خانواده گیمفا | شماره دوم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره دوم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره دوم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره دوم - گیمفا

خانواده گیمفا | شماره دوم

حامد زاهدی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
خانواده گیمفا | شماره دوم - گیمفا

درودی بی کران خدمت یکایک مخاطبین گیمفا.امیدوارم اخبار و مقاله های داغ از بازی های نسل هشتمی توانسته باشد یخ زمستان را از کنسول های شما آب کرده باشد!بعد از انتشار اولین شماره از مقاله ” خانواده گیمفا ” با استقبال بی نظیر شما یاران باوفا رو به رو شدیم و همین امر علاوه بر انتقال روحیه به کادر، سبب ادامه یافتن این مقاله شده است. در مقاله اول، بیشتر به معرفی بخش ها پرداختیم و هدف اصلی، روشن کردن موضوع اصلی  بود.انشاالله در این شماره کارم خود را با قدرت و در وسعت بیشتر ادامه خواهیم داد.در ضمن استقبالی که به عمل آمد، سبب جلب رضایت گردید و به همین خاطر از این شماره به بعد، برای بخش مسابقه جوایزی ناچیز  به رسم ادب و قدردانی داده خواهد شد.با ما همراه باشید.

 

Gamefa family1 خانواده گیمفا | شماره اول

 

چه خبر؟

در هفته ای که گذشت، شامل یک سری تغییرات در کادر بودیم.یک سری از نویسندگان و خبرنگاران به دلیل مشغله تحصیلی استعفا و از ما جدا شدند که  بدین نویسه از زحمات و تلاشی که انجام دادند، نهایت تشکر و قدردانی رو می کنیم. از این ماجرا که بگذریم، به یک سوپرایز می رسیم!سوپرایزی که یقین دارم تمامی بازیبازهای ایرانی چه گیمفایی و چه غیر گیمفایی از رونمایی آن خوش حال خواهند شد.در حال حاضر اطلاعات خاصی خدمت تان ارائه نخواهم داد و مانند کمپانی مرموزی همچون Square Enix، تنها یک تصویر نامفهوم و یک تاریخ می گذارم!حس ششم خودتان را بسنجید و حدس بزنید که گیمفا در حال تدارک چه موضوعی در تاریخ ۱ اسفند ماه است!؟

Gamefa-soal - Copy


تصویری که در حال ملاحظه آن هستید، مربوط به کدام پروژه گیمفا می باشد؟ نظرات خود را برای ما بنویسید!

 

 عرفان خورسند گفته: انتظار این هم می رفت که با تغییرات چند وقت اخیر تیم گیمفا، رویداد مهم و غیر منتظره ای برای بازدیدکنندگان عزیز در نظر گرفته بشه . رویدادی که بازگشت قدرتمندانه گیمفا رو به خوبی جلوه بده و نشون بده که هنوزم این گیمفا همچون گذشته چیز هایی در چنته داره که موجب خوشحالی و تحیر همه بشه. جای حدس و گمان های زیادی در رابطه با این سورپرایز وجود داره و این که چی می تونه باشه ولی هر چیزی که باشه مصداق کاملیه از پیشرفت صنعت گیم ایران در حوزه ی اطلاع رسانی و نقد و بررسی بازی ها.

 

شکر خدا، فعالیت مستمر و شبانه روزی اعضای هر دو تیم تحریریه و خبری گیمفا، باعث ثبت آمار و ارقامی بی نظیر در بین وب سایت های بازی های رایانه ای شده است.بنا بر آمار به دست آمده از تاریخ ۹ الی ۱۶ بهمن ماه، تعداد اخبار منتشر شده ۲۳۰خبر بوده است. جای دارد از سرپرست خبرنگاران آقای محمد حسین صفری و تیم با روحیه و خستگی ناپذیرشان نهایت سپاس و تشکر را داشته باشم.

گیمفا با کسب رتبه ۲۹۰ در الکسا، به عنوان بهترین و بروزترین وب سایت بازی های رایانه ای شناخته می شود.

gamefa

رتبه گیمفا در الکسا

 

فرهنگ سازی | فن بازی!

– این بهتره!

– نخیر! این یکی کلی بهترشه!

– بازم شروع کردی؟ معلومه که بازی X، به گرده پای بازی Z نمی رسه!

– برو بابا!آخه شما Xبازها چی از Z می فهمید؟

– هه هه هه!بذار منتشر بشه، می بینیم کی ضایع می شه!

متنی که خواندید، مکالمه میان دو طرفدار در مورد دو بازی رایانه ای متفاوت بود.متاسفانه بازیبازان امروزه، به خاطر تعصب خاصی که به عناوین مورد علاقه خود دارند، چشم های خود را از تماشای واقعیت ها محروم کرده اند.البته داشتن تعصب نکته قابل پسندی نیز بوده اما هر چیزی اندازه و حد خاص خود را دارد؛ مخصوصا در این مقوله که زیاده روی در طرفداری از بازی یا کنسول خاصی باعث بروز درگیری های لفظی نیز می گردد. تا به حال شده شما در هنگام صحبت با یک منتقد کنسول یا بازی مورد پسند خود، عصبی شوید و از کوره در بروید؟ بی شک جواب تان بله هست!اما دلیل این عکس العمل چیست؟آیا ارادیست یا ناخودآگاه صورت می گیرد؟

شما کاربران گرامی می توانید، دیدگاه خود در مورد علل اصلی شکل گیری و بروز چنین مباحثی را از طریق قسمت نظرات، برای ما ارسال کنید.

 محمد مهدی گفته: بالاخره هر گیمری در هر مرز و بومی به یه عنوانی عشق و علاقه بی نهایت داره . مثلاً عنوان The Last Of US ، اگر برید پیش یکی از گیمرانی که این عنوان را تجربه کردند و الآن هم بهترین تلقیش می کنه، بگید عنوان Skyrim از این خیلی بهتر بوده ، حتماً اولش با آرومی داستانشو تعریف می کنه و بعدش میگه این از این ماجرا بوده و از این جور حرفا . اگر بعدش بازم طرف مقال عنوان Skyrim رو برتر بدونه . حتماً به دعوای لفظی میونشون ایجاد میشه . خوب این اراده هستش که به شما میگه، به طرف مقابل بگو نه این بهتره. بی شک حتی شما نیز در طول عمرتون با این مشکل دست و پنجه نرم کردید. بی شک هر عنوانی بعد از بازی کردن اون ( حتی به مدت ۱۵ دقیقه ) در ذهنتون یه تصویری رو ایجاد میکنه و یه قفسه تو ذهنتون رو برای خودش می کنه. حالا فرض ما این باشه که بهترین عنوان سال هم باشه . پس در این قفسه مطالب بیشتری جا می گیره و اون عنوان رو برای شما پر ازش تر می کنه . به همین دلیل وقتی یکی بگه این عنوان بد ترین عنوان عمرم بود شما با اراده ای قوی جلوش وایساده و می گید: ” اگه می تونی ثابت کن ” !

 

تازه های گیمفایی

بخش جدید طبق قولی که دادیم، در مدت زمان کوتاهی شاهد ایجاد بخش های متنوع جدیدی در گیمفا خواهید بود.هفته قبل، با آغاز فعالیت بخش “موسیقی متن بازی” ها به طور رسمی و روزانه همراه شما بودیم که خدا را شکر با استقبال شما یاران همیشگی همراه شدیم.این هفته نیز، بیکار ننشسته ایم و بر روی مقاله جدیدی کار کردیم.بسیاری از دوستان در ایمیل های ارسالی، از نبود بخشی برای معرفی بازی های تلفن همراه گلایه داشتند.در همین رابطه جهت رضایت مخاطبین، تصمیم به ایجاد مقاله ای به نام ” موب بازی ” گرفتیم.در این مقاله به صورت هفتگی در روزهای شنبه، به معرفی ۵ بازی جدید سیستم عامل های Android و iOS خواهیم پرداخت.

  محمد حسین گفته: اگر توجه کرده باشید، طی چند سال اخیر بازار بازی های موبایل گرم شده و حتی بازی هایی که برای موبایل منتشر شده اند، قابلیت مقایسه با عناوین کنسول های قدرت مند  نسل هفتم را نیز دارند و همچنین توانستند توجه خیلی ها رو به خودشون جلب کنند.از نظر بنده، چنین مقاله ای برای سایت لازمه و امیدوارم که مورد استقبال کاربران نیز قرار گیرد.

 

می دونی موسیقی کدوم بازیه؟ | مسابقه شماره ۲

همان طور که در مقاله اول به طور کامل و مفصل توضیح دادیم، در بخش مسابقات، هر هفته یک مسابقه متفاوت خواهیم داشت.اما قول اهدا جایزه نیز داده بودیم که به لطف خدا، در این شماره به تحقق پیوست.

پاسخ مسابقه حدس تصویر۱: بازی Operation Flashpoint: Red River ساخته استودیو Codemasters در سال ۲۰۱۱ برای PC و کنسول های PS3 و Xbox360.

قوانین مسابقه:

۱- جواب خود را در قسمت نظرات بنویسید.

۲- هر کاربر تنها یک بار می تواند شانس خود را امتحان کند.

۳- مدت پاسخ گویی، تا سه شنبه ۲۲ بهمن ماه می باشد.

۴- در صورت مشاهده هرگونه تقلب، کاربر خاطی از شرکت در دوره بعدی مسابقات نیز محروم خواهد شد.

۵- به ۳ نفر از کسانی که جواب درست داده اند، به قید قرعه یک کارت شارژ ۲تومانی ایرانسل یا همراه اول داده خواهد شد.

دانلود موزیک مسابقه

قابل به ذکر می باشد، در صورت استقبال بالا هزینه بیشتر و جوایز بهتری برای این قسمت در نظر گرفته خواهد شد.

 

کمــــــیک | شماره دوم

کمیک با انتشار کنسول های نسل جدید و عرضه در سطح جهانی، نه تنها مباحث پیرامون این مهم پایان نیافته بلکه گسترده تر نیز شده است.احتمالا در اخبار روزهای پیشین، از عیب و نقص های فنی موجود در کنسول PS4 باخبر شده اید.در کمیک این هفته قصد داریم، از کاهش علاقه بازیبازان به کنسول های فعلی طرحی، جهت خنده داشته باشیم. 52310400066742928293

 آریا گفته: شروع نسل جدید، نا امید کننده بود! حتماً مى پرسید چرا؟ ( شاید هم نپرسید! ) اما واقعاً متاى ۷۳ در شأن عنوانى همچون Killzone Shadow Fall نیست! قبل از عرضه Ryse Son of Rome انتظاراتمون به حداکثر رسیده بود اما موقع عرضه با یک عنوان متفاوت روبرو شدیم. مشکلات خود کنسول هم جاى خود دارند. PS4 که ماهى یکبار مشکل جدیدى رو نشون میده. براى Xbox One هم نشت یک مایع گزارش شده بود! روى Wii U هم بهتره حساب نکنید. بازى هاش خیلى کم هستن و اکثراً با سلیقه ما که عاشق کشت و کشتار هستیم سازگار نیستن. فعلاً برید سراغ کنسول هاى نسل هفتم. بازى هاى خوب هنوز هم هستن.

صندلی داغ 

آیا دوست دارید با کادر گیمفا گپی بزنید؟اگر جواب بلی هست، این بهترین فرصته!اما برای انتخاب فرد مورد نظر چه کنیم؟

در قسمت نظرات، نام و نام خانوادگی فرد دلخواه خود را نوشته و ارسال کنید.فردی که بیشترین رای را کسب کرده باشد، هفته آینده بر روی صندلی داغ نشسته و با او به پای صحبت خواهیم نشست.

نام و نام خانوادگی اعضای فعال در سایت گیمفا را از طریق تیم ما می توانید مشاهده کنید.

 

صدای شما 

شما هم خانواده ای عزیز، می توانید هرگونه پیشنهاد،انتقاد و نظر خود را برای ما از طریق راه های ارتباطی که در پایین ذکر شده است ارسال کنید تا با نام خودتان در این بخش قرار گیرد.اگر مشتاق آشنایی با فرد خاصی از کادر گیمفا هستید، با ذکر نام و نام خانوادگی شخص مورد نظر، او را از سوالات خود باخبر سازید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگو شما عزیزان باشد.

ایمیل : Hamedzahedi1990@gmail.com

پیام خصوصی در انجمن : کلیک کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خانواده گیمفا | شماره دوم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره دوم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره دوم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره دوم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره دوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خانواده گیمفا | شماره دوم - گیمفا