نظر: سازندگان برای دست یابی به 1080p بر روی Xbox جزییات بازی خود را کاهش می دهند | گیمفا
نظر: سازندگان برای دست یابی به 1080p بر روی Xbox جزییات بازی خود را کاهش می دهند | گیمفا
نظر: سازندگان برای دست یابی به 1080p بر روی Xbox جزییات بازی خود را کاهش می دهند | گیمفا
نظر: سازندگان برای دست یابی به 1080p بر روی Xbox جزییات بازی خود را کاهش می دهند | گیمفا

نظر: سازندگان برای دست یابی به ۱۰۸۰p بر روی Xbox جزییات بازی خود را کاهش می دهند

کسری نراقی
۲۱:۱۰ ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
نظر: سازندگان برای دست یابی به 1080p بر روی Xbox جزییات بازی خود را کاهش می دهند | گیمفا

فضای اینترنت با پخش شدن خبر رزولوشن Titanfall به حد انفجار رسیده است. ۷۹۲p رزولوشن استانداردی نیست (آن هم برای حالت Beta یک بازی). اما شایعه ها از این قرار است که رزولوشن این بازی بالاتر خواهد بود، تعدادی از منتقدان بر این نظر هستند که رزولوشن نهایی این بازی ۹۰۰p خواهد بود.

 

این خبر که سازندگان مشکلات زیادی برای به دست آوردن رزولوشن ۱۰۸۰p بر روی Xbox One دارند، شایعه ها از این قرار است که SDK جدید Xbox One، سازندگان را  در رسیدن به ۱۰۸۰p یاری می کند. این به آن معنی نیست که Xbox One در حال حاظر قادر به اجرای ۱۰۸۰p نیست، بلکه بازی هایی که دارای افکت و جزییات زیاد هستند با این مشکل روبرو می شوند. Forza Motorsport 5 به صورت ۱۰۸۰p اجرا می شود اما این پایان کار نیست، در نسخه نهایی بسیاری از جزییات بازی حذف شده اند تا این بازی بتواند به صورت ۱۰۸۰p اجرا شود. به تصویر زیر نگاه کنید.

جزییات نسل ششمی

جزییات نسل ششمی

جزییات، مخصوصا جزییات پس زمینه، به هیچ وجه نسل بعدی نیستند. جمعیت و درختان اصلا زیبا نیستند و حالت “مات” دارند و بیشتر شباهت به جزییاتی دارند که در نسل ششم بر روی کنسول PS2 دیدیم. سازندگان بازی گفته اند که Forza 5 به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و ۱۰۸۰p اجرا می شود، مهم نیست که چند ماشین در صحنه حضور داشته باشد، Xbox قادر به رندر کردن تمام آنها است. اما زمانی که به جزییاتی غیر از ماشین ها توجه می کنیم، از کم فروشی سازندگان بازی آگاه می شویم. ممکن است خیلی ها بگویند که زمان رانندگی اصلا این جزییات به چشم نمی آیند، اما بحث فراتر از اینهاست. بحث و مشکل اصلی، ویرایش ها و کاهش جزییات در نسخه نهایی بازی است تا XOne بتواند آن را اجرا کند.

سازندگان بازی های کنسولی همیشه مجبور هستند که بین Resolution / Frame Rate و زیبایی و جزییات بازی یک را انتخاب کنند. این مسدله تا حدودی هم در مورد PS4 صحیح است.

در مورد Titanfall هم این قضیه صادق است، سازندگن مجبور بودند تا ازجزییات بازی بکاهند تا به فریم و رزولوشن بالا دست پیدا کنند. هنوز امید هست که با SDK جدید بتوان رزولوشن بازی ها را افزایش داد اما این راه حل نمی تواند در دراز مدت جوابگو باشد.

رزولوشن این بازی بالاتر خواهد بود

رزولوشن این بازی بالاتر خواهد بود؟

Xbox One می تواند بازی ها را به صورت ۱۰۸۰p اجرا کند، اما نه بازی های نسل بعدی را. بازی هایی که دارای جزییات و افکت ها سنگین هستند بر روی این کنسول به مشکل خواهند خورد و این مشکل در سال های آینده خود را بیشتر نشان خواهد داد، زمانی که گرافیک بازی ها بالاتر می رود و به دلیل کمبود های Xbox، باید از جزییات آنها کاهش داد تا بر روی Xbox One قابل اجرا باشند.

نظر شما چیست؟ Microsoft برای روبرو شدن با این مشکل چه راه حل هایی دارد؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظر: سازندگان برای دست یابی به 1080p بر روی Xbox جزییات بازی خود را کاهش می دهند | گیمفا
نظر: سازندگان برای دست یابی به 1080p بر روی Xbox جزییات بازی خود را کاهش می دهند | گیمفا
نظر: سازندگان برای دست یابی به 1080p بر روی Xbox جزییات بازی خود را کاهش می دهند | گیمفا
نظر: سازندگان برای دست یابی به 1080p بر روی Xbox جزییات بازی خود را کاهش می دهند | گیمفا
نظر: سازندگان برای دست یابی به 1080p بر روی Xbox جزییات بازی خود را کاهش می دهند | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Snake گفت:

    آرش جان خط یازده دوازده ۱۰۸۰p رو نوشتی ۱۰۸۸۰p لطفا رسیدگی کن. ممنون 😀 :yes:

    من که از بازیش خوشم نمیاد واسه ی بازی نسل ۸ کمه 😐 😐

  • MASTERXBOX گفت:

    فکر نمی کنم مشکل انقدر ها هم وخیم باشه.چون فورزا ۵ تا الآن یکی از بهترین گرافیک های نسل بعدی رو داره.این مشکلات هم به احتمال زیاد به دلیل لانچ بودن بازی و کمبود وقت به وجود اومده.خود کیلزون هم روی ps4 دارای باگ بود.
    در ضمن فریم ریت xbox one از ps4 قوی تره.به طوری که the order 1886 برای ps4 روی ۳۰ فریمه در حالیکه halo xbox one روی ۶۰ فریمه.هم چنین بازی هایی مثل call of duty ghosts و battlefield 4 بر خلاف نسخه ی xbox one روی ps4 افت فریم داشتند.
    به هر حال به نظر من برای دیدن گرافیک واقعی ps4 باید منتظر uncharted و برای xbox one باید منتظر halo و gears of war باشیم.
    ببخشید یه خرده طولانی شد.بابت مقاله ممنون.

    • Snake گفت:

      گرافیک واقعی ps4 رو موقعی می بینی که god of war ps4 بیاد 😐 😉

    • وقتی سازنده ها میگن نمی تونیم به این کیفیت دست پیدا کنیم با جزییات بالا تو چی میگی این وسط؟
      بعدشم the order فریمش رو از عمد رو ۳۰ fps قفل کردند تا نکنه شاید یه جایی از بازی افت فریم داشته باشه نه اینکه کنسول نتونه و میخواستن ثابت باشه!
      در ضمن جزییات the order رو داری با هیلو یی که هنوز نیومده مقایسه میکنی؟
      نه یه نفر نه دو نفر خیلی ها گفتن وان نمیتونه به این رزولوشن برسه..اونوقت تو میای میگی فکر نکنم اوضاع وخیم باشه! از این وخیم تر تو اول نسل؟؟ بابا تو دیگه کی هستی!

      • MASTERXBOX گفت:

        خودت می گی اوّل نسل!پس به احتمال زیاد در آینده این مشکلات حل می شه.
        در ضمن خودتم می دونی که سونی گفته کیلزون وقتی تعداد دشمنا از ۲۰ نفر بیشتر شه فریم از ۶۰ به ۳۰ کاهش پیدا می کنه.من دیگه چیزی نمی گم. :yes:

        • Snake گفت:

          داداش xboxone تنها بازی غولش که می ترکونه همون گیرز اف وار بعدش کم کم بر فنا میره همین اول نسل ترررررررر زده تا آخر نسل می پوکه ولی خدایی ps4 با infamous و the order 1886 تا الان ترکونده البته باkill zone هم ترکوند ولی من دارم بازی هایی رو می گم که قراره بیان بعدشم هنوز god of war واسه ps4 نیومده بیاد دیگه xboxone موچاله می شه.

          اولین ps3 ها ۵۰ گیگ حافظه داخلی داشتن آخر نسل بازی ها به ۴۵ گیگ رسید الان ps4 حافظه داخلیش ۵۰۰ گیگ هست مطمئن باش آخر نسل بازی های ps4 به ۴۵۰ گیگ می رسه یعنی بازی های ps4 میشه فیم سینمایی 😐 😐

        • حالت خوبه داداش؟ تب داری؟ چیو در آینده درست میشه؟ سخت افزارو که نمیتونن دستکاری کنن یه چیز استاندارده یعنی همین آش و همین کاسست!
          بعدشم صحبت کیلزون رو نکش وسط..خوبه لااقل تو بعضی جاها ۶۰ فریم بازی میکنی!
          در ضمن ۳۰ فریم واسه یه بازی انحصاری مثه کیلزون خیلی هم خوبه! وان که تام رایدر رو ۳۰ فریم اجرا کرد کشکه(اینا رو نمیبینی؟)
          فک کنم وان منوی ۳d کیلزون ۳ رو بالا بیاره چندتا سکته خفیف بزنه..حالا ۶۰ fps پیشکش!

          • MASTERXBOX گفت:

            ببین دوست من.من نگفتم سخت افزار کنسول قوی تر می شه بلکه بازیساز ها بیشتر با سخت افزار کنسول آشنا می شن.در ضمن مگه forza motorsport 5 و killer instinct و halo spartan assault و halo xbox one روی ۶۰fps نیستن پس الکی کیلزون رو به رخ نکشید.
            نمی خواستم اینجوری حرف بزنم ولی همین آواتار من(مستر چیف کبیر)کل بازی های ps4 رو قورت میده.

            • اصلا فرق بازیها و پردازش اونا رو میفهمی؟
              تمام این بازیهایی که گفتی اصلا پردازش بالایی نمیخواد واسه همین رو ۶۰ اجرا میشن!
              فورزا که همین الان معلوم شد از جزییات زدن تا رو ۶۰ اجرا بشه..کیلر هم که مبارزه تقریبا دو بعدی هست..هیلو اسپارتان هم استراژی هست همه میدونن بازی استراژی اندازه نخود رم و کارت گرافیک میخواد..هیلوی بعدیم وقتی اومد حرفشو بزن چون اینا هر روز یه چیز میگن..یعنی تو واقعا کیلر و اسپارتان که رو ۶۰ فریم اجرا میشه رو داری با کیلزون غول جلوه های گرافیکی مقایسه میکنی؟ ولمون کن بابا…

              در مورد آشنا شدنم اینو بگم اگه به رزولوشن ۱۰۸۰ برسن از جزییات میزنن که منطقی به نظر میرسه!

              • behi_pishro گفت:

                فکر کنم که تنها راهش اینکه تک تک وانی که بیل فروخته فراخوان بزنن یه آچار دستش بگیره بعد سخت افزارش مثل رم رو عوض کنه شاید فرجی شه ولی بازم نمیشه حافظه مخفی PS4 رو میخواد چکار کنه :rotfl: :rotfl:
                آخه منی که وقت تلویزیون نگاه کردن نداشتم رو به فکر خرید پی اس انداخته خدا بگم چکارتون نکنه ای چشم بادومیا… :rotfl: :rotfl: :yes:

  • از همون اولش معلوم بود برای دستیابی به این رزولوشن مجبورن جزییاتو کاهش بدن!
    من موندم وقتی مایکرو می گفت “سونی را خواهیم کشت” دقیقا منظورش چی بود؟
    چه فکری با خودشون کرده بودند که بدون رزولوشن ۱۰۸۰ میتونن تو این نسل با سونی مقابله کنن؟ وای خدای من تازه اول نسلیم دیگه بعدشو خودتون تصور کنین…!
    یهنی سونی رسما ناک اوت کرد مایکروسافتو..که فکر نکنم حالا حالا ها بتونه رو پاش وایسته!

  • خب مایکروسافت از نظر سخت افزاری گند زده نمیدونم چرا به جا این کارا که تمرکزش بذاره رو سخت افزار کیفیت بهتر بازی ها گذاشته رو گزینه all in one اخه مردم میرم با تلویزیون فیلم میبینن تو برو کنسول قوی کن بازی با کیفیت بده نه کیفیت کم کن که بگی ما بازیمونم ۱۰۸۰ تازه افتخارشونم این ۱۰۸۰ مثلا اونم بازی racing

  • مطمعنا مایکروسافت باید قیمت کم کنه یک کنسول با سخت افزار قوی تر و امکانات دیگه عرضه کنه واگرنه بیشتر از ۳ یا ۴ سال بیشتر دووم نمیاره اول نسل که داغون اوضاعش

  • amin1996 گفت:

    یعنی من موندم که مایکروسافت نمیتونست یه سخت افزاری XBOX ONE درست کنه که ۱۰۸۰P رو به راحتی اجرا کنه :-/ ممنون 😉

  • یعنی من موندم گرفتن خروجی ۱۰۸۰ از این وان با این مشخصات (۸ گیگ رم و کارت گرافیک قوی) که اگه رو pc بود راحت این بازیهای مولتی پلتفرمو ۱۰۸۰ اجرا میکرد اینقدر سخته؟
    پس مایکرو موقع طراحی کنسول داشت چه کار میکرد؟
    یعنی یک درصد احتمال ندادن سونی رزولوشن ۱۰۸۰ رو معیار قرار میده؟
    اصلا آدم هنگ میکنه کیا این کنسول رو طراحی کردن!
    این رزولوشنهای پایین رو ۳۶۰ هم میتونه اجرا کنه….

  • آرش این نظر رو تایید کن!
    با تشکر

  • Ali - Gamer گفت:

    وان کلا ساختنش یک اشتباه بود و بس :laugh: :laugh: :laugh:

    راستی امروز نسخه دمو castlevania lords of shadow 2 رو بازی کردم روی pc خیلی عالی و گرافیکش خیلی بالا بود . من تا به اینجا به نسخهpc از۱۰/۱۰ میدم واقعا نسخه pc عنوان castlevania lords of shadow 2 عالی بود :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

  • آرش دوباره این نظرهای جدید رو تایید کن!
    مرسی

  • bhmup گفت:

    برا من بازی های انحصاری مهم تر هستن تا گرافیکشون ولی این مسئله قدرت ایکس باکس کم کم داره من رو نگران میکنه فقط امیدوارم با بهبود های نرم افزاری این وضعیت درست بشه بنابراین باید تا سال دیگه صبر کنیم و گرافیک بازیا رو مقاسه کنیم

  • faith in live گفت:

    واقعا تاسف بر انگیزه این کنسول ایکس باکس از طرف هیچ کسی تایید نشده حتی از طرف بازی سازان و کمپانی های سازنده ی بازی انحصاری کنسول واقعا اوضاش خرابه 🙁 😐

  • MrMotamed گفت:

    زمان گره از کارها میگشاید.من اصلا این بحث قوی و ضعیف و به رخ کشیدن و فن بازی رو قبول ندارم حرفم فقط یک چیزه اولا مایکروسافت اول نسل تر نزده و انحصاری هاش افتضاح نیستن.حالا در دید شما به پای انحصاری های شما نمیرسن اون بحثش جداست به نظر ما خوبه.واصل هم سلیقه ی هر فرده و کسی حق نداره به سلیقه مورد تمسخر بگیره.در کل میخوام یک چیز رو بگم هم من و هم همه ی اکس فن ها به مایکروسافت ایمان داریم ومیدونیم که ردموندی ها شاید اول کار خراب کردن ولی الان بیداره بیدارن و سخت در حال حل مشکلن.پس افرادی مثل من که فقط از این سایت واون سایت خبر گیر میارن و بعد فکر میکنن دیگه تحلیل گرن و تا آخر نسل رو پیش بینی میکنند نمیدونم مایکرو تر زده و مایکرو خورد شده و باخته همون بهتر که حرف نزنن

  • به نظر من که تازه اول نسله و هنوز چیزی مشخص نیست

  • اصلا مایکروسافت باید میذاشت یکم زمان بگذره بعد از ps4 این کنسولشو بده که اینجوری جعبه واکس نده بیرون
    واسه اونایی که دم از حمایت از مایکروسافت میزنن بگم که هر موقع منای مایکرو یه چیز درست حسابی از این کنسولشون دیدن مطمئنا حمایت میکنن ولی مطئسفانه این کنسول جز خرابکاری کاره دیگه ای نکرده

  • mohsenps4 گفت:

    واقعا برای xbx 1 ناراحت شدم به طرفدارای مایکرو تسلیت میگم هرچند از همون اول معلوم بود که ps4 قویتره. ps4 is legend.مرسی بابت خبر :yes:

  • avenger2 گفت:

    فکر کنم تا چند وقت دیگه بگن بازیها در ۳۶۰ از one بهتره اجرا می شه. 😀

نظر: سازندگان برای دست یابی به 1080p بر روی Xbox جزییات بازی خود را کاهش می دهند | گیمفا