پلاک افتخار | تاریخچه بازی Medal Of Honor - گیمفا
پلاک افتخار | تاریخچه بازی Medal Of Honor - گیمفا
پلاک افتخار | تاریخچه بازی Medal Of Honor - گیمفا
پلاک افتخار | تاریخچه بازی Medal Of Honor - گیمفا

پلاک افتخار | تاریخچه بازی Medal Of Honor

فرشید عبداله پور
۱۷:۱۳ ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
پلاک افتخار | تاریخچه بازی Medal Of Honor - گیمفا

جنگ جهانی دوم، جنگی فراگیر بین سپتامبر ۱۹۳۹ تا اوت ۱۹۴۵ بود. این جنگ بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرد تا جایی که دو دسته از کشورهای مختلف به نام‌های متحدین و متفقین  به وجود آمد.

این گسترده‌ترین جنگ جهانی است که در آن بیش از ۱۰۰ میلیون نفر جنگیدند. در طول این جنگ کشورهای مختلف تمام توان اقتصادی و علمی خود را بر محور ساخت تسلیحات جنگی متمرکز کردند. این جنگ همچنین باعث کشتارهای جمعی از جمله هولوکاست  و بمباران هسته ای هیروشیما و ناکازاکی شد. در طول جنگ جهانی دوم بیش از ۷۰ میلیون نفر کشته شدند که این آمار خونین‌ترین درگیری انسان در طول تاریخ است!!!

 medal 19اکنون روی زمینی گام برمیداری که خون میلیونهانفر روی آن ریخته شده است. دست ها و پاهایی بریده و بدنهایی تکه تکه شده اند. جوانانی از فرط درد ترکش ها و گلوله ها به خود پیچیده اند. مادرانی برای فرزندان خویش اشک ها ریخته اند و پدرانی برای تحمل این درد بزرگ روی آن راه رفته اند. پوتینهایی روی آن محکم بر زمین خورده اند و دستور بچپ چپ ها و به راست راست ها روی آن داده شده است.طبل های بزرگی زیر پای چپ هایی روی آن بوده اند. این زمین فریادهایی را شنیده است که شنیدن آن گویی باعث سکوت تمام زمانهای آن شده است. این زمین شاهد ماجراهایی بوده است که دیدن لحظه ای از آنها نیز برای همه ما ناخوشایند است. شاهد مرگ کودکان و زنان بی گناهی بوده است. شاهد مرگ جوانانی بوده است که نمیخواستند بمیرند, نمیخواستند دیگر خانواده خویش را نبینند اما چاره ای به جز ریخته شدن خون آنان برای رسیدن به آرمانها و آرامش ها نبود. این زمین شاهد بود که برای عبور از مواضع دشمن سربازان روی مین ها خوابیدند. به دنبال دست ها و پاهای گمشده خود گشتند. موجی شدند و کر شدند و مانند دیوانگان اینور و آنور دویدند و بعد طعمه خمپاره ای شدند. این زمین شاهد تماشای خونین ترین وحشی گری انسانها بوده است, بله جنگ. زمانیکه خداوند نیز بلیطی برای تماشای این جولانگاه آدمکشی رزرو کرده بود! و گویند تنها زمانیکه خدا برای بندگان خویش گریست همان روزها بود. روزهای دیدن جنازه تکه تکه فرزند توسط مادر و لمس پلاک آن توسط دستان پیر و چروک خورده پدر. آری حال که قدم هایت را بر روی این زمین ستم دیده برمیداری خوب مراقب باش. مراقب باش غرورت مانع بیاد آوردن برادرانت که جانانه برای تمامیت ارزی وطنت جنگیدند نشود. مواظب باش مبادا قدم هایت بدنهای له شده و خرد شده برادرانت را به زیر خروارها خاک بیدار کند. بگذار حال که این چنین مظلومانه و بی رحمانه از دنیا رفتند به آرامش برسند. بگذار خداوند بار دیگر دست از جلوی چشمانش بردارد و به بندگانش به دید انسانی بنگرد و نگذار تا سخنان فرشتگان در قبال انسان خونریز, لباس واقعیت بر تن کند…

medal 21

اولین عنوان مدال افتخار روی کنسول پلی استیشن ۱ رو به یاد میاوری؟ خیلی سال پیش بود. اوج دوران کاری استیون اسپیلبرگ, کارگردان شهیر آمریکایی. تازه دومین جایزه اسکارش برای شاهکار نجات سرباز رایان را دریافت کرده بود. فیلمی با موضوع جنگ جهانی دوم. شرکت Ea Games دست به کار بزرگی زد. با استخدام استیون او را کارگردان و مشاور پروژه بازی کرد تا خلاقیت و دید وسیع و ظریف او را به خدمت بگیرد تا عنوان موفقی را در ژانر اکشن اول شخص و با محوریت جنگ جهانی دوم وارد بازار بکند. او نیز پذیرفت و اولین مدال افتخار در بازار کولاکی به پا کرد و خیلی ها این عنوان را هنوز که هنوزه جزو برترین مدال افتخارها میدانند. نویسنده بازی پیتر هیچسمن بود و بازی با گیم پلی جذاب و بخش چند نفره خوب توانست فروش خوبی بکند و برای همیشه یکی از موفقترین عنوان ها در بین سری بازی مدال افتخار باشد. بخش چند نفره بازی,  قابلیت بازی به صورت Deathmatch با تقسیم صفحه را داشت. این بازی به صورت بازسازی شده بعدها در شبکه Psn برای کاربران Psp و البته Ps3 قرار گرفت تا آنان نیز از این عنوان خوب بی بهره نباشند.

medal 02

Medal Of HONOR 1999
Ps1
Dreamworks Interactive
Metacritic 92 For Ps1

عنوان بعدی در این سری بازی, در سال۲۰۰۰ باز هم برای پلی استیشن ۱ منتشر شد. این بازی نیز امتیازات خوبی را درو کرد. شخصیت اصلی بازی یک زن مقاوم بود که از روی نمونه یک زن مقاوم فرانسوی طراحی و الگو برداری شده بود. همین مورد تحسین منتقدین را در بر داشت و باعث فروش خوبش به ویژه در فرانسه شد. این بازی در فرانسه با نام نشان افتخار: مقاومت, منتشر شد که شوری را آن موقع در فرانسه بین مخاطبین ایجاد کرد! نام بازی در کشورهای دیگر Underground بود.

medal 04

Medal Of Honor underground 2000
Ps1/Gbs
Dreamworks Interactive
In France”Resistance”
Metacritic 86 For Ps1

اما فروش خوب این دو عنوان برای شرکت Ea باعث شد تا فکری برای ساخت و انتشار بازی بر روی پی سی بکند. همینطور هم شد. عنوان بعدی مدال افتخار با نام تهاجم متفقین در سال ۲۰۰۲ برای پی سی منتشر شد. عنوان تهاجم متفقین در سه نسخه و و به صورت دنباله دار روی پی سی منتشر شد و علاقه مندان بسیاری را برای خود دست و پا کرد. میانگین امتیازات ۹۱ نوید یک عنوان خوب را میداد. موسیقی اعجاب انگیز که جوایز مختلفی را دریافت کرد, مراحل متنوع و جذاب,مراحلی از حمله به ساحل اوماها باچ که از روی فیلم نجات سرباز رایان نیز الگو برداری شده بود همه و همه باعث موفقیت این عنوان شدند. بازی از موتور بازی Quake III Arena یعنی Id Tech 3 استفاده میکرد که الحق در آن زمان گرافیک بسیار خوب و جالبی را ارائه کرد. استیون اینبار نیز در کنار تیم بود و کمک شایانی به روند موفقیت این بازی کرد. توان کاربری ۶۴ نفر در بخش مولتی پلیر از اتفاقات خوب این نسخه بود و پی سی بازان با عنوانی بسیار خوب و بزرگی طرف شدند و استقبال زیادی هم از این بازی شد.

medal 03

Medal Of Honor Allied Assault 2002
Pc
Inc.2015
Metacritic 91 For Pc

medal 01

Metacritic 74 For Pc

medal 15

Metacritic 72 For Pc

پایان همان سال نسخه Spearhead نیز روانه بازار شد که ادامه ای برای نسخه اول بود و بازی تغییرات چندانی از بعد گرافیکی بر خود ندید فقط تعدادی تسلیحات جدید به بازی اضافه شد و بازی در مناطق دیگری اتفاق افتاد و ما شاهد مراحل برفی جالبی در بازی بودیم که شما بایستی در جبهه های مختلف از حملات نازیها جلوگیری میکردید و همچنین حضور در جبهه ایتالیا و شهرهای آن از نکات خوب بازی بود. سال بعد عنوان breakthruogh که نبرد در آفریقا و کشورهای آفریقایی را روایت میکرد برای ادامه نسخه اول منتشر شد که باز هم عنوان نسبتا موفقی بود و ما شاهد طوفان شن در صحراهای آفریقا و نبردهای جالبی بودیم.   عمل مین روبی از نکات جالبی بود که در این نسخه ما  شاهد آن بودیم. خشاب کم در بازی از چالش های گیم پلی بازی بود و باز هم شاهد ماشین آلات و تسلیحات جنگی جدیدی در بازی بودیم. اما در همان سال انتشار عنوان خط شکنان, شرکت Ea ساخت بازی را به شرکت تازه تغییر نام داده Ea LA داد. یعنی سازنده نسخه اول و دوم بازی.

medal 09

Medal Of Honor frontline 2002
Ps2/Xbox/Game Cube
Ea Los Angeles
Metacritic 88 For Ps2

نام بازی خط مقدم بود. بازی به غیر از انتشار روی کنسول تازه به بازار آمده سونی روی Game Cube هم منتشر شد ولی به دلیل تاخیر انتشار روی گیم کوب و عدم تفاوت در دو نسخه امتیازات بالایی را از سایتها و مجلات معتبر نگرفت. میانگین امتیازات روی نسخه Ps2 87 بود و سایتهای گیم اسپات و آی جی ان از این نسخه تعریف و تمجیدهای زیادی را کردند. بازی از شش مرحله تشکیل و به قسمتهای کوچکتر تقسیم میشد. مجددا بازی برای کاربران سونی روی کنسول Ps3 در شبکه Psn قرار گرفت. بازی از مجله پلی استیشن امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ را ربود!

medal 08

Medal Of Honor rising sun 2003
Ps2/Xbox/Game Cube
Ea Los Angeles
Metacritic 68 For Ps2 & Gc

سال بعد از انتشار نسخه Fronline (خط مقدم) بود که این بار EA نسخه جدید بازی با نام Rising Sun را بر روی هر سه کنسول منتشر کرد. بازی نقطه قوتش را مدیون بخش چند نفره آنلاین و آفلاین در حالت Deathmatch و Team Deathmatch بود. شخصیت بازی یک تفنگدار نیروی دریایی آمریکا بود که تصویرش روی پک بازی جذابیت بالایی داشت. بازی امتیازات بالایی از سایتهای مختلف نگرفت و EA نیز نسخه بازسازی شده ای از بازی را در هیچ شبکه ای قرار نداد! ایرادات بازی شامل گیم پلی تکراری,هوش مصنوعی بسیار ضعیف, روند داستانی خطی و کسل کننده بود!

medal 14

Medal Of Honor infiltrator 2003
Gameboy Advance
Netherock Ltd
Metacritic 80 For Game Boy

بعد از انتشار نسخه طلوع خورشید در همان سال عنوان نفوذی(Infiltrator) برای کنسول دستی منتشر شد. سازنده بازی اولین و آخرین ساخته اش بود و بعد از آن کلا تعطیل شد! بازی سبک اول و سوم شخص را ترکیب کرد و چیز بدی هم از آب درنیامد. بخش چند نفره بازی بسیار سرگرم کننده بود و نینتندو از کابل لینک برای ارتباط دو کنسولش استفاده کرد که باعث محبوبیت بالای این عنوان برای این کابل لینک شد! بازی درژاپن به دلیل بخش سرگرم کننده و خوب مولتی پلیرش بسیار محبوب شد. امتیازات بازی وجهه خوبی را برای بازی دست و پا کردند و خلاصه عنوان خوبی برای کنسول دستی نینتندو ساخته شده بود. اما باز EA نگاهش را به سمت پی سی کرد تا نسخه ای دیگر را برای این پلتفرم بزرگ و محبوب منتشر کند.

medal 06

Medal Of Honor pacific assault 2004
Pc
Ea Los Angeles
Metacritic 80 For Pc

نسخه ای از بازی با نام نبرد در جزیره یا تهاجم به جزیره(Pacific Assault ) در سال ۲۰۰۴ منتشر شد که الحق صداگذاری بازی هنوز که هنوزه در ذهن و خاطر بنده باقی مانده است. دالبی دیجیتال ۵.۱ که تازه استفاده شده بود. داستان بازی احساسی تر و ارتباط بین سربازان بسیار زیباتر و جذابتر شده بود. بازی نبرد با ژاپنی ها را به تصویر کشیده بود. سازنده بازی اینبار از شرکت بی نام نشانی که سه عنوان نخست را روی پی سی منتشر کرده بود(Inc.2015) به Ea La تغییر کرده بود. بازی از گرافیک بسیار بالایی بهره میبرد و هوش مصنوعی به طرز حیرت آوری بالا رفته بود. جزئیات در مراحل بسیار بالا بود و ویدئوهایی از مراحل ساخت بازی,طراحی شخصیتها,صداگذاریها و… در منوی بازی وجود داشت که دیدن آنها به تنهایی لذت انجام یک بازی خوب را با خود داشت. بازی از لحظه آموزش شما در یگانتان شروع میشد و با حمله ژاپنی ها به بندر پرل هاربر ادامه پیدا میکرد و در جزایر اقیانوس آرام نیز به اوج خود میرسید. سازندگان از فیزیک محبوب Havok که در نسخه های مختلفی از بازیها منجمله اساسینز کرید و هیلو استفاده شده است بهره بردند. واقعا تخریب پذیری و طراحی مراحل بازی عالی کار شده بود. دوبله ها و صداگذاری بازی از دیدگاه بنده بهترین بخش بازی بود. حتما میگویید چرا میانگین امتیازات بازی ۸۰ باید باشد؟ بله, من به شما خواهم گفت دلیل پایین شدن میانگین امتیازات بازی به دلیل وجود بخش چند نفره ضعیفی بود که غیر از شرکت سازنده خود بازی(Tko Games) انجام شده بود. بی تجربگی این تیم کار دست بازی و بازیسازان داد و امتیازات بازی را به طرز فجیحی پایین آورد.

medal 12

Medal Of Honor european assault 2005
Ps2/Xbox/Game Cube
EA LA
Metacritic 73 For Ps2

باز نوبت به نسخه های کنسولی رسید. اینبار عنوان  European Assault منتشر شد. صحنه های جنگی زیبا,انیمیشنهای خوب,صداگذاری زیبا و مراحل طولانی و متنوع از نکات خوب بازی بود اما عدم بخش آنلاین بازی چیزی بود که نتوانست انتظارات را برآورده کند و امتیازات خوبی را برای بازی به ارمغان بیاورد. اینبار قرار بود شما در نقش ویلیام هلت ظاهر شوید. سال بعد یعنی ۲۰۰۶ نوبت به کنسول دستی Psp رسید. عنوان قهرمانان(Heroes) منتشر شد و چندان چنگی به دل نزد و نبردهای بازی در سه کشور ایتالیا و هلند و بلژیک ادامه یافت و سال بعدش قهرمانان ۲ (heroes 2) با بخش مولتی پلیر سرگرم کننده خوب با مدهای ددمچ, تیم دد مچ  و البته نفوذ توانست جبران مافات کند و کمی امتیازات بالاتری را برای خود بدست آورد,هر دو نسخه از ۳۲ نفر در بخش مولتی پلیر برای بازی کردن بهره میبردند. حمله به نرماندی و هشت ماموریت اصلی از نکات بازی بودند.

medal 07

Medal Of Honor heroes 2006
Psp
Team Fusion
Metacritic 71 For Psp

medal 05

Medal Of Honor heroes 2 2007
PSP/Wii
Ea La & Ea Canada
Metacritic 73 For Wii

medal 17

Medal Of Honor vanguard 2007
Ps2/Wii
Ea & Bud Cat
Metacritic 80 For Ps2

عنوان بعدی با نام پیشتاز(Vanguard) در سال بعد منتشر شد که داستان یک عضو از لشگر هوابرد ۸۲ام را روایت میکرد. از نکات منفی بازی که منتقدان روی آن دست گذاشتند هوش مصنوعی ضعیف و گرافیک فنی نه چندان قدرتمند بازی بود, اما در کل میانگین امتیازی ۸۰ را برای خود بدست آورد و عنوان چندان بدی نبود!

medal 10

Medal Of Honor airborne 2007
Pc/X360/Ps3
Ea La
Metacritic 78 For Pc

اما نوبت به پی سی رسید تا بازی با عنوان هوابرد(Airborne) را در سال ۲۰۰۷ یعنی همان سال انتشار پیشتاز تجربه کنند. مشخص بوده است که تمرکز Ea بر روی بعد هوابردی بازی بوده است. در هر دو عنوان بازیباز در نقش عضوی از لشگر هوابرد ظاهر میشود. بازی با دادن یک چتر به شما آغاز میگردد. شما هر کجا را دوست داشته باشید میتوانید برای فرود آمدن انتخاب کنید و این به شما قدرت انتخاب میدهد که در مقابل لشگری از دشمن به زمین بیایید یا جایی خلوت در آغوش هم رزمانتان. بازی از نورپردازی بسیار شیکی بهره میبرد. گرافیک بازی به ویژه بخش بلور آن زیبا جلوه میکرد. جزئیات نسبتا خوبی در محیط دیده میشد و صداگذاری بازی مثل همیشه بسیار درگیر کننده بود. ماموریتهای بازی شما را به ایتالیا,هلند,آلمان و فرانسه میبرد! موتور بازی آنریل انجین ۳ بود که الحق با فریم ریت خوب و نورپردازی زیبا از عهده کار برآمد ولی خوب, نبردها بسیار شلخته و بدون تمرکز بودند و هوش مصنوعی یاران خودی باز هم مطلب خاصی را با خود به همراه نداشت. منتقدین از موسیقی و بخش چند نفره بازی تعریفات خوبی کردند اما از درگیریهای بخش تک نفره و همچنین هوش مصنوعی بازی گلایات زیادی داشتند.

medal 13

Medal Of Honor 2010
Pc/Ps3/X360
Danger Close
Metacritic 75 for Pc

نوبت به تغییر شالوده بازی از جنگ جهانی دوم به جنگ مدرن بود. جنگهای تروریستی. اینبار افغانستان هدف گرفته شده بود و شما باید مثلا به گروه طالبان نفوذ کنید و خلاصه کلی ماموریت ریز و درست را انجام دهید تا اسیر آزاد کنید و تروریستها را نابود کنید. باگ های اعصاب خرد کن بازی چیزی خواهد بود که حتما شما را نیز آزرده خاطر کرده بود. مشکل دیر لود شدن تکچرها به شدت تو ذوق میزند. اما از نورپردازی خوب و سیستم ذرات آن نباید گذشت. موتور بازی آنریل انجین ۳ دست کاری شده بود. افت فریم بازی به شدت آزاردهنده بود.  ولی از انفجارها میشود به خوبی یاد کرد. هوش مصنوعی دشمنان باز هم چنگی به دل نمیزد.از افتخارات ما این بود که یکی از ایرانیان نیز در بخش موسیقی بازی کار کرده بود با نام رامین جوادی, که انصافا موسیقی بازی تم حماسی خوبی را به بازی تزریق میکرد! بخش مولتی پلیر بازی نیز بد از آب درنیامده بود و بیشترین کسر امتیاز مربوط به بخش گرافیک و البته بعد داستانی بازی بود. گیم پلی بازی هم اضافاتی داشت که ولی به عنوانی چون بلک آپس که کنترل هلی کوپتر را نیز به شما میداد نمیرسید!

medal 11

Medal Of Honor warfighter 2012
Pc/X360/Ps3
Danger Close
Metacritic 55 for Xbox 360

اما عنوان بعدی از این سری بازی با نام جنگجو(Warfighter) در سال ۲۰۱۲ منتشر شد که این عنوان آنچنان فروش پایین و امتیازات غیر قابل قبولی را برای Ea به همراه داشت که مسئولین تصمیم گرفتند فعلا دیگر خبری از بازی مدال نباشد تا بعدا در مورد آن تصمیم بگیرند! کنسولهای  نسل جدید سونی و مایکرو و همچنین پلتفرم پی سی مقصد این بازی بودند. باگهای عجیب و غریب و داستان عجیب و غریبتر باعث شدند تا بازی امتیازات به مراتب بسیار ضعیفی را برای خود به همراه داشته باشد! داستان بازی ردیابی گروهی تروریستی برای از بین بردنشان و جلوگیری از ساخت بمبها آن هم از نوع هسته ای توسط تروریستها بود. گیم پلی بازی تقریبا پیشرفت چندانی نسبت به نسخه قبلی نداشت و خلاصه غیر از یک اتومبیل سواری و تعقیب و گریز شیک حرفی را باقی نگذاشته بود. هوش مصنوعی بازی به شدت شعیف و بدرد نخور طراحی شده بود. سیستم تخریب پذیری بسیار عجیب بود دیوار و ستون تخریب میشد زیبا بود ولی پس از چند دقیقه به طرز معجزه آسایی دوباره ترمیم میشدند!! اینبار هم مانند همیشه موسیقی بازی جالب از کار درآمده بود و دلیل بخش مهمی از امتیازات آن نیز همین بخش بود! انتشار این بازی در اکتبر ۲۰۱۲ در هفته اول فروش، تنها ۳۰۰.۰۰۰ نسخه از آن به فروش رفت (در نسخه قبلی تنها روز اول پس از انتشار مدال افتخار در سال ۲۰۱۰ گیمرها در آمریکا بیش از ۵۰۰،۰۰۰ نسخه را خریداری کردند و در هفته اول بیش از ۱.۴ میلیون نسخه از این بازی به فروش رفت( اینها دلایلی بودند تا آقای پیتر مور مدیر ارشد انتشارات Ea اعلام کند نسخه دیگری از این سری بازی به دلیل شکست آخرین نسخه بازی منتشر نخواهد شد و معتقد بود منتقدین نمراتی به مراتب پایینتر از عیار خود بازی به آن داده اند!

war & conflict book era world war iipersonalities

به هرحال تاریخچه این عنوان محبوب و پر طرفدار نیز به پایان رسید و مدال با افتخاری بی حد شروع به کار کرد و متاسفانه با نشانی بی نام کار را به پایان برد. شاید روزی دل سازندگان این عنوان نیز هوای مدال را کرد و دست به ساخت عنوان دیگری زدند ولی امیدواریم واقعا تمام تلاش خودشان را برای ارائه یک بازی خوب بکنند. این سری بازی همیشه در دل هوادارانش باقی خواهد ماند و یکی دو نسخه ضعیف از این سری بازی چیزی را از ارزشهای این بازی خوب کم نخواهد کرد. مدال افتخار به ما تلخیها,سختیها و زمختیهای جنگ را نشان داد. نشان داد این جنگ چقدر خانمان سوز بود, چقدر بی رحم بود, چقدر دامن گیر و وسیع بود. روشن کردن کبریتی از روی سهل انگاری و با بی احتیاطی در جنگلی وسیع میتواند تمام جنگل را به آتش بکشد! گاهی یک تصمیم اشتباه میتواند جان بسیاری از انسانها را بگیرد. مدال افتخار سالها در کنار ما بود. از زمانیکه نه عنوانی با نام ندای وظیفه بود و نه عنوانی با نام برادران هم رزم. نشان افتخار آغازگر محبوبیت بسیاری از عنوانها شد. شاید او نباید به مانند ندای وظیفه هیچگاه به میدان جنگهای امروزی پای میگذاشت!! شاید نشانی که او برای سربازان جنگیش در نظر گرفته بود مختص نبرد در میدانهای جنگ جهانی دوم بود. اما هر چه که بود کلی خاطره شیرین را برای ما به جای گذاشت. اگر که جزو دسته ای باشیم که نسخه های نخستین آن را تجربه کرده باشیم, مدال افتخار را بر سینه خود میزنیم و با یاد این عنوان خوب سالهایی را بدون حضور او و تنها با یاد و خاطرات او سپری خواهیم کرد. ممنون که تا پایان همراه بودید.

(میانگین نمرات سایت متاکریتیک در بین چند پلتفرمی و چند کنسولی ها بالاترین میانگین در نظر گرفته شده است)

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پلاک افتخار | تاریخچه بازی Medal Of Honor - گیمفا
پلاک افتخار | تاریخچه بازی Medal Of Honor - گیمفا
پلاک افتخار | تاریخچه بازی Medal Of Honor - گیمفا
پلاک افتخار | تاریخچه بازی Medal Of Honor - گیمفا
پلاک افتخار | تاریخچه بازی Medal Of Honor - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

پلاک افتخار | تاریخچه بازی Medal Of Honor - گیمفا
پلاک افتخار | تاریخچه بازی Medal Of Honor - گیمفا