سفر به برزیل | اولین نگاه به FIFA World Cup Brazil 2014 - گیمفا
سفر به برزیل | اولین نگاه به FIFA World Cup Brazil 2014 - گیمفا
سفر به برزیل | اولین نگاه به FIFA World Cup Brazil 2014 - گیمفا
سفر به برزیل | اولین نگاه به FIFA World Cup Brazil 2014 - گیمفا

سفر به برزیل | اولین نگاه به FIFA World Cup Brazil 2014

Brad Simpson
۱۱:۰۰ ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
سفر به برزیل | اولین نگاه به FIFA World Cup Brazil 2014 - گیمفا

سال ۲۰۱۴ سالی پر از سوژه و اتفاقات ورزشی مهیج بوده و هست؛ المیپک زمستانی سوچی، جام جهانی کشتی آزاد و در آینده مسابقات مهیج جام جهانی فوتبال باعث شده اند تا امسال گلچینی از اتفاقات مهیج رخ دهد و امسال را به سالی به یاد ماندنی تبدیل کند. ترافیک مهیج این سال باعث داغ شدن تنور صنعت سینما و گیم نیز شده است. در صدر این اتفاقات جام جهانی فوتبال قرار دارد که کم و بیش کل دنیا را مشغول خود کرده است. همین مشغولیت باعث شده تا این اتفاق سوژه ای برای کل جهان شود؛ صنعت گیم نیز طبق معمول از این سوژه‎‌ها به نحو احسن استفاده کرده و با بهرگیری از جام جهانی، شبیه ساز آن را در اختیار گیمران قرار خواهد داد. اما چه استدیویی و چگونه؟! کمپانی EA و شعبه کانادای آن سعی کرده اند با شبیه سازی مسابقات مهیج جام جهانی آن را در قالب FIFA World Cup 2014 ارائه دهند و اوقات خوشی را برای گیمران در هنگام جام جهانی و با تجربه جام جهانی این بار در دنیای مجازی به ارمغان آورند.  مطمئنا مسابقات جام جهانی با حضور برترین تیم های فوتبال جهان و خوشبختانه تیم ملی ایران می تواند انرژی و استرس خاصی را به مخاطبان وارد آورد و با چالش ها و گمانه زنی های موجود در آن برای حصول نتیجه در مسابقات، حس خاصی را به مخاطبان القا می کند اما باید دید که آیا شبیه ساز آن  دردنیای گیم می تواند چنین حالاتی را به مخاطبان القا کند؟! باید دید و تجربه کرد تا فهمید که آیا چنین افعالی رخ می دهند یا خیر؟ اما برای روشن تر شدن موضوع سعی می کنیم در این مقاله با ذکر خصیصه  و ویژگی های این بازی ابعاد بیشتری را برای شما عزیزان تبین کنیم و از کیفیت آن بیش از پیش آگاه شویم.

ea-sports-fifa-world-cup-2014-video-game-trailer-whets-the-appetite-with-final-setting-at-the-maracana.jpg

جامی پر شکوه

 عنوان: FIFA World Cup 2014

سازنده: EA Canada

ناشر: EA Sports

پلتفرم: PS3 ،Xbox360

سبک: ورزشی ( فوتبال )

تاریخ عرضه: ۱۷ آپریل ۲۰۱۴

سوار برهواپیمای EA برای سفر به فرازآسمان ریو دوژانیرو                                                                                                                                                 

شبیه ساز فعل و انفعالات جام جهانی عضوی از خانواده FIFA است و توسط شعبه ی کانادایی  EA می شود. پلتفرم ها مقصد این بازی PS3 و Xbox 360 می باشند که نبود رایانه شخصی و کنسول های نسل هشتم در آن به خوبی حس می شود. ویژگی ها ی منحصر به فردی در گیم پلی و گرافیک این بازی ایجاد شده که اهتمام این مسابقات و خاص بودن آن برای سازندگان را می رساند. بالا رفتن کیفیت افعال در زمین مسابقه مثل دیریبلینگ و واقع گرایانه تر شدن پاس ها و دیگر افعال پیشرفت چشمگیر گیم پلی بازی را به سهولت می رساند. خوش حالی های تماشاگران بعد از گل بازیکنان تیم ملی خود نیز به شکل بی نظیری ارتقا یافته برای مثال بعد از گل زدن بازیکن امکان نشان دادن خوشحالی تماشاگران در کشور خود نیز وجود دارد ( جمعیتی که در مقابل اسکور بردی بزرگ خوشحالی می کنند) و هم چنین انیمیشن های متعددی برای واکنش دروازبانان تدارک دیده شده است که گرافیک بی حد این عنوان و واقع گرایانه بودن آن را می رساند. این بازی مشتمل راهی است که تیم های ملی مختلف برای رفتن به جام جهانی پیمودن برای همین امر ۲۰۳ تیم ملی در این بازی وجود دارند و راه  صعود به جام جهانی را متشکل می شوند که در واقع تمام تیم های محضور در انتخابی جام جهانی هستند و فقط تیم های سودان جنوبی، برونئی و بوتان در مسابقات انتخابی وجود ندارند. این برای اولین در نسخ مختلف این بازی است که مسابقات انتخابی در آن گنجانده شده است. گیمر ها می توانند در مود آنلاین نیز بازی را دنبال کنند که در نوع خود سرگرم کننده است؛ شایان به ذکر است این مود در ۱۲ ورزشگاه استفاده شده برای این مسابقات اجرا خواهد شد. . در مورد موسیقی این بازی هم هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست و فقط می دانیم که یک SoundTrack از آقای David Correy  با نام ” جهان برای ماست” برای بازی تایید شده است. حال می رسیم به تنها ایراد و بزرگترین ایراد محسوس این بازی و آن چیزی نیست جز عدم عرضه بازی برای کنسول های نسل هشتم و رایانه شخصی، از همه بدتر هیچ برنامه ای برای عرضه ی آن برای پلتفرم های مذکور نیز وجود دارد که در نوع خود مستدلل و البته تامل برانگیز است.

medfwc8.jpg

میزبانی قدرتمند

 

اتمسفر فیفایی جام جهانی، جذاب تر از قبل 

در ماه های آینده شاهد عرضه FIFA World Cup 2014 خواهیم بود. نسخه ای  بهینه از  FIFA 2014 که در سپتامبر سال گذشته منتشر شد. این بار در ماه آوریل باید شاهد عرضه این شبیه ساز جام جهانی باشیم. یکی از مهم ترین فاکتور هایی که تایتل های مختلف FIFA را متمایز می کند، ارزش قائل شدن سازندگان برای مخاطبان است. برای همین امر گوش به صحبت های سازنده این عنوان آقای Matt Prior می نشینیم تا استدلال ایشان را در مورد چرایی ارزشمند  بودن بدانیم.

ما می خواهیم FIFA بازان را با تجربه ای متفاوت از FIFA همراه کنیم و این امر باعث می شود تا تغییرات شگرفی را در این نسخه ایجاد کرده تا در جهت مثبت باشد و باعث ترقی بیشتر FIFA World Cup شود. ما می خواهیم با ایجاد این تغییرات طعم واقعی حضور در جام جهانی را به مخاطبان القا کنیم. درگیم پلی سعی کرده ایم با ایجاد گیم پلی فیفایی لیکن با پیشرفتی والا و هم چنین شگرف آن را به مخاطبان ارائه دهیم لذا اگر به دنبال تجربه جام جهانی با گیم پلی نابی هستید، می توانید روی این نسخه حساب ویژه ای باز کنید.

متاسفانه محدود شدن انتشار FIFA World Cup به کنسول های نسل هفتمی سونی و مایکروسفات کمی زننده است چرا که گرافیک بازی به شدت پیشرفته تر و ارتقا یافته تر از نسخه ۱۴ فیفا است؛ وقتی به انیمیشن های اضافه شده ی به حرکات بازیکنان می نگرید و توانایی های جدید آن را می بینید که بی نظیر است: مثل، پریدن بازیکنان با توجه به قدرتشان در هنگام سرزنی در ارتفاع های متفاوت، به خود غبطه می خورید که چرا این زیبایی ها را در کنسول های نسل هشتم تجربه نمی کنید چرا که مکانیز های این بازی در کنسول های نسل هفتم بسیار بهتر از کیفیت آن در نسخه نسل هشتمی FIFA 14 می باشد. واقع گرایانه بودن بازی و ویژگی های موجود در بازی باعث شده است تا FIFA World Cup 2014 را نقطه اوج شباهت به جام جهانی بدانیم آقای Prior  دلیل سرمایه گذاری با فاصله ی کم اسپانسر این فرنچایز نسبت به آخرین نسخه آن را  این شباهت زیاد و کیفیت بالا می داند و می گوید:

مضامین و گزینه های متعددی در FIFA World Cup 2014 وجود دارد که شما شبیه آن را در هیچ کدام از نسخ های FIFA نخواهید یافت. وجود ۲۰۳ تیم ملی، وجود ورزشگاه های معتبر محضور در جام جهانی و اتمسفر قالب بر ورزشگاه ها با حضور تماشاگران باعث شده تا FIFA World Cup 2014 ترواش واقعیات در دنیای گیم لقب گیرد و شبیه سازی قدرت مند برای این مسابقات باشد. اتمسفر موجود در این بازی، حیرت انگیز ترین اتمسفری است که تا کنون  ما در نسخ مختلف FIFA داشتیم چرا که در نسخ سابق توانایی تمرکز بر یک منتقه خاص برای اجرای مسابقات مختلف وجود نداشت اما در این نسخه تمامی گزینه ها و امکانات برای واقعی نشان دادن مسابقات عینا شبیه به واقعیت وجود دارد.

[jwplayer mediaid=”130324″]

لینک دانلود تریلر با کیفیت HD- حجم ۵ مگابایت

لینک دانلود تریلر با کیفیت SD- حجم ۱ مگابایت

برای تلقین اتمسفر فوتبال واقعی، آقای Prior به دوست داران FIFA قول داد تا با واقعی سازی هرچه بیشتر اتمسفر ورزشگاه ها و جذاب سازی بازیکنان این امر تحقق یابد. واقعی سازی بازیکنان و تقلید از اتمسفر ورزشگاه ها ازقول هایی است که توسط سازندگان داده شده است اما چگونه این امر تحقق می یابد؟ سازندگان در این باره توضیح دادند که میمیک صورت بازیکنان عین همان چیزی خواهد بود که شما در تلویزیون های خود می بینید و اتمسفر ورزشگاه ها به طور کامل واقعی به نظر خواهد رسید برای مثال شما به خوبی می توانید در هنگام بازی رقص سامبا( رقص سنتی برزیلی) را در تماشاگران ببینید و احساس کنید. این ویژگی ها باعث می شود که گاها شما فضای موجود درون بازی را با فضای جام جهانی در دنیای واقعی اشتباه بگیرید! اما یکی دیگر از ویژگی های بارز این سری بازی( FIFA World Cup) بخش آنلاین آن است اما سوال اینجاست که آیا سرور های آنلاین این بازی بعد از پایان مسابقات برچیده می شود؟ پاسخ خیر است. آقای Prior در این باره توضیح می دهد:

مردم این بازی را بار ها بعد از پایان تورنمنت جام جهانی بازی می کنند. مردم تا دوسال بعد از اتمام جام جهانی آفریقای جنوبی به بازی مود آنلاین نسخه قبل این بازی( ۲۰۱۰ FIFA World Cup)  پرداختند و ما نیز سعی کردیم تا به ساپورت از سرور ها ادامه دهیم. با این حال همه شاهد برچیدن غم انگیز سرورها توسط EA در دسامبر سال ۲۰۱۱ بودند و این خوب نیست. در مورد میزان رضایت و جلب حمایت مردمی نیز باید بگویم که مردم زیادی FIFA World Cup را خواهند خرید و این برای اولین بار خواهد بود که بیش ترین لذت را می برند چه بسا بیش تر از FIFA 14 چرا که در هنگام ساخت FIFA 14 مانیز در حال ساخت FIFA World Cup 2014 بودیم لذا اکیپ سازنده این دو بازی کاملا متفاوت است.

نسخه Edition این بازی نیز نه تنها وسوسه ای برای مخالفت با نسخه ی اصلی آن نیست بلکه ارزشی است که سازندگان برای پول شما قائل شده اند چرا که آن ها می دانند شما پس ازخرید آن بازی دست بردار از آن نخواهید بود و مصصم به این هستند که میزان ساعت بازی شما از شروع جام جهانی تا پایان آن بسیار بیشتر از وقت صر شده برای تمام مسابقات در جام جهانی از مقطع زمانی شروع تا پایان آن خواهد بود. یکی از چالش هایی که به این بازی وارد است این است که زمان کوتاهی میان لانچ این بازی و FIFA 14 وجود دارد لذا تفاوتی خاص میان آن احساس نمی شود. آقای Prior صریحا به این موضوع پاسخ می دهد و می گوید:

تیم های سازنده دو بازی کاملا متفاوت هستند. ابتدا قرار بود که سازندگان FIFA 14 این بازی رابسازند اما طبق صحبت های انجام شده در قبل ساخت این بازی به عهده تیم ما قرار گرفت. این موضوع برمی گردد به اکتبر ۲۰۱۲ لذا ما ۱۶ ماه است که برای ساخت این بازی تلاش می کنیم پس مدعی فرض کاملا محال است. تیم ما تیم کاملی بود و تیم سازنده FIFA 14 هم همین طور و افراد دو تیم کاملا متفاوت  لذا نمی توان تصور کرد دوبازی مطلقا شبیه به یکدیگر باشند چرا که استخوان بندی تیم های سازنده کاملا متفاوت بود.

78B4BA853619BD49A1DD467762F899h498w598m2.jpg

فقط به محیط خارج از زمین دقت کنید. خانه های زاغه نشینان ریو به سبک فوق چشم را خیره می کند. این است نهایت دقت، وجود جزییات و واقع گرایانه بودن یک عنوان شبیه ساز!
فقط لذت ببرید

با تمام صحبت ها باز شایعه سازان محترم دست از کار خود برنداشته و FIFA World Cup 2014 را موش آزمایشگاهی برای موفقیت FIFA 15 می دانند و آن را مقدمه ای برای FIFA 15! این بار استدیو سازنده می گوید:

استفاده از لفظ موش آزمایشگاهی درست نیست و نمی خواهیم بگوییم که FIFA World Cup  ۲۰۱۴ سیبلیست برای نشانه رفتن عیوب و برطرف کردن آن در FIFA 15 اما باید بگوییم استفاده از انجین سازنده FIFA World Cup 2014 ویافتن عیوب آن خواسته یا ناخواسته در آینده فرنچایز FIFA تاثیر می گذارد. هم چنین  بعد از لانچ این بازی با دریافت فیدبک ها همراه خواهیم بود که با برطرف کردن ان می توانیم کیفیت نسخ آینده FIFA را بالا برده هم چنین می توانیم بفهمین که گیمران از چه چیز هایی خوششان میاید یا بدشان و با برطرف کردن آن می توانیم سهولت تجربه نسخ آینده را بالابریم.

از ویژگی های بارز این بازی می توان به ایجاد هوش مصنوعی بهتر در بازیکنان، سهولت واکنش بازیکنان و بهتر شدن دیریبلینگ آن ها اشاره نمود. اضافه شدن انیمیشن هایی جدید برای حرکات مختف بازیکنان و هم چنین میزان افزایش قدرت بازیکنان برای پرش اشاره داشت. شما می توانید این بازی را در مود های مختلف که عبارت اند از: Road to the FIFA World Cup که در آن می توانید تیم های حاضر در جام جهانی را انتخاب و به مبارز بپردازید، Road to Rio de Janeiro که می بایست در مسابقات انتخابی شرکت کرده و به جام جهانی برسید، Captain your Country که در نقش کاپیتان تیم ملی خود تیم را رهبری کرده و به موفقیت می رسید و Story of Qualifying که متشکل از ۶۰ سناریو مختلف که توسط تیم سازنده تدارک دیده شده می باشد و شما را درگیر خود می کند. اگر اشتیاق زیادی به این بازی پیدا کرده اید می توانید آن را از طریق سایت EA پیش خرید کنید و از آن لذت ببرید.

fifaworldcupsa2010530.jpg

سوال: ایران صاحب این جام می شود؟!
جواب: از گروهمون صعود کنیم، قهرمانی پیش کشمون!

سفر به برزیل

این مقاله برای این به رشته تحریر درآمد تا با برجسته سازی مسابقات جام جهانی، عطش شما را برای تجربه آن در دنیای گیم بیشتر کند و امیدوارم که این اتفاق در شما بیافتد. FIFA World Cup 2014 شبیه سازی است که شاید در مواقعی از یک شبیه ساز نیز فراتر رود لذا کیفیت آن به حدی است که شما را به خوبی درگیر خود می کند و خواهد کرد. پس با اشتیاق به استقبال آن رفته و در خانه به جام جهانی بروید و جام قهرمانی را در خانه ی خود صاحب شوید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سفر به برزیل | اولین نگاه به FIFA World Cup Brazil 2014 - گیمفا
سفر به برزیل | اولین نگاه به FIFA World Cup Brazil 2014 - گیمفا
سفر به برزیل | اولین نگاه به FIFA World Cup Brazil 2014 - گیمفا
سفر به برزیل | اولین نگاه به FIFA World Cup Brazil 2014 - گیمفا
سفر به برزیل | اولین نگاه به FIFA World Cup Brazil 2014 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سفر به برزیل | اولین نگاه به FIFA World Cup Brazil 2014 - گیمفا