خیزش ساحره از تاریکی ! | اولین نگاه به بازی Bayonetta 2 | گیمفا
خیزش ساحره از تاریکی ! | اولین نگاه به بازی Bayonetta 2 | گیمفا
خیزش ساحره از تاریکی ! | اولین نگاه به بازی Bayonetta 2 | گیمفا
خیزش ساحره از تاریکی ! | اولین نگاه به بازی Bayonetta 2 | گیمفا

خیزش جادوگر | اولین نگاه به بازی Bayonetta 2

امیرحسین والی
۱۲:۲۹ ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
خیزش ساحره از تاریکی ! | اولین نگاه به بازی Bayonetta 2 | گیمفا

در تمامی قصه ها، کتاب ها، کامیک بوک ها، فیلم ها و بازی ها، فرشتگان در بازی همراه و یاور شما هستند و در مواقعی که به کمکشان احتیاج دارید، به کمک شما می شتابند و در نهایت با یک The End زیبا قهرمان قصه را در افق محو می کند ! اما حساب فرشتگان قصه ی بایونتا جداست.فرشتگان قصه ی بایونتا ،  روانی هایی می باشند که تنها به کشتن بایونتا و شکنجه ی شیاطین بی دفاع فکر می کنند! اما در این بین شخصی باید باشد که جنگ را به پایان برساند و تعادل را ایجاد کند.چه کسی می تواند به جز بایونتا این تعادل را برقرار کند؟ در ادامه ی مقاله نگاهی به بازی Bayonetta 2 خواهیم داشت.

bayonetta2

کاور رسمی Bayonetta 2

عنوان: Bayonetta 2

سازنده: Plantium Games

ناشر: Nintendo

پلتفرم Wii U

سبک: Hack & Slash

Bayonetta 2

Bayonetta 2 e1 بازگشت ملکه کمبو ها | اولین نگاه به Bayonetta 2

در نسخه ی اول فرشتگان توانستند با شکست دادن شیاطین کنترل شهر خیالی و جادویی Vigrid را به دست بگیرند.

 

بایونتا ، مدل ۲۰۱۴ !

داستان بازی مدتی بعد از اتفاقات نسخه ی اول اتفاق می افتد.بایونتا حالا دیگر قیافه ی جدید بر هم زده و تیپ و مدل موی خود را نیز تغییر داده است.او موهای خود را که در شماره ی اول جزئی از لباس او بود ، کوتاه کرده و لباس خود را از ترکیب سیاه و قرمز به ترکیب آبی و مشکی تغییر رنگ داده است.تغییر قیافه ی بایونتا در بازی ممکن است کمی طرفداران قدیمی بازی را آزار دهد اما در جواب توییت های طرفداران ، Plantium Games پاسخ داده است که تیپ و قیافه ی بایونتا قرار نیست هیچ اشکالی در سنت های قدیمی این بازی ایجاد کند ! اما در این نسخه بایونتا کمی از شوخ طبعی خود کاسته است.در نسخه ی گذشته شاهد شوخی های بامزه و به شدت خنده دار بایونتا بودیم ، اما مثل این که قرار است نسخه ی دوم ، بایونتا فشار زیادی را متحمل شود که باعث می شود شوخی و خنده از یاد بایونتا برود و بیشتر به هدف خود فکر کند و در انجام آن مصمم تر شود.اما نمی توان این مسئله را کتمان کرد که بایونتا نسبت به نسخه ی اول به شدت جذابتر شده است !

همانطور که می دانید در نسخه ی اول فرشتگان توانستند با شکست دادن شیاطین کنترل شهر خیالی و جادویی Vigrid را به دست بگیرند.در این بین افراد زیادی کشته می شوند.بایونتا نیز که از فرقه ی Witch ها (جادوگرها) است ، حافظه ی خود را از دست می دهد .در طول بازی فلش بک های داستانی را شاهد هستیم که با پیمودن مراحل و نشان دادن فلش بک ها ، بایونتا تکه ای از حافظه ی خود را به دست می آورد.اما بعد از مدتی بایونتا متوجه می شود که تکه ی سمت چپ نشان “چشم جهان” دست اوست و فرشتگان تلاش می کنند تا این نشان را از چنگ بایونتا بیرون بکشند.

Bayonetta 2 h1 بازگشت ملکه کمبو ها | اولین نگاه به Bayonetta 2

حضور شخصیت های دیگر در کنار بایونتا ، باعث پیچیدگی در خط داستانی بازی می شود.

هنوز به صورت رسمی تایید نشده است اما به نظر می رسد که دو شخصیت Luka و Enzo نیز در بازی حضور دارند.Enzo در نسخه ی اول به عنوان خبرچین برای بایونتا خدمت می کرد و Luka نیز شخصیتی بود که بایونتا او را دست کم گرفت اما کم کم روابطی بین بایونتا و لوکا ایجاد شد.

بزن بهادر !

داستان تنها یک بهانه است تا این که وارد گیمپلی بشوید.تنها با خواندن بخشی از کارهایی که می توانید در بازی انجام بدهید از خود بی خود خواهید شد.

همان طور که از قبل گفتم، بایونتا جز فرقه ی جادوگران است.پس جادو و جمبل جز سلاح های اصلی بایونتاست و در طول  بازی جادوهای مختلفی را میتوانید به دست آورید و از آن ها برای تار و مار کردن فرشتگان استفاده کنید.اما بایونتا بیشتر از این که از جادو استفاده کند از سلاح های دیگر استفاده میکند.

بایونتا میتواند از روی دیوار ها راه برود و از روی آن ها بدود.بایونتا با سرعتی باور نکردنی میدود که اگر این سرعت با چندضرب ها و ضربات ترکیبی همراه شود شاهد صحنه های فوق العاده ای خواهیم بود.صحنه هایی که در نسخه ی گذشته نیز شاهد آن بودیم که بارها و بارها ما را به وجد آورد.

2(24)


(نشان “چشم جهان” ، نشانی است که در نسخه ی اول نیز با آن آشنا شدید.این نشان به دو تکه ی چپ و راست تقسیم شده است که در ابتدا یک تکه از آن دست فرشتگان ( Lumen ) و تکه ی دیگر دست شیاطین ( Umbra ) بود که طی اتفاقاتی که در فلش بک ها رخ میدهد ، یک تکه از آن به دست بایونتا می رسد.)

در نسخه ی گذشته بایونتا ۴ اسلحه با نام های Parsley، Sage، Rosemary و Thyme  داشت که در مجموع با نام Scarborough Fair شناخته میشد.اما در این نسخه بایونتا اسلحه های متفاوتی دارد که همانند Scarborough Fair از یک شعر برگرفته شده است.نام اسلحه های جدید بایونتا در مجموع  ” Love Is Blue ” می باشد که از شعر زیر برگرفته شده است :

Blue, blue, my world is blue
Blue is my world since I’m without you
Gray, gray, my life is gray
Cold is my heart since you went away
Red, red, my eyes are red
Crying for you alone in my bed
Green, green, my jealous heart
I doubted you and now we’re apart
When we met how the bright sun shone
Then love died, now the rainbow is gone
Black, black, the nights I’ve known
Longing for you so lost and alone
Gone, gone, the love we knew
Blue is my world since I’m without you

آنطور که به نظر می رسد ، قرار است تم اصلی بازی Love is Blue باشد و در تریلر های بازی مشخص شده است که رنگ الماس روی اسلحه های بازی ، آبی ، خاکستری ، قرمز و مشکی همانطور که در شعر آمده است ، می باشد.

ویژگی جدید بازی قابلیت Dual Sword می باشد که در آن بایونتا می تواند از دو شمشیر استفاده کند که باعث رقم خوردن چند ضرب های زیبا و دریافت کومبو های زیاد و در نتیجه امتیاز است. بازی در اختیار شما قرار داده شده است تا هرگونه که می خواهید فرشته ها را به درک واصل کنید و سازندگان انواع اقسام حرکات مختلف را ترکیب کرده اند تا چندضرب های متنوع و زیبا خلق شده تا شما از چندضرب های تکراری خسته نشوید.

[jwplayer mediaid=”83364″]

دانلود با کیفیت SD

یکی از مهم ترین المان های گیمپلی که تا به حال مشابهش را در بازی دیگری ندیده بودیم ، تبدیل بایونتا به هر حیوان دیگری بود.در نسخه ی گذشته نیز شاهد این المان بودیم و این ویژگی طرفداران زیادی را برای بایونتا جمع کرده بود. بایونتا در بازی میتواند تبدیل به هر حیوانی که می خواهد ، بشود.حیواناتی مانند : خفاش ، ببر ، پلنگ و …. . اما این گونه نیست که این قدرت فقط یک قدرت فرعی باشد ، بلکه در طول بازی بارها و بارها باید از این قدرت استفاده کنید تا بتوانید اهداف خود را پیش ببرید.

بخش Torture Attack یکی از آن بخش هاست که هیچ گاه از آن خسته نخواهید شد.شما در بازی می توانید از ابزار شکنجه ( Torture ) استفاده کنید و فرشتگان را با انواع اقسام وسایل مانند گیوتین شکنجه کنید.این ویژگی تنها در Bayonetta وجود دارد و تا به حال در بازی های دیگر این ویژگی را ندیده بودیم که خود باعث میشود جذابیت بایونتا بالاتر برود.

بایونتا جز فرقه ی جادوگران است.

معماهای بازی نیز مانند نسخه ی گذشته ، در این نسخه حضور دارند و قرار است چالش بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورند ! از جذابترین معماهای بازی میتوان به حرکت بلوک های سیمانی روی دیوار اشاره کرد که با حرکت دادن بلوک ها باید رمز درهای مخفی بازی را پیدا کنید و آن را رمزگشایی کنید.اما معماهای بازی تنها به بلوک های سینمایی ختم نمی شوند ، بلکه باید منتظر دسته ای از معماهای اعصاب خوردن کن و چالش برانگیز باشیم.

در بازی رگه هایی از پلتفرمر نیز وجود دارد.بایونتا می تواند در بازی از روی دیوار ها بدود از روی آن ها بپرد.گاهی اوقات وقتی پلتفرمر با چند ضرب های هوایی مخلوط می شوند ، شاهد صحنه های دیوانه وار و کشته شدن فرشته ها به فجیع ترین شکل ممکن می باشیم.

اگر عنوان Metal Gear Rising : Revengeace را بازی کرده باشید حتما بخش Slow Motion را به خاطر دارید که با آهسته کردن زمان می توانستید دشمن را به چند قطعه ی مساوی تقسیم کنید.در بایونتا نیز چنین قابلیتی وجود دارد اما با نام دیگر ; قابلیت Witch Time به بایونتا اجازه می دهد که فرشتگان را برای مدتی در حالت آهسته برده تا بتواند جشنی از خون و خون ریزی به پا کند و فرشتگان را به درک واصل کند.

شما در بازی می توانید از ابزار شکنجه ( Torture ) استفاده کنید و فرشتگان را با انواع اقسام وسایل مانند گیوتین شکنجه کنید.

کلی از گیمپلی بازی صحبت کردیم ، اما به این نکته اشاره نکردیم که کنترل بازی در Wii U چگونه است.شما بایونتا را از ۲ طریق میتوانید از دستگاه خود هدایت کنید.از روش تاچ یا همان لمسی که می توانید با لمس کردن صفحه ی نمایش بایونتا را هدایت کنید.با گذاشتن دست خود و کشیدن بالا ، بایونتا می پرد و با کمی جلو کشیدن بایونتا راه می رود و …. . پس هدایت بایونتا در Wii U به شدت راحت تر است و صد در صد لذت بخش تر. اما راه دیگر کمی کلاسیک و Old School می باشد.شما میتوانید از طریق آنالوگ ها یا همان Stick های معمولی بایونتا را هدایت کنید که اگر دفعه ی اولتان باشد برای شما راحت تر است.

گیمپلی بازی Bayonetta 2 ، به جرات یکی از پر زرق و برق ترین ها در سبک خودش می باشد و اگر هم به کار های اقای هیدکی کامیا اطمینان داشته باشیم ، صد در صد باید منتظر یک بازی به یاد ماندنی زیبا باشیم.همچنین این که بازی منحصرا برای Wii U ساخته خواهد شد باید منتظر بخش های ویژه ای مختص این کنسول باشیم.

سریع ، سر سام آور ، دیوانه کننده

کمتر بازی هک اند اسلشی را دیده ایم که از گرافیک بد و یا پایینی برخوردار باشد.از نمونه های بارز آن میتوان به God of War , DMC و یا MGR اشاره کرد.

Bayonetta  نیز از این قائده مستثنی نیست.در بایونتا همیشه شاهد رنگ بندی های مناسب، زیبا و چشم نواز بودیم.اولین چیزی که در بخش طراحی محیط به چشم می خورد، طراحی شهر Vigrid است. طراحی این شهر خیالی همراه با جزئیاتش یکی از پرجزئیات ترین طراحی ها در این سبک است. در یکی از تریلر های بازی ، سنگ فرش های زمین را نشان می دهد که خیس است و در ان لحظه شاهد قدرت گرافیکی Wii U خواهیم بود.افکت های ویژه ی نیز در بازی به شدت حائز اهمیت است.در اکثر بازی های هیدکی کامیا ، با خلق افکت های ویژه و جلوه های بصری ، شاهد مبارازت ، صحنه ها ، کات سین ها و … بسیار زیبا هستیم که چشمان گیمران را می نوازد و گیمر را ترغیب به ادامه ی بازی می کند.

در طراحی شخصیت ها، دقت زیادی صورت گرفته است.

اگر قرار است در گرافیک بازی های هک اند اسلش ،  یک چیز حرف اول را بزند ، آن چیز تخریب پذیری یا فیزیک محیطی است.در تریلر های بازی مشاهده کردیم که بایونتا با تیکه تیکه کردن دشمنان خود چگونه قدرت فیزیک محیطی بر روی Wii U  را نمایش می دهد. حتی در قسمت هایی از بازی که زمین پای شما می لغزد و می ریزد ، شاهد تخریب پذیری عالی و چشم گیر محیط هستیم.

بازی بر روی Wii U قرار است با کیفیت ۱۰۸۰ اجرا شود که یکی از نقاط قوت کنسول Wii U نسبت به بعضی از کنسول ها (!) می باشد.به لطف این کیفیت شاهد صحنه های زیبا تر و جذاب تر از گذشته خواهیم بود و لذتی که از بازی می بریم چند برابر می شود.همچنین به خاطر این که سبک بازی Hack n Slash و بر پایه ی سرعت زیاد است ، بازی قرار است با نرخ ۶۰ فریم در بازی اجرا شود که دیگر نباید نگران افت فریم ها باشیم.

وظیفه ی ساخت موسیقی بازی را آقای Masami Ueda ، موزیسین بازی های Resident Evil 1 , Resident Evil 2 , Resident Evil 3 و DMC  به عهده دارد که اگر فقط یک کدام از این بازی ها را تجربه کرده باشید می توانید متوجه بشوید که شخصی کار بلد و حرفه ای در حال ساخت موسیقی بایونتاست و نباید نگران موسیقی بازی بود.صداپیشه ی بایونتا همانند نسخه ی گذشته خانم Hellena Taylor است که تا به حال در فیلم های معروفی ایفای نقش کرده است.

WiiU Bayonetta2 scrn06 E31 Hideki Kamiya: اگر Bayonetta 2 موفق ظاهر شود، Bayonetta 3 را نیز خواهیم ساخت

Bayonetta 2 در سبک اکشن ماجراجویی به طور انحصاری برای کنسول نسل بعدی نینتندو؛ یعنی Wii U منتشر خواهد شد

خیزش ساحره از تاریکی !

بازی های هیدکی کامیا ، که اکثرا بازی های هک اند اسلش هستند ،پر از پیچش داستانی ، پر از صحنه های سرسام آور ، پر از نبرد های لذت بخش و پر از موسیقی های زیبا می باشند.بازی Bayonetta 2 خود به راحتی پتانسیل این را دارد که به خاطرش یک دستگاه Wii U خرید و مطمئنا نینتندو دست روی بازی خوبی گذاشت تا به عنوان بازی انحصاری Wii U منتشر بشود. بازی Bayonetta 2 سال جاری میلادی یعنی سال ۲۰۱۴ منحصرا برای Wii U منتشر خواهد شد و با حفظ سنت های قدیمی و نوآوری در جای جای المان های بازی قرار است یک بار دیگر موفقیت نسخه ی اول را کسب کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خیزش ساحره از تاریکی ! | اولین نگاه به بازی Bayonetta 2 | گیمفا
خیزش ساحره از تاریکی ! | اولین نگاه به بازی Bayonetta 2 | گیمفا
خیزش ساحره از تاریکی ! | اولین نگاه به بازی Bayonetta 2 | گیمفا
خیزش ساحره از تاریکی ! | اولین نگاه به بازی Bayonetta 2 | گیمفا
خیزش ساحره از تاریکی ! | اولین نگاه به بازی Bayonetta 2 | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خیزش ساحره از تاریکی ! | اولین نگاه به بازی Bayonetta 2 | گیمفا