فناوری دیجیتال - گیمفا
فناوری دیجیتال - گیمفا
فناوری دیجیتال - گیمفا
فناوری دیجیتال - گیمفا

فناوری دیجیتال

کسری نراقی
۲۳:۲۱ ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
فناوری دیجیتال - گیمفا

آیپادنانو دوربین‌دار

تصاویر جدیدی از کمپانی اپل به بیرون درز کرده است که نشان می‌دهد اپل مشغول کار روی آیپادنانوهای دوربین‌دار است. گفتنی است این مدل مجهز به سیستم عامل iOS نیست ولی سیستم عاملی از نظر ظاهری مشابه با iOS برای آنها ساخته‌اند.

چاپ سه‌بعدی، خانه خرچنگ‌ها

فناوری چاپ سه‌بعدی به مرحله جدیدی رسیده است. به‌عنوان مثال این صدف چاپ شده که تحت نام پروژه Shellter تولید شده و برای جلوگیری از انقراض خرچنگ‌های دریایی است، بخوبی توانسته این نوع خرچنگ را راضی نگه دارد و خانه و کاشانه‌ای برایش بسازد!

کینکت برای رایانه‌های شخصی

کاربران ویندوزی خوشحال باشند؛ چرا که ویندوز بالاخره از کینکت پشتیبانی کرد. با عرضه SDK این محصول برای ویندوز،pc ‌ها می‌توانند تا ۴ سنسور را به‌صورت همزمان به‌کار بگیرند. قیمت این حسگرها برای ویندوز ۲۵۰ دلار در نظر گرفته شده که در مقایسه با قیمت ۱۵۰ دلاری آنها برای ریکس‌باکس کمی زیاد است!

ویندوز فون۸ در راه است

هر چند نوکیا گوشی‌های ویندوز فون ۷ خود را با قدرت سخت‌افزاری عجیبی همراه کرده اما هنوز این سیستم عامل با فاصله زیادی میدان رقابت را به iOS و آندروید واگذار کرده است. گزارش‌ها حاکی است؛ ویندوز فون ۸ بزودی عرضه می‌شود و استراتژی بازاریابی تهاجمی‌تری از نسخه فعلی دارد.

ضربان قلب به‌جای رمز رایانه

بزودی و با ورود فرآیندی جدید، وقتی پای سیستم خود می‌نشینید، با لمس کیبورد می‌توانید سیستم خود را از حالت قفل خارج کنید. موضوع مهم، دیگر اثر انگشت نیست، الگوی ضربان قلب است که می‌توان با این الگو هارددرایوها را از حالت قفل خارج کرد.

جایگزین کاغذ، بزودی

هر قدر هم که بگوییم استفاده از کاغذ به محیط زیست صدمه می‌زند، هنوز کاغذ ویژگی‌های مثبت زیادی دارد: باریک و سبک است و می‌تواند به شیوه‌های مختلف تا و حمل شود. شاید به‌جای این‌که کتاب‌هایمان را به نسخه الکترونیکی تبدیل کنیم، دستگاه‌های کتابخوان را شبیه کاغذ بکنیم؛ تاشو و سبک. این فناوری لمسی قابل تاشو که در MIT توسعه یافته است، بزودی فرصت تولید انبوه را پیدا خواهد کرد.

هدفونی که چپ و راست را می‌فهمد

برای برخی از ما تفاوتی نمی‌کند که گوش چپ و راست هدفون را درست بگذاریم یا خیر، اما برای گیمرها، علاقه‌مندان موسیقی و کسانی که به شنیدن اهمیت زیادی می‌دهند، جابه‌جایی گوشی چپ و راست اشتباه بزرگی است! این هدفون به‌صورت خودکار می‌تواند چپ و راست را تشخیص بدهد و خروجی‌های صحیح را به‌هر یک از گوشی‌ها ارسال کند.

منبع : کلیک

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فناوری دیجیتال - گیمفا
فناوری دیجیتال - گیمفا
فناوری دیجیتال - گیمفا
فناوری دیجیتال - گیمفا
فناوری دیجیتال - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فناوری دیجیتال - گیمفا