۱۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۴ - گیمفا
۱۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۴ - گیمفا
۱۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۴ - گیمفا
۱۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۴ - گیمفا

۱۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۴

علیرضا مرادی
۱۲:۳۸ ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
۱۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۴ - گیمفا

در این مقاله قصد داریم که بازی های مورد انتظار سال جاری را ذکر کنیم. امسال هم بازی های خوبی منتشر خواهد شد که گیمران واقعی با اکثر آن ها آشنایی دارند؛ بیشتر بازی هایی که در لیست  ما قرار دارند، ip جدید هستند و اولین نسخه خود را منتشر خواهند کرد. همین طور چند بازی هم از سال پیش به تعویق افتاده اند، که امسال منتشر می شوند. ممکن است، بازی های دیگری هم در طول سال معرفی شوند؛ ولی احتمال اینکه تاریخ عرضه شان در همین سال باشد، بسیار کم است. در این مقاله از بازی هایی همچون halo5, uncharted4, gears of war4 اسمی برده نشده است، زیرا نه تاریخ عرضه دقیقشان مشخص است و نه اطلاعات کافی از آن ها بدست آمده است.

dying light logo

Dying Light

 

۱۰. Dying Light
سازنده: techland
ناشر: warner bros. interactive entertainment
سبک: action adventure first person survival horror
پلتفرم: PC, Xbox One, Xbox360, PS4, PS3
تاریخ انتشار: ۲۱ march 2014

یک بازی زامبی محور دیگر از استودیو techland سازنده عنوان ناموفق dead island. این بار از آن چیزی که از تریلرها و اطلاعات بدست آمده وجود دارد، با بازی پرمغزتری روبرو هستیم. داستان بازی به طور خلاصه مربوط به آخرالزمانی است، که زامبی ها بوجود آورنده آن هستند. اکنون افرادی که از این ماجرا جان سالم به در برده اند، می خواهند، که مدت بیشتری زنده بمانند. نقشه بازی مثل عنوان قبلی این استودیو open world است و از چرخه طبیعی شب و روز تبیعیت می کند. بازیکنان در طول روز پی انجام وظایفشان که پیدا کردن ابزار زندگی یا ابزار ارتباطی است، می گردند و در شب باید به پناهگاه بروند. زامبی ها در شب نیروی مضاعف پیدا می کنند و گیمران توان مبارزه با آن ها را نخواهند داشت. مثل بازی thief شخصیت بازی توانایی دویدن و از دیوار بالا رفتن و پرش بین دو پشت بام را دارد. از الان خودم را برای تعقیب و گریز با زامبی های این بازی آماده کرده ام؛ اما برخلاف بقیه بازی ها من کسی را تعقیب نمی کنم، بلکه این زامبی ها هستند، که به دنبال من خواهند بود و من باید فرار کنم.
با این که زمان زیادی از معرفی این بازی می گذرد، اما تاریخ عرضه بازی اواخر زمستان ۹۳ است و تا آن زمان باید صبر کرد.

 

murdered online preview 4 1393429491

Murdered Soul suspect

۹. Murdered Soul suspect
سازنده: airtight games
ناشر: square enix
سبک: action adventure
پلتفرم: PC, Xbox One, Xbox 360. PS4, PS3
تاریخ انتشار: ۳ june 2014

تابه حال دوست داشتید، که جای یک روح باشید. فکر کنم همه شما این را بدانید، که روح بودن چه مزیت هایی دارد، روح ها نامرئی هستند و به خاطر این که ماهیت فیزیکی ندارند، به اجسام فیزیکی برخورد نمی کنند. هیچ دری بر آن ها بسته نیست. این بازی داستان یک کاراگاه پلیس را روایت می کند، که در همان ابتدای کار توسط یک مجرم ناشناس به ضرب هفت گلوله کشته می شود و از آن پس در قالب یک روح قصد انتقام و فهمیدن دلیل ارتکاب جرم را دارد. کارآگاه ronan o`connor مقتول این ماجراست. او مثل یک روح کمرنگ است و جای سوراخ های گلوله در طول بازی با او همراه است. رونان در این مسیر برخی نیروهای خاص و ویژه نیز دارد. او از این قدرت ها استفاده می کند، تا معماهای جنایی را حل کند. گیمران در بازی حق انتخاب دارند و حل این معماهای جنایی با خودشان است. رونان مدارک و شواهد باقی مانده در صحنه ی جرم را بررسی می کند، او می تواند روح دیگر انسان ها را نیز ببیند و آن ها او را در طول مسیرش یاری می کنند. البته، انتظار یک بازی shooting را از این بازی نداشته باشید. المان های بازی با این که بسیار خلاقانه و نو است، اما این تهدید را که شاید در طول بازی تکراری شود، به همراه دارد.
این بازی سال پیش معرفی شد، ولی در زمانی که انتظار می رفت، منتشر شود، عرضه نشد، تا بهار ۹۳ تاریخ عرضه این محصول باشد.

middle earth: shadow of mordor

۸.middle earth: shadow of mordor
سازنده: monolith productions
ناشر: warner bros. interactive entertainment
سبک: action role-playing game
پلتفرم: PC, Xbox One, Xbox 360, PS4, PS3
تاریخ انتشار: ۲۰۱۴ TBA

بر هیچ کس جذابیت و زیبایی فیلم هابیت پوشیده نیست. تاکنون دو فیلم از سه فیلم هابیت اکران شده است و طرفداران زیادی را جذب کرده است. بعد از سری بازی هایی که از روی فیلم ارباب حلقه ها پخش شد و در بین آن ها هم بازی خوب بود و هم بازی به درد نخور، که در سبک های مختلفی هم عرضه شد؛ از اکشن ماجراجویی گرفته تا لگو و حتی استراتژیک. این بار این بازی در همان دنیا، اما با داستان و شخصیت های متفاوت عرضه خواهد شد.
داستان بازی بین اتفاقات دو فیلم هابیت و ارباب حلقه ها رخ می دهد. گیمران کنترل شخصیتی بنام تالیون را به عهده می گیرند، خودش و پدرش توسط نیروهای سائورون کشته شده اند؛ ولی پس از مدتی تالیون با نیرویی روح مانند به زندگی برمیگردد و قصد انتفام از موردور را دارد. گیمران میتوانند را شخصی سازی می کنند. به مانند دیگر بازی های RPG از المان های آپگرید و خرید اجناس مختلف بهره مند است. نقشه بازی open world است و شما می توانید به آزادی به هر کجا که می خواهید، سفر کنید. در این وظایفی هم بر عهده شماست، که باید آن ها را انجام دهید. تالیون از دو نیرو بهره می برد، که ranger و wraith نام دارند. او به کمک این دو نیرو که در طول بازی تقویت می شوند، می تواند، قدرت مخفی ماندن خودش را افزایش دهد و با دیگر نیرو می تواند، به مانند یک روح بین دشمنانش قرار گیرد و از اطلاعات آن ها استفاده کند. تالیون با کشتن فرماندهان گروه های مختلف می تواند، روحیه آن ها را پایین بیاورد. او می تواند برخی از دشمنانش را دستگیر کند، تا به او اطلاعات دهند، با جای رییسشان را به او بگویند. در این بازی می توانید، برای انجام ماموریت های فرعی به نقاط مختلف نقشه بروید و با اقوام مختلف سرزمین میانه که با آن ها در فیلم آشنا شدید، ملاقات کنید.

Tom Clancy`s the Divison

۷.Tom Clancy`s the Divison
سازنده: ubisoft massive/ ubisoft reflections
ناشر: ubisoft
سبک: third person shooter, massively multiplayer online
پلتفرم:PC, Xbox One, PS4
تاریخ انتشار: Q4 2014

یکی از شگفتی های E3 2013 همین بازی بود. بازی که نیاز به اتصال دائمی به اینترنت دارد و شاید خیلی ها از جمله خودم توانایی بازی کردنش را نداشته باشند. اما بر هیچکس پوشیده نیست، که خلاقیت ها و ایده های همیشه نو tom Clancy در این بازی موج می زند. با اینکه بازی دارای بخش داستانی می باشد و مولتی پلیر کامل نیست، اما با اتصال به اینترنت می توانید، با گیمرهای دیگر در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید و با آن ها در پیشبرد مراحل همکاری کنید. داستان بازی در مورد یک حادثه واقعی در سال ۲۰۰۱ است. زمستان سیاه اسم یک ماموریت برای دولت آمریکا بود، که در روز جمعه اتفاق افتاد. با کمی تغییر در تاریخ اکنون یک بیماری بسیار سخت در آمریکا شیوع پیدا کرده است. مردم زیادی در بیمارستان ها بستری هستند و آن هایی سالم اند، هم دچار مشکلات دیگری از جمله سرپناه و دیگر احتیاجات عادی هر انسان هستند. اکنون در این بازی گیمران در نقش یکی از افراد گروه the divisionهستند. آن ها باید با تهدیداتی که مردم و کشور آمریکا را تهدید می کند، مقابله کنند. دشمنان بازی هم از هوش مصنوعی گرفته تا دوستان خودتان هستند. در بازی شما از نقشه ای بسیار بزرگ بهره مند هستید، که می توانید به کمک آن دیگران را در محیط پیدا کنید. The divisonواقعا در تاریخ بازی های مولتی پلیر یک نمونه کامل از خلاقیت و ایده پردازی است. به کسانی که کنسول نسل هشتمی دارند، یا اینترنت پرسرعت دارند، پیشنهاد می کنم، این بازی را از دست ندهند.

destiny by ecodigital d5vuqdx

Destiny

۶.Destiny
سازنده: Bungie
ناشر: activision
سبک: first person shooter
پلتفرم: Xbox One, Xbox 360, PS4, PS3
تاریخ انتشار: ۹ September 2014

فکر می کنم، کسانی که تو این دو نسل اخیر یعنی نسل ششم و هفتم کنسول شرکت مایکروسافت رو داشته اند، با استودیو خلاق و قدیمی بانجی آشنا هستند. استودیویی که سری بازی های halo را به طور انحصاری برای کنسول ایکس باکس منتشر می کرد. این استودیو کاملا به کارش مسلط است و این را در این چند سال که هیلو را ساخته است، به همه نشان داده است. این استودیو بار دیگر یک بازی اول شخص تیراندازی به نام destiny را در دست ساخت دارد، که اگر مقداری هم از ویژگی های هیلو را داشته باشد، بدون شک در هر دو بخش تک نفره و چندنفره موفق عمل خواهد کرد. داستان بازی ۷۰۰ سال در آینده اتفاق نی افتد، جایی که زمین پس از گذراندن یک آخرالزمان به محلی برای سکونت افرادی که زنده مانده اند، شده است. افراد دیگری هم به کرات دیگر خارج از منظومه شمسی رفته اند. حال افرادی که باقی مانده اند، باید از خودشان دفاع کنند. اکنون یک کره بزرگ کریستالی که the travelers نام دارد، از آن ها محافظت می کند.
گیم پلی بازی بیشتر مبتنی بر بخش چندنفره ی آن است و گیمران در سراسر جهان می توانند، با یکدیگر بازی کنند. وقایعی غیر منتظره در بازی اتفاق می افتد، که هیجان و طبیعی بودن بازی را بیشتر می کند. در بازی کلاس های متفاوتی وجود دارند مثل human, hunter, exo, awoken… که تنوع را بیشتر می کند. یکی دیگر از عوامل موثر در موفقیت احتمالی این بازی گرافیک بی نظیر آن است، که در بین بازی ها سال ۲۰۱۴ بدون اغراق بهترین است. بانجی در این زمینه تجربه زیادی دارد؛ زیرا سری هیلو هم همیشه بهترین گرافیک را در زمان خودش داشته است. موتور گرافیکی umbra 3 این گرافیک زیبا را پدید آورده است. تخریب پذیری، فکت های آتش و گرد و خاک همه از ویؤگی های ممتاز گرافیک این بازی است. اسلحه های بازی هم از تنوع و خلاقیت بالایی برخوردار است. اسلحه ها کمی تخیلی و پیشرفته تر از عصر حاضر است. اگر بخش تک نفره بازی هم مانند بخش چند نفره بازی باشد( ویکیپدیا بخش تک نفره را هم برای این بازی در نظر گرفته است)، بدون شک شخصیت های بازی از شخصیت پردازی خوبی بهره مند خواهند بود.

wolfenstein the new order 590x330

Wolfenstein the new order

۵.Wolfenstein the new order
سازنده: machine games
ناشر: Bethesda softworks
سبک: first person shooter
پلتفرم: PC, Xbox One, Xbox 360, PS4, PS3
تاریخ انتشار: ۲۰ may 2014

یکی از اندک بازی هایی که فاقد بخش مولتی پلیر است، این بازی است. بعد از موفقیت بازی های بازگشت به قلعه ولفنشتاین در سال ۲۰۰۱ در سال ۲۰۰۹ بازی دیگری با نام ولفنشتاین عرضه شد، که موفقیت های قبل را به دست نیاورد. اما این بار قرار است، تکانی در فرنچایز ولفنشتاین داده شود، که موفقیت احتمالی این بازی را به همراه خواهد داشت. بازی که قرار بود، در سال ۲۰۱۳ منتشر شود؛ ولی به دلیل تاخیر در عرضه به سال ۲۰۱۴ موکول شد. داستان و گیمپلی بازی به قدری صلابت دارد، که نبود بخش چند نفره خیلی به چشم نخواهد آمد. William B.J شخصیت اصلی بازی است، او که تقریبا ۱۴-۱۵ سال در کما بوده است، به هوش می آید و دنیا را زیر سلطه استکبار آلمان نازی می بیند. او قصد آزاد سازی دنیا از شر آلمانی ها را دارد؛ ولی ادوات جنگی پیشرفته ی آلمان ماتع بزرگی برای اوست. دشمنان B.J هم انسان هستند و هم روبات، روبات هایی که اقسام گوناگونی دارند و کمر به قتل B.J بسته اند. گیمپلی این سری همیشه یکی از بهترین تیراندازی ها بوده است. اکشن سریع و بدون وقفه از ویژگی های این بازی است. مبارزه بدون این که نیازی به کاور گرفتن و مخفی شدن باشد. اگر دنبال بازی هستید، که از ابتدا تا انتها نیاز به شلیک و تیراندازی داشته باشد، دارید، این بازی گزینه مناسبی است. اکنون گرافیک بازی هم به لطف id tech 5 بسیار پیشرفت کرده است و نورپردازی به بهترین شکل انجام شده است. اسلحه های بازی هم تقریبا اسلحه هایی قدیمی(دهه ۶۰میلادی) است؛ البته، ظاهر آن ها را دارند، ولی در عمل کمی پیشرفته تد و کارآمد ترند. در کل من یکی که به هیچ وجه از این بازی نخواهم گذشت و گیم پلی خشن این بازی را به گیم پلی تکراری CoD ترجیح می دهم. تنها نکته ای که باقی می ماند، زمان عرضه بازی است، که دقیقا وسط امتحانات خرداد ماه است و این کار را برای دانش آموزان کمی سخت می کند.

the order 1886 670x376

the order

۴. the order 1886
سازنده: Ready at Dawn
ناشر: sony computer entertainment
سبک: action adventure, third person shooter
پلتفرم: PS4
تاریخ انتشار: Fall 2014

با این که به شخصه طرفدار کنسول های شرکت مایکروسافت هستم؛ ولی دو بازی infamous second son و the order 1886 انحصاری سونی بازی های فوق العاده خوبی هستند. به خصوص همین the order 1886 که نوآوری در سراسر این بازی موج می زند. با این که استودیو بازی RaD یک استودیو تازه کار است و بازی های مهمی در کارنامه آن نیست. اما از تریلرها و اطلاعات به دست آمده می توان برداشت، کرد، که بازی بسیار خوبی را پیش رو داریم. داستان کامل، گیم پلی بی نقص و از همه مهم تر گرافیک فوق العاده ی این بازی است، که از همین الان طرفداران بسیاری را جمع کرده است. . وقایع بازی در لندن اتفاق می افتد، جایی که شوالیه ها و سربازها شهر را از وجود نیمه انسان ها محافظت می کنند. انسان هایی که به دلیل تغییرات ژنتیکی و ساختاری تبدیل به نیمه حیوان شده اند. آن ها به دلیل قدرت جسمانی توانسته اند، قرن ها بر انسان ها مسلط باشند. این واقعه که در حدود قرون هفتم و هشتم اتفاق افتاده است، تاکنون ادامه داشته و توانایی آزاد زیستن را از انسان ها گرفته است. شاه آرتور در انگلستان بارها جنگ هایی را با نیمه انسان ها انجام داد و بارها از آن ها شکست خورد. انسان ها با یافتن ماده ای ارزشمند بنام آب سیاه( black water) روزنه ای امید یافتند. این مایع توانایی افزایش طول عمر و بهبود و درمان زخم ها را داشت. با این وجود، هنوز هم دورگه های نیمه حیوان جبهه برتر در جنگ ها بودند.
حال در اواخر قرن نوزدهم، انقلاب صنعتی اروپا را دگرگون می کند، تسلیحات نظامی و وسایل ارتباطی پیشرفت چشمگیری داشته اند. در لندن گروهی از شوالیه ها بنام the order میزگردی به رهبری شاه آرتور تشکیل داده اند، که قصد نجات دنیا را دارند. شوالیه های این میزگرد اسم هایشان را از شوالیه های واقعی عصر آرتور گرفته اند.
گیم پلی بازی هم بسیار جذاب است. سبک بازی که تیراندازی سوم شخص است، شباهت زیادی به فرنچایز gears of war دارد. سیستم کاورگیری فوق العاده خوب کار شده است. حرکات شخصیت ها به واقعیت شباهت زیادی دارند. به علاوه این که بازی از صحنه های نبرد تن به تن هم بهره می برد، که تنوع مراحل بازی را بالا برده است، دکمه زنی ها و وجود مختار بودن در چگونه مبارزه کردن، همه ی این ها این بازی انحصاری سونی را به یکی از مورد انتظارترین بازی های امسال تبدیل کرده است.

theevilwithinreleasedate 610

The Evil within

۳.The Evil within
سازنده: tango gameworks
ناشر: Bethesda softworks
سبک: survival horror
پلتفرم: PC, Xbox One, Xbox 360, PS4, PS3
تاریخ انتشار: ۲۶ August 2014

همه شما استاد شینجی میکامی را می شناسید، او کسی بود، که سبک SH را به بهترین شکل پرداخت و به جرئت می توان گفت، بهترین فرنچایز تاریخ این سبک را ساخت. Resident Evil را می توان بهترین بازی SH تاریخ دانست. نسخه های کلاسیک این بازی به کارگردانی میکامی فوق العاده خاطره انگیز بودند. داستان بازی، تا آن جایی که مشخص شده است، خیلی خلاقانه و نو نیست. کلیشه بیمارستان روانی سالهاست، که امتحان خود را در بازی ها و فیلم ها پس داده است. این موضوعی تازه نیست، ولی می توان با قدری کار کردن برروی آن، آن را تبدیل به داستانی کرد، که هیچگاه از خاطر گیمران نرود.
بازی از جایی شروع می شود، که ماشین های پلیس بدون سرنشین در خیابان نزدیک بیمارستان روانی حضور دارند. سباستین کاستلانوس(Sebastian castellanos) شخصیت اول بازی است، او یک مامور پلیس است، که به همراه چند نفر دیگر برای بررسی صحنه جرم وارد می شوند. آن ها با صحنه عجیبی روبرو می شوند، هیچ پلیسی نیست، یا بهتر اینکه هیچ فرد زنده ای نیست. آن ها متوجه می شوند، که یک جای کار می لنگد. پس از وارد شدن به بیمارستان روانی، سباستین متوجه بوی خون می شود. اجساد سراسر سالن پخش شده اند. فیلم دوربین های امنیتی را مشاهده می کنند و تصویر یک زن به صورت شبح مانند، را می بینند، که در حال کشتن ماموران پلیس است. چیزی که بازی را بی نظیر می سازد، گیم پلی بازی است. ترس در سرتاسر بازی موج می زند، نبود مهمات به حد کافی، نبود همراه، وجود انواع و اقسام موجودات زشت و کریه که انگار همه چیز دارند و فقط جان شمارا کم دارند. آن ها به هر وسیله ای قصد کشتن شما می کنند. محیط بازی و درون مایه آن هم همان چیزی است، که از یک بازی ترسناک انتظار می رود. تاریخ انتشار این بازی در تابستان است و شما فرصت خوبی برای تجربه آن دارید. یک توصیه برای افرادی که کمی شجاع هستند، این است، که سعی کنید بازی را به تنهایی و در شب با صدای بلند انجام دهید، تا ترس را به بهترین شکل تجربه کنید. این بازی همان چیزی است، که یک طرفدار SH از یک بازی ارسناک انتظار دارد. سال هاست، که بازی ترسناکی به معنای واقعی آن تجربه نکرده ایم. اکنون به دو آرزو خود رسیدیم؛ زیرا هم یک بازی فوق العاده ترسناک انجام خواهیم داد، هم این که این بازی را شینجی میکامی ساخته است.

watch dogs 670x376

Watch dogs

۲.Watch dogs
سازنده: ubisoft montreal
ناشر: ubisoft
سبک: action adventure open world
پلتفرم: PC, Xbox One, Xbox 360, PS4, PS3, Wii U
تاریخ انتشار: ۲۷ may 2014

اگر این لیست را دو هفته پیش می نوشتم، حتما این بازی را در صدر قرار می دادم، اما در این دو هفته اخیر بازی معرفی شد، که تمام معادلات را بر هم زد. Watch dogs بازی که تقریبا سبکی مثل GTA دارد، توسط ubisoft ساخته می شود. از ابتدا اصلا قرار نبود، این هجمه برای رقابت watch dogs با GTA به وجود بیاید، ولی سیل نظرات هواداران و مخصوصا کسانی که کنسول برای بازی GTA نداشتند، باعث شد تا این بازی اسما رقیبی برای شاهکار راکستار تبدیل شود. این بازی به دلایلی نامعلوم تاخیر خورد و اکنون با حدود ۶ ماه تاخیر عرضه خواهد شد. شاید دلیل این تاخیر این باشد، که یوبیسافت خواسته، تا watch dogs را به بازی تبدیل کند، که رقیبی برای GTA بشود. امسال به غیر از این بازی شاید یک نسخه دیگر از assassin`s creed هم منتشر شود، که هنوز مشخص نیست. پس watch dogs تنها بازی یوبیسافت خواهد، بود که انتظارات بالایی از آن می رود. داستان بازی در مورد یک جنگ اطلاعاتی است. در دنیای watch dogs هر کسی که توانایی بالاتری در کار با تکنولوژی داشته باشد، می تواند، موفق و پیروز باشد. بازی در شهر شیکاگو دنبال می شود. در این شهر ابرکامپیوتری وجود دارد، که CtOS نامیده می شود. این ابرکامپیوتر همه کاره شهر است و همه چیز به وسیله آن کنترل می شود. حال آیدن پیرس با هک کردن این ابررایانه نشان داده است، که هنوز هم انسان ها برتر از رایانه ها هستند. او توانسته با به دست آوردن اطلاعاتی از این رایانه همه کار در شیکاگو بکند. او می تواند، اطلاعات هرکس را که اختیار کرد، به دست آورد. او می تواند، چراغ های راهنمایی شهر را هک کند و آنها را از سبز به قرمز و از قرمز به سبز تغییر دهد. سیستم کنترل متروی شهر را هک کند و آن هارا هر وقت که خواست راه بیندازد. آیدن پیرس همه این کارها را به وسیله موبایل شخصی اش انجام می دهد. او یک هکر حرفه ای است.
طرفداران این بازی دوست دارند، که همان آزادی که در سری بازی های GTA وجود دارد، را در این بازی تجربه کنند. البته، با اطلاعاتی که تاکنون از بازی به دست آمده است، این آزادی در حد بازی GTA نیست و watch dogs یک بازی زندگی محور نیست. بلکه نوآوری ها و ایده های بسیار جالب و خلاقانه بازی است، که آن را به یکی از مورد انتظارترین بازی های سال تبدیل کرده است. از الان می توانم پیش بینی کنم، که اگر همه چیز مطابق انتظار پیش برود، این بازی می تواند، به یکی از نامزدهای احتمالی بهترین بازی سال تبدیل شود.

batman arkham knight feature 672x372

Batman Arkham Knight

۱.Batman Arkham Knight
سازنده: Rocksteady Studios
ناشر: warner bros. interactive entertainment
پلتفرم: PC, Xbox One, PS4
تاریخ انتشار: ۱۴ October 2014

بدون شک مورد انتظارترین بازی سال همین بازی است. سومین نسخه از فرنچایز batman arkham قرار است، که به آخرین پرواز بتمن تبدیل شود. در حالیکه تنها چند ماه از انتشار نسخه فرعی این فرنچایز یعنی Batman arkham origins می گذرد، نسخه ی دیگری از این فرنچایز معرفی شده است، که مثل نسخه قبلی زیر دست استودیو دیگری نیست و سازنده اصلی این فرنچایز یعنی rocksteady آن را خواهد ساخت. آن طور که از این بازی اطلاعات داریم، این بازی آخرین بازی این فرنچایز خواهد بود و پس از آن این استودیو سراغ ساخت بازی دیگری خواهد رفت.
بتمن، شوالیه تاریکی برای آخرین بار بر فراز شهر گاتهام به پرواز درخواهد آمد. او از هیچ کسی واهمه ندارد، سخت جان ترین دشمن او جوکر کشته شده است و او با مرگ او دو نفر را از دست داده است. جوکر هم بزرگترین دشمن بتمن بود و هم بزرگترین همراه او. او درگیری های زیادی با بتمن داشت؛ ولی هیچ وقت هیچ کدام قصد جان دیگری را نداشت. هر دو به خوبی یکدیگر را می شناختند و اگر اغراق نباشد مثل برادرانی دو قلو بودند. شاید جوکر خود بتمن در دنیایی دیگر بود، شاید هم بتمن همان جوکر بود، که در جانی دیگر زندگی می کرد. اما بالاخره تقدیر امان این دو را برید و جوکر به دست بتمن کشته شد. جوکری که بارها به کمک بتمن به زندگی بازگشته بود. جوکری که هیچ کس مثل بتمن به او نزدیک نبود و او را نمی شناخت. در بازی batman arkham city بتمن او را می کشد، شاید این عمل از روی عمد نبود؛ ولی به هر روی جوکر مرد، تا بتمن یار غارش را از دست بدهد. اکنون دیگر دشمنان بتمن خودشان را برای آخرین نبرد با بتمن آماده کرده اند. هارلی کویین، دوچهره، پنگوئن… همه و همه در حال آماده سازی خود برای نبرد نهایی هستند، نبردی که در آن تنها یک جبهه باقی می ماند و بازنده مجبور است، برای همیشه صحنه نبرد را رها کند. در تریلری که از بازی منتشر شد، صحنه های جالب زیادی دیدیم و به جرئت می توان اعلام کرد، که دیگر گیم پلی تکراری نسخه قبل را شاهد نخواهیم بود و نوآوری های فراوانی در بازی جدید به وجود آمده است. یک دشمن جدید هم در بازی قرار گرفته است، که هنوز تصویری از او نشان داده نشده است. این دشمن جدید arkhan knight نام دارد، که تا به حال در هیچ کامیکی حضور نداشته است و فقط مخصوص این بازی طراحی شده است. به احتمال زیاد شباهت زیادی به بتمن خواهد داشت.
گیم پلی بازی هم دچار تغییرات زیادی شده است، که مطمئنا بازی را زیباتر و متنوع تر از نسخه های قبل خواهد کرد. البته، گجت های نسخه های قبل هنوز هم در بازی موجود است. برخی از این گجت ها کارایی بیشتری یافته است. مثلا بتمن از این پس می تواند، درهنگام پرواز batarang پرت کند یا از line- launcher استفاده کند. بتمن در این نسخه batmobile هم دارد و می تواند، با کمک آن آزادانه در خیابان های گاتهام جولان دهد. بتمن در این نسخه می تواند، سه دشمن را هم زمان از بزند.
مطمدنا rocksteady در آخرین نسخه بتمن سنگ تمام خواهد گذاشت و بازی خواهد ساخت، که بالاخره بهترین بازی سال شود. عنوانی که نسخه های قبلی این بازی نتوانستند، آن را کسب کنند.

در پایان این نکته را عرض کنم، که سال ۲۰۱۴  بازی های خوبی عرضه خواهد شد و شما برای انجام آن ها نیاز به یک کامپیوتر قدرتمند یا یک کنسول دارید. اگر می خواهید، که همه بازی های این لیست را انجام دهید، نیاز به یک PS4 خواهید داشت. دو بازی این لیست به طور انحصاری برای این کنسول خواهد آمد، به علاوه این که می توانید با این کنسول batman arkham knight را هم بازی کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۴ - گیمفا
۱۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۴ - گیمفا
۱۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۴ - گیمفا
۱۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۴ - گیمفا
۱۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۴ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۴ - گیمفا
۱۰ بازی مورد انتظار سال ۲۰۱۴ - گیمفا