مصاحبه اختصاصی گیمفا با استودیو ISOTX سازنده ی عنوان March of War - گیمفا
مصاحبه اختصاصی گیمفا با استودیو ISOTX سازنده ی عنوان March of War - گیمفا
مصاحبه اختصاصی گیمفا با استودیو ISOTX سازنده ی عنوان March of War - گیمفا
مصاحبه اختصاصی گیمفا با استودیو ISOTX سازنده ی عنوان March of War - گیمفا

مصاحبه اختصاصی گیمفا با استودیو ISOTX سازنده ی عنوان March of War

The Raven
۱۲:۲۰ ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
مصاحبه اختصاصی گیمفا با استودیو ISOTX سازنده ی عنوان March of War - گیمفا

 March of War یک بازی free-to-play کراس پلتفرم آنلاین و مولتی پلیر در سبک turn-based, strategy است که توسط استدیو ISOTX توسعه یافته و در Steam منتشر شده است. این بازی به صورتی اپیزودیک آپدیت می‌شود و گیمران می‌توانند با رای‌های خود نسبت به آپدیت بعدی نظرات خود را بگویند. بازی در سال ۱۹۴۰ و جنگ جهانی جریان دارد ولی با تغییراتی تاریخی و چیزی که هیچ کس تصورش را نمی‌کند.

نبردهای این بازی به صورت ۳D رندر شده‌اند. صلاح‌های میک شده در اختیار بازیکنان است شخصی سازی فرمانده و استفاده از تاکتیک نیز در بازی گنجانده شده است. شما باید از چندین تیم داخل بازی که شامل: شوروی، گله‌داران آفریفا، گروه آمریکای لاتین، امپراتوری شوگان‌ها، اتحاد اروپا و…

هدف سلطه بر دنیا است. دوستی با دیگر تیم‌ها هدایت نیروها قابلیت تحقیق و خرید و فروش طلا جواهرات و تکنولوژی در بازی وجود دارد. این بازی به تازگی برای Wii U تایید شده و قرار است در آخر سال برای این کنسول منتشر شود.ما با سازنده اصلی بازی آقای Vincent van Geel که یکی از تاسیس کنندگان استدیو ISOTX است مصاحبه‌ای اختصاصی ترتیب داده‌ایم.

vincentvangeel

Vincent van Geel

– چطور تصمیم به عرضه  March of War به صورت episodic  گرفتید؟

 March of War یک بازی free-to-play در سبک turn based strategy است، در دنیای بازی بازیکنان ثاثیر زیادی خواهند داشت، کارهای آنانباعث تحول در دنیای بازی، در یک کلام هدف ما ارائه یک بازی ثابت نبوده است. ما می‌خواهیم بازیکنان را بیشتر با دنیای بازی و داستان آن درگیر کنیم. ما برای گیمران یک داستان جذاب را به همراه آوردیم تا آنان بازی را انجام بدهند و، آنان را مجبور کنیم نسبت به محتوی بازی و آنچه که می‌خواهند در بازی باشد نظر و رای بدهند. به همین خاطر بازی episode است. این یک راه تاثیر گذار برای ما جهت هدایت یک بازی  free-to-play و محتوای الحاقی آن برای طرفداران آن است.

– فروش بازی‌های Cross Platform در Steam و اسقبال از آنان چگونه است؟

VVG:  بازی ما فروش نیست زیرا یک بازی free-to-play است. درمورد استقبال واقعا خوب است، ما هنوز در Steam و دسترسی اولیه قرار داریم. هم اکنون ما قابلیت و تجربه cross-platform را برروی PC و Mac داریم وما قصد داریم این تجربه را هرچه زودتر به iPad هم منتقل کنیم. Steam حمایت خوبی می‌کند، و نسبت به سازندگان متعهد است و و دسترسی اولیه را به آنان می‌دهد و به آنان یک صفحه برای عرضه بازی و بازخورد‌ها نسبت به بازی اختصاص می‌دهد. به طور کلی ما یک بازی ساختیم و Steam به ما یک پلتفرم برتر برای ساختن بازی اهدا کرد.

 screenshot5

– نظر شما درمورد سیستم microtransaction و استفاده آنان در بازی‌های free-to-play چیست؟

 در واقع این ایده کار را برای کاربران آسان تر می‌کند، حتی در بازی جدیدی مانند March of War و اگر ما این کار را بخوبی انجام بدهیم آنان مقداری هزینه پرداخت می‌کنند، و ما می‌توانیم با این هزینه اجاره ماه بعد خود را بدهیم( شکلک چشمک).

ما راه درستی را درمورد بازی ودرک Free 2 Play بودن آن انتخاب کردیم، این بخشی از پول و زمان است، که بدین معنا است که سیستم‌های دقیقی در کار وجود نخواهند داشت. هم اکنون بازی دارای مدل premium و مدل آزاد و بدون هزینه است. خوب شما آن را درست حدس زدید، شما باید هزینه‌هایی بپردازید هر آیتمی را شما می‌توانید در این بازی به صورت پول واقعی یا premium تهیه کنید.

 immortal22

– صحبت‌های بسیاری وجود دارد که March of War قرار است در eShop Wii U منتشر شود آیا این موضوع را تایید می‌کنید؟ می‌توانید به ما توضیح دهید چطور تصمیم بر ساخت این بازی برای Wii U گرفتید؟

بله ما قصد انتشار March of War را برای Wii U را داریم. به طوری که ما قصد داریم یک تجربه واقعی cross-platform را ایجاد کنیم، طوری که هرکسی بروی هر دستگاهی حتی آنان ازتجربه March of War لذت ببرند. یکی دیگر از دلایل عرضه March of War عرضه آن برروی دستگاهایی تبلت مانند است. گیم پد کنسول Wii U  می‌توان از قابلیت‌های لمسی آن در بازی استفاده کرد. دلیل سوم ما برای عرضه بازی برای Wii U community شرکت Nintendo است، که دارای بازیکنانی قوی و فادار به بازی هستند.

– رابطه شما با Nintendo چگونه است؟ آنان چه مقدار به شما در توسعه بازی کمک کردند؟

آنان به صورت جدی و بسیار سریع در موقع توسعه بازی به نیازهای ما پاسخ دادند.برای مثال یک بازی free-to-play در موقعه برسی برای گنجاندن ویژگی‌های جدید در طول توسعه خود بسیار محدود عمل می‌کند. مخصوصا با برطرف کردن مشکلات بازی در آخرین لحظه قبل از عرضه آن. ما این مشکل را با مخاطبین Nintendo‌ای خود درمیان گذاشتیم، آنان نیز به ما در بهبود این وضعیت کمک می‌کنند و در حال حاضر اجازه می‌دهند که محتوی جدید به بازی اضافه شوند و از وقت برسی بازی برای اشکالات بکاهد.

– نظرتان درمورد Wii U چیست؟ کمی در مورد قدرت سخت افزاری کنسول برایمان بگویید؟

 این کنسول یک سیستم عالی و ما واقعا عاشق قابلیت‌های آن هستیم چرا که می‌توانیم بازی را در یک صفحه نمایش بزرگ و بروی گیم پد انجام بدهیم. ما حتی موفق شدیم March of War را در iPad اجرا کنیم و بسیار راحت در Wii U آن را نیز اجرا کنیم. اجرا بروی Wii U دارای مشکل نبود. این مورد واقعا خوب است که شما سعی کنید چیزی‌های متفاوتی را در Wii U ببینید. که Wii U دارای ۲ ویژگی است که می‌توان در TVهای HD‌های خود بازی کنید و در همان لحظه آن را در صفحه نمایش کوچک گیم پد با استفاده از مزایای صفحه لمسی به خوبی انجام بدهید.

 union sickle2

– رابطه Nintendo با سازندگان مستقل چگونه است؟ شبکه eShop چگونه با سازندگان کمک می‌کند؟

قبلا نیز گفتم، Nintendo به صورت جدی به سازندگان مستقل و همچین ما برای ساخت عناوین اپیزودیک و free-2-play مانند ما کمک می‌کند. شبکه eShop شرکت Nintendo یک مکان بسیار بزرگ است. به خصوص با همه مواردی و بازی‌هایی که Nintendo در آن قرار می‌دهد. در آنجا محتوی و بازی‌های زیادی قرار دارند و Nintendo‌ واقعا این عناوین را در کانون توجه خود قرار داده است.

– برخی مردم نگرانی‌هایی در مورد Wii U دارند، آینده این کنسول را چطور می‌بینید آیا برنامه‌ای برای عرضه بازی‌های بعدی و یا پورت بازی‌های قدیمی خود دارید؟

 این یک آزمایش بسیار خوب از Wii U برای ما است. هیچ مسئله‌ فروشی در حال حاضر برای ما وجود ندارد. ما بر community تمرکز کرده‌ایم، حتی اگر نتایجی کمتر از پیش بینی ما برای Wii U رقم بخورد. Community از نگاه ماه بسیار قدرتمند است. برای نگه داشتن و روند رو به رشد free-to-play بازی داشتن یک دارایی برای ما ضروری است.

در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای پورت عناوین قدیمی خود برای Wii U نداریم و تمرکز ما فقط برروی March of War است.

 – در آخر شما آینده عناوین free-to-play را بروی Steam  و آینده PC  گیمینگ را چطور می‌بینید؟

 ما فکر می‌کنیم بازی‌های free-to-play آینده بزرگی را پیش رو دارند. این راه بسیار خوب برای مردم است که از بازی بدون اینکه هزینه‌ای بپردازند لذت ببرند. اگر آنان دوست دارند چیزی را که می‌خواهند در بازی ببینید و از بازی لذت ببرند، آنان می‌توانند در بازی سرمایه خود را به کار بگیرند.که در کل یکی از تقاط قوت بازی‌های free-to-play است.

درمورد Steam باید بگویم، ما علاقه زیادی به کاری که آنان با سیستم دسترسی اولیه انجام می‌دهند داریم. این بخش محل مناسبی برای توسعه دهندگان است است تا بتوانند مخطبان زیادی برای بازی خود در اوایل توسعه بازی پیدا کنند و در آخر یک بازی کامل را به کمک آنان بسازند.

درمورد PC گیمینگ باید بگوییم، ما فکر می‌کنیم PC هنوز یک پلتفرم پایدار است، مخصوصا با سرویس‌های آنلاینی مانند Steam.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه اختصاصی گیمفا با استودیو ISOTX سازنده ی عنوان March of War - گیمفا
مصاحبه اختصاصی گیمفا با استودیو ISOTX سازنده ی عنوان March of War - گیمفا
مصاحبه اختصاصی گیمفا با استودیو ISOTX سازنده ی عنوان March of War - گیمفا
مصاحبه اختصاصی گیمفا با استودیو ISOTX سازنده ی عنوان March of War - گیمفا
مصاحبه اختصاصی گیمفا با استودیو ISOTX سازنده ی عنوان March of War - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه اختصاصی گیمفا با استودیو ISOTX سازنده ی عنوان March of War - گیمفا
مصاحبه اختصاصی گیمفا با استودیو ISOTX سازنده ی عنوان March of War - گیمفا