پیش نمایش بازی دوران افتخار+دانلود تریلر | گیمفا
پیش نمایش بازی دوران افتخار+دانلود تریلر | گیمفا
پیش نمایش بازی دوران افتخار+دانلود تریلر | گیمفا
پیش نمایش بازی دوران افتخار+دانلود تریلر | گیمفا

پیش نمایش بازی ایرانی دوران افتخار+دانلود تریلر

احمد سعیدی
۱۵:۲۷ ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
پیش نمایش بازی دوران افتخار+دانلود تریلر | گیمفا

جنگ ایران و عراق که هشت سال به طول انجامید را می توان یکی از بزرگترین حماسه های تاریخ ایران عزیز دانست.جنگی که دفاع مقدس نام گرفت و لقب دراماتیک ترین جنگ تاریخ جهان را به خود اختصاص داد.اتفاقی که خیلی از آن نمی گذرد و پدرانمان از آن خاطره دارند.اما بعد از تمام شدن این جنگ, ایران مانند تمام کشور های دارای حماسه,شروع به تبلیغ حماسه اش کرد و این کار در ابتدا با استفاده از فیلم سازی آغاز شد و ایران در زمینه دفاع مقدس فیلم های زیاد و موفقی ساخت, اما امروزه چیزی تحت عنوان بازی های رایانه ای جای فیلم را در جوانان گرفته و برای بیان ارزش های فراموش شده حماسه ها,کشور ها اتفاقات تاریخی خود را به شکل بازی در می آورند.
اکنون که ایران به طور جدی چند سالی است که بازی سازی را شروع کرده,بیشرین ژانری که به آن توجه شده دفاع مقدس بوده که این باعث نارضایتی برخی بازیباز های شده است که چرا ایران اینقدر به این ژانر تکیه کرده و مانند غرب کمی تخیل به خرج نمی دهد.
حال من از شما می پرسم,ما تا به حال در بازی سازی یک اثر موفق در حوزه دفاع مقدس داشته ایم؟یک بازی ساخته ایم که بازیباز های جهان را با حماسه ملی یمان آشنا کنیم؟خیر.پس باید به بازی سازی در این ژانر بیشتر توجه کنیم تا به هدفمان برسیم.اما سوال دیگری که مطرح میشود این است که چرا کشور های بزرگ در بازی سازی این کار را نمیکنند؟چرا حماسه هایشان به شکل بازی در در نمی آورند و به ساخت بازی های تخیلی با قهرمان های تخیلی می پردازند؟حال من از شما می پرسم,کشور هایی که چند قرن بیشتر از تولدشان نمی گذرد چه حماسه ای دارند؟کدام تاریخی دارند که بخواهند قهرمان های تاریخی داشته باشند؟پس به همین دلیل و فقدان وجود حماسه های تاریخی دست به ساخت بازی های تخیلی می زنند.البته باید بگم به شخصه با بازی های تخیلی مخالف نیستم و اعتقاد دارم ما نیز باید در کنار ساخت بازی, با تکیه بر تاریخ کشورمان, بازی های تخیلی و هیجان انگیز نیز بسازیم; اما وقتی بر خلاف غرب,قهرمان های بزرگی داریم, چرا باید قهرمان های ساختگی داشته باشیم؟اگر کمی به تاریخ درخشانمان بنگریم, چه در دفاع مقدس و چه در زمان ایران کهن, قهرمان هایی را می یابیم که خیلی قهرمان تر و با ارزش تر از شخصیت های تخیلی بوده و کار های بزرگی انجام داده اند و یاد کردن از آنها و ساخت بازی با محوریت این اشخاص, قطعا کار زیبا, ارزشمند و هدف داری خواهد بود.
اکنون قصد داریم یکی از بازی های ایرانی در ژانر دافاع مقدس را معرفی کنیم به نام دوران افتخار (Age of Honor).این بازی سعی دارد با کیفیت قابل قبول, اولین بازی ایرانی در ژانر دفاع مقدس باشد که بتواند جوانان امروز را با ارزش های فراموش شده دفاع مقدس آشنا کند.ارزش هایی که در حال فراموش شدن هستند.

n39413 poster
دوران افتخار
بازی ایرانی دوران افتخار عنوانی است که از سال ۹۰ توسط شرکت سپاسه فتح پارسه در حال ساخت است و از سوی هیچ ارگانی حمایت نمی شود و تمام هزینه های ساخت آن توسط شرکت مذکور پرداخت شده است.سبک این بازی اول شخص اکشن می باشد و همان طور که گفته شد,ژانر آن دفاع مقدس است.
این بازی در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای حضور پر رنگی داشت و توانست نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کند و در کل, نمایش خوبی از خود نشان داد.
دوران افتخار با موتور unity ساخته می شود.

1
داستان

داستان بازی دوران افتخار تا به امروز به صورت کلی بیان شده و گفته شده این بازی در خصوص خاطرات رزمندگان از دو عملیات مرصاد و بیت المقدس است,اما از جزئیات آن چیزی منتشر نشده و برای مطلع شدن از داستان باید منتظر انتشار بازی بود.

3
گیم پلی
همان طور که گفته شد سبک این بازی اول شخص اکشن می باشد و گیم پلی بازی در وسط میدان جنگ رخ می دهد و بازیباز می بایست به کمک یارانش دشمنان را از بین ببرد.افراد خاصی با پیکان قرمز مشخص می شوند و ماموریت بازیباز از بین بردن آن هاست و پیروزی وقتی حاصل می شود که دشمنان به طور کامل از بین بروند.
بازی دوران افتخار شامل گیم پلی های بسیار متنوعی است که این مسئله در تریلر و تصاویر منتشر شده از بازی کاملا مشهود است. در این بازی بازیباز می تواند کنترل انواع وسایل نقلیه جنگی را داشته باشد و تنوع سلاح نیز بسیار خوب است و گونه های اسلحه در این بازی کاملا مطابق جنگ ایران و عراق می باشد.
در کل گیم پلی بازی دوران افتخار جذاب,متنوع و خوب به نظر می رسد که گفته شده شامل ۶ مرحله است.

6
گرافیک
با توجه به تصاویر و تریلر منتشر شده از این بازی,اگر بخواهیم گرافیک دوران افتخار را مورد بررسی قرار دهیم باید گفت در کل این بازی از گرافیک بسیار خوبی نسبت به بازی های ایرانی بالاخص بازی های دفاع مقدس برخوردار است و اگر بازی گیم پلی روان و خوبی داشته باشد و باگ فنی زیادی نیز نداشته باشد,می توان گرافیک بازی را قابل قبول دانست و از برخی مشکلات آن چشم پوشی کرد.
اما اگر به صورت جزئی گرافیک این بازی را مورد بررسی قرار دهیم,باید اول به آسمان طبیعی این بازی اشاره کرد که بسیار خوب کار شده و سازندهای بازی, در یکی از مصاحبه هایی که داشته اند اعلام کرده اند که برای طراحی آسمان این بازی بسیار تلاش کرده تا شبیه به شهر های جنوبی کشور باشد.اما گرافیک محیط بازی, در کل قابل قبول است اما ایراداتی همچون طبیعی نبودن زمین دارد که کمتر به جزئیات آن توجه شده است.نکات دیگر گرافیکی بازی در مجموع خوب است و عرض کردم,اگر گیم پلی, روان و خوب باشد می توان گرافیک این بازی را پذیرفت.

7
صداگذاری:
توجه به جزئیات در صداگذاری چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی حائز اهمیت است.در بازی دوران افتخار تقریبا صدای همه چی در نظر گرفته شده و از لحاظ کمی مشکلی ندارد اما از لحاظ کیفی,مقداری نقص دارد,مثلا صدای شکلیک در تمام سلاح ها کمی با صدای واقعی آن سلاح متفاوت است و بسیار ضعیف تر به گوش می رسد.صدا های حرکات کاراکتر همگی در این بازی لحاظ شده و همچنین صدای وسایل نقلیه ای که مورد استفاده قرار می گیرد طبیعی کار شده است.
در خصوص موسیقی بازی هم باید گفت ایرادی چندانی بر آن وارد نیست و کاملا با موضوع, هیجان و مراحل بازی منطبق است.

9
کلام پایانی

در مجموع می توان به دوران افتخار امیدوار بود که یک اثر موفق باشد و بتواند صحنه هایی از دفاع مقدس را به خانه های ما بیاورد.لازم به ذکر است که ساخت این بازی به اتمام رسیده  و گفته شده توسط خود شرکت سازنده منتشر خواهد شد اما زمان دقیق آن مشخص نیست.

تریلر با کیفیت بالا – ۷۲۰p و حجم ۲۸۶ مگابایت
تریلر با کیفیت متوسط – ۷۲۰p و حجم ۱۵۵ مگابایت
تریلر با کیفیت متوسط – ۴۸۰p و حجم ۹۴ مگابایت
تریلر با کیفیت پایین – ۴۸۰p و حجم ۴۸ مگابایت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پیش نمایش بازی دوران افتخار+دانلود تریلر | گیمفا
پیش نمایش بازی دوران افتخار+دانلود تریلر | گیمفا
پیش نمایش بازی دوران افتخار+دانلود تریلر | گیمفا
پیش نمایش بازی دوران افتخار+دانلود تریلر | گیمفا
پیش نمایش بازی دوران افتخار+دانلود تریلر | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ... گفت:

    عالی بود !…فقط اون همه تانک و نفر بر تو جاده خیلی غیر طبیعی هست :دی
    ولی در کل عالی بود .با یونیتی همچین چیزی ساختن واقعا هنر هست !…
    انشالله این بازی رو هم تو استیم منتشر کنن .ارزششو داره :yes:

  • hamid.v7 گفت:

    ایول گرافیک :yes: :yes: :yes: :yes: :laugh: :laugh:

  • امیدوارم این یکی دیگه بازی خوبی باشه. چون این مدت به حدی اثر بی کیفیت توی ژانر دفاع مقدس دیدم (از بازی ساز نما ها که فقط برای پول بازی می سازن) که دیگه نسبت به این ژانر بد بین شدم

  • جمال گفت:

    ممنون :yes:
    امیدوارم که بازیه خوبی باشه :yes:

  • حتما سری جدید Medal of Honor هست :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • eljugador گفت:

    خوبه فقط یکی لطف کنه به سازندش بگه Age برای یه دوره نسبتا طولانی مدت به کار میره نه یه دوره هشت ساله !

  • eljugador گفت:

    اگر روی اندروید میومد خوب بود
    ولی من به خاطر ارشد هنوز گوست و بتل ۴ رو بازی نکردم طبعا نمیام وقت صرف این کنم
    ولی تکنیک بلورش چشممو گرفت
    امیدوارم پیشرفت حساب بشه برای صنعت گیم
    ما خیلی از صنعت گیم روز دنیا عقبیم و با توجه به مقایسه سرعت های پیشرفتمون همینطور عقبتر هم میفتیم
    آیا وقتش نشده که یه حرکت رو به جلوی عظیم ببینیم

    کسی اینجا بلده بازی بسازه؟ با موتور لایسنس شده ولی ترجیحا رایگان
    دوبعدی هم باشه کارو راه میندازه ولی گرافیکش مثل شنک باشه
    من هم میتونم تا یه حدی هزینشو بدم و هم یه داستان عالی دارم که کاملا جدیده و قطعا ده از ده خورش برای مجلات داخلی و خارجی ملسه
    کسی پایه هست؟

  • Bully گفت:

    به نظر بازیه خوبی میاد امیدوارم موفق باشن.ولی من هنوز اون بازیی که از ژانر دفاع مقدس انتظار دارم ندیدم تولید بشه این بازی هم میشه گفت نسبت به بازی های قبلی برتری داره ولی هنوز اون چیزی که باید نیست.یه بازی در حد مثلا cod 2 یا ۳ با اون یورش های دیدنی به سمت دشمن به صورت یه گردان حمله کردن و خیلی مسائل دیگه که شبیه سازی جنگ های واقعی هستند.به طور مثال این که تو یه همچین جنگی فقط یه نفر اسلحه دست بگیره و بره جلو واقعا جالب نیست حتما باید حمله ها گروهی باشه عین واقعیت.
    براتون بگم ارزوم اینه که یه بازیه دفاع مقدس تولید بشه که این چیزا توش باشه:به طور مثال ماموریت های نفس گیر تو نیزار ها با قایق های تندرو ، شبیه سازی واقعی عملیات های نیروهای مختلف از جمله ارتش و سپاه و بسیج ، ماموریت های مخفی کاری با غواص ها ،به دست گرفتن شخصیت های بزرگ مثل شهید شیرودی با هلی کوپتر و یا شهید دوران با جنگنده و شهدای نیروی دریایی با به دست گرفتن مثلا ناو جنگی و خیلی ایده های عالی دیگه که اگه خودم به سمت بازی سازی نرم فکر نمیکنم همچین چیزایی تو ایران ساخته بشه و فقط ارزو دارم.

  • blitz گفت:

    بازی های ایرانی به این دلیل از بازی های خارجی عقبن که سازنده ی بازی ها یک شرکت به طور انحصاری اقدام به ساخت بازی میکنه و اکثرا کسی ازش حمایت نمیکنه و در کل بودجه ساخت بازی کمه به همین دلیل خروجی کار خیلی خوب از آب در نمیاد و عملکرد بازی های ایرانی از بازی های خارجه خیلی کمتره.
    اما در تولید بازی های خارجی چندین کمپانی باهم متحد میشوند یا ازشون حمایت میشه و اکثرا بودجه مورد نیاز برای ساخت بازی رو دارن که در نهایت خروجی کار خوب میشه و فروش چشمگیری دارن.
    به نظر من شرکت های بازیسازی داخلی باید باهم متحد شده و بازی بسازندیا اقلا ازشون حمایت بشه تا بتونیم در صنعت گیم هم همانند صنعت های دیگمون پیشرفت کنیم.
    در کل به نظر من این بازی با امکانات کم نسبتا خوب از آب در اومده ولی باید برای پیرفت همیچین بازی هایی ازشون حمایت بشه. 🙂

  • omid gamer گفت:

    با سلام . آقای سعیدی من در پست بازی مدار ده درجه از شما سوال کردم که این بازی
    روی چند کامپیوتر نصب میشه شما گفتید یه دونه.اما گفتید برای نصب روی چند تا سیستم محدودیتی نداره الان واقعا گیج شدم بالاخره این بازی رو روی چند تا سیستم میشه نصب کرد؟ ?:-)

پیش نمایش بازی دوران افتخار+دانلود تریلر | گیمفا