استاد کوجیما و تمجید از PS4 + اطلاعاتی از Ground Zeroes - گیمفا
استاد کوجیما و تمجید از PS4 + اطلاعاتی از Ground Zeroes - گیمفا
استاد کوجیما و تمجید از PS4 + اطلاعاتی از Ground Zeroes - گیمفا
استاد کوجیما و تمجید از PS4 + اطلاعاتی از Ground Zeroes - گیمفا

استاد کوجیما و تمجید از PS4 + اطلاعاتی از Ground Zeroes

پوریا معمارور
۱۵:۰۲ ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
استاد کوجیما و تمجید از PS4 + اطلاعاتی از Ground Zeroes - گیمفا

بخش ژاپنی و آسیایی Sony Computer Entertainment امروز بخش دیگری از برنامه ی “مضاحبه با سازندگان” را منتشر کرد. مهمان این قسمت سازنده ی افسانه ای Metal Gear Solid V: Ground Zeroes، استاد هیدئو کوجیما بود. این مصاحبه بر روی کنسول نسل هشتمی سونی، PS4 و خود بازی تمرکز داشت و توسط Famitsu منتشر گشت. در ادامه می توانید مهم ترین بخش های این مصاحبه را مطالعه نمییید.

  • شما می توانید هر مرحله از بازی را بار ها تجربه نمایید، چرا که راه ها و روش های مختلفی برای پیشبرد اهداف در دسترس خواهد بود. در زمینه طولانی بودن و تکرار کردن هر مرحله، Ground Zeroes درست مانند بازی های NES در دوران قدیم است!
  • زیر سایه ی حافظه PS4، حال می توان نقشه را در پس زمینه بارگذاری کرد و در این صورت هیچ صفحه ی Loadingی به نمایش در نخواهد آمد و زمان بارگذاری نیز بسیار کوتاه خواهد بود. این موضوع در Metal Gear Solid که شما مجبورید در نقشه از یک اتاق به اتاق دیگر بروید بیشتر جلوه می کند. با تکیه به این قابلیت، حالا بازی به یک چالش بزرگ تر و درست مانند “قایم موشک” تبدیل شده است. Kojima-san در نظر داشت اولین Metal Gear را بر روی پلتفرم MSX2 با چنین قابلیتی طراحی کند، اما به خاطر محدودیت های سخت افزاری نتوانسته بود.
  • صدای iDroid از بلندگوی داخلی DualShock 4 پخش خواهد شد.
  • این بازی بر روی صفحه نمایش Ps Vita با استفاده از قابلیت Remote Play حتی زیباتر از قبل خواهد بود.
  • هدف kojima-san با ساخت Metal Gear Solid V: Ground Zeroes، ساخت یک بازی فوتورئالیستیک بود که درست مانند یک تصویر واقعی به نظر آید.
  • در واقع وی سعی نکرده است که احساسات را از طریق چشم غیر مسلح کاربر به وی منتقل کند، بلکه دید کاربر از طریق لنز یک دوربین خواهد بود. و این کار با توجه به تکنیک های نورپردازی Real-time بسیار تاثیر گذار جلوه کرده است.
  • بازی تقریبا به طور کامل از طریق یک دوربین از ابتدا تا انتها روایت خواهد شد که از روی فلسفه ی “یک جهان” برداشته شده است. گیملی بدون کوچکترین Cut و به صورت پویا به صحنه ی سینماتیک تبدیل می شود و بر عکس. با توجه به سخنان استاد، تعریف این قابلیت بسیار ساده است اما بدست آوردن و طراحیش بسیار بسیار سخت بوده است.
  • استاد فکر می کند، برخلاف کسانی که می گفتند توسعه ی بازی بر روی پلتفرم های PS1 و PS2 و حتی PS3 سخت بود، وی از این کار و چالشی که پیش رویش قرار می گرفته خوشنود بوده است. حالا زمان تغییر کرده است و توسعه ی بازی بر روی چند دستگاه، چند پلتفرم و چند نسل متوالی جای توسعه ی سنتی بازی ها را گرفته است. پورت کردن محیط PC بر روی پلتفرم PS4 بسیار راحت است و این به تعداد بسیار زیادی از عناوین متنوع ختم خواهد شد، اما وی می خواهد بازی هایی بسازد که از ساخته های دیگر توسعه دهندگان متفاوت باشد. و به همین دلیل استاد عاشق PS3 است و جای خاصی در قلبش برای این پلتفرم دوست داشتنی سونی جدا نموده است.
  • kojima-san احساس می کند که بزرگترین چالشی که در آینده پیش رو خواهد داشت، ساخت بازی هایی با درجه ی ازادی بالاست تا بتوان با استفاده از آنها داستان های پیچیده ای را بیان نمود. Ground Zeroes و The Phantom Pain اولین قدم استاد در دستیابی به این اهداف است.
  • شخص کوجیما فکر میکند اگر عنوان  Metal Gear Solid V به صورت یک پکیج کامل بود، جذاب تر می شد. اما وی تماس های بسیاری از طرفداران دریافت نمود که می خواستند بازی را هر چه زودتر تجربه نمایند. و در عین حال می خواستند نسل جدید سخت افزار ها را نیز جشن بگیرند. به همین دلیل Ground Zeroes به صورت مجزا منتشر خواهد شد.
  • از همه مهمتر، وی می خواهد این ایده را منتقل نماید که “آینده ی بازی ها بسیار سرگرم کننده خواهد بود!”. زمانی بود که انجام بازی های رایانه ای با جمعی از دوستان لذت بخش تر بود، اما وی در زمان حال دیگر این موضوع را نمیبیند. زیر سایه ی PS4 و قابلیت های اجتماعی آن، وی احساس می کند بازگشت به آن دوران بسیار ساده است.

استاد کوجیما همچنین حرف مهمی در رابطه با کنسول قدرتمند سونی، PS4 زد:

فکر میکنم بین کنسول های خانگی موجود در بازار داخلی، PS4 بهترین است. همچنین برای عناوین گرافیکی فوق العاده است چرا که قدرت رندر تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰p در ۶۰ فریم بر ثانیه را داراست و حتی حافظه اش برای این کار اضافه نیز می ماند! با توجه به اینکه کارش را کمی بهتر از دیگر سخت افزار ها انجام میدهد، کیفیت تصاویری که از طریق PS4 رندر شده اند بسیار زیبا می باشند. نزدیک ترین کیفیت به کیفیت فوتورئالیستیکی است که من در هدفم دارم!

دیپلماسی که استاد در گفتن این جمله به کار برده بسیار جالب است: بین کنسول های خانگی  موجود در بازار داخلی!

نظر شما راجع به سخنان استاد چیست؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

استاد کوجیما و تمجید از PS4 + اطلاعاتی از Ground Zeroes - گیمفا
استاد کوجیما و تمجید از PS4 + اطلاعاتی از Ground Zeroes - گیمفا
استاد کوجیما و تمجید از PS4 + اطلاعاتی از Ground Zeroes - گیمفا
استاد کوجیما و تمجید از PS4 + اطلاعاتی از Ground Zeroes - گیمفا
استاد کوجیما و تمجید از PS4 + اطلاعاتی از Ground Zeroes - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

استاد کوجیما و تمجید از PS4 + اطلاعاتی از Ground Zeroes - گیمفا