تفتیش عقاید | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا
تفتیش عقاید | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا
تفتیش عقاید | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا
تفتیش عقاید | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا

تفتیش عقاید | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition

امیرحسین والی
۰۹:۴۱ ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
تفتیش عقاید | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا

اگر نگوییم Bioware  نسبت به سبک نقش آفرینی حق پدری دارد، نمی توان این حقیقت را کتمان کرد که حداقل نسبت به آن حق آب و گل دارد.با ساخت و انتشار بازی های بزرگی مانند Dragon Age  و Mass Effect  که هر دو در سبک نقش آفرینی هستند، Bioware  یکی از شرکت هایی می باشد که در بزرگراه نقش آفرینی با سرعت در حال حرکت است.Dragon Age  یکی از دسته بازی های نقش آفرینی بوده که همواره در تاریخچه اش دارای کش و قوس های فراوانی بوده است.در ادامه ی مقاله نگاهی به نسخه ی جدید این فرنچایز می ندازیم.

http://www.push-start.co.uk/wp-content/uploads/2013/08/1375806475-dragon-age-inquisition.jpg

Dragon Age : Inquisition Official Boxart

نامDragon Age : Inquisition

سازنده: Bioware

ناشر: Electronic Arts

سبک: RPG

پلتفرم ها: PC,PS3,PS4,Xbox 360,Xbox One

تاریخ انتشار: Q3 2014

 

http://www.geek.com/wp-content/uploads/2011/04/Dragon-Age-Origins-Logo.jpg

پوستر نسخه Origins

شرکت Bioware  با تولید دو بازی نقش آفرینی با نام های Baldur’s Gate  و Neverwinter Nightsa نام خودش را در بین نقش آفرینی ساز ها ثبت کرد و ثابت کرد که دستی در تولید بازی های نقش آفرینی دارد.در سال ۲۰۰۴ و در فستیوال بزرگ و بین المللی E3، شرکت Bioware  از اولین نسخه ی فرنچایز Dragon Age  رونمایی کرد.اما مشکلاتی که در ساخت به وجود آمد باعث شد این بازی پشت سر هم تاخیر بخورد اما Bioware  به همگان گفت که این بازی هیچگاه کنسل نخواهد شد.در سال ۲۰۰۸ Bioware  نام این بازی را از Dragon Age  به Dragon Age: Origins  تغییر داد و نهایتا در سال ۲۰۰۹ این بازی عرضه شد.

موفقیت هایی که DA:Origins  توانست به دست بیاورد، برای Bioware  غیرقابل باور بود.نسخه ی اولی ” عصر اژدهایان” در سال ۲۰۰۹ به عنوان بهترین بازی نقش آفرینی و بهترین بازی PC  شناخته شد.نسل هفتم بالاخره یک نقش آفرینی کلاسیک و زیبا را به خودش دیده بود و آن را مدیون Bioware  بود که بعد ها با انتشار کامیک بوک هایی درباره ی این نسخه مردم عطششان برای تجربه ی این بازی بیشتر شد.

در پی موفقیت هایی که نسخه ی اول “عصر اژدهایان” کسب کرد ، Bioware  در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد که نسخه ی دوم این عنوان با نام Dragon Age II  در حال ساخت است.باز هم غوغایی برپا شد و طرفداران Dragon Age  که خیلی زیاد هم بودند دست از پا نمیشناختند و باز هم انتظار یک نقش آفرینی کلاسیک و فوق العاده را داشتند.

در سال ۲۰۱۱ Dragon Age II  منتشر شد.به صراحت قابل تشخیص بود که Bioware  هیچ حوصله و وقتی بر روی جزئیات نذاشته و در ساخت آن عجله کرده.موفقیت Dragon Age : Origins  ، شرکت Bioware  را کور کرده بود و مانند همیشه پول و درآمدزایی بر خوبی های بازی سوار شده بود.Bioware  نتوانست بازی خوبی را از آب در آورد.نتایج انتخاب ها به راحتی قابل حدس بود و انتخاب ها از حالت کلاسیک و خاص خود خارج شده بود.

http://nowgamer.net-genie.co.uk/siteimage/scale/0/0/362214.jpg

Bioware در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد که نسخه ی سوم این فرنچایز با نام Dragon Age III در حال ساخت است

Bioware  که با خشم هواداران روبرو شده بود در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد که نسخه ی سوم این فرنچایز با نام Dragon Age III  در حال ساخت است و این که تیم سازنده قصد دارد بازی را به ریشه های خود بازگرداند و با قراردادن المان های نسخه ی Origins  ، یک بازی فوق العاده زیبا بسازد.

در E3 2013  ، Bioware  در کنفرانس EA ظاهر شد و از نسخه ی سوم این فرنچایز رونمایی کرد و اعلام کرد که بازی از Dragon Age III  به Dragon Age: Inquisition  تغییرنام داده است.Bioware  در کنفرانس اعلام کرد که با بهره گیری از المان ها و پارامتر های پرطرفدار و جذاب نسخه ی Origins و استفاده از ایده های ناب سازنده ها، بازی Dragon Age: Inquisition قرار است یکی از بهترین نسخه های این فرنچایز شود و Bioware  به هواداران قول داد که افتضاح Dragon Age II  را جبران خواهد کرد.

یک جنگ و چندین دشمن

مانند همیشه و طبق معمول داستان بازی در قاره ی Thedas  اتفاق می افتد.اژدهایان از خواب چندین و چندساله بیدار شده  و به قاره حمله کرده اند.انسان ها و حیوانات تحت تعرض این هیولاها قرار گرفته و در حال نابودی اند.در این بین جادوگران که از دست تمپلار ها شاکی شده اند، جنگی  بزرگی را با آن ها آغاز کرده اند که جان خیلی از انسان ها را گرفته است.شما به عنوان رهبر گروه Inquisition باید نظم و صلح را در قاره ایجاد کنید و اگر کسی به صلح دعوت نشد ، آن را از بین ببرید.

در طراحی محیط بازی، دقت خاصی به کار گرفته شده است

جادوگران خواهان ایجاد استقلال و صلح در سرتاسر قاره ی Thedas  میباشند ، اما تمپلار ها که از این قضیه و اتفاق میترسند با جادوگران مخالفت میکنند و به آن ها جواب منفی میدهند. Chantry ( گروهی مذهبی در Thedas ) که در واقع خودشان گروه تمپلار ها را تشکیل دادند ، با جادوگران یک صدا میشوند و میگویند باید در سرتاسر Thedas  صلح برقرار شود. تمپلار ها که از قبل خشمگین تر میشوند راهشان را از Chantry  ها جدا میکنند و یک جنگ بزرگ ایجاد میکنند.

یکی از تصاویر هنری منتشر شده

Inquisition چه کسانی هستند؟

کسانی که زیاد با Dragon Age  آشنایی ندارند ، برای اولین بار وقتی اسم Inquisition را می شوند، کمی گیج خواهند شد.اما به صورت کامل برای شما توضیح خواهیم داد که قضیه ی گروه Inquisition چیست.سال ها قبل از تشکیل Chantry ، هنگامی که بین مرتدان و جادوگران جنگ خونینی برپا بود ( این ماجرا قبل از تمام نسخه های “عصر اژدهایان ” اتفاق می افتد.) پادشاه قاره ی Thedas به قتل رسیده بود و جادوی سیاه بر روی مردم استفاده میشد و جنگ همه جا را در بر گرفته بود.در این میان گروه Inquisition تاسیس شد که با جنگ علیه جادوگران ، جادوی سیاه را از بین برده و صلح را به جهان بازمیگرداند.پس از این قضایا گروه Inquisition به دو دسته تقسیم شده که یکی از این دسته ها تمپلارها جهت حفاظت از جهان در برابر جادوگران تشکیل می شوند.

مانند همیشه داستان بازی و پایان بندی بر اساس انتخاب های شما رقم میخورد.Bioware  در این زمینه گفته است که :” انتخاب های شما بسیار مهم است.ما سعی کرده ایم انتخاب های شما را تنها به یک شخص محدود نکنیم ، بلکه انتخاب های شما بر روی تمامی افراد قاره تاثیر خواهد گذاشت”.بنابراین تصمیمات در بازی مسئله ی مهمی در روند بازی می باشد.

Dragon age inquisition 3 اسکرین شات های جدیدی از بازی Dragon Age: Inquisition منتشر شد

نبرد با اژدها

شخصیت پردازی بازی نیز مانند همیشه عالی و زیبا به نظر میرسد و طبق گفته ی Bioware  در این نسخه ارتباطات مرموزی بین کرکتر های بازی وجود دارد که حتما باید دو نسخه ی قبلی را بازی کرده باشید تا به مشکل برنخورید.حضور شخصیت هایی مانند Morrigan و Flemeth میتواند به زنده کردن خاطرات و احیای ریشه های بازی کمک بسزایی بکند.

وجود نژاد های مختلف در بازی یکی از ویژگی های مثبت در بازی است و ویژگی پیچیده ای که هر کدام از این نژاد ها دارند به تنوع داستانی بازی کمک شایانی میکنند.

در کل میتوان گفت که در این نسخه شاهد داستان پیچیده اما جذاب و زیبایی هستیم.برای این که کامل متوجه داستان شوید باید حتما دو نسخه ی قبلی را تجربه کنید.

 

Dragon age inquisition 2 اسکرین شات های جدیدی از بازی Dragon Age: Inquisition منتشر شد

برای زنده ماندن، می بایست جنگید!

نبرد چند منظوره

اولین و مهمترین و قطعا جذابترین بخش بازی ، شخصی سازی کرکتر میباشد.بدیهی است که بهترین ویژگی بازی های نقش آفرینی شخصی سازی آن هاست.این که شما بتوانید شخصیت خودتان را با شکل دلخواه خود طراحی کنید ، لباس مورد علاقه تان را به او بپوشانید و زره و سلاح موردنظرتان را انتخاب کرده و او را به آن سلاح ها مسلح کنید بزرگترین تفریح بازی های نقش آفرینی محسوب میشود.همچنین میتوانید در بازی نژاد های مختلفی را انتخاب کنید که طبق گفته ی Bioware  چند نژاد جدید نیز به بازی افزوده شده است.همچنین شما میتوانید نژاد یاران و شخصیت های اطراف خود را نیز انتخاب کرده و آن ها را نیز شخصی سازی کنید که یکی از جالب ترین ویژگی های بازیست.با انتخاب هر نژاد شاهد شروع و پایان متفاوتی خواهیم بود و هر نژاد کارهای مختلفی را میتواند انجام دهد.یکی دیگر از خبر های خوشحال کننده در نسخه ی سوم ، بازگشت دوربین ایزومتریک به بازی است.در نسخه ی اول شاهد دوربین ایزومتریک در مبارزات بودیم که در نسخه ی دوم این ویژگی برداشته شد اما در نسخه ی سوم این ویژگی به دیگر ویژگی های بازی بازگشته است.سیستم دیالوگ بازی همانند نسخه ی دوم چرخشی است اما خوشبختانه در این نسخه دیگر نتایج تصمیم هایمان را نمیتوانیم ببینم و میتوانیم در صحنه های مختلفی شوکه شویم و از اتفاقات در حال افتادن تعجب کنیم.

سازندگان بازی اعلام کرده اند که محیط بازی ۵ برابر محیط Dragon Age : Origins  میباشند که این ویژگی را از بازی The Elder Scrolls V : Skyrim  الهام گرفته اند.برای اولین بار در سری Dragon Age موجودات جدیدی به نام Mount به بازی اضافه شده اند که با آن میتوانید دنیای وسیع “عصر اژدهایان” را بنوردید.

در طول بازی شما میتوانید یاران زیادی برای خود جمع کنید.در طول مبارزات و ماموریت های اصلی و فرعی شخصیت های زیادی را میتوانید به گروه خود بیفزایید .شما میتوانید در محل هایی به نام “اردوگاه های پایه” آن ها را سازماندهی کنید و قدرت آن ها را افزایش دهید.همچنین شما میتوانید در طول بازی با آن ها صحبت کنید و یا به آن ها هدیه دهید.اما در طول مبارازت تنها می توانید از ۴ نفر آن ها استفاده کنید.

http://b-i.forbesimg.com/erikkain/files/2013/08/1372267319-dragon-age-inquisition.jpg

سرنوشت در دستان شماست

دیگر مانند گذشته شاهد پر شدن درجه سلامتی به صورت خودکار نیستیم.اگر در بازی زخمی شوید و یا اتفاقی برایتان بیفتد که از جان شما بکاهد ، باید از معجون های مخصوص سلامتی استفاده کنید.نکته ی قابل توجه این است که این معجون ها به راحتی بدست نمی آیند پس باید مراقب جان خود و نحوه و مقدار مصرف آن ها باشید.

یکی از ویژگی های اذیت کننده و نامناسب نسخه ی دوم ، بیش از حد ساده بودن گیمپلی بود.اما خوشبختانه به نظر میرسد در نسخه ی سوم ، باز هم قرار است آن مبارزات سخت و طاقت فرسای نسخه ی Origins را امتحان کنیم.مبارازت گروهی نیز مانند نسخه ی Origins بسته به انتخاب های شما صورت میگیرد پس شما همه جوره نبرد را در اختیار خود دارید.یکی دیگر از ویژگی هایی که به بازی افزوده شده ، اتفاقات طبیعی مانند ، طوفان ، طوفان شن ، زلزله و سیل میباشد که با توجه به موتور گرافیکی قدرتمند بازی باید شاهد رقم خوردن صحنه های زیبایی بکنیم.

با توجه به امکاناتی که به بازی اضافه شده و اینکه المان های جذاب نسخه ی Origins به بازی برگشته است ، باید منتظر یک بازی زیبا و جذاب و یک نقش آفرینی کلاسیک و متنوع باشیم.

دنیای وسیع Therdas

بین تمامی المان های خوب بازی ، شاید بهترین آن گرافیک بازی باشد.بازی با موتور قدرتمند و نسل بعدی Frostbite 3 ساخته خواهد شد.انجینی که با آن بازی هایی با گرافیک بالا مانند Battlefield 4 ساخته خواهد شد.

Dragon age inquisition 6 اسکرین شات های جدیدی از بازی Dragon Age: Inquisition منتشر شد

آتش و میل به جنگ در چشمان او دیده می شود!

همان طور که گفته شد ، قرار است وسعت قاره ی Therdas پنج برابر نسخه ی Origins باشد ، بنابراین باید شاهد یک محیط جذاب و زیبا و درگیرکننده باشیم.بایوویر گفته است که در جای جای بازی محیط های زیبا و جذاب قرار داده شده است که بر اساس آب و هوای هر منطقه تغییر می کنند، بنابراین از لحاظ طراحی محیط باید خیالمان راحت باشد.نکته ی قابل توجه دیگر بازی ، تخریب پذیری محیط بازی میباشد.در یکی از تریلر های بازی مشاهده کردیم که یک پل در منطقه ی سکونت تمپلار ها در حال ریزش بود که نهایت قدرت گرافیکی را در این بازی مشاهده کردیم.همینطور بایوویر اعلام کرده است که برای تخریب پذیری بازی المان های زیادی در نظر گرفته شده است که چشم هر گیمری را مینوازد.

همانطور که در بخش گیمپلی اشاره شد، اتفاقات طبیعی مانند طوفان، طوفان شن، زلزله و سیل همواره در بازی اتفاق می افتد .باتوجه به این که بازی بر روی چنین انجین قدرتمندی پیاده سازی میشود مطمئنا این اتفاقات با کیفیتی خارق العاده خواهد افتاد که شما را درگیر خود خواهد کرد.

یکی دیگر از پارامتر های دل انگیز بازی ، طراحی چهره ی شخصیت هاست.در یکی از اسکرین شات های بازی به راحتی میتوان زبردستی سازندگان را در طراحی چهره ی شخصیت بازی مشاهده کرد و این که میتوان در بازی شخصیت دلخواهتان را با میل خود و به زیبایی تمام طراحی کنید.

حضور انجین قدرتمند FB3 کمک شایانی به پیشرفت این فرنچایز میکند و اگر سازندگان بازی با دقت تمام بر روی بازی کار کنند و اشکالات و باگ در بازی جای نگذارند به یقین شاهد یک “عصر اژدهایان” تمام و کمال خواهیم بود.

[jwplayer mediaid=”108714″]

تفتیش عقاید

در سال ۲۰۱۲ شاهد حضور یک بازی قدرتمند در سبک نقش آفرینی به نام The Elder Scrolls V : Skyrim بودیم که حتی کسانی که از این سبک دل خوشی نداشتند ، به این بازی روی آوردند و آن را یکی از بزرگترین بازی های نسل خواندند.بعد از “اسکایریم” بازی نقش آفرینی Open World دیگری منتشر نشد.اما مثل اینکه Dragon Age: Inquisition آمده است تا باز هم ما را با نقش آفرینی کلاسیک ، محیط باز آشنا کند و بایویر امیدوار است که باز بتواند هواداران قدیمی فرنچایز ” عصراژدهایان” را با این فرنچایز آشتی بدهد.Bioware اعلام کرده است که بازی تا پاییز ۲۰۱۴ منتشر خواهد شد اما احتمال اینکه این بازی تا بهار ۲۰۱۵ تاخیر بخورد نیز میباشد.باید صبر کرد …

medium

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تفتیش عقاید | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا
تفتیش عقاید | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا
تفتیش عقاید | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا
تفتیش عقاید | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا
تفتیش عقاید | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تفتیش عقاید | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا