دختری از تبار روشنایی | پیش نمایش بازی Child of Light
“کودکی از روشنایی” یکی از جدیدترین عناوین شرکت Ubisoft بوده که در سبک سکوبازی-نقش آفرینی در حال ساخت است.این بازی را قرار است یکی از استدیو های شعبه ی Ubisoft Monteral بسازد.سازندگان بازی تاکید کرده اند که برای ساخت این بازی از بازی های بزرگی همچون “فاینال فانتزی ۶” الگو برداشته اند که بتوانند این بازی را در بین بازی های بزرگ این سبک قرار دهند.همچنین “یوبی سافت مونترال” برای ساخت این بازی از تعدادی از اعضای سازنده ی بازی Farcry 3 استفاده کرده اند.
عنوان: Child of Light
ناشر: Ubisoft
سازنده: Ubisoft Montreal
پلتفرم: PS4، PS3، Xbox 360، Xbox One، Wii U و PC
سبک: Platforming, role-playing
تاریخ عرضه: ۳۰ آپریل
دزدیده شده
بازی، داستان دختری به نام “اورورا” را روایت می کند که از خانه اش دزدیده شده و به سرزمین دوری برده می شود.اورورا دزدیده شده و در سرزمین دوری رها شده تا در ترس های کودکی خود قرار بگیرد.حال اورورا باید با استفاده از غریزه خود راه بازگشت به خانه را پیدا کند.اما این تمام ماجرا نیست ; ماه ، خورشید و چندین ستاره نیز توسط اشخاصی دزدیده شده اند که اورورا باید آن ها را به جای اصلی شان برگرداند.
در راه شخصیت های فرعی نیز وجود دارند که به شما کمک شایانی می کنند.سازندگان بازی تاکید کرده اند که شخصیت های فرعی نیز در بازی تاثیر بسزایی در روند بازی دارند و همچنین قابل بازی می باشند.در بازی میتوانید از دوستان خود برای هدایت دیگر شخصیت ها نیز کمک بگیرید و به کمک دوستان خود سناریوی این بازی را پیش ببرید و این ماجراجویی زیبا را به پایان برسانید.
در بازی تصمیمات زیادی پیش رویتان قرار میگیرد که باید به نحو احسنت از آن ها استفاده کنید ، زیرا در طول بازی تصمیم هایتان نتایجی خواهند داشت که ممکن است پیامد های خوبی را به همراه نداشته باشد.پس در تصمیم گیری دقت کنید.
روایت بازی همانند شعری میباشد که باید آن را تا بیت آخر خوانده و آن را معنی کنید.این موضوع را حتی سازندگان بازی روی آن تاکید کرده و بارها و بارها خصوصا در مراسم Ubi Digi Days آن را اذعان داشته اند.
در آخر بخش داستانی نگاهی به خصوصیات ظاهری اورورا خواهیم داشت:
اورورا یک دختر کوچیک می باشد که مشخصات ظاهری آن همانند شخصیت اصلی انیمیشن Brave است.او دارای موهای قرمز (جیغ) می باشد . او یک تاج طلا بر روی سر خود دارد که به نوعی سمبل این بازی میباشد.او یک لباس سر تا سر سفید پوشیده است و چهره ی او بسیار زیبا است (البته در دنیای بازی).
در کل باید گفت که باید تمامی مسائل را به دست یوبی سافت مونترال گذاشت و دید که از لحاظ داستانی چه گلی بر سر بازی خواهد زد
رها شده در ترس
همانطور که از سبک بازی پیداست ، هسته ی اصلی بازی بر پایه ی سکوبازی بنا شده است .طبق سابقه ی درخشان یوبی سافت در زمینه ی ساخت بازی های سکوبازی ( Prince of Persia و Rayman ) انتظار ها از این شرکت بیشتر شده بنابراین یوبی سافت نیز به خوبی میداند در چه منگنه ای قرار گرفته است و تمامی تلاش خود را برای ساخت یک سکوبازی ناب قرار می دهد.در کنار این سکوبازی ، یک شریان بسیار بزرگی از نقش آفرینی نیز در بازی قرار گرفته است که بازی را از حالت خطی و یکنواخت در می آورد.اصولا هر بازی که یک رگه ی نقش آفرینی در آن قرار گیرد ، ارزش بازی کردن دارد ، چه برسد به آن که آن بازی یک سکوبازی از طرف یوبی سافت باشد.در طول بازی با یک حرف ممکن است برای خود دوست یا دشمن بتراشید پس در انتخاب دیالوگ دقت کنید .هر شخصیت در بازی قابلیت خاص خود را دارد و میتواند کار خاصی را انجام بدهد . پس در مبارزه های بازی میتوانید طبق دشمنی که شما را محاصره کرده از قدرت های مختلف شخصیت ها استفاده کنید.
[jwplayer mediaid=”130427″]
بخش مدیدی از بازی را حل معما ها تشکیل میدهند.در بازی معماهای زیبا با طعم کلاسیک حضور دارند که سازندگان قول داده اند که درخور یک بازی فوق العاده خواهند بود و بارها شما را شدیدا به چالش میکشند.سازندگان درباره ی معما های بازی اذعان داشته اند که برای رد کردن معماهای بازی احتیاج یک اعصاب آرام دارید .پس زیاد خودتونو درگیر نکنید !
یک سری مراحل فرعی نیز در بازی وجود دارد که در آن باید به دنبال شی خاصی بگردید.این مراحل که به نوئی مینی گیم نامیده میشوند به قول سازندگان مدت ها شما را سرگرم خود خواهند کرد و تا پیدا کردن جسم مورد نظر از جای خود بلند نخواهید شد.
آنجور که پیداست یوبی سافت مونترال بر روی گیمپلی بازی وقت زیادی گذاشته است و میخواهد با المان های جذاب ، بازی را زیبا تر کند.پس باید منتظر ماند.
یکی از بهترین المان های بازی را میتوان گرافیک آن دانست.بازی به کمک انجین UbiArt Framework ، همان انجینی که با استفاده از آن دو نسخه ی جدید Rayman را ساخته اند.اگر به گرافیک و طراحی محیط Rayman ایمان داشته باشید ، پس نگران گرافیک بازی نباشید.طراحی محیط بازی بسیار زیبا میباشد.حضور جنگل های سرسبز در بازی در لذت روند بازی تاثیر بسزایی دارد و یوبی سافت مونترال نیز در طراحی محیط نیز ید طولایی دارد که نمونه ی بارز آن Farcry 3 میباشد.
شخصیت ها در بازی به زیبایی هر چه تمام تر ، طراحی شده اند و هر شخصیت دارای طراحی متناسب با شخصیت درونیش است.اگر همانند ریمن شاهد یک بازی بدون باگ های گرافیکی باشیم مطمئنا بازی به شدت جذاب تر خواهد شد.
صدای ماجراجویی می آید !
یوبی سافت مونترال گفته است که : بازی ما قرار است همانند یک شعر قابل بازی باشد.یک روند موزیکال که قرار است گیمران آن را در بنوردند.
موزیک ، مهم ترین المان بازی به حساب می آید.اگر موزیک بازی نتواند بر روی روند بازی تاثیر بگذارد ، حتی نمره ی ۰ نیز لایق این عنوان نیست.اما اگر یوبی سافت مونترال بتواند در زمینه ی ساخت موزیک این بازی برنده شود ، صد در صد میتواند از این عنوان یک عنوان موفق و زیبا بسازد.موزیک هیجانی باعث میشود که آدرنالین بدن شما بالا برود و روند بازی را تسریعی پیش ببرید اما اگر موسیقی بازی جذاب نباشد ، بازی بی حوصله و خسته کننده پیش میرود.
دختری از تبار روشنایی
عنوان Child of Light یکی از آن دسته عناوینی میباشد که با وجود المان های ساده ، شما را ساعت ها سرگرم خود خواهد کرد و با بهره بری از المان های جذاب ، میتواند نمرات بالایی را برای خود کسب کنید.باید منتظر ماند و دید یوبی سافت مونترال با چه دستپختی در این مسابقه حاضر خواهد شد ! …
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
نظرات
جالب نیست کسی که با این سبک از بازی آشنا نیست اگه میخاد اشنا بشه بهتر بره limbo یا rayman رو بازی کنه :smug:
این بازی سبکش jrpg هست مثل final fantasy ربطی به rayman نداره اونا سبکشون platformer هست
این بازی هم plattformer هست و عین ریمن سکو بازیه
البته نقش آفرینی هم هست ولی jrpg نیست rpg هستش
:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
از بازی های دو بعدی بدم میاد
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
از بازی های دو بعدی خوشم میاد
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
در طراحی محیط نیز ید طولایی دارد 😐 پیش نمایشو خراب کردی.ناراحت نشو(که میشی)شاید فقط از نظر من بده
:no: :no: :no: :no: مرسی بابت خبر :yes:
این حرفت بیان می کنه که حتی تیتر رو هم نخوندی :reallypissed:
خوب بود داداش با توجه به اینکه اطلاعات زیادی از بازی به بیرون درز نکرده انتظاری از متنی ۳۰۰۰ کلمه ای نباید داشته باشیم 😉
ممنون عالی بود :yes:
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
بازی خوبیه،میتونه عالی هم باشه!
عالی بود. :yes:
:yes: :yes: :yes:
به خاطر ریمن بهش امیدوارم :rotfl:
:idk: :idk:
با این جور بازی ها حال نمیکنم
از این جور بازی خوشم میاد چیز باحالی از اب دراومده :yes: