چه بر سر Agent آمد؟ - گیمفا
چه بر سر Agent آمد؟ - گیمفا
چه بر سر Agent آمد؟ - گیمفا
چه بر سر Agent آمد؟ - گیمفا

چه بر سر Agent آمد؟

پوریا معمارور
۱۲:۰۸ ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
چه بر سر Agent آمد؟ - گیمفا

پس از پایان پذیرفتن سال پر افت و خیز ۲۰۱۳ و با قرار گرفتن کنسول های نسل هشتمی در مرکز تفریحات، یعنی خانه هایمان، حال وقت آن رسیده تا به فکر آینده باشیم. اینکه چه اتفاقاتی قرار است در سال پیش رو برایمان اتفاق بیافتد. این کنسول های قدرتمند قرار است کدام بازی ها را اجرا کنند.

عناوینی مانند Titanfall و یا Destiny و همچنین بازی انحصاری PS4 یعنی inFAMOUS: Second Son تا همین لحظه توانسته اند طرفداران بسیار زیادی را جذب کنند و با قابلیت ها و توانایی هایشان، از هر نظر، خون این طرفداران را به جوش آورند. اما چه بلایی سر عناوینی آمد که معرفی شدند اما طولی نکشید که ناپدید شوند و دیگر هیچ خبری از آنها منتشر نشود؟ Agent یکی از این عناوین بود.

Agent به عنوان یک بازی انحصاری برای کنسول نسل هفتمی سونی PS3 در جریان کنفرانس مطمبوعاتی این شرکت در مراسم Electronic Entertainment Expo به اختصار E3 ماه جون سال ۲۰۰۹ به جهان معرفی شد. این بازی توسط Rockstar North مراحل توسعه را طی می کرد، همان استودیویی که خالق سری Grand Theft Auto می باشند. سبک Agent اول شخص شوتر مخفی کاری اعلام شد و داستان بازی در اوج جنگ سرد روایت می شد. بازیباز وارد جهانی از اطلاعات و پاد اطلاعات، جاسوسی ها و ترور های سیاسی می شد. پس از معرفی این عنوان، اطلاعات و اخبار بازی به سرعت رو به زوال گذاشت و در ماه های آتی شایعه لغو شدن بازی همه جا پیچید. تا ماه مارچ ۲۰۱۰ خبری از این بازی نبود، تا بالاخره Take-Two، کمپانی مادر Rockstar تایید کرد که بازی هنوز فعال است و توسعه ی آن به طور جدی ادامه دارد، و در ماه جون همان سال اعلام شد که بازی هنوز در انحصار PS3 است. سالی دیگر از این ماجرا گذشت، و در حالی که در طول سال هیچ نمایش و خبری از بازی در جایی منتشر نشد، Take-Two به طرفداران یاد آور شد که توسعه ی بازی همچنان ادامه دارد، منتها Jack Tretton مدیر عامل بخش آمریکا Sony Entertainment از انحصاری بودن این عنوان تردید داشت؛ چرا که در طول مراسم E3 2011 در پاسخ به سوالی مبنی بر انحصاری بودن این عنوان گفت تصمیم نهایی با Rockstar است و آنها دخالتی ندارند.

در روز ۱۵ آگوست سال ۲۰۱۱ یک رزومه ی آنلاین یافت شد که متعلق به طراح محیطی بود که قبلا در راکستار و بر روی عناوینی مانند Grand Theft Auto IV و صد البته Agent کار کرده بود و طراحی مراحل و محیط این بازی ها را بر عهده داشت. این رزومه از آن جهت در خور توجه بود که اسکرین شات هایی از Agent را در بر داشت که در سال ۲۰۰۹ ساخته شده بودند. این اولین باری بود که عموم مردم تصویری از این بازی را مشهاده کرده و متوجه شدند که بازی به چه شکل است و یا قرار بوده به چه شکلی باشد. این اسکرین شات ها تصاویری از یک محیط درونی به علاوه یکی از شخصیت های بازی را به نمایش می گذارد.

باری دیگر اخبار این بازی کاهش پیدا کرد و فقط گه گداری آرزو ها و شایعه هایی که در فروم ها و سایت های مختلف منتشر می شد باعث می گشت تا Agent به طور کلی از حافظه ها پاک نشود. خیلی ها بر این باور بودند که بازی با توجه به این مدت طولانی، مظمئنا در انحصار Playstation 4 خواهد بود. اما پس از اینکه در کنفرانس سونی در E3 سال ۲۰۱۳ نیز نشانه ای از بازی دیده نشد، رویای بسیار ی از طرفداران بر باد رفت و آنها به طور کلی از این عنوان دل کندند.

اما این رویا ها با انتشار خبری مبنی بر اینکه Take-Two Interactive نام و برند Agent را مجددا در دفتر ثبت اسناد آمریکا تمدید کرده است، جانی دوباره گرفت.

این خبر به تنهایی نوید بخش این موضوع است که بازی هنوز زنده است به زودی چیز های جدیدی از این بازی خواهیم شنید و امکان دارد راکستار همه ی ما را شگفت زده کرده و تاریخ انتشار این عنوان را در E3 امسال معرفی نماید. اما باید نیمه ی خالی لیوان را نیز دید. اینکه به همان اندازه ممکن است بازی برای مدتها در دست تولید نبوده، و تنها دلیل ثبت مجدد این علامت به این دلیل است که شاید روزی راکستار تصمیم بر از سر گرفتن مراحل تولید بگیرد.

اینکه آیا Agent عنوانی انحصاری برای PS4 خواهد بود هنوز مشخص نیست، اما اگر سونی توانسته باشد انحصاری بودن آن را حفظ کند، شاید انتقال آن به PS4 و معرفی آن بتواند باری دیگر قدرت این شرکت را در تولید و نگه داری عناوین انحصاری به همگان نشان دهد.

متاسفانه تنها زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد، اما به نظر می رسد راکستار موج جدیدی را توسط این بازی در جامعه ی بازی های رایانه ای ایجاد نماید؟ شما چه فکر می کنید؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چه بر سر Agent آمد؟ - گیمفا
چه بر سر Agent آمد؟ - گیمفا
چه بر سر Agent آمد؟ - گیمفا
چه بر سر Agent آمد؟ - گیمفا
چه بر سر Agent آمد؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

چه بر سر Agent آمد؟ - گیمفا