مصاحبه جدید گیمفا با سازندگان بازی آتش بست:ترکمنچای - گیمفا
مصاحبه جدید گیمفا با سازندگان بازی آتش بست:ترکمنچای - گیمفا
مصاحبه جدید گیمفا با سازندگان بازی آتش بست:ترکمنچای - گیمفا
مصاحبه جدید گیمفا با سازندگان بازی آتش بست:ترکمنچای - گیمفا

مصاحبه جدید گیمفا با سازندگان بازی آتش بست:ترکمنچای

احمد سعیدی
۱۵:۳۸ ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
مصاحبه جدید گیمفا با سازندگان بازی آتش بست:ترکمنچای - گیمفا

با توجه به پوشش خبری کامل گیمفا از بازی های ایرانی، قطعا شما عزیزان با بازی آتش بست:ترکمنچای آشنایی دارید و به صورت بروز از اخبار آن مطلع هستید.این بازی در سبک اول شخص اکشن است و توسط شرکت آفرین رسانه ماندگار با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای ساخته می‌شود و بزودی منتشر خواهد شد.

در گذشته گیمفا مصاحبه کوتاهی با سازندگان این بازی داشت، اما با توجه به گذشت زمان و نزدیک شدن به انتشار این بازی و ابهاماتی که در خصوص آن وجود دارد، تصمیم گرفتیم مصاحبه جدید و کاملی با سازندگان این بازی داشته باشیم تا شما عزیزان بیش از پیش با این بازی آشنایی پیدا کنید.
در زیر می توانید مصاحبه به همراه تصاویری جدید از بازی ترکمنچای را مشاهده فرمایید.

game_free 2014-01-26 17-00-08-31 copy

لطفا خود را به کاربران سایت معرفی کنید و از سمت خود در شرکت بگویید؟
با سلام به شما و تمامی مخاطبین محترم وب سایت گیمفا، من مرتضی رضایی، مدیر پروژه بازی ترکمنچای هستم که در این بازی تاریخی با توجه به  برخی از تخصص های کاری خودم در پروژه هایی همچون عصر پهلوانان و میرمهنا وظایف اجرائی نیز به عهده داشته ام.

شرکت آفرین رسانه ماندگار را معرفی کرده و از فعالیت های گذشته‌ی آن بگویید؟
آفرین رسانه ماندگار به عنوان یک موسسه فرهنگی و نشر دیجیتال دانش بنیان در تهران مستقر می‌باشد و فعالیت مستمری در زمینه طراحی و تولید بازی ، انیمیشن ، نرم افزار و سرگرمی های دیجیتال کودکان دارد، که همکاری بسیار نزدیکی در زمینه تولید و مشارکت با  شرکت های ایرانی و بین المللی در این حوزه ها را نیز دارد.

قطعا تمام علاقه مندان به بازی های ایرانی، از داستان بازی آتش بست:ترکمنچای تا حدودی مطلع هستند؛ لطفا شما داستان را به طور واضح و جزئی تر برای ما بیان کنید؟
آنگونه که از نام بازی آتش بست:ترکمنچای میآید بازی آتش بست : ترکمنچای یک بازی تاریخی با داستانی در دوره قرن نوزدهم همزمان با حکومت قاجارها بر ایران همزمان می‌باشد. و روایتی از اتفاقات و جنگ های دوره عهد نامه گلستان و ترکمانچای در ایران میباشد.در بازی آتشبست ترکمنچای بازیکن بازی را در نقش ۲ دوست به نام های آراز و آصف بازی را به پیش می‌برد و در مبارزات مردمی همراه با عباس میرزا نائب السلطنه و دیگر قهرمانان آن دوره  ایران بازی را پیش می‌برد.

در خصوص نام این بازی برای ما توضیح میدهید؟
نام بازی از دوبخش آتش بست و ترکمنچای تشکیل شده که نشان دهنده ادامه دار بودن آتشبست در داستانهای دیگر می‌باشد. بخش دوم ترکمنچای که نام اصلی این محصول از آتش بست میباشد نیز با توجه به قرارداد ترکمنچای تاکید دارد.

game free 2014 01 26 15 18 50 76 copy
بازی آتش بست از لحاظ گرافیک و گیم پلی تا چه حد با بازی میرمهنا تشابه دارد؟

بازی میرمهنا و ترکمنچای دو بازی مکمل یکدیگرند، که در بازی ترکمنچای به مراتب از لحاظ گرافیک از تنوع بیشتری برخوردار می‌باشد. همچنین بازی بزرگتری نسبت به بازی میرمهنا می‌باشد که از لحاط فنی رشد چشمگیری دارد. گیم پلی بازی با توجه به خاص بودن آن و همچنین ویژگی تاریخی هر دو بازی از یک استاندارد و روند تبعیت می‌کنند. در بازی ترکمنچای قسمت های مخفی کاری افزوده گردیده که حس متفاوتی در برخی از قسمت های بازی ایجاد نموده است.

برای ساخت این بازی از چه بازی های دیگری الگوبرداری کرده اید؟از ایده های جدید این بازی برایمان بگویید.
برای ساخت بازی ترکمنچای از بازی خاصی الگو برداری نشده. اما با توجه به استاندارها و ویژگی های خاصی که مخاطبین بازی های اول شخص انتظار دارد در بازی ترکمنچای از همان اصول تبعیت می‌کند اما تقلید و الگوبرداری دیگری غیر از رعایت استاندارد ها صورت نگرفته است.

از چه نرم افزار هایی برای ساخت این بازی استفاده کرده اید؟
در بازی آتشبست ترکمنچای از تعداد زیادی نرم افزار استفاده گردیده که برخی از آنان توسط خود تیم برنامه نویسی مان صورت گرفته اما از مهم ترین نرم افزار های که در بخش گرافیک بازی توسط هنرمندان بهره گرفته شده است به نرم افزار تردی مکس – مایا – زی براش – فتوشاپ و …میتوان اشاره کرد.

این بازی برای چه پلتفرم هایی عرضه خواهد شد؟در سایت شرکت عنوان شده که بازی های شرکت آفرین رسانه برای تلفن ها همراه هم منتشر خواهد شد.آیا این مورد در خصوص بازی آتش بست هم صدق می کند؟
بله، بازی آتشبست: ترکمنچای بر روی PC  عرضه میگردد و همان طور که شما مشاهده نموداید توسعه بازی برای آندروید و ای او اس به یک شرکت دیگر برون سپاری شده که پس از تکمیل و تائید آفرین، برای این پلتفرم ها عرضه می‌گردد.

game free 2014 01 26 16 50 53 76 copy
زبان این بازی به چه صورت هایی خواهد بود؟آیا یک زبانه است؟
خیر بازی آتشبست ترکمنچای در ایران به دو زبان فارسی و آذری صداگذاری و عرضه میگردد.همچنین عرضه بین المللی بازی به ۷ زبان دیگر انگلیسی – فرانسه – المانی – روسی – عربی – چینی – ترکی استامبولی به صورت زیر نویس می‌باشد.

بازی آتش بست پیام خاصی هم برای گیمر ها دارد و یا خیر فقط هدف ارائه یک بازی با کیفیت بوده است؟
نام و دلیل مان از ساخت بازی آتشبست : ترکمنچای خود پیامی برای مخاطبین این بازیست.بازی تاریخی است و تاریخ پر از پیام…

برای ساخت بازی چه مقدار هزینه کرده اید؟آیا از جایی حمایت می شوید؟
بازی اتشبست: ترکمنچای یک بازی بزرگ مستقل است که بدون سفارش و یا حمایت مالی نهادی و یا سفارش دهنده ای ساخته شده است. ما در خواست حمایت معنوی خود را از نهاد های مختلف داده ایم اما آنچه که  بازی آتش بست : ترکمنچای با آن ساخته شده سرمایه گذاری و مشارکت خودمان در آفرین رسانه ماندگار و بعنوان بخش خصوصی از محل محصولاتمان و همچنین یک وام  که مرکزتحقیقات علمی، فن آوری اطلاعات جهاد دانشگاهی برای توسعه فنی موتور بازی در اختیارمان داده بودند ساخته شده است اما حمایت های معنوی مرکز توسعه رسانه های دیجیتال آقای دکتر علیزاده و همکارانشان از تولید کنندگان و بازیسازان ایرانی  و برخی امکانات  که معاونت علمی دانشگاه الزهرا در اختیارمان قرارداد بسیار کمک کننده و انگیزه بخش برای تکمیل از این دست بازی های بزرگ مستقل  بوده است.

ویژگی های مثبت این بازی چیست؟
بدون تعارف خدمت شما و همه مخاطبین خوبتون عرض میکنم بازی آتش بست : ترکمنچای ویژگی های مختلفی دارد اما این که ویژگی مثبت در این سوال شما یعنی این که از بازی تعریف کنم  😉  اما راستش را بخواهید ترجیح میدهم از نوجوان ایران که مخاطبین اصلی این بازی هستند این ویژگی ها  شاخص و مثیت رو کشف کنم. همان طور در در نمایشگاه های مختلف دوستان و مخاطبین مان رو ملاقات می‌کردیم و نظراتشون رو جویا می‌شدیم . از تیم صداگذاری و دوبلاژ مان با مدیریت مهراد میر اکبری و فرشاد پارسا و همچنین آهنگ ساز خومون پیام آزادی تشکر می‌کنم برای ایجاد زمینه تاثیر گذار بازی.

game free 2014 01 26 16 59 41 37 copy
مشکلاتی که در ساخت این بازی به آن ها برخوردید چه بود؟
مشکلات کم نیست کدامشان رو بگویم.من هم فیلم ساختم – انیمشن ساختم – مجموعه تلوزیونی ساختم اما پر ماجرا ترین و سخت ترین بخش و گرایش تولید در دنیای سرگرمی را، بازی سازی میدانم که به دلیل توجه نشدن به ان و وضعیت نامناسب توزیع و عرضه عوامل و تولید کنندگان این رسانه قرن جدید رو در ایران با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

پدید آورندگان این بازی متشکل از چند نفرند؟در صورت تمایل نام ببرید.
در بازی آتشبست با همکاری بیش از ۵۰ نفر ساخته شده است؛ اما عوامل اصلی تولید بازی کمتر از ۱۵ نفر هستند که به صورت متمرکز روی این پروژه همکاری داشتند. که این دوستان بزرگوار  سید ابالفضل سجادی – نیلوفر نجاتی – سعید قلی زاده –  بهنام آقاجانی – مهرداد ریحانی – مجتبی محمدی – لاله مشهدی زمانی -عمران بیاتی–ابراهیم دیبا – شیرین فخری – لیلا جوادی- نسرین جباری هستند.

ناشر این بازی خودتان هستید؟این بازی به چه نحوی عرضه خواهد شد؟آتش بست قطعا در اسفند ماه منتشر خواهد شد؟
بازی آتشبست ترکمنچای در اسفند ما عرضه میشود و تاریخ عرضه احتمالا در نمایشگاه رسانه های دیجیتال همزمان خواهد شد. بازی توسط خود آفرین رسانه ماندگار نشر و با همکاری مراکز توزیع در کشور توزیع میگردد.

ممنون و تشکر از وقتی که گذاشتید.اگر نکته ای هست بفرمایید.
سپاس و تشکر از شما و مخاطبین خوب شما وعلاقه مندان  بازی های ایرانی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه جدید گیمفا با سازندگان بازی آتش بست:ترکمنچای - گیمفا
مصاحبه جدید گیمفا با سازندگان بازی آتش بست:ترکمنچای - گیمفا
مصاحبه جدید گیمفا با سازندگان بازی آتش بست:ترکمنچای - گیمفا
مصاحبه جدید گیمفا با سازندگان بازی آتش بست:ترکمنچای - گیمفا
مصاحبه جدید گیمفا با سازندگان بازی آتش بست:ترکمنچای - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه جدید گیمفا با سازندگان بازی آتش بست:ترکمنچای - گیمفا