دومین مجازات | پیش نمایش Dark Souls II - گیمفا
دومین مجازات | پیش نمایش Dark Souls II - گیمفا
دومین مجازات | پیش نمایش Dark Souls II - گیمفا
دومین مجازات | پیش نمایش Dark Souls II - گیمفا

دومین مجازات | پیش نمایش Dark Souls II

علی واحدی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
دومین مجازات | پیش نمایش Dark Souls II - گیمفا

با پیشرفت تکنولوژی در زمینه ی قدرت گرافیکی رایانه ها و کنسول های بازی، بازی ساز ها نیز فرصت را غنیمت شمردند و از این قابلیت جدید استفاده کردند.کم کم، ویژگی های بصری بازیها بهبود یافت؛ به گونه ای که سازنده ها به هرچه طبیعی تر شدن و واقع گراتر شدن تصویر بازی خود اهمیت می دادند.در طی این پیشرفت ظاهری، حال زمینه ای برای روایت بهتر داستان و ماجراها ایجاد شد تا شاید روزی این صنعت به تواند با سینما رقابت کند.نتیجه ی این تلاش ها بازی های چون Heavy Rain و Beyond و … را به همراه داشت که تمرکز اصلی روند بازی، برروی داستان و روایت و شخصیت پردازی ها بود.

اما این تغییرات باعث شد که بازی ها از جذابیت اصلی و دلیل وجودشان دور بمانند، این عنصر چیزی نبود جز گیم پلی! بیشتر بازی های نسل اخیر با ارائه ی یک داستان جذاب در کنار زرق و برق گرافیکی و افکت های صوتی گوشنواز، می خواهد مخاطب را جذب کند (که در این کار هم موفق است!) غافل از اینکه گیم پلی بازی هیچ چالشی برای بازی بازها ایجاد نمی کند و کل بازی می خواهد یک ماجرایی را برای شما تعریف کند(Assassins Creed یکی از بازی ها است).اما عده ای از سازندگان گیم پلی چالش برانگیز را یکی از عناصر بازی خود قرار دادند و آنرا جزو ریشه های این صنعت دانستند.سری بازی های Souls جزو این عناوین است که مانند قدیم، برای به اتمام رساندن آن باید از هفت خوان رستم رد شد.قسمت اول این سری با نام Demons Souls بصورت انحصاری برای کنسول PS3 درسال ۲۰۰۹ منتشر شد و مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفت.اما قسمت دوم در سال ۲۰۱۱ بصورت چند پلتفرمی منتشر شد به عنوان Dark Souls ، این قسمت هیچ ربطی به نسخه ی قبلی سری ندارد(به همین دلیل بسیاری این عناوین را یک سری به حساب نمی آورند).پس از موفقیت فوق العاده ی قسمت دوم، که حتی بسیاری از منتقدان آن را بعنوان بهترین بازی نسل هفتم انتخاب کردند، بازی Dark Souls II در Vga 2012 به نمایش گذاشته شد.

کاور این بار تاریک تر از همیشه

کاور، این بار تاریک تر از همیشه!

عنوان: Dark Souls II

سازنده: From Software

ناشر: Bandai Namco Games / From Software

سبک: اکشن نقش آفرینی / تک نفره – چند نفره

پلتفرم: Microsoft Windows / PS3 / X360

تاریخ انتشار: ۱۱ مارس ۲۰۱۴ / ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۲

بدنبال علاج درتاریکی

نفرین ناشناخته

مانند بازی های قبلی این سری، شخصیت خود را به سلیقه و خصویاتی که مایل هستید می سازید و وارد بازی می شوید.حال داستان این شخصیت ساخته شده این است که توسط نیرویی شیطانی (که پس از پیروزی تاریکی بر نور بودجود آمده است) نفرین شده و حال درصدد پیدا کردن راهی برای از بین بردن این نفرین و راه برگشت به ماهیت خود و انسان شدن است.از بخش داستان بازی، اطلاعات زیادی منتشر نشده، اما با تجربه ای که از قسمت اول بدست آمده میتوان گفت که داستانی پرپیچ و خم به همراه لحظه های دراماتیک و احساسی برای گیمرها تدارک دیده شده است.شیوه ی روایت در سری بازی های ارواح این گونه است که بازیباز بدون هیچ اطلاعاتی از شخصیت و دنیای اطراف آن، شروع به پیشروی و کنترل کرکتر می کند اما پس از مدتی با شخصیت و دنیای بازی و ماجراهای آن خو می گیرد و هدفش را پیدا می کند.این نوع داستان سرایی شاید در نگاه اول جالب و کسل کننده باشد اما برای گیمرهای صبور که بازی را ادامه می دهند، می تواند خاطره آفرین باشد.کارگردان بازی، اعلام کرده که داستان بازی ارتباطی غیرمستقیم (!) با اجداد خود دارد و مخاطب ها قطعا نشانه هایی از Dark Souls و Demon Souls را در روند بازی خواهند دید، هرچند که این نشانه ها بسیار کوچک و ناچیز است، برای مثال داستان بازی در یک منطقه ی دیگر از این دنیای تاریک روایت می شود اما درهمان برحه ی زمانی است که ممکن که گاهی این خطوط متقاطع شوند(!).ایشان در ادامه اظهار داشتند که یکی از عوامل و فاکتور های داستان و ماجرای بازی، مفهوم و وجودیت زمان است و در بازی به این بعد نیز اشاره هایی خواهد شد.درکل، فعلا نمیتوان درباره ی این بخش از بازی اظهار نظر کرد و تنها باید به سازندگان اطمینان داشت، گویا آنها از عظیم تر شدن داستان بازی دم زده اند.

درست این زمان است که شما کنترل خود را به سمت نمایشگر پرتاب می کنید!

 

بیدار شو، به جنگ و بمیر!

گیم پلی و روند بازی که از قوانین نقش آفرینی با زمینه ای اکشن و دلهر آور پیروی می کند.سازندگان بازی این بار گفته اند که درکنار حفظ هسته ی اصلی بازی، تغیییراتی مفید برای نسخه ی جدید ایجاد کرده اند که هم بازی در ریشه های خود باقی بماند و هم نوآوری هایی بوجود آید،  طرفدارن قدیمی این سری هم راضی خواهند بود، در نتیجه قطعا مکانیزم اصلی مبارزات و پاداش و دیگر اجزای گیم پلی همانند ریشه ها باقی خواهند ماند.مکانیزم اصلی گیم پلی براساس روح است، یعنی شما دشمنان خودرا از بین می برید تا روح بدست آورید، با میزان روح بدست آمده می توانید آیتم هایی چون ابزار و آپگرید و…برای خود فراهم کنید و در اثر کشته شدن شخصیت، تمام روح باقیمانده از بین می رود(که همین یکی از بزرگترین مجازات های بازی است).در این قسمت شاهد روند گیم پلی، سرراست تر و قابل فهم تری خواهیم بود اما به گفته ی سازندگان حتی درجه ای از دشواری بازی کم نشده، بلکه سخت تر نیز شده است و با  مهات بیشتری باید وارد میدان جنگ شوید(!)، و یه گفته ی سازندگان، تنها راه برای غلبه بر این سختی ها، استوار بودن گیمرها است(!) و این که هیچوقت امید خودرا برای پیروزی از دست ندهند، حتی اگر بازی بازها مهارتی کافی داشته باشند می توانند درهمان اوایل مبارزه، دشمن را از پای در بیاورند و این نشان می دهد که سازندگان درکنار سختی اصیل گیم پلی، جذابیت آن را نیز نگه دارد.به گفته ی سازندگان، این نسخه نقشه و دنیایی به وسعت قبل خواهد داشت اما گیم پلی و فضایی بازتر و آزادتر دارد و گشت و گذار و سفرها در کنار ماموریت های جانبی جزو اولویت های اصلی بازی است، این مامورت های جانبی چیزی فراتر از سطح و جایگاه ظرفیت بازی باز را به او نشان می دهد و کسانی که این مراحل از بازی را انجام می دهند در سه کلمه (دل شیر دارند!) زیرا ناگهان با درجه ی سختی بالاتر از آنچه هست روبرو خواهند شد که گویا این، از نظر سازندگان جذاب است (چیزی که برای ما ترسناک است!).

Derk Serls 2 4 تصاویر جدیدی از عنوان Dark Souls 2 منتشر شد

آرامش قبل از طوفان!

 

در کنار این ماموریت ها، مسیرهای مخفی مخوفی نیز درنظر گرفته شده است که این راه ها در اثر تخریب توسط اشخاص داخل بازی (دشمن یا دوست) نمایان می شوند و شما می توانید از آن ها استفاده کنید.تعداد نبردها و باس فایت ها در این نسخه افزایش یافته است و درکنار این جنبه های اکشن، سازندگان معماها و پازل هایی نیز در گیم پلی گنجانده اند که کمی از هوش بازی باز استفاده شود(که طبیعتا این معماها سخت خواهد بود!)، علاوه بر این ها درطول بازی با محیط ها و دشمنان متنوعی نیز روبرو می شویم که هر کدام دشواری و رفتاری متفاوت را دارا می باشند.اطلاعات نشان می دهد با یک گیم پلی نفس گیر، متنوع و پر از نوآوری روبرو هستیم، پس تا آن زمان سعی کنید مهارت خود در Rpg را تقویت کنید که به مشکل برنخورید

ژاپنی های غرب زده!

استدیو بازی سازی From Software ، یک کمپانی ژاپنی است که در نوامبر سال ۱۹۸۶ تاسیس شد که از معروف ترین ساخته های آن می توان به Armored Core ، Demon Souls ، Dark Souls  Kings Field ، Otogi و Tencha اشاره کرد.این استدیو تا به حال پانزده فرنچایز را خلق کرده که Armored Core بزرگترین سری در این لیست است.این استدیو برای پلتفرم های بسیاری، بازی منتشر کرده و برای کنسول هایی مانند PS3 و X360 نیز انحصاری هایی ارزشمند ساخته است.از آخرین آثار این

کافی شاپ دارک سولز! نشان از موفقیت و محبوبیت در کوتاه مدت

استدیو سری Souls است که بگونه ای بسیار جذاب نقش آفرینی شرقی و غربی (ژاپنی و آمریکایی) را با روندی نفسگیر ترکیب کرده و درطول دو قسمت طرفداران دو آتیشه ای برای خود دست و پا کرده است.این استدیو، جزو کمپانی های کابوشیکی گایشا محسوب می شود(نوعی از شرکت سهامی ژاپنی که دارای شرایط خاصی چون حداقل دارایی ۱۰۵ هزار دلاراست، از مهم ترین این دسته از شرکت ها می توان به سونی، تویوتا، نیسان و… اشاره کرد!) و هم اکنون در شهر توکیو ژاپن واقع شده است، From Software دارای ۲۱۸ کارمند است که Naotoshi Zin وظیفه ی مدیرعاملی و Hidetaka Miyazakiطراحی و کارگردانی ساخت بازی را دراین استدیو برعهده دارند.سازنده ی قسمت های قبلی سری Souls (هیدتاکا میازاکی) این بار تنها ناظر بر کار خواهد بود و وظیفه ی اصلی کارگردانی بازی برعهده ی آقای توموهیرو شیبایا و یویی تانیمورا است که برگفته ی خودشان، پایبند به استاندارد های کارگردان قبلی خواهند بود.

 

عکسی از برخی اعضای استدیو درسال ۲۰۱۱

 

اینجا تنها نیستید…

این بار هم مانند قسمت های قبلی سری، شاهد بخش جذاب و پرطرفدار چندنفره هستیم.برای تجربه ی این مود باید آنلاین بود، و نمیتوان با یک کنسول و چند کنترلر به بازی کردن آن پرداخت.بخش چندنفره ی بازی تعاملی پویا بین بازی بازها برقرار می کند و در شرایطی حالت های Co-op و Players VS Players نیز وجود دارد، رابطه ی میان بازی بازها نیز از عمد محدود اعمال شده است(!) تا آن حس تنهایی بازی از بین نرود.برای مثال شما نمیتوانید با بازی بازهای دیگر Party Chat راه بیندازید و به مشورت با آنها بپردازید زیرا دوباره به حالت آفلاین برگردانده می شوید و درکل رابطه ی شما با دیگر کاربران باید یک مدت محدود باشد.

[jwplayer mediaid=”113011″]

دانلود با کیفیت بالا

دانلود با کیفیت پایین

البته با همین ارتباط محدود نیز، بازی بازها کمک هایی به یک دیگر می کردند(برای مثال یکدیگر را از غافلگیری یا باسی که انتظارشان را می کشد با خبر می کردند یا…).این مطالبی که گفته شد، درواقع ویژگی های پایه ای بخش چند نفره ی این سری است اما باید بدانید که سازندگان به بخش چند نفره ی این قسمت توجه ای ویژه  و تغییراتی جالب در آن ایجاد کرده اند.سازندگان گفته اند که Covenants را داده اند، همینطور سرورهای اختصاصی بازی بهبود یافته اند که همین باعث اجرای راحت تر حالت Co-op و افزایش تعداد بازی کنان نسبت به قبل می شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دومین مجازات | پیش نمایش Dark Souls II - گیمفا
دومین مجازات | پیش نمایش Dark Souls II - گیمفا
دومین مجازات | پیش نمایش Dark Souls II - گیمفا
دومین مجازات | پیش نمایش Dark Souls II - گیمفا
دومین مجازات | پیش نمایش Dark Souls II - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

دومین مجازات | پیش نمایش Dark Souls II - گیمفا
دومین مجازات | پیش نمایش Dark Souls II - گیمفا