خانواده گیمفا | شماره سوم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره سوم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره سوم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره سوم - گیمفا

خانواده گیمفا | شماره سوم

حامد زاهدی
۱۶:۳۰ ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
خانواده گیمفا | شماره سوم - گیمفا

دوستان سلام.امیدوارم جمعه خوبی را تا به الان سپری کرده باشید.بار دیگر با مقاله خانواده گیمفا، مهمان دیدگان مبارک تان شدیم!آقا این چه وضعه مهمان داری هست؟یک تعارفی چیزی هم بکنید بد نیست ها!دمه در بده بفرما تو!می دونم که الان پای کنسول یا سیستم نشستید و دارید با خیالی راحت یک بازی دبش و جیگر خنک کن، بازی می کنید؛ پس بیشتر از این منتظرتون نمی ذارم و شما را به ادامه مطلب دعوت می کنم.در ضمن، تو این شماره مصاحبه و صحبت با یکی از دبیرهای(…!)داریم.با ما همراه باشید.

چه خبر؟

خب، این هفته بار خبری کمتری داشتیم و یقین دارم که شما هم به این موضوع پی بردید!عرضم به حضور مبارک تون که دو تن از خبرنگاران فعال، آقایان محمد جباری زادگان و محمد مهدی شفیعی به مشهد مقدس برای زیارت امام رضا (ع) تشریف بردند.بله بله! مطمئن باشید که سفارش تمام کاربران گیمفا رو هم کردم!انشاالله قسمت خودمون باشه، کل خانواده گیمفا رو برداریم و بریم!حتی شما دوست عزیز!تصویر

آقا من یه گلایگی دارم!بچه های تحریریه و خبری شاکی شدن که چرا تعداد نظرات این قدر پایین هست؟اگر مشکل از خودمونه که از ماست که بر ماست!حداقل انتقاد کنید، تا رفع اشکال بشود.ولی خدا رو شکر، تعداد نظرات در هفته ای که گذشت، نسبتا خوب بود.عزیزان گیمفایی، لطف کنند در قسمت نظرات بیشتر فعالیت داشته باشند!چرا که این کار، باعث القا روحیه و دلگرمی به نویسندگان و خبرنگاران خواهد شد:s74:

همان طور که انتظار می رفت، بخش موسیقی توانست جایگاه اصلی خودش را پیدا کند و مورد توجه شما مخاطبین قرار گیرد که از این بابت، بسیار خرسندیم.مقاله هفتگی و جدید ” موب بازی ” هم در اولین شماره خود، نظر بسیاری را جلب کرد و دیروز نیز، در شماره دوم با رفع برخی از نواقص و پوشش عناوین سیستم عامل ویندوز آیفون، باب دل موبایل بازان قرار گرفت.


علیرضا علی بخشی علیرضا علی بخشی گفته: صد در صد یکی از عوامل موفقیت سایت ها کاربران هستند!از نظر من سایتی موفق است که دارای کاربران وفادار باشد. سایت های بزرگ دیگه ای بودند که در اثر کمبود کاربر و کمبود نظر رو به نابودی رفتند و سایت های زیادی هم بودند که با همراهی کاربران با وفای خود توانستند پله های موفقیت را یکی پس از دیگری طی کنند و رکورد های جالبی را ثبت کنند! اگر کاربران نباشند عملا عوامل سایت هم انگیزه ای برای تلاش نخواهند داشت! گیمفا یکی از آن دسته سایت ها است که به کاربران خود اهمیت بسیار زیادی می دهد تمامی دست اندر کاران سایت هنگامی که احساس کنند سایت رو به تکراری شدن می رود به سرعت وارد عمل می شوند و ایده های خلاقانه ای می دهند که نمونه ی آن ها موب بازی و موسیقی بازی ها می باشد!

اگر به یاد داشته باشید جمعه قبلی، تصویر تاری را به نمایش گذاشتیم و از شما خواستیم که حدس و نظر خود را در مورد این پروژه بدید.آن دسته از افرادی که به مجله گیمفا اشاره کردند، تا حدی درست گفتند.چرا تا حدی؟نظر شما را به صحبت آقای سید محمدرضا قدمگاهی سردبیر مجله گیمفا مگ جلب می کنم.

 سید محمدرضا قدمگاهی : مجله گیمفا+ را که یادتان است ؟! این مجله کار خود را در شماره ١٢ به طور کامل خاتمه داد ، ولی این پایان مجلات گیمفا نیست و نخواهد بود. مجله ای برای کاربران جایگزین شده است که میتواند جای مجله قبلی را پر کند. گرچه نویسندگان شماره ١ این مجله با تجربه زیاد نسبت و نویسندگان گیمفا+ نیستند ولی نیاز مجله را از لحاظ مقاله تامین کردند.مجله جدید به نوعی با نوآوری های جدید ولی به مرور زمان وارد عمل میشود. این مجله میتواند به دو زبان انگلیسی ، فارسی منتشر شود یا حتی اگر شما عزیزان از آن استقبال کنید به چاپ هم برسد. ما چیزی که تا کنون می دانیم این است که مجله های گیمفا تماما پرطرفدار بوده و هر نسخه در روز های اول بالای ٣٠ هزار بار دانلود شده اند چه بسا مجله را به صورت چاپی منتشر شود و آنگاه با استقبال شدید شما گرامیان روبرو می شویم، ولی این خاتمه ای بر مجله دیجیتالی نیست و شما دوباره به قوت قبل می توانید نسخه دیجیتال را تهیه کنید. البته این برنامه به درصد برابری به اجرا می رسد.ما همه سعی در فرهنگ سازی داریم نه مادیات!

 کیوان آمیرزاده کیوان آمیرزاده گفتهفکر کنم همه ما منتظر مجله بودیم ولی این بار با مدیریت قوی تر، مجله های بهتری از گیمفا رو خواهیم دید. من به شخصه یکی از طرفداران مجله هستم و از منتشر نشدنش طی مدتی، اصلا خوشحال نبودم ولی حالا مجله گسترش پیدا کرده و اگر هم چاپی بشه، فکر کنم یکی از محبوب ترین مجله ها در سراسر ایران بشه! امیدوارم مجله بتونه همه طرفدارانش رو یکبار دیگه خوشحال کنه. به امید چاپ شدن مجله در سراسر کشور.

کمیک | شماره سوم

تا حالا شده، در جمعی باشید و حرف بزنید که از گفتن آن پشیمان شوید؟چرا جای دوری بریم! خود بنده، بارها شده که در مورد موضوعی صحبت کنم و طرف مقابلم از سخنانم برداشت بدی کند به طوری که کلی حرف و حدیث پشت سرم صف بکشد!در کمیک این هفته، به سراغ شخصیت دوست داشتنی بتمن رفتیم و ایشون رو در وضعیتی که بیان کردم، قرار دادیم.

Comic3_Gamefa.com

کمیک شماره سوم گیمفا

 

Masoud Heydari مسعود حیدری گفته: حرفی که بتمن جلوی  سوپرمن زد باعث شد سوپرمن کریپتونی بیچاره رو توپونده تحویل بده و آخرش خود بتمن از حرفی که زده شوکه بشه ! شاید زیادی از خودش تعریف کرده بود شایدم خواست خودشو به دیگران طوری بفهمونه که از مردم شهر گاتهام هم بدبخت تره البته همه تقصیر ها گردن بتمن که الان داره نسخه بتا تایتان فال رو ثبت نام می کنه، نندازیم یکم اغراق بود اگه قبول نکنیم که با آب دماغش تشنگیش رو رفع می کرد شاید سوپرمن تازه از دنیای کریپتون به گاتهام اومده و زود قضاوت کرده؟!! اصلا سوپرمن توی شهر گاتهام چی می خواد!!

 

پیروزی با کیست؟ | مسابقه شماره سوم

مسابقه دوم رو دیدید؟خیلی ها پیام دادن که آقا سخته و این آهنگ رو از کجا گیر آوردید!اول باید بگم که بازیبازان قدیمی، در کنسول به یاد ماندنی PS1، ساعات زیادی رو با این عنوان سپری کرده اند.بازی که در زمان خودش، مرزهای زیادی را شکست و علاقه مندان بی شماری را به سوی خود جذب نمود.در ضمن ما در هر دو مسابقه، راهنمایی گذاشته بودیم.برای افرادی که موزیک رو دانلود کرده بودن اسم کامل بازی قرار داده شده بود.عجب شانسی دارید!

پاسخ مسابقه شماره دوم 

harvest moon

تراک Festival بازی Harvest Moon: Back To Nature ساخته Natsume در سال ۱۹۹۹

 

برندگان مسابقه شماره ۲ :

۱- The Blade of Dreams

۲- JAVAD

۳- homan game

“برندگان بالا، از طریق پیام خصوصی در سایت یا انجمن، برای دریافت جایزه خود با بنده ارتباط برقرار کنند.”

قوانین مسابقه:

۱- جواب خود را در قسمت نظرات بنویسید.

۲- هر کاربر تنها یک بار می تواند شانس خود را امتحان کند.

۳- مدت پاسخ گویی، تا سه شنبه ۲۲ بهمن ماه می باشد.

۴- در صورت مشاهده هرگونه تقلب، کاربر خاطی از شرکت در دوره بعدی مسابقات نیز محروم خواهد شد.

۵- به ۳ نفر از کسانی که جواب درست داده اند، به قید قرعه یک کارت شارژ ۲تومانی ایرانسل یا همراه اول داده خواهد شد.

 

نوبتی هم که باشه، نوبت به حدس تصویر میرسه!اون دسته از افرادی که با اعتماد به نفس بالا می گن هر تصویری نشونمون بدید، کل شناسنامه بازی رو می گیم، وارد میدون بشن!می خوام ببینم مخاطب های گیمفا، چند مرده حلاج هستند.

gamefa.com

تصویر کدوم بازیه!؟

 

صندلی داغ

از این شماره به بعد، به انتخاب شما یکی از اعضای کادر گیمفا را به صندلی داغ دعوت می کنیم و یک سری سوالات کلی که مطمئنم دوست دارید، بدونید رو می پرسیم.هفته قبل، بیشتر کاربران به آقای پوریا معمارور رای داده بودند که در زیر می توانید سوالات پرسیده شده رو مشاهده کنید.

(قابل به ذکر است که هر کاربر، می تواند به ۳ نفر رای بدهد)

[poll id=”77″]

پوریا معمارور

پوریا معارور – خبرنگار

 

پوریا جان، درود.حالت چطوره؟زمونه بر وقف مراد می گذره؟

– با سلام خدمت گیمفایی های عزیز. خیلی ممنون، شکر خدا نفسی میاد و میره!

در همین ابتدا، لطف کن خودت رو برای افرادی که باهات آشنایی ندارن، معرفی کن.

– من پوریا معمارور هستم، متولد دومین روز از ماه دی سال ۱۳۷۳ از تبریز و در حال حاضر دانشجوی رشته ی فناوری اطلاعات (IT) هستم.

چند وقته که با گیمفا آشنایی؟ اصلا چرا گیمفا!؟

– قبل از آشنایی با گیمفا همیشه برای تعقیب اخبار دنیای گیم، به سایت ها خارجی سر می زدم. بعدها تصمیم گرفتم برای یک بار هم که شده سایت های ایرانی رو آزمایش کنم. همین شد که با گیمفا آشنا شدم. این آشنایی باعث شد دیگه من به سمت سایت های خارجی بر نگردم، چرا که سایت بزرگ گیمفا نه تنها در زمینه خبری بسیار بروز بود؛ بلکه سایت بخش های مختلفی از جمله نقد و بررسی، پیش نمایش و بعدها مجله داشت که موجب شد به طور کل پایبند سایت و در واقع فن دو آتیشه ی گیمفا بشم!
در حال حاضر یکی از خبرنگاران فعال سایت هستی؛ چی شد که به گیمفا اومدی؟ ترجمه متون رو از کجا یاد گرفتی و حرفه خبرنگاری رو از کجا شروع کردی؟

– به جرات می تونم بگم گیمفا بهترین و به روز ترین سایت خبری/تحلیلی گیم در ایران هست. از همون اولین برخوردم با سایت، آرزو داشتم که جزوی از خانواده ی بزرگ گیمفا باشم. اما من قبل از گیمفا تجربه ای نداشتم و نمی دونستم که آیا از پسش بر میام یا نه؟ به همین منظور توی انجمن سایت عضو شدم تا خودم رو محک بزنم. توی این مدت خبر، مقاله و حتی کتابچه ای نوشتم؛ تا اینکه متوجه فراخوان پاییزی سایت برای جذب نویسنده های جدید شدم. سریعا و بدون تامل اقدام کردم و بعد از مدتی جواب رسید که من به همراه ۱۱ نفر دیگر نیز به جمع افراد این خانواده اضافه شدیم! در زمانی که مشکلاتی برای سایت پیش اومد سعی کردم تا حد توانم پشتیبانی کنم و حالا هم در خدمت شما هستم!شاید باور نکنید اما، من تا به حال چند ترم بیشتر کلاس زبان نرفته ام. برای تقویت زبان، بازی کردم و فیلم با زیرنویس انگلیسی تماشا کردم!

می دونم که در روز با اخبار زیادی سر و کار داری!بهترین خبری که از ترجمه آن لذت بردی، موضوعش چی بود؟

-همون طور که شاید بدونید، من طرفدار پر و پا قرص فرنچایز Metal Gear Solid و سازنده ی افسانه ای اون استاد هیدئو کوجیما هستم. ترجمه ی تمام اخبار برای من لذت بخشه، اما خبر هایی که با موضوع این بازی منتشر میشه جایگاه دیگه ای داره. خبری که هم من رو خوشحال و هم ناراحتم کرد به این مضمون بود که استاد کوجیما فرنچایز Metal Gear رو به شخص دیگری واگذار کرده  قصد دارد روی IP های جدید تمرکز کنه؛ چرا که سنی ازش گذشته و قبل از مرگ دوست داره آثار بیشتری از خودش به جا بگذاره! خوشحال شدم به این خاطر که نباید هوش و ذکاوت استاد تنها معطوف به یک فرنچایز باشد و صنعت بازی های رایانه ای به افرادی مانند کوجیما نیاز داره. از طرف دیگر، اگر جایگزین کوجیما فرد کارآمدی نباشه، فرنچایز محبوبی مثل Metal Gear Solid نابود میشه و این واقعا برای من که با اون زندگی کردم ناراحت کننده خواهد بود.
مطمئن هستم که علاقه مندان زیادی در زمینه خبرنگاری در بین ما هستند؛ چه صحبتی برای افراد علاقه مند به این حرفه داری؟

– خبرنگاری حرفه ای بسیار دشوار و طاقت فرساست و حتی در بسیاری از کشور های جهان جزو خطرناک ترین حرفه ها نیز هست. اما من نظری غیر از این دارم. خبرنگاری در زمینه ی گیم، برای نسلی که کودکی، جوانی و مطمئنا میانسالی و پیری اش با گیم گذشته است نه تنها سخت و طاقت فرسا نیست بلکه بسیار شیرین و دلچسب است. کسانی که به فعالیت در این زمینه علاقه دارند، ابتدا واژگان تخصصی که در صنعت بازی های رایانه ای کاربرد دارند را بع ترجمه ی واژگان خودشون اضافه نمایند. این موضوع کمک بسیاری به روان تر شدن ترجمه می نماید و باعث می شود در یک متن پارسی کمتر از کلمات انگلیسی استفاده شود. در وحله ی دوم، سرعت عمل در این حرفه بسیار مهم است، چرا که اخبار داغ خیلی زود سرد می شوند و سایتی که این خبرها را سریع تر ارائه دهد؛ برنده خواهد بود. بخشی از سرعت عمل هم سریع تایپ نمودن است.

چه کنسولی داری؟ کنسول بعدیت کدومه؟

– کنسول نسل هفتم من PS3 بود و باید بگم که از انتخابم بسیار راضی هستم و به احتمال قوی، PS4 انتخاب نسل هشتم من است!

نظرت در مورد کنسول های نسل هشتم چیه؟

– تا حدودی هر دو مشکلات خاص خود را دارند، و این یک امر طبیعی است چرا که تازه قدم در نسل هشتم گذاشته ایم. اما به نظرم سونی در کل بهتر از مایکروسافت عمل کرده است. سونی با انتخاب های صحیح و برنامه ریزی طولانی مدت، تونست مزیت رقابتی خودش رو حفظ کنه و با تکیه بر اون از رقیب خودش پیشی بگیره. این مزیت های رقابتی رو میشه در بخش پایانی مراسم رونمایی از PS4 دید؛ زمانی که آقای Jack Tretton از قیمت، قابلیت اجرای بازی های دست دوم و بی نیاز بودن به اینترنت به صورت دائمی می گوید و حاضران در سالن به وجد می آیند. اما مایکروسافت نیز در گوش کردن به سخنان طرفدارانش بسیار خوب عمل کرد، هرچند کمی دیر. اگر نیاز به اینترنت به صورت دائم رو از کنسولش خذف نمی کرد؛ شاید الان اوضاع بسیار متفاوت می بود. حال تنها یک مورد هست که هر دو کنسول با یکدیگر برابرند و آن پشتیبانی نکردن از بازی های نسل قبلی است. اما سونی با معرفی Playstation Now توانست این مشکل را برطرف نماید، حداقل برای کاربران کشور هایی که از اینترنت پر سرعت بهره می برند. بنابراین منتظر واکنش مایکروسافت هستم. اما در کل هر کنسول قابیت های خاص خود را دارند و این رقابت تنها به نفع بازیباز ها هست.

ورزش و تیم مورد علاقه ایرانی و خارجی؟

– ورزش مورد علاقه ی من بسکتبال هست، اما از تیم های فوتبالی داخلی استقلال تهران و خارجی رئال مادرید رو دوست دارم.

به عنوان کلام آخر، چه صحبتی با مخاطبین داری؟

– سخن آخرم با کاربران با وفای گیمفاست که علاوه بر مشکلاتی که پیش آمد، همواره کنار سایت بودند و با نظرات و پیشنهادات سازندشون ما را در این راه مهم همراهی کردند.تشکر می کنم.

علی یوسف زاده علی یوسف زاده گفته: پوریا معمارور، یکی از وفادارترین کارکنان سایت گیمفا است، چون در شرایطی که گیمفا تنها مونده بود و همه ازش ناامید شده بودند، پوریا بود که سایت رو با اخبار آپ می کرد و یک تنه به گیمفا کمک می کرد. در حال حاضر هم به عنوان یکی از زحمت کش ترین خبرنگاران سایت شناخته میشه. تا جایی که من از پوریا شناخت دارم، بازی مورد علاقش سری Metal Gear Solid هست که جای تعجبی هم نداره! پوریا هم مثل من ترکه و اهل شهر اولین هاست؛ تبریز. تو این مدت نسبتاً کوتاه هم طرفداران خیلی زیادی رو تو سایت جمع کرده و به خوبی تونسته جای خبرنگاران قبلی رو بگیره و حتی بعضی اوقات عملکرد نسبتاً بهتری نسبت به خبرنگاران قبلی داشته باشه.

علیرضا مرادی علیرضا مرادی گفته: ایشون جزو اعضای قدیمی سایت هستن.من با نویسنده های قدیمی انجمن ارتباط قوی دارم ولی با با پوریا نه.فقط این که بعد از رفتن اعضای سایت ایشون تو سایت موند و نزدیک به یه هفته تنها تحریریه فعال سایت بود که خبر میذاشت.این مصاحبه باعث شد، شناخت بهتری از همکارم پیدا کنم.

آریا توکلی آریا توکلی گفته: من و پوریا دوست هاى خیلى صمیمى نیستیم ولى مى دونم که گیمفا تا حدى به پوریا مدیونه! زمانى که همه گیمفا رو تنها گذاشتن، تنها کسى که سایت رو بروز نگه مى داشت پوریا بود و فقط یک خبر نگار داشتیم. از سلیقه پوریا خوشم میاد چون طرفدار یکى از برترین فرنچایز ها یعنى Metal Gear Solid هست و این نشون مى ده که یه گیمر واقعیه. در کل انسان شریفى هستتصویر: images/smi/s0 (25).gif

 

صدای شما 

شما هم خانواده ای عزیز، می توانید هرگونه پیشنهاد،انتقاد و نظر خود را برای ما از طریق راه های ارتباطی که در پایین ذکر شده است ارسال کنید تا با نام خودتان در این بخش قرار گیرد.اگر مشتاق آشنایی با فرد خاصی از کادر گیمفا هستید، با ذکر نام و نام خانوادگی شخص مورد نظر، او را از سوالات خود باخبر سازید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگو شما عزیزان باشد.

ایمیل : Hamedzahedi1990@gmail.com

پیام خصوصی در انجمن : کلیک کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خانواده گیمفا | شماره سوم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره سوم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره سوم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره سوم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره سوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خانواده گیمفا | شماره سوم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره سوم - گیمفا