سریع و خشن | اولین نگاه به The Crew - گیمفا
سریع و خشن | اولین نگاه به The Crew - گیمفا
سریع و خشن | اولین نگاه به The Crew - گیمفا
سریع و خشن | اولین نگاه به The Crew - گیمفا

سریع و خشن | اولین نگاه به The Crew

علیرضا علی بخشی
۱۲:۱۲ ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
سریع و خشن | اولین نگاه به The Crew - گیمفا

در دنیای گیم شاید کمتر کسی باشد که حداقل یک بار بازی های Racing را تجربه نکرده باشد.خیلی از بازیسازان حساب ویژه ای بر روی این سبک باز کرده اند و شاید یکی از پر مخاطب ترین سبک ها نیز به عقیده ی منتقدان باشد!بازی های معروفی هستند که با همین سبک به اسم و رسمی جهانی رسیده اند.که از بین آن ها می توانیم به سری بازی NFS اشاره کنیم، این بازی طرفداران بسیار زیادی را به وسیله ی فیزیک عالی گیم پلی زیبا و پیشرفت های خود جذب کرده است و همین موضوع باعث شده است که تعداد نسخه های NFS هر ساله افزایش یابد و طرفداران نیز آن ها را خریداری کنند اما موضوعی که بیش از حد تکرار می شود آن است که سازنده ی این سری بازی تقریبا نسخه به نسخه عوض می شوند و همین موضوع نیز باعث شد یکی از شماره های این سری که با نام The Run عرضه شد نتواند نظرات منتقدین را جذب خود کند

Driver San Francisco

اما از بحث سری بازی NFs که بگذریم می رسیم به بازی ای که از گذشته ای دور تا به حال گیمر های زیادی با این سری بازی خاطره دارند. سری بازی Driver که از ابتدا با قدرت زیادی وارد این عرصه شد توانست به موفقیت های بی شماری دست یابد تا نسخه ی آخر از این سری که در سال ۲۰۱۱ با نام San Francisco عرضه شد. شرکت سازنده در این نسخه از ایده های ناب برای موفقیت استفاده کرد برای مثال تبدیل شدن راننده به یک روح سرگردان شخصیت اصلی در کما بود ولی روح آن می توانست آزادانه به هر نقطه ای از شهر که می خواهد سفر کند. این نسخه نیز از حمایت خوب طرفداران بهره مند شد حال کمپانی سازنده ی این سری بازی دست به خلق IP جدیدی زده است که در E3 امسال رونمایی شد و با تریلر CG خود توانست طرفداران را امیدوار کند اما زمانی که گیم پلی Real-Time بازی نمایش داده شد نظر بسیاری از مخاطبان راجع به این بازی نسل هشتمی تغییر کرد!

 

The Crew Cover

نام:The Crew

سازنده:Ubisoft Reflections

ناشر:Ubisoft

تاریخ انتشار:نیمه سوم ۲۰۱۴

سبک:Racing

حمله گروهی

یکی از شاخصه هایی که شاید بسیاری از مخاطبان از جمله خود من را تحت تاثیر قرار داد کار تیمی با ماشین ها بود شاید به توان این موضوع را برگ برنده ی بازی The Crew نامید اما باید ببینیم تا چه حد می توانند در پیاده سازی این طرح موفق عمل کنند.همان طور که همه ی شما می دانید The Crew یک بازی آنلاین است که شاید خیلی از بازی هایی که قرار است در نسل جدید منتشر شود از این خصوصیت برخوردارند برای مثال The Division که همه ی گیمر ها دوست دارند آن را تجربه کنند! در The Crew (از این پس در ادامه ی مقاله با نام TC شناخته می شود) یک نقشه ی بسیار وسیع از مناطق قابل بازی وجود دارد و شما می توانید هر کدام از هم تیمی هایتان که آنلاین هستند را با خبر کنید و با هم تیمی خودتان ماموریتی را آغاز کنید!

نمایی از ماشین های Off-Road

در تریلر های Real-Time بازی شاید دیده باشید که ماموریت های بازی در برخی از موارد بسیار مسخره نیز به نظر می رسند برای مثال رسیدن به چک پوینت ها با هم گروهی هایتان که بیشتر شبیه به یک مسابقه به نظر می رسد تا یک همکاری تیمی اسم بازی همانطور که میدانید نشان از همکاری در مراحل می دهد اما این موضوع تا حدی غلط به نظر می رسد شاید در ظاهر شما و هم تیمی تان در فکر دست یابی به هدفی خاص و معین باشید اما برای مثال وقتی در پی نابود سازی ماشین حمل پولی که تقریبا در تمامی عناوین دزد و پلیس دیده می شود، هستید هر کدام از شما که ضربه ی بیشتری را به این ماشین بزند در رتبه ی نسخت قرار می گیرد و بقیه به ترتیب رتبه بندی می شوند به نظر شما همچین موردی برای بر هم زدن یک تیم کافی نیست؟

Gamersyde Preview: The Crew

هیجان خالص….

یا مثال بهتری بزنم در یکی از تریلر ها دیدم که هدفی مشخص شده است و چهار هم تیمی برای رسیدن به آن هدف حتی میخواهند وسیله ی دیگری را با خاک یکسان کنند!و جالب تر از بقیه آن است که تیم سازنده بازی حتی برای ضربه زدن به وسیله ی نقلیه ی دوست و هم تیمی خود امتیاز منفی در نظر نگرفته است. حال شما چنین واقعه ای را در دنیای واقعی تصور کنید یک تیم که می خواهند به بانکی دست برد بزنند ولی سر چنین مسائلی با یکدیگر می جنگند دیگر چه گروهی باقی می ماند؟

طراحی زیبای ماشین ها…..

حتما با این موضوع مواجه شده اید که در اغلب بازی های Racing یک پارادوکس به وجود می آید که وقتی شما راننده ی خیابانی و غیرقانونی هستید پلیس ها نقش انسان های بد و دشمن را در ذهن شما اشغال می کنند که این موضوع کاملا خلاف واقعیتی است که شما آن را مشاهده می کنید! TC نیز از این قاعده مستثنا نیست. واضح است وقتی که شما و گروهتان یک عده شرور هستید پلیس ها نیز برای سر شما جایزه می گذارند و در پی دستگیری شما هستند!در همین بین هم شمار بسیار زیادی پلیس بر سر شما می ریزند و اگر بخواهید آن ها را به روش سنتی یعنی نابود کردنشان از سر راه بردارید نه تنها موفق نمی شوید بلکه فقط به ماشین خود خسارات اضافی را وارد کرده اید!

image the crew 23996 2749 0004 تصاویر جدیدی از عنوان The Crew منتشر شد

نتیجه ی اسپرت و آپگرید یک ماشین ساده ولی قوی…

TC نیز همانند اغلب بازی های یوبی سافت از المان های RPG بهره می برد! شما می توانید ماشین خود را تقویت کنید.اما تقویت کردن ماشین های مسابقه ای شما می تواند باعث شود هنگام همکاری هایی که با هم تیمی هایتان دارید موفق تر ظاهر شوید و امتیاز بیشتر و رتبه ی بهتری کسب کنید!نحوه ی انتخاب ماشین توسط شما می تواند تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد شما بگذارد.برای مثال وقتی نقش شما به عنوان نابود کننده است نمی توانید یک ماشین مسابقه ای سبک که مخصوص پیست می باشد را انتخاب کنید و انتظار داشته باشید که با آن بتوانید ماشین حمل پول را به طور کلی نابود سازید! اما می توانید برای این کار از ماشین های آمریکایی Off-Road استفاده کنید.

HUD های بازی نیز به نسبت بازی های دیگر بسیار زیبا و مدرن طراحی شده است و می تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند همچنین Mini Map کوچکی نیز در سمت راست و پایین صفحه وجود دارد که مسیر را به شما نشان می دهد.همچنین سرعت سنج ماشین های مختلف در مسابقه به صورت ۳D طراحی شده است و در پایین صفحه سمت چپ قرار دارد. وقتی در مسابقه ای قرار می گیرید ماشین هایی که از پشت به شما نزدیک می شوند در پایین صفحه با فلش هایی نمایان اند که هرچقدر آن ها از شما دور تر باشند پیکان مربوط به هر خودرو کم رنگ تر و کوچک تر خواهد بود.اما یکی از مواردی که در بازی می تواند جزو نکات منفی به حساب آید شلوغ بودن صفحه هنگام مسابقات است زیرا وقتی که طرفی از صفحه را دست آورد های شما در مسابقه و طرف دیگر صفحه نیز نقشه و مخلفات(!) قرار دارد حواس گیمر به طبع پرت خواهد شد. نقشه ی بازی به طور کلی پنج منطقه را پوشش می دهد که نام آن ها با West Coast,East Coast,South,Midwest و The Mountains مشخص شده است.

[jwplayer config=”player” mediaid=”145035″]

دانلود با کیفیت HD

دانلود با کیفیت SD

در بازی نیز مسابقات مختلفی برای مخاطبین در نظر گرفته شده است که برخی از آن ها شباهت بی حد و وصفی به NFS دارند ولی برخی نیز کاملا جنبه ی سرگرمی دارند و می توانند بسیار مفرح و لذت بخش باشد.مسابقاتی مانند Off-Road که دیگر نیازی به تیم ندارد و خودتان می توانید با دیگر رقبا رقابت کنید امتیاز های مختلفی به دست آورید و حتی Skill های زیادی که در ادامه ی مسیر به کار شما می آید را آزاد کنید! همچنین در بازی سیستم Damage نیز وجود دارد که به شما اطلاع می دهد ماشین چقدر توانایی ادامه را دارد.تنوع ماشین ها در TC بسیار بالاست و هرکدام از این ماشین ها نیز با طراحی داخلی فوق العاده زیبا در بازی قرار گرفته اند. هیجان بالای این بازی یکی از عوامل موفقیت آن است.زمانی که شما با ماشین خود سرعت می گیرید صفحه از ماشین کمی دور می شود و بر ماشین فوکوس می کند و همین امر باعث می شود خیابان ها و محیط تار به نظر برسد و شما فکر کنید بسیار تند تر از حد معمول رانندگی می کنید.در این بازی نیز همانند دیگر Racing ها تصادف به دفعات بسیار زیاد اتفاق می افتد و زمانی که شما تصادف سنگینی می کنید صحنه آهسته می شود و ماشینن سر جای اولیه ی خود باز میگردد.در بازی های Racing شاهد این موضوع بوده ایم که برای نشان دادن مسیر فلش هایی نمایان شده است که نمی توانید هنگام مسابقه از آن ها عبور کنید بلکه به آن ها اصابت می کنید و خسارت جدی به ماشین تان وارد می شود.اما چنین چیزی در TC وجود ندارد و اگر شما از آن علامت ها عبور کنید نه تنها اتفاق خاصی برای ماشین تان نمی افتد بلکه با همان سرعت به مسیر ادامه می دهید ولی باید با مسابقه وداع کنید! یکی دیگر از نقاط قابل توجه در بازی اندازه گیری مسافتی است که شما بدون ترمز سپری می کنید و هر چقدر زمان بیشتری را بدون ترمز سپری کنید امتیاز به دست آمده شما افزایش پیدا می کند.

لامبورگینی دوست داشتنی…

آوای مسابقه

در TC ترک های بسیار زیادی برای مسابقات و یا گشت و گذار در شهر وجود دارد که هر کدام از آن ها می تواند هیجان بازی را تا حد قابل توجهی افزایش دهند.برای مثال زمانی که شما در شهر گشت و گذار می کنید موسیقی آرامی پخش می شود ولی در زمانی که مسابقه و یا ماموریت شروع می شود ریتم آهنگ تند می شود و یا آهنگ تغییر می کند.وجود موسیقی های راک در بازی بدون شک بر هیجان این بازی می افزاید.

رنگ و لعاب نسل هشتمی

همانطور که می دانید این بازی برای کنسول های نسل هشتم و کامپیوتر های شخصی عرضه می شود و طبیعی است که گرافیک آن باید یک سر و گردن از بازی های نسل هفتمی بالاتر باشد در اسکرین شات هایی که از بازی منتشر می شد گاها شاهد این موضوع بودیم که گرافیک این بازی بسیار زیبا و رنگ بندی مناسب است و حتی در بسیاری از تریلر های رندر شده و CG نیز این موضوع مشهود بود که گرافیک یک سر و گردن از بازی های نسل هفتمی بالاتر است اما دقیقا زمانی که اولین تریلر Real-Time منتشر شد متوجه گرافیکی نسل هفتمی از بازی شدیم.شاید خیلی از دوست داران این بازی حتی فکر آن را هم نمی کردند که گرافیک ها تا این اندازه با اسکرین شات های بازی تفاوت داشته باشد.اما باز هم گرافیک این بازی با وجود نسل هشتمی بودن آن قابل تحمل است اما موضوعی که شاید باور آن سخت باشد اجرای بازی با ۳۰ فریم بر ثانیه روی کنسول های نسل هشتم است.

پایان مسابقه

در انتها نیز باید ببینیم این بازی تا چه حد می تواند سرگرم کننده و مفرح باشد و آیا می تواند بازیکنان را به اندازه کافی سرگرم کند و انتظارات آنان را بر آورده کند؟و آیا ادغام کردن بخش تک نفره و چند نفره در این بازی جواب خواهد داد؟برای یافتن پاسخ این سوالات باید تا عرضه ی بازی صبر کنیم.

تصویری از نقشه ی بازی و مناظق موجود در آن….

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سریع و خشن | اولین نگاه به The Crew - گیمفا
سریع و خشن | اولین نگاه به The Crew - گیمفا
سریع و خشن | اولین نگاه به The Crew - گیمفا
سریع و خشن | اولین نگاه به The Crew - گیمفا
سریع و خشن | اولین نگاه به The Crew - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سریع و خشن | اولین نگاه به The Crew - گیمفا