خانواده گیمفا | شماره اول - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره اول - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره اول - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره اول - گیمفا

خانواده گیمفا | شماره اول

حامد زاهدی
۱۷:۴۶ ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
خانواده گیمفا | شماره اول - گیمفا

دوستان گیمفایی سلام.امیدوارم که غول امتحانات ترم اول را با موفقیت فیتیله پیچ کرده باشید! عده کثیری از کاربران، علاقه مند به  آشنایی با اعضا و دانستن موضوعات پشت پرده تیم گیمفا می باشند.بنا بر این مهم، قصد تاسیس مقاله ای به نام ” خانواده گیمفا ” را گرفتیم. در این مقاله که تمامی اعضای خانواده بزرگ گیمفا حضور خواهند داشت، مخاطبین می توانند به صورت مستقیم از روند کاری، اخبار و اطلاعیه ها آگاه شوند و با اعضای تحریریه، تیم خبری و مدیران سایت ارتباط مستقیمی برقرار کنند.همچنین مسابقاتی نیز به صورت هفتگی برگزار خواهد شد که جذابیت این مهم را دوچندان خواهد کرد. کاربران می توانند هر هفته به انتخاب خود، یکی از اعضا را برگزیده و سوالات خودشان را از او بپرسند و …با ما همراه باشید.

 

چه خبر؟!

خب، مقدمه چینی زیادی کردم! می دونم که دوست دارید هرچه سریع تر بریم سر اصل مطلب.عرضم به حضور محترم تون که، در اواسط دی ماه، سایت به یک سری جوسازی های منفی و اتفاقات دور از ذهن دچار شد؛ که این مهم سبب سیر نزولی در بخش فنی گردید.گرچه با تدبیر و عکس العمل های به موقع مدیریت کل وب سایت، فعالیت مستمر اعضا تیم خبری و تیم تحریریه و حمایت کاربران با تعصب و یاران همیشگی گیمفا، بحران پیش آمده در عرض ۳ الی ۴ روز به طور کامل مهار شد.البته خوبی ماجرای رخ داده، باعث محک به ساختار گیمفا و سبب، شناخت بهتر ما از اعضا نیز گردیده است.

بعد گذر از چالشی که با آن روبرو بودیم، تصمیم به تغییرات در تیم تحریریه گرفتیم و با جذب افرادی ماهر و تشکیل تیم خبرنگاری کاملا مستقل، با نیرو و قدرتی بهتر از قبل بار دیگر شروع به کار کردیم.

حال نیز می توانم به شما هم خانواده های عزیز، اعلام کنم که وب سایت گیمفا، در طول ۱۵ روز توانست از رتبه ۵۰۰ به رتبه ۳۱۷ صعود کرده و با پیشی گرفتن از تمامی رقبا، به عنوان برترین وب سایت بازی های کامپیوتری ایران شناخته و نامیده شود.

gamefa

جدول سیر صعودی و کسب مقام برترین وب سایت بازی های کامپیوتری جمهوری اسلامی ایران

 

 علیرضا گفته : پس از مشکلاتی که تقریبا از یک ماه پیش شروع شد، بسیاری مرگ گیمفا را متصور شدند و حتی برای گیمفا اعلامیه ترحیم و سنگ قبر درست کردند! اما با درایت و پشتکار مدیران و سردبیر سایت، گیمفا خیلی زود از رقیب خویش پیشی گرفت و به برترین سایت گیم ایران تبدیل شد. اکنون با وجود دو تیم خبرنگار و نویسنده و قرار گرفتن یک مقاله (در حد عالی) در سایت و قرار گرفتن بیش از ۳۰ خبر در روز در هر دو زمینه، حرفی برای گفتن رقبا باقی نگذاشته است.

 

آنچه که باید بیاموزیم | فرهنگ سازی

بنا بر آمار به دست آمده، هر فرد ایرانی در طول روز، ۲ ساعت از وقت خود را به بازی های کامپیوتری اختصاص می دهد.متاسفانه در جامعه ما، هیچ گونه توجهی به درجه بندی سنی بازی ها ( ESRB ) نمی شود و تنها عامل جذب خریدار، باکس آرت یا همان طراحی جعبه می باشد.در درجه بندی سنی باید برای سنین ۳ تا ۱۰ سالگی اهمیت خاصی در نظر گرفته شود که وظیفه این نظارت با والدین می باشد چرا که افراد زیر ۱۰ سال با کمک والدین، اقدام به خرید بازی های کامپیوتری کرده و خانواده ها نیز در این مهم نقش اساسی ایفا می کنند.

شاید در برخورد اول، موضوع درجه بندی سنی مضحک و خنده دار به نظر بیاید ولی آثاری که عناوین  خشونت آمیز بر روح و مغز بازیباز می گذارد، بلند مدت و جبران ناپذیر بوده و از دیدگاه علم روان شناسی، امری تایید شده است.پیشرفتی که در بازی های رایانه ای حاصل آمده، باعث ارتباط کامل بازیباز با بازی شده است به گونه ای که خود را جای شخصیت اصلی قرار داده و ارزش ها و هنجارها پذیرفته و نپذیرفته شده برای او نیز مهم می گردد.

 

  کیوان گفته : بله؛ این واقعا یکی از مشکلات بزرگ دنیای گیم ایران هست و مهم ترین دلیلش هم بی تفاوتی فروشنده ها هست که به یک بچه ی ۱۰ یا ۱۱ ساله، بازی های پر خشونتی مثل Mortal Kombat رو بدون حتی کوچکترین اخطاری می فروشن چون فقط به فکر سود خودشون هستن.برای فرهنگ سازی در این مورد، بهتره که یک کلاس حتی در طول یک سال تحصیلی در مدارس شکل بگیره و به این مسائل پرداخته بشه و به اولیای فرزندان نیز به صورت جلسه، انتقال داده شود.

 

” با نمادهای رده بنی سنی ESRB آشنا شویم “

esrb ratings symbol for ec games مناسب برای خردسالان( ۳ ساله )

esrb ratings symbol for E-rated games مناسب برای تمامی کودکان ( ۴ تا ۹ ساله )

esrb ratings symbol for e10 games مناسب برای نوجوانان ( ۱۰ تا ۱۳ ساله )

esrb ratings symbol for T-rated games مناسب برای نوجوانان ( ۱۳ تا ۱۶ ساله )

esrb ratings symbol for m-rated games مناسب برای جوانان ( ۱۷ ساله )

esrb ratings symbol for AO-rated games مناسب برای بزرگ سالان ( ۱۸ سال به بالا )

” با نمادهای رده بندی سنی ESRA آشنا شویم “

Logo_3_farsi  مناسب برای خردسالان ( بالای ۳ سال )

Logo_7_farsi مناسب برای کودکان ( بالای ۷ سال )

Logo_12_farsi مناسب برای ابتدای نوجوانی ( بالای ۱۲ سال )

Logo_15_farsi مناسب برای نیمه دوم نوجوانی ( بالای ۱۵ سال )

Logo_18_farsi مناسب برای جوانان ( بالای ۱۸ سال )

Logo_25_farsi مناسب برای بزرگ سالان ( بالای ۲۵ سال )

در انتها باید بگویم که امیدوارم روزی جامعه بازیبازان ایرانی، بیشتر از قبل برای بخش رده بندی سنی اهمیت قائل شوند و هر فرد در هر سنی که به سر می برد، بازی های مختص به سن و سال خود را بازی کند.

 

تازه های گیمفایی

در این قسمت، هر هفته بخش های جدیدی که به سایت اضاف خواهد شد یا تغییراتی که اعمال شده است را خدمت شما عزیزان، اطلاع خواهیم داد.

در حال حاضر، با تامین مقالات مورد نیاز و بروزرسانی دقیقه ای در بخش خبری، توانسته ایم، قدم به قدم با سایت های نامی همچون Gamespot ، Gameinformer و VG247 پیش رفته و آخرین خبرهای دنیای بازی را به حضورتان برسانیم.اما در آخرین تصمیمات گرفته شده، قرار بر تاسیس بخش جدیدی برای SoundTrackها یا موسیقی های متن بازی ها گرفته شده است. البته قابل به ذکر بوده که بخش نام برده شده، از شب سه شنبه ۸ بهمن ماه، آغاز به فعالیت کرده است.

 

  آرش گفته در این بخش، ما روزانه با موسیقی های خاطره انگیز بازی ها با شما خواهیم بود.البته  ترجیح دادیم که موسیقی ها را به صورت “تک آهنگ” برای شما قرار دهیم و به امید خدا از ۹ بهمن، گیمفایی های عزیز، از این بخش تازه تاسیس نهایت استفاده را خواهند برد.

 

پیروزی با کیست ؟ | مسابقه شماره ۱

در بخش ” پیروزی با کیست ؟ ” هر هفته یک پرسش در قالب متن، آهنگ، عکس یا …از سوی ما مطرح می شود و مخاطبین عزیز می بایست با هوشیاری هرچه تمام جواب را یافته و برای ما ارسال کنند.

کدومتون فکر می کنه با دیدن یک عکس می تونه، اسم بازی رو تشخیص بده؟ من که خودمم اسمش رو نمی دونم! کسی که اسم بازی رو بتونه حدس بزنه، واقعا یه بازیباز حرفه ای محسوب میشه!

mosabeghe1 gamefa

تصــــویر بالا مربوط به گیم پلی کدام بازی می باشد ؟

 محمد مهدی گفته : به نظر من این بخش، بخش پر جنب و جوشی خواهد شد. چون می تونیم کاربرای با هوش رو از بقیه شناسایی کنیم. البته نکته قابل اهمیت توی این جور مسابقات تقلبه. من خیلی راحت می تونم جواب هر کدام از سوالات رو با یه سرچ پیدا کنم ولی خب مزه مسابقه از بین میره ولی در هر صورت شما باید از رودخانه قرمز رگ های بازیبازی تون جواب این سوالات رو بیرون بکشید نه با سرچ!

 

کمــــــیک | شماره اول

طنز، همیشه بهترین راه و روش برای بیان انتقادها بوده است.برای رضایت خاطر شما عزیزان، تصمیم به ساخت یا ترجمه کمیک گرفته ایم.امیدوارم این بخش مورد توجه شما قرار گیرد.

در اولین شماره کمیک خانواده گیمفا، زندگی واقعی و بازی های ویدیویی را در مقابل هم قرار داده ایم و از خیال پردازی های بازیبازان گفته ایم.بیشتر از این توضیح نخواهم داد؛ خودتان ببینید!

comic1 gamefa

کمیک: تفاوت زندگی واقعی و بازی های ویدیویی

 

  علی گفتهتا حالا به این فکر کردین که تفاوت بازی با واقعیت چیه؟! اصلاً می دونید که کامیک چیه؟! کامیک به چیزی می گن که برو بچه های گیمفا بالاخره تونستند بهش برسند و یکی منتشر کنند! سوژه اول ما تفاوت بین واقعیت و بازی هاست که با حضور کله گنده هایی مثل استاد کوجیما، کم کم داره فاصله بیشتری می گیره. چیزی که تو بازی خیلی حال میده اینه که آزادی هر کاری رو داری و همه چیز هم حاضره که تو ازش استفاده کنی؛ درست مثل بهشت می مونه، نه مدرسه ای، نه ناظمی، نه معلمی، نه درسی، نه تاریخی! یه دنیای دیگه هست! 

صدای شما | 

شما هم خانواده ای عزیز، می توانید هرگونه پیشنهاد،انتقاد و نظر خود را برای ما از طریق راه های ارتباطی که در پایین ذکر شده است ارسال کنید تا با نام خودتان در این بخش قرار گیرد.اگر مشتاق آشنایی با فرد خاصی از کادر گیمفا هستید، با ذکر نام و نام خانوادگی شخص مورد نظر، او را از سوالات خود باخبر سازید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگو شما عزیزان باشد.

ایمیل : Hamedzahedi1990@gmail.com

پیام خصوصی در انجمن : کلیک کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خانواده گیمفا | شماره اول - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره اول - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره اول - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره اول - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره اول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خانواده گیمفا | شماره اول - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره اول - گیمفا