خیانت به خاطر غرور | پیش نمایش بازی Yaiba: Ninja Gaiden Z | گیمفا
خیانت به خاطر غرور | پیش نمایش بازی Yaiba: Ninja Gaiden Z | گیمفا
خیانت به خاطر غرور | پیش نمایش بازی Yaiba: Ninja Gaiden Z | گیمفا
خیانت به خاطر غرور | پیش نمایش بازی Yaiba: Ninja Gaiden Z | گیمفا

خیانت به خاطر غرور | پیش نمایش بازی Yaiba: Ninja Gaiden Z

محمد حسین جعفریان
۰۹:۰۰ ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
خیانت به خاطر غرور | پیش نمایش بازی Yaiba: Ninja Gaiden Z | گیمفا

وقتی حرف از یک بازی اسپین آف به زبان می آید، اغلب ما از همان ابتدا تفکری منفی به آن بازی پیدا می کنیم و دیگر انتظار خاصی از آن بازی نخواهیم داشت. اما اگر شرکتی با ساخت یک بازی اسپین آف و فوق العاده این قانون ذهنی را بشکند، دیگر قضیه متفاوت می شود. واقعا کار بزرگی است اگر شرکتی بتواند این تفکر را از بین ببرد و کاری کند که همه به بازی اش همچون یک بازی عالی نگاه کنند نه یک بازی ساده ی اسپین آف. پس باید به شما بگویم این دقیقا Yaiba: Ninja  Gaiden Z  است.

باکس آرت رسمی بازی

باکس آرت رسمی بازی

عنوان: Yaiba: Ninja Gaiden Z

پلتفرم ها: Xbox 360 – PS3 – PC

تاریخ انتشار: ۱۸ مارچ ۲۰۱۴ ( سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲)

سازنده:  Team ninja و TECMO KOEI games

خشم نینجای سایبرگ

نینجا زخمی و خونین به زمین افتاده است. او فقط به فکر گرفتن انتقام خویش است و می داند که در حال مرگ است …

عضویت در گروه به این سادگی ها نیست. نینجا ها بسیار مرگبار هستند و فقط مرگبارترین ها را میپذیرند. کسی که بخواهد در این خانواده عضو شود باید وحشی و قدرتمند باشد، چرا که آن ها هر کسی را نمی پذیرند. هر نینجایی برای به پایان رساندن دوره ی  آموزشی خویش و در حقیقت برای دادن آزمون نهایی باید با یک استاد حقیقی نینجا مبارزه کند، کاری که هر کسی از پس آن بر نمی آید.

نینجایی کاملا مسلح!

نینجایی کاملا مسلح!

برای چند سال مداوم Yaiba یک استاد درجه آخر و فوق العاده نینجا بود. اما او توانایی پذیرش توهین هایی که به او می شد را نداشت. او توهین را نمی پذیرفت. آن هم از طرف ایالاتی  که تشکیل شده بودند از افراد پست و دون مایه. Yaiba تحمل این را نداشت که آن مردم بزدل Ryu Haybusa را بزرگتر از او بدانند. کسی که در نظر Yaiba یک احمق بود. Yaiba نمی توانست بپذیرد که قبیله خودش نیز این عقیده که Ryu برتر است را داشته باشد و به همین دلیل تمام افراد قبلیه خویش را قتل عام کرد. امکان نداشت که Yaiba و Ryu در یک جا به عنوان نینجای برتر فعالیت کنند. همه میدانستند به زودی نبردی بین این دو شکل خواهد گرفت و این اتفاق افتاد…

جنگ میان این دو آغاز شد و پانزده نینجایی که تنها یاران Yaiba بودند کشته شدند. Yaiba تمام یار های خویش را از دست داده بود. دیگر فقط خودش مانده بود و آن Ryu Haybusa که هنوز هم در نظر Yaiba یک بزدل به نظر می رسید.

اما Yaiba چیزی را فراموش کرده بود. Ryu Haybusa سلاحی سهمگین داشت. شمشیر اژدها در دستان او بود. نبردی شدید در گرفت. هر دو بسیار زخمی شدند اما زمانی که گرد و غبار های بلند شده فرو نشست در حقیقت Yaiba شکست خورده بود. چیزی بسیار بدتر از شکست. Ryu Haybusa در آن لحظه پیروز ایستاده بود. او یک چشم Yaiba را گرفته بود. یک بازویش را قطع کرده بود. در حقیقت Yaiba مرده بود…

بدون شرح...

حرکات ترکیبی زیادی در بازی وجود دارد

اما هیچ کس  نمیدانست که این تازه اول ماجراست…

بعد از مدتی  Yaiba Kanikaze توسط سازمانی مرموز پیدا می‌شود که قسمت‌های از بین رفته بدن او را با نسخه‌های مکانیزه شده بازیابی می‌کند. Yaiba‌ آگاه می‌شود که زامبی‌ها ظهور کرده‌اند و Ryu به دنبال منبع آلودگی می‌ گردد. او تصمیم می‌گیرد که با سازمان همکاری کند تا بتواند انتقام خود را از Ryu بگیرد و همچنین می‌پذیرد که جلوی گسترش یافتن زامبی‌ها را بگیرد.

در مورد گذشته YAIBA اتفاقات رمزآلود زیادی وجود دارد که شما با دیدن فیلم‌هایی که به صورت نقاشی‌های جوهری ژاپنی در بازی  ارائه می‌شوند بیشتر از آن ها مطلع می شوید.

شاهکاری جدید در راه است

اگر بخواهیم به بازی سازان ژاپن فکر کنیم قطعا نام استادان بزرگی به یاد ما می آید. بزرگانی همچون شینجی میکامی ( خالق سری Resident Evil) و هیدئو کوجیما ( خالق سری Metal Gear Solid). این ها کسانی هستند که هر کدام از بازی هایشان  برای خود عنوانی بزرگ بوده و هستند و همواره بازی های درحال ساختشان مورد انتظار بسیاری از گیمران است. بازی های همچون  The Evil Within و Metal Gear Solid V .

اگر بخواهیم به بازی های نینجا و سبک hack&slash فکر کنیم، باید بپذیریم که  یکی از استادان این زمینه Keiji Inafune ژاپنی می باشد. کسی که در کارنامه  اش  بازی هایی همچون Dead or Alive و Ninja Gaiden می درخشد. و البته باید پذیرفت این بازی ها در این سبک از برترین ها به شمار می روند.

کیجی اینافوئه

کیجی اینافوئه

سال گذشته Keiji Inafune صحبت هایی در رابطه با این بازی انجام داد و این موضوع که برای ساخت بازی از کمیک های آمریکایی الهام گرفته شده است را تایید کرد اما تاکید کرد که این بازی برای هر گیمری که طرفدار این سبک باشد، حال چه ژاپنی و چه آمریکایی و … قطعا جذاب و گیرا خواهد بود.

وی از همان ابتدا اعلام کرد که با این که این بازی یک اسپین آف از سری Ninja Gaiden به شمار می رود اما بازی ای فوق العاده، خاص و نو خواهد بود. چرا که داستان بازی کاملا متفاوت با سری Ninja Gaiden است و بازی در بخش های مختلف حتی سیستم مبارزات تفاوت هایی با Ninja Gaiden و دیگر بازی های این سبک دارد. به طور مثال قابلیت “Ultimate Technique” که در عناوین دیگر دیده می‌شد با مُد دیگری به نام “Bloodlust”تعویض شده است که به Yaiba اجازه می‌دهد چندین دشمن را در یک توالی سریع از بین ببرد.

خروش نینجا

خروش نینجا

گرافیکی قوی از جنس کمیک ها

همه ما بازی The Wolf Among Us و The Walking Dead را می شناسیم. دو بازی بسیار فوق العاده که دارای گرافیک آنچنانی بازی های بزرگ نیستند اما برای خودشان یک شاهکار به شمار می روند. ما در آن بازی ها دیدیم که می توان با گرافیک کمیکی به جزئیات بالای تصویر پردازی پرداخت و بدون هیچ مشکلی محیطی جذاب و شخصیت هایی زیاد و با جزئیات ساخت. به طور مثال در گرگی در میان ما دیدیم که با این که همه چهره پردازی ها کمیکی است اما گرافیک آنقدر دقیق است که حتی حرکات صورت شخصیت ها هنگام صحبت کردن نیز کاملا  طبیعی به نظر می رسد.

در حقیقت باید بگوییم که Yaiba:Ninja Gaiden Z نیز دقیقا این گونه است. این بازی در نوع خودش جزئیات و گرافیک بالایی دارد و نکته این است که سبک این گرافیک کمیکی است. گرافیک تماشایی و سبک وار بازیکنان را به ماجراجویی ای بزرگ دعوت می کند.

تصویری زیبا از اتمسفر بازی

تصویری زیبا از اتمسفر بازی

جنگجویی پیشرفته

همان طور که گفتیم تقریبا بیشتر اعضای مهم بدن Yaiba با قطعات مکانیکی جایگزین شده است و این موضوع او را به یک ماشین زامبی کشی تبدیل کرده است. او در وسایل جنگی اش  از اره برقی تیز و برنده تا راکت پانچ را دارد. می توان گفت شما سلاح های زیادی برای کشتن انواع زامبی ها در اختیار دارید و این موضوع قطعا لذت بخش خواهد بود.

بریدن سر زامبی ها با این دست الکتریکی فوق العاده است

بریدن سر زامبی ها با این دست الکتریکی فوق العاده است!

این بازی برای انواع گیمر ها ویژگی هایی را در نظر گرفته و این موضوع باعث شده اغلب گیمر ها بتوانند ازین بازی لذت ببرند و با آن ارتباط برقرار کنند، چه آن هایی که به دنبال داستانند و چه آن هایی که به دنبال خشونت هستند. از نکته های مهم دیگری که در رابطه با تولید این بازی باید به آن اشاره کرد این است که برای اولین بار Team Ninja و TECMO KOEI games بر روی یک آی‌پی جدید با هم همکاری می‌کنند.

در حقیقت این بازی به شما این امکان را می دهد که خشم خود را با کشت و کشتار زامبی ها خالی کنید و خشونت خود را که با آدرنالین انباشته شده است بر روی زامبی پیاده کنید! سعی کنید تمام زامبی ها را نابود کنید و از داستان نیز لذت ببرید.

باید گفت که در این بازی، اکشن توقفی ندارد و   خشونت بی‌رحم، تنها توسط هرج و مرج مطلق متوقف می‌شود!

اکشن بدون توقف

اکشن بدون توقف

شخصیت هایی قابل قبول

تا الآن با اطلاعاتی که از این بازی منتشر شده است ما فقط ۳ کاراکتر رسمی ازین بازی را می شناسیم که البته کاراکتر های اصلی بازی همین سه نفر هستند، یعنی:

Yaiba Kanikaze -1 که شخصیت اصلی این بازی است.

۲- Ryu Hayabussand که دشمن اصلی بازی به شمار می رود.

۳- دوشیزه ماندی (Miss Monday).

حال میخواهم در رابطه با این  سه شخصیت توضیحاتی کلی بدهم و شما را بیشتر با آن ها آشنا کنم.

Miss Monday : دوشیزه ماندی دختری زیبا و خوش فکر است. او کسی است که اجزای سایبری بدن Yaiba را چک می کند. او تمام سعیش را می کند که با کمک انواع وسایل مکانیکی کوچگ و بزرگ پیشرفته Yaiba را در ماموریت هایش راهنمایی کند و او را از خطر دور نگه دارد.

Yaiba: قبیله Yaiba به او اهمیتی نمی دادند و ارزش او را زیر سوال می بردند. او تصمیم گرفت سنت نینجا ها را بشکند و راه خودش را برود. Yaiba حاضر بود همه چیزش را برای به دست آوردن دوباره عنوان نینجای نهایی  از دست بدهد. این اتفاق افتاد و Yaiba به شدت زخمی شد و یک دست و چشمش را از دست داد. او به سختی زنده ماند اما هرگز هدف اصلی اش یعنی شکست دادن نینجای نهایی ریو هایابوسا (Ryu Hayabusa) و گرفتن انتقام از او را فراموش نکرد…

Ryu Hayabusa: او کسی است که بار ها دنیا را از ظلمت و تاریکی نجات داده است. او حمل کننده شمشیر اژدهاست و لقب نینجای نهایی را دارد. او هم اکنون مسئول پیدا کردن منبع به وجود آمدن زامبی ها و نابود کردن آن هاست و خبر ندارد که Yaiba چه نقشه ای برای او کشیده است.

9

سه شخصیت اصلی بازی در یک نگاه

زامبی هایی با تفاوت بسیار:

یکی از آن دشمنانی که شما را
یکی از آن دشمنانی که شما را …

اگر انتظار بسیار ساده ای از زامبی های این بازی دارید و فکر می کنید که به راحتی می توانید هر بلایی سر آن ها بیاورید، باید به شما بگویم که سخت در اشتباه هستید. در این بازی حدود ۶ یا ۷ مدل زامبی وجود دارد که کشتنشان کار هر کسی نیست و تعدادشان نیز زیاد است. در حقیقت شما باید مراقب باشید که آن ها هر بلایی سر شما نیاورند. در این  جا توانایی های چند نوع برتر از آن ها را بررسی می کنیم:

آلوده(The Infected): آلوده ساده ترین و البته پر تعداد ترین زامبی موجود در بازی می باشد. او بسیار کثیف است و ویروس های زیادی تولید می کند که گوشت را سریعا فاسد می کنند. اما شکست دادن این نوع زامبی هیچ زحمتی برای شما نخواهد داشت. چرا که بسیار احمق است.

آلوده الکتریکی( Electric Infected: شکست دادن این نوع از زامبی ها دشوار است. آن ها با برقی که تولید می کنند، برای خود انرژی فوق العاده ای به دست می آورند. آن ها پر انرژی و تکان دهنده هستند و شکست دادنشان کاری ساده نخواهد بود!

آلوده آتشین(Burning Infected): همیشه از این نوع زامبی ها دوری کنید. هر وقت که خواستید به آن ها نزدیک شوید خود را برای کباب شدن حاضر کنید! آن ها آتشین و خطرناک هستند و از دشمنان سخت بازی به شمار می روند.

آلوده سمی(Toxic Infected): این زامبی ها قطعا برای شما مشکلی اساسی خواهند بود. کافی است آن ها سم متعفن و مهلکشان را روی شما بریزند تا خیلی سریع رسما تباه بشوید!

بدعت گذار( The Heretic): قطعا شما از موجودات شیطانی سخن هایی شنیده اید. این ها دقیقا همان موجوداتند و اگر به دستشان بیوفتید احتمال زنده ماندنتان بسیار کم است. فقط وقتی از جانتان سیر شده اید، نزدیک این موجودات بشوید.

خروس جنگی!(The Brawler): این زامبی ها در زمان انسان بودنشان در حقیقت بازیکن حرفه ای و هیکلی فوتبال آمریکایی بوده اند! اگر مراقب نباشید زیر تکل های آن ها له خواهید شد!

دوقلوی وحشتناک: این موجود در حقیقت نتیجه یک آزمایش اشتباه بود. این هیولای دو سر مثل یک تانگ بزرگ و ویرانگر است. او هرگز از خوردن گوشت انسان سیر نمی شود. اگر او را زیارت کردید، تا جایی که توان دارید بدوید و فرار کنید!

 

 

این ها زامبی اند یا

این ها زامبی اند یا…؟

سخن پایانی

yaiba

Yaiba

با تعاریف و شنیده هایی که تا حالا از این بازی دیده و شنیده ایم، میتوانیم انتظار یک شاهکار را در این سبک داشته باشیم. به این دلیل که در این بازی با داستانی جذاب و گیرا مواجهیم و البته با گیم پلی و گرافیکی قابل قبول دست و پنجه نرم میکنیم.

هر بازی ای را باید با بازی های دیگر در آن سبک مقایسه کرد که با این تعریف، می توان گفت که Yaiba:Ninja Gaiden Z یک شاهکار خواهد بود. البته برای دادن نظر نهایی باید تا عرضه بازی صبر کرد.

دوستان من همین جا این موضوع رو اعلام می کنم که به شخصه علاقه ای به سبک نینجا و این سبک بازی ها مثل ninja gaiden نداشته و ندارم( البته به جز DMC). اما با تعاریفی که ازین بازی دیده ایم باید پذیرفت که این بازی در این سبک بدون شک یک شاهکار خواهد بود و برای طرفداران این سبک ( به خصوص سبک نینجا) یک تجربه حذاب را رقم خواهد زد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خیانت به خاطر غرور | پیش نمایش بازی Yaiba: Ninja Gaiden Z | گیمفا
خیانت به خاطر غرور | پیش نمایش بازی Yaiba: Ninja Gaiden Z | گیمفا
خیانت به خاطر غرور | پیش نمایش بازی Yaiba: Ninja Gaiden Z | گیمفا
خیانت به خاطر غرور | پیش نمایش بازی Yaiba: Ninja Gaiden Z | گیمفا
خیانت به خاطر غرور | پیش نمایش بازی Yaiba: Ninja Gaiden Z | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خیانت به خاطر غرور | پیش نمایش بازی Yaiba: Ninja Gaiden Z | گیمفا
خیانت به خاطر غرور | پیش نمایش بازی Yaiba: Ninja Gaiden Z | گیمفا