نسل جدید بازی های ایرانی | بازی های ایرانی در سال ۹۳ - گیمفا
نسل جدید بازی های ایرانی | بازی های ایرانی در سال ۹۳ - گیمفا
نسل جدید بازی های ایرانی | بازی های ایرانی در سال ۹۳ - گیمفا
نسل جدید بازی های ایرانی | بازی های ایرانی در سال ۹۳ - گیمفا

نسل جدید بازی های ایرانی | بازی های ایرانی در سال ۹۳

احمد سعیدی
۱۰:۰۰ ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
نسل جدید بازی های ایرانی | بازی های ایرانی در سال ۹۳ - گیمفا

سالی که گذشت به نظر بنده با کم فروغی صنعت بازی سازی ایران همراه بود؛ چرا که در سال ۹۱ ایران به مراتب بازی های بزرگتری به نسبت سال ۹۲ تولید و منتشر کرد و در سال ۹۲ تنها خبر ساخت بازی های بزرگی همچون شبگرد و ارتش های فرازمینی به گوش رسید که همگی قرار بود در سال ۹۲ منتشر شوند که چنین نشد و انتشار تعداد کثیری از بازی های بزرگ ایرانی، به سال ۹۳ موکول شد تا اینکه اکنون انتظار می رود در سال پیش رو ایران بتواند عملکردی بی نظیر داشته باشد و بازی های بزرگ و با کیفیتی عرضه کند.
در ادامه نام بزرگترین و بهترین بازی های ایرانی که احتمال می رود در سال ۹۳ منتشر شوند را می توانید مشاهه کنید.

۱-ارتش های فرازمینی

پوستر جدید بازی ارتش های فرازمینی

پوستر جدید بازی ارتش های فرازمینی

قطعا شما عزیزان ساخته شرکت راسپینا را به خوبی می شناسید و نیاز به معرفی ندارد و فقط در انتظار انتشار آن هستید.۲ سال پیش بود که برای اولین بار این بازی اول شخص معرفی شد و برای همه غیر قابل هضم بود که ارتش های فرازمینی با این گرافیک، یک بازی ایرانی است.اما شرکت راسپینا با دانش متخصصان ایرانی خود، این کار را کرده و یک بازی ایرانی و البته استاندارد، تولید کرده است.
ارتش های فرازمینی اکنون در مرحله تست و آزمایش نهایی قرار دارد و آخرین خبر ها حاکی از این است که این بازی در تابستان ۹۳ در ایران منتشر  خواهد شد.

۲-آتش بست:ترکمنچای

آتش بستترکمچای

آتش بست:ترکمچای

بازی آتش بست:ترکمنچای را می توان شماره دوم بازی میرمهنا دانست، چرا که از لحاظ داستان، گیم پلی و گرافیک این دو بازی شباهت های زیادی به هم دارند که قطعا در این ۳ فاکتور ترکمنچای بهتر و نسبت به میرمهنا از کیفیت بهتری بهره مند خواهد بود.میرمهنا در همان ۲ سال پیش که منتشر شد، اتفاق خوبی برای بازی سازی ایران بود و کیفیت حیرت انگیزی نسبت به بازی های آن زمان داشت.حال که شرکت آفرین رسانه ماندگار، نسبت به چند سال پیش تجربه بهتری کسب کرده باید دید عنوان جدیدش چگونه خواهد بود.
ترکمچای نیز مانند اکثر بازی های ایرانی تاریخ انتشارش در سال ۹۲ بود، اما گویا با مشکلاتی مواجه شد تا این روز ها منتظر انتشارش باشیم.

۳-بیداری:خاکستر های سوزان

بیداریخاکستر های سوزان

بیداری:خاکستر های سوزان

بازی بیداری یک مجموعه ۵ گانه است که شماره اول آن خاکستر های سوزان نام دارد.این بازی در تونس رخ می دهد و بیانگر بیداری اسلامی در آنجا می باشد.سبک بازی بیداری:خاکسترهای سوزان ماجرایی و اشاره کلیک است ولی با این وجود از گرافیک بسیار زیبا و خوبی بهره مند است.بازی بیداری:خاکستر های سوزان مدت هاست که در حال ساخت است و بنا بر این بود که در اواسط سال ۹۲ منتشر شود اما چنین نشد و به احتمال زیاد در بهار ۹۳ منتشر خواهد شد.

تراتئون

تراتئون

۴-تراتئون

رسانا افزار شریف یکی از با تجربه ترین شرکت های بازی سازی در ایران است که چند سالی می شود از آن خبری نیست و عنوانی منتشر نکرده است؛ اما این شرکت در حال ساخت بازی تراتئون بوده که ماه هاست ساخت آن به پایان رسیده و در صف انتشار است.داستان تراتئون با اقتباس از داستان های افسانه ای ایران باستان نوشته شده و ریشه ی تخیلی دارد.
سبک بازی تراتئون سوم شخص بوده و از گرافیک قابل قبولی بهره مند است و با توجه به تصاویر و تریلری که تا کنون منتشر کرده، به نظر می رسد گیم پلی جذاب و خوبی داشته باشد.

۵-جنون سیاه:تله

جنون سیاهتله

جنون سیاه:تله

جنون سیاه؛ عنوانی که تا چند ماه پیش همه از وجود آن بی اطلاع بودیم تا اینکه با انتشار چند عکس با آن آشنا شدیم.بازی جنون سیاه شاید اولین بازی بزرگ ایرانی است که به ژانر وحشت پرداخته و داستانی تخیلی دارد.این بازی در سبک سوم شخص طراحی شده و تا کنون از آن تنها چند تصویر منتشر شده است، پس نمی توان در خصوص گرافیک جنون سیاه نظر قطعی داد اما با توجه به شواهد موجود، این بازی همانند دیگر بازی های این مقاله، دارای گرافیک و کیفیتی بسیار خوب می باشد.
این بازی هم اکنون در حال ساخت است و طی چند ماه آینده منتشر نخواهد شد و در نیمه دوم سال ۹۳ باید منتظر انتشارش باشیم.

۶-سرعت شکنان

سرعت شکنان

سرعت شکنان

در سال ۹۱ یک بازی ایرانی به سبک رانندگی با قابلیت جهان باز منتشر شد به نام شتاب در شهر که همه با آن آشنایی داریم.عنوانی که هنوز به شخصه آن را بهترین بازی ایرانی می دانم و اکنون به شماره دوم آن با نام سرعت شکنان بسیار امیدوار هستم.تا کنون حتی یک تصویر هم از بای سرعت شکنان منتشر نشده، اما دلیل قرار گرفتن این بازی در این لیست، کیفیت بسیار عالی شماره قبلی آن است که گام بزرگی برای بازی سازی ایران در این سبک بود.
با توجه به اخبار بنیاد ملی بازی های ریانه ای، این بازی در سال ۹۳ منتش خواهد شد اما در اوایل این سال نباید منتظر آن بود، چرا که سازنده ها حتی تا کنون بازی خود را هم معرفی نکرده اند.

۷-شبگرد:طلوع تاریکی

شبگردطلوع تاریکی

شبگرد:طلوع تاریکی

شبگرد نیز همانند ارتش های فرازمینی نیازی به معرفی ندارد و همه با آن آشنا و مدت هاست در انتظار انتشار آن هستیم.سال ۹۳ سالی است که بی شک شبگرد در آن منتشر خواهد شد و انتظار های در این سال به پایان خواهد رسید.انتشار شبگرد قطعا اتفاق خوبی خواهد بود که بزودی انجام می گیرد.

۸-سرباز صلح:ذوالفقار

سرباز صلحذوالفقار

سرباز صلح:ذوالفقار

ذوالفقار نام نظامی تکاوری است که برای جاسوسی به پایگاه های نظامی و هسته ای رژیم صهیونیستی می رود تا به تهدیدات و یاوه گویی های نخست وزیر این رژیم پاسخ محکمی بدهد.بازی سرباز صلح که خلاصه داستان آن رامطالعه فرمودید، توسط ۲ استودیو مجرب ایرانی (رسانه پرداز آمیتیس و استودیو اپیدمیک) با موتور کرای انجین ۳ در سبک اول شخص در حال ساخت است.این بازی از گرافیک بسیار خوبی بهره مند است و پیش بینی می شود گیم پلی آن هم مناسب باشد.
ساخت این بازی رو به اتمام است و در سال ۹۳ منتشر خواهد شد.

۹-Dead August

dead august انقراض

Dead August (انقراض)

بازی Dead August که نام ایرانی آن انقراض است توسط شرکت پتاگیمز ساخته میشود که سازنده اثر فاخری چون شبان است که کاملا با آن آشنا هستید و می دانید چه افتخاراتی را کسب کرده است.حال حدود ۲ سال است که شرکت پتاگیمز تمام تمرکز خود را بر روی ساخت Dead August گذاشته تا بتواند عنوانی متفاوت را در سبک Hidden Object و Adventure به جهان عرضه کند.
این بازی یک بازی بین المللی بوده و توسط bigfishgames در کشور های مختلف منتشر خواهد شد.

دوران شکوفایی بازی های ایرانی نزدیک است

دوران شکوفایی بازی های ایرانی نزدیک است …

در این مقاله نام بازی های بسیاری همچون هنر سرعت ۲ ، راز روشن ، بازی مرگ:کفرخونین ، سرعت کوچک ، فریاد آزادی ، دوران افتخار و … می توانست باشد، اما بنده سعی کردم بهترین ها را انتخاب کنم.
مشاهده کردید که در سال پیش رو صنعت بازی سازی ایران چه عناوین با کیفیتی را منتشر خواهد کرد و امسال می تواند یک سال تاریخی برای عرصه بازی های رایانه ای ایران باشد.می بینید که ایران چه پیشرفت خوبی داشته و با سرعت پله های ترقی را طی می کند.امیدواریم که با انتشار این بازی ها، نظر همگان نسبت به بازی سازی ایران تغییر کند.
دوران شکوفایی بازی های ایرانی نزدیک است …

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نسل جدید بازی های ایرانی | بازی های ایرانی در سال ۹۳ - گیمفا
نسل جدید بازی های ایرانی | بازی های ایرانی در سال ۹۳ - گیمفا
نسل جدید بازی های ایرانی | بازی های ایرانی در سال ۹۳ - گیمفا
نسل جدید بازی های ایرانی | بازی های ایرانی در سال ۹۳ - گیمفا
نسل جدید بازی های ایرانی | بازی های ایرانی در سال ۹۳ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • roboalvand گفت:

    به امید خدا روزی رو میبینم که ترکوندیم با بازیامون :yes:

  • FCB گفت:

    به خدا ادم یه حس غرور بهش دست میده میبینه بازی هامون دارن پیشرفت میکنن :yes: :yes: :yes: :yes:
    به امید خدا روی میاد که ما هم جز بازی های ساخت خودمون هیچ بازی ای برامون جذابیت داشته باشه :yes: :yes: :yes: :smug: :smug: :snicker: :snicker:

  • snake گفت:

    خدا کنه بازی های خوبی از آب دران من به شبگرد خیلی ایمان دارم ببینیم چی میشه :yes:

  • paulie گفت:

    درود بر بازیسازان ایرانی.

    همگی عالین. واقعا جای تقدیر از سازندگان داره.

    سپاس جناب سعیدی. مارا همیشه از بازیهای داخلی با خبر سازید.

  • Mr.Game گفت:

    شتاب در شهر بازی بدی نبود ولی دیگه انقدر هم ارزش تعریف نداره
    قضیه اصلا سر مباحث تکنیکی نیست ، من با کارگردانی بازی مشکل دارم
    ایده جمع کردن ستاره با بوگاتی توی تهران چه جور ایده ای بود !
    بازی گیمرهای زیر ۱۵ سال رو نشونه گرفته بود

  • AMIR-GAMER گفت:

    فقط ارتش های فرازمینی قابل قبوله اگه هوش مصنوعیش خوب شه می تونه نمره ی خوبی بگیره.از بقیه ی چیزاش زیاد نمی دونم(داستان،تعداد اسلحه و…)

  • shayanboy گفت:

    عالیه ولی مشکلی که هست این بازی ها رو نمیشه به راحتی پیدا کردو خرید شاید تو تهران بشه ولی من که تو آستارام مغازه دارا اصلا اسم این بازی ها رو هم نشنیدن چه برسه داشته باشن. مگر اینکه دانلود کنم که اونم سخته.

  • Only God گفت:

    فقط شبگردمن که توهمدانم،همه اسمش روشنیدن ولحظه شماری میکنم به امیدروزی که بازی های خارجی برامون جذابیت نداشته باشن وفقط بایهای خودمون روبازی کنیم

  • Only God گفت:

    لحظه شماری میکنم / لحظه شماری میکنند

  • Ali Afr گفت:

    به امید روزی که همه ی ما و خارجی ها دیگه فقط بازی های ایرانی بخرن و دوست داشته باشند :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • اکثر این بازی های لایق حمایت هستن
    ولی این وسط کسانی هستن که ذهنیت همه رو نسبت به بازیسازی ایرانی خراب می کنن
    راسا شکوه کویر با استفاده از مدل ها و وسائل آماده و قالب کردنشون به اسم یه بازی واقعا کار غیر اخلاقی انجام دادن. توی اکثر قروم ها همه دارن از بازی سازای ایرانی بد میگن بعد از این مورد

    • EmadRahmani گفت:

      دوستان خوب میدونند که عادت ندارم پاسخگوی نظرات دوستان در سایتها و یا حرفها و حدیث های احتمالیشان باشم که به قول پیشینیان ماه پشت ابر نمیماند و پس از انکه پرده ها بر افتد ، سیه روی خواهد شد هر که در او غش باشد .
      اما هر چه کردم نتوانستم از صحبت های شما ، دوست نوجوانم ، بگذرم . در ابتدا پیش از انکه اسم شرکتی را بدون توجه به زبان بیاورید ، بهتر است به سوابق این شرکت و تعهدات عملی آن توجه کنید . رسانا شکوه کویر تنها شرکتی است که به شعور مخاطبان در زمان عرضه احترام گذاشته است . عناوین نخست ما نظیر قتل در کوچه های طهران ، مسیر عشق ، شیطنت های علیمردان خان و صدای فراموش شده همگی وارد بازار جهانی شده اند که البته اگر نورچشمی بودیم ، به گوش چون شمایی میرسید.
      عنوان پرواز دوران و سالهای سیاه ما تا دیروز که جزو مورد انتظار ترین ها بود و جوایز را یکی پس از دیگری دریافت میکرده اند ، چه شده است که اکنون شده اند بدترین ها و …
      و در نهایت بازی ” بازی مرگ ، کفر خونین ” که یک عنوان ارزشی ضد جنگ با موضوع روز هست که می نمیدانم چرا همه چیز آن آماده شده در ذهن شما ؟
      خواهشا قبل از صحبت کمی فکر کنید و کلامتان را مزه مزه کنید ، چه رسد به نوشتن آن که به فرموده امیرالمومنین این خصلت مومن است .
      دوست عزیز ، من از شما ناراحت نیستم ، چون مطمئن هستم که تحت تاثیر جو ایجاذ شده و فقر فکری جامعه تجاری گیم ایران هستید اما خواهش میکنم اگر برای آینده تان بهترین ها را میخواهید ، از همین اکنون بزرگ فکر کردن ، پرهیز از قضاوت عجولانه و حفظ حریم افراد را سرلوحه قرار دهید.

      علی ای حال ، به زودی بازی پرواز دوران و بازی مرگ به بازار عرضه خواهد شد و آن موقع خواهیم دید که سیاهی بر روی چه کسانی خواهد ماند .

      تشکر ویژه از آقای سعیدی که به خوبی بازی های ایرانی در این سایت میپردازند.

      پ.ن : مواظب باشید که پروپگاندا سالهاست دنیا را در نوردیده است اما رمز پیروزی در تفکر و تعقل است . نه در ظواهر و بیان چند نفر و سایت و مجله و … دوستان من فکر کنید ، سپاس گزارم.

      با تقدیم احترام
      عماد رحمانی

  • جمال گفت:

    یه چیزی که تو ایران نمیشه بهش اعتماد داشت همین تاریخ انتشاره …از بحث انتشار بازی که بیایم بیرون حتی خواننده ها هم میخان البوم بدن مثلا بگن برج ۶ سال ۹۳ دقیقا باید ۷-۸ ماه بعدش رو در نظر بگیری چون عمرا سره وقت منتشر نمیشه …
    این بازی ها هم تو ۹۳ منتشر بشن شاهکار کردن ..

  • Snake گفت:

    آخه ایران و بازی؟ مگه ایرانم می تونه بازی توپ بزنه؟ ایران تا به بالا مالا برسه، کل جهان زیادی رفتن بالا. (الکی) یک لحظه خر کیف شدید؟ جونم ایران :yes: :yes: :yes: همون ارتش های فرازمینیش خیلی ردیفه :yes:

  • mammad78 گفت:

    دم ایرانیا گرم ۹ تا بازی تو سال ۹۳ قراره منتشر بشه. 😮 😮 😯

    ایول :yes: 😯 :laugh: 😎

  • mammad78 گفت:

    وای خدا اگه همه توپ باشن چی میشه :silly: :silly: :silly: :silly: :silly:

  • خیلى ممنون آقاى سعیدى. حامى درجه یک بازى هاى ایرانى هستیدا 😀

  • Zartosht2 گفت:

    بازی ک فقط سینگل داشته باشه بدرد نمیخوره..باید سعی کنن مولتی پلیر هم راه بندازن…توی زمینه ی انلاین خیلی ضعیف دارن کار میکنن :-((

  • ALIREZAICE گفت:

    بازی ارتش های فرا زمینی چند ساعت گیمپلی داره ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)

  • mamadii گفت:

    بازی خلیج عذن که بصورت اینترنتی نمیتونیم باز کنیم فقط تو گیم نت ها میشه بازی کرد تو خونه که نمیشه

    بازی باید آنلاین باشه نه فقط مولتی پلیر

    آقای احمد سعیدی شما چی فکر میکنین آیا ممکنه ما در آینده بازی آنلاین داشته باشیم؟

  • shahin nemati گفت:

    ۱۰۰ درصد از شبگردو ارتش حمایت می کنم

  • Pouryakht گفت:

    این بازی ارتش های فرا زمینی کی منتشر میشه؟

  • m.moazen89 گفت:

    خدایی دمت گرم عجب مقاله ای بود.
    من که امیدوارم……..

  • Behnam.Hzh گفت:

    ایول بسیار حال کردم با این بازی ها…انشالله همشون موفق میشن.

  • Q گفت:

    بسیار ممنون.
    جناب سعیدی خیلی متشکرم که اخبار بازی ایران رو دنبال میکنید.
    میدونم که اینقدر بقیه گفتن، خز شده ولی درباره بازی سازی تو ایران نمیخواهید یه آهنگ بخونید؟ 😀

  • legion گفت:

    بسیار خوب
    آرزو به دل موندیم چندتا بازی ایرانی هم برای کنسول ها خروجی گرفته بشه،ولی بعد از سیاره ی میترا هیچ بازی ای رو ندیدیم(البته به جز یکی از پروژه های رسانای شکوه کویر)
    ولی الان،متاسفانه باید بگم که صنعت بازیسازی ایران،نه تنها هنوز به سطحی نرسیده است که بتواند با بازیهای خارجی رقابت کند و بازار را از چنگ آنها دربیاورد،بلکه هنوز حتی به سطحی نرسیده است که بتواند بازار داخلی را از چنگ آنان دربیاورد.
    متاسفانه تعدادی از مسئولین بنیاد و همینطور استدیوهای بازیسازی،به جای پذیرش مشکلات و سعی در برطرف کردنش،نه تنها آنرا نمیپذیرند،بلکه حتی وانمود میکنند آن مشکل وجود خارجی ندارد.
    بازیسازان ما نیز،از شدت هایپ الکی،مغرور شده و در آخر،بازی ای به شدت پایین تر از سطح مورد انتظار تحویل جامعه میدهند که همین امر،مهمترین مشکل است.
    اگر نشانه ای هرچند کوچک برای نقض مسئله ی بالا در مورد بازیهای ایرانی میدیدم،تردید نکرده و با سرعت از شغل هم اکنون خود کنار کشیده،و به ایران می آیم تا در یکی از استدیوهای سازنده ی بازیهای بالا فعالیت کنم.

  • vahid bahar گفت:

    این بازی ارتش های فرا زمینی تو تریلراش که دیدم،خیلی شبیه بازی کرایسیس بود با این تفاوت که دوبله فرسی بود

  • Sourena گفت:

    یه سوال آقای سعیدی؟
    بنظر شما شتاب در شهر ارزش بازی دراه……………من خودم خیلی به بازی های ایرانی خوش بینم.ولی این یه عنوان با گیم پلی فوقالعاده ضعیف بود………..بخش گاراژش هم که شبیه به GTA:SA طراحی شده……….در کل اگه میشه یه راهی بگید تا باهم در ارتباط باشیم………..کار مهمی هست……….

  • alireza124 گفت:

    ۱۱-بازی من:هنوز اسم نداره 😀 ولی وقتی دموش آخرای فروردین منتشر شد میبینید چه بازی قشنگی از آب در اومده اونم با گیم میکر استدیو 😉

  • Adam Jensen گفت:

    البته خود گیمرهای ایرانی هم باید بیشتر حمایت کنن . همچنین به نظرم باید بازی سازا با قیمت بیشتری بازی رو بفروشن تا بتونن پول دربیارن . قیمت مثلا ۶ تومن در برابر حداقل ۳۰ دلاری که بازی سازای خارجی میگیرین اصلا پولی نیستش .
    خب بازی سازه با خودش میگه من این همه زحمت کشیدم اخرش از بازی دو میلیون هم پول درنمیاد بعدش معلومه انگیزه نداره برای بازی بیشتر ساختن !
    به نظرم باید قیمتو بالاتر ببرن و گیمر ها هم باید حمایت بکنن و بازی های ایرانی رو دیگه کپی نکنن و اورجینال بگیرن . اگه بتونن ایننطوری حمایت کنن حتما در اینده بازی های ایرانی بهتر و بهتر میشن .

    مثلا شرکت لهستانی CD red projekt رو نگاه کنید ! الان کل جامعه گیمری تو کف Witcher 3 هستش !
    دیگه از لهستانی ها که کمتر نیستیم 🙂

  • uper Gamer$ گفت:

    اخه بازیهای ایرانی مگه میشه بازی حسابشون کرد تا نسل جدیدم داشته باشن!!!!!!یکی نیست بهشون بگه بابا با این بازیهاتون ابروی صنعت گیم رو هم بردین. فکر کنم اگه دست از بازی ساختن بردارن خیلی بهتره.

  • kamatso گفت:

    با سلام خدمت همه دوستان
    تمام این بازیها واقعا ارزشمند هستن و با امکانات محدود ساخته میشوند.ولی یک مورد را باید مد نظر داشت که ما بازیهایی که میسازیم خیلی خطی هستند و از تکنیک در بازی بهره ای ندارند.اگر بازی هم کیفیتی داره در نورپردازیه که به نوع موتور و قدرت گرافیک اون موتور بستگی داره.
    نکته بعدهم اینکه بازی ذوالفقار اینطور که از عکسها معلومه با کرای انجین دو ساخته شده و یک ماد است.آبجکتها نیز مربوط به یکی از بازیها میباشد که اسم نمیبرم.اگر بصورت مستقل کارشونو انجام میدادن و بودجه حمایتی دریافت نمیکردن موردی نداشت اما باید توجه کنن که با ساخت اینطور بازیها ما در حال پسرفت و عبور از میانبرها هستیم که خطری برای بازیسازی و چشم انداز آن در آینده است.بنظرم بازی شبگرد بازی خوبیست وکار خوبی انجام گرفته.ارتشهای فرازمینی هم آنطور که در تریلر آن مشاهده نمودم جذابیت گیم پلی نداره و چیزی که بیشتر خودنمایی میکنه لنز افکتهای دوربین است که آنهم به مدد موتور قدرتمند آنریل بصورت پیشفرض مهیا شده.در خاتمه عرض کنم تمام این بازیها خوبن فقط همین اونهم با ارفاق.
    خواهشمندم دوستان بازی ساز از بنده دلگیر نباشن چون بسیار خوب می دانم چقدر ساخت یک بازی سخت و دشوار و طاقت فرساست.دوستان زحمت بسیاری کشیده اند ولی انتظار ما از بازیسازانمون درسته زیاده ولی به همتشون اعتبار میکنیم و انتظار ارتقای روزافزون برای همه دوستان داریم.
    در خاتمه عرض کنم یک بازی با نام و نشان مخفی در حال ساخت است که امسال منتشر میشه.از طریق یکی از دوستان قسمتهایی ازین بازیو در حال ساخت دیدم جسارتا عرض کنم از تمام این بازیهایی که معرفی کردین قویتر و تکنیکی تر بود.اول خیال کردم بازی خارجیه.نمیتونم ازش نام ببرم ولی غوغایی خواهد کرد.بخاطر مسایل حواشی تبلیغات تکردن.
    با سپاس

نسل جدید بازی های ایرانی | بازی های ایرانی در سال ۹۳ - گیمفا