سلاح تایتانی Microsoft علیه Sony

۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷

 بر کسی پوشیده نیست که Sony توانسته است گوی سبقت را از رقیبش Microsoft برباید و فروش بیشتری داشته باشد. البته باید تا یک ماه دیگر صبر کرد و نتیجه را دید. چیزی که مایکروسافت آن را “تحول در سبک شوتر اول شخص” می نامد در حال رسیدن است. باید دید Titanfall که یکی از مورد انتظار ترین بازی ها و البته برگ برنده Microsoft علیه Sony است، چگونه عمل خواهد کرد. آیا تیم سابق Call of Duty می توانند برگ زرین دیگری در کارنامه خود ثبت کنند؟

هفته های گذشته Respawn Entertainment و EA نسخه Alpha بازی مورد انتظارشان “Titanfall” را برای بازیبازان به نمایش گذاشتند که با موفقیت کم نظیری روبرو شد و عطش ها را برای نسخه نهایی این بازی افزود. البته هنوز هم تعداد کمی از بازیبازان بودند که  از گرافیک و هوش مصنوعی بازی و صد البته محدودیت مبارزه های “6 در برابر 6” ناراضی بودند.

آیا این بازی می تواند برگ برنده Microsoft باشد؟

مسئولان Respawn هم جواب هایی برای این انتقادات داشتند، آنها گفتند: گرافیکی که در نسخه Alpha به نمایش گذاشته شده بود، تنها 25 درصد از توانایی این بازی بود و Gameplay هم تا کامل شدن راه زیادی را دارد. این نوشته برای انتقاد از این بازی نیست بلکه می خواهیم بدانیم که آیا Titanfall می تواند به Xbox One کمک کند تا سلطنت PS4 را به چالش بکشید یا خیر؟

تیمی که در حال تهیه Titanfall است، همان تیمی است که در سالهای اوج Call of Duty این بازی را می ساختند و بر اثر سیاست های پول پرستانه Activision که نتیجه اش جز سقوط Call of Duty نبود، از این شرکت جدا شدند. پس نباید دور از انتظار باشد که رگه هایی از COD را در این بازی هم ببینیم، چیزی که تعداد زیادی از کسانی که نسخه Alpha را تجربه کرده بودند، به آن اشاره کردند. بر این اساس این بازی می تواند همانند COD هم بفروشد، چون از یک طرف با تکراری شدن COD بعد از جدا شدن این تیم و از طرف دیگر نیاز به یک انقلاب در سبک “شوتر اول شخص، این بازی پتانسیل تبدیل شدن به یک Block-Buster را دارد. بزرگترین دلیلی که می تواند موفقیت این بازی را تضمین کند، وجود کسانی همچون Jason West و Vince Zampella (مغز متفکرهای پشت Call of Duty Modern Warfare 1 , 2) است. این تیم سابقه انقلاب را دارد، زمانی با سری Modern Warfare انقلابی را در سک شوتر اول شخص ایجاد کردند و به نظر می رسد که این بار مجبور به تکرار انقلاب علیه فرزند خودشان هستند.

مغر متفکر های پشت این بازی

Microsoft میزبان این بازی است، همانطور که میدانید این بازی برای PC, Xbox One و Xbox 360 عرضه خواهد شد و جای کنسول نسل هشتمی Sony در این بین واضح است، این بازی می تواند محرکی باشد برای آن دسته از طرفداران “جان بر کف” سبک اول شخص تا برای تجربه این انقلاب به دامان Microsoft پناهنده شوند.

Titanfall برگ برنده هایی دارد که می توانند آن را از این آشفته بازار سبک اول شخص جدا کنند: از جت پک ها گرفته تا روبات های غول آسا و تایتان ها و حرکات فرا انسانی. اما علاوه بر اینها، Titanfall ایده های جدیدی هم برای بخش “مبارزه غیر انسانی” و “انسان سوار ماشین” دارد. شما بازی را برای اولین بار روی پا شروع می کنید اما با پیشرفت در بازی می توانید مبارزه عیله تایتان ها و روبات ها و البته مبارزه هنگام سواری بر تایتان ها را هم تجربه کنید، این دقیقا همان چیزی است که خیلی از بازیبازان به آن دل بسته اند.

اگر سری Modern Warfare را تجربه کرده باشید می دانید که Respawn Entertainment در داستان سرایی هم حرفه ای هستند، اما این دفعه با گذشته فرق دارد، حالت داستانی MW در بخش تک نفره آن بود اما Titanfall صرفا یک بازی Multiplayer است. Respawn قول داده است که داستان سرایی بازی را در حالت Multiplayer به نحو احسن اجرا کند تا سر مشقی باشد برای بازیسازان آینده. به نظر می رسد که “داستان سرایی در حالت چند نفره” یک شمشیر دو لبه باشد، بعضی از بازیبازان نگران 60 دلار خود هستند که قرار است برای یک بازی “صرفا Multiplayer” هزینه شود اما مسئولان Respawn وعده متحول کردن بخش داستانی در بازی ها را داده اند.

نظر شما چیست؟ به نظر شما Titanfall می تواند نقش قاتل PS4 را برای Microsoft ایفا کند و به یک IP دنباله دار تبدیل شود یا در انقلابش شکست می خورد؟

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید