موسیقی: Metro: Last Light - گیمفا
موسیقی: Metro: Last Light - گیمفا
موسیقی: Metro: Last Light - گیمفا
موسیقی: Metro: Last Light - گیمفا

موسیقی: Metro: Last Light

orc727
۲۳:۴۵ ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
موسیقی: Metro: Last Light - گیمفا

موسیقی، برای انتقال مفاهیم در سبک Survival Horror بازی‌های ویدیوئی، نسبت به سبک‌های دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد؛ از طرف دیگر انتقال مفاهیمی همچون ترس، وحشت و تعلیق که در زندگیِ روزمره کمتر وجود دارند بسیار دشوارتر می‌باشد. کسانی که به‌نحوی با ژانر فیلمهای Horror سروکار دارند، به خوبی با اهمیت سکوت‌ها، افکت‌های مناسب و زمان‌بندیِ به جایِ آن‌ها آشنایی دارند؛ به‌عبارت دیگر، بخش اعظمی از موفقیت فیلم‌ها و بازی‌های این ژانر بر دوش موسیقی آن‌ها می‌باشد.

سال گذشته در دنیای بازی‌های ویدیوئی شاهد عناوین خوبِ بسیاری در سبک Survival Horror بودیم. یکی از این بازی‌ها Metro: Last Light نام داشت که شوتری اول شخص همراه با عناصر مخفی‌کاری بود. این بازی توسط استدیوی اکراینیِ ۴A Games ساخته و به‌وسیله‌ی شرکت Deep Silver برای پلت‌فرم‌های Linux، Microsoft Windows، OS X، Xbox 360، PlayStation 3 و PlayStation 4 (تاریخ انتشار نامعلوم می‌باشد) منتشر گردید. این عنوان که اقتباسی از رمانِ Metro 2033 آقای Dmitry Glukhovsky می‌باشد، در ابتدا قرار بود به‌وسیله‌ی شرکت THQ در اواسط سال ۲۰۱۲ به مرحله‌ی انتشار برسد اما با توجه به ورشکستگیِ این شرکت، حقوق انتشار آن به مزایده گذاشته شد و در این میان، شرکت مادرِ Koch Media موفق به دریافت حقوق نشر آن گردید. این بازی مورد توجه منتقدان و گیمرانِ بسیاری واقع شد و توانست از بیش‌از ۳۲ نقد، بر روی اکثر پلت‌فرم‌ها، نمراتِ قابل قبول ۸۰ تا ۸۲ را از سایت‌های GameRankings و Metacritic کسب نماید.

alexey omelchuk

Alexey Omelchuk

آهنگسازیِ این بازی توسط آقای Alexey Omelchuk انجام شده است. ایشان که زاده‌ی کشور اکراین می‌باشند، پیش از این تجربه‌ی آهنگسازیِ بازی‌های ویدیوئیِ Alexander Cossacks II: Napoleonic Wars ، Heroes of Annihilated Empires و سری‌هایِ S.T.A.L.K.E.R و Metro را در کارنامه‌ی هنریِ خویش دارند.

این آلبوم با توجه به فضای بازی، دارای اتمسفری سرد و حزن‌انگیز بوده و تا حدودی نیز از عناصر موسیقیِ سبک‌های Blues و Rock بهره می‌برد. این آلبوم با بیش از دو ساعت و نیم موسیقی در قالب ۶۰ قطعه، به‌طور رسمی در سوم سپتامبر سال ۲۰۱۳ با قیمت ۹.۹۹ دلار بر روی سایت Sumthing Music منتشر گردید.

قطعه‌ی اولی که از این مجموعه انتخاب نموده‌ایم اثری بنام Last Stand می‌باشد. این قطعه که با ریتمِ مارش نظامیِ SnareDrums درامرِ گروه و دسته‌ی نوازندگانِ ویولون آغاز می‌شود، خبر از نبردی بزرگ می‌دهد. در ادامه نیز سولوی مرگ‌بارِ نوازندگان ساز‌های بادی به‌همراهِ افکت‌های سینتی‌سایزر‌، فضایی خوف‌برانگیز و پر‌تشویش را به‌وجود می‌آورند که تاثیر بسیاری در ایجاد ترس و اضطراب بر مخاطب بازی می‌گذارد.

 

[jwplayer config=”player” mediaid=”143275″]

لینک دانلود

از قطعات آلترناتیو و اکشنِ این آلبوم می‌توان به Chase اشاره نمود. این قطعه که با هم‌نوازیِ ساز‌های زهی و ارکستر کوچک گروه Rock ساخته شده، برای مراحل اکشن و نفس‌گیر بازی نوشته شده است. شما را به شنیدن آن دعوت می‌نمائیم.

 

[jwplayer config=”player” mediaid=”143276″]

لینک دانلود

یکی دیگر از قطعات زیبای این آلبوم Enter the Metro می‌باشد. این قطعه با ملودیِ نرمِ گیتار الکتریک آغاز می‌شود که کاملا با فضای آخرالزمانیِ بازی هم‌خوانی دارد. در ادامه ارکستر ساز‌های زهی و نوازنده‌ی درامز، بر سرعت ریتم و حجم صدا افزوده و ملودیِ ساده‌ی گیتار را به اوج می‌رسانند و در آخر نیز با سکوتِ ارکستر، شاهد تک‌نوازیِ دوباره‌ی گیتار خواهیم بود.

 

[jwplayer config=”player” mediaid=”143277″]

لینک دانلود

این آلبوم شامل قطعات با کلام زیبائی نیز می‌باشد که توسط گروه Aranrut با همراهیِ ارکستر سمفونیک در سبک Heavy Rock نواخته شده‌اند؛ اما به‌دلیل محدودیت‌های ما در بررسیِ قطعات با‌کلام، از توضیح و بست آن‌ها معذوریم و شنیدن و بررسی آن‌ها را به خود شما واگذار می‌نمائیم. شنیدن این قطعات و باقیِ این آلبوم خالی از لطف نخواهد بود، آن‌را از دست ندهید…

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

موسیقی: Metro: Last Light - گیمفا
موسیقی: Metro: Last Light - گیمفا
موسیقی: Metro: Last Light - گیمفا
موسیقی: Metro: Last Light - گیمفا
موسیقی: Metro: Last Light - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

موسیقی: Metro: Last Light - گیمفا