرای و گیرز آف وار قرار میگیرد که هیچ کدام در زمره وحشت بقا محسوب نمیشوند ) . چرا رزیدنت ایول ریمیک انقدر ترسناک است چون در لوکیشن و مکانهای کاملا واقعی و ملموس انتظار هیولا و زامبی و… نمیرود و دقیقا همین ترفند بزرگترین دلیل خوف و وحشت رزیدنت ایول ریمیک و همچنین رزیدنت ایول ۲ و تاحدود زیادی ایول ۳ نیز میباشد . در ایول ۴ ( شاهکاری بی چون و چرا ) از ثانیه اول تا انتهای مرحله دهکده ترسش را دقیقا با همین ترفند به مخاطب تزریق میکند اما بعدها همان طور که قبل عرض کردم فضاسازی تخیلی و فانتزی متاسفانه بیشتر ترس و وحشت را نابود میکند تا جاییکه در اواخر صداهای مسخره زوزه مانند از تیرکمان به دستها متاسفانه چنان مسخره و مزحک است که تیر خلاص برای این بازی زیبا و باشکوه است .
ممنون از گیمفا و آقای آمیرزاده نقد جامع و مفید بود . نمره ۹۴ کاملا عادلانه و منصفانه بود برای بازی عالی و استثنائی رزیدنت ایول ۵
با تشکر از آقای آمیرزاده و گیمفا . این بازی بی هیچ شک و شبهه ای یه شاهکاره از هر بابت زیبا ، لذت بخش و به اندازه کافی ترسناک و هیجان انگیز .