افسانه پایان می پذیرد | اولین نگاه به The Witcher 3 : Wild Hunt - گیمفا
افسانه پایان می پذیرد | اولین نگاه به The Witcher 3 : Wild Hunt - گیمفا
افسانه پایان می پذیرد | اولین نگاه به The Witcher 3 : Wild Hunt - گیمفا
افسانه پایان می پذیرد | اولین نگاه به The Witcher 3 : Wild Hunt - گیمفا

افسانه پایان می پذیرد | اولین نگاه به The Witcher 3 : Wild Hunt

محمـد حسین صفری
۱۲:۳۴ ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
افسانه پایان می پذیرد | اولین نگاه به The Witcher 3 : Wild Hunt - گیمفا

زمستان سردی در راه است؛ از جهانی که تا دیروز محل زیبایی و تجمل بود و همگی از زندگی در آن لذت می بردند، دیگر خبری نیست.معمولا زمستان را با ریزش برف و شادی حاصل از آن به یاد می آورند.اما زمستان این بار رنگی دیگر به خود دارد. در این زمستان خانه ها به آتش کشیده شده و خود به شومینه هایی تبدیل شده اند که این جهان سرد را گرم می کنند.تاریکی آسمان را فرا گرفته است و دیگر  آن آوازهای شادی و نشاط شنیده نمی شود. روستاها و خانه های به آتشکده ای تبدیل شده اند که همانند کور سوی نوری در این جهان پوشیده از برف و سفید خود نمایی می کنند. اما واقعا دلیل این همه یأس و تاریکی چیست؟

281989 pcw b

The Witcher 3 : Wild Hunt

نام: The Witcher 3 : Wild Hunt
سازنده : CD Projekt Red
ناشر : Warner Bros
سبک : Action role-playing
پلتفرم ها : PC، Xbox One ، PS4
تاریخ انتشار : ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۴

پس از عرضه ی عنوان The Witcher 2: Assassins of King که با موفقیت بسیار خوبی مواجه شد، زمزمه هایی درباره ی ساخت نسخه ی سوم این عنوان منتشر شد که CD Projekt Red هرگز آن ها را تایید نکرد تا اینکه این استدیو اعلام کرد که بر روی پروژه ی جدیدی کار می کند. همگی انتظار داشتند این عنوان نسخه ی دیگری از سری The Witcher باشد اما در کمال ناباوری این استدیو  از یک IP جدید با نام CyberPunk 2070 رونمایی کرد و با اینکار عده ی کثیری را نا امید ساخت. اما CD Projekt Red ایده های بزرگی در سر داشت که هیچ فردی از آن ها با خبر نبود تا اینکه در تاریخ ۴ فوریه سال ۲۰۱۳ در کمال بهت هواداران مجله ی Game Informer از نسخه ی جدید این عنوان رونمایی کرد. عنوانی که قرار است مرز های سبک اکشن نقش آفرینی را بشکند و یک گیم پلی نو و بدیع را به مخاطبان هدیه دهد. اولین نشانه های اینکه شاهد یک عنوان بسیار بزرگ هستیم این بود که Wild Hunt حدود ۳۵ برابر بزرگتر از نسخه ی قبلی خود است که یکی از اعضای تیم تولید این عنوان یعنی آقای  Dominika Gonsierowدر این رابطه اظهار داشته است :

ما در حال بزرگ کردن این بازی فقط بخاطر اینکه اسمش Open-World است، نیستیم. بازی ما شامل محتوای بسیار زیادی است و این فضای بزرگ زمینه ایست که باید این محتوا را در خود جا دهد. ما جهانی ساخته ایم که بتواند بازیکن را به خود جذب کند. ما راه های مختلفی و نقاط جانبی بسیاری ایجاد کرده ایم.

 بار دیگر با Geralt همراه شوید تا به جنگ با گروهی بروید که Geralt از آن ها هراس دارد. وی از هیولا ها و اژدها های مخوف ترسی ندارد، ترس او از گروهی به نام Wild Hunt است. گروهی که یک جهان را می تواند به مرز نابودی بکشاند و به همین جهت است که آخرین مبارزه ی Geralt که حماسی ترین مبارزه ی او نیز خواهد بود در برابر سخت ترین دشمنانش می باشد. سومین نسخه ی سری محبوب و خوش ساخت Witcher با نام Wild Hunt ادامه ای بر دو نسخه ی پیشین می باشد. این عنوان در سبک اکشن نقش آفرینی است و قرار است پایانی بر این سری باشد و با انجام این عنوان داستان شخصیت محبوب این سری یعنی Geralt Rivia پایان می یابد. داستان این سری با توجه به یک رمان جذاب از نویسنده ی مشهور لهستانی یعنی آقای Andrzej Sapkowski نوشته شده است و در واقع هر نسخه ی این سری بیانگر بخشی از این رمان می باشد و Wild Hunt این رمان را به پایان می رساند.

 

نگاهی به زندگی Andrzej Sapkowski و این که Withcer از کجا آمده است

url

Witcher ها افرادی هستند که از سنین پایین تحت آموزش های سختی قرار می گیرند و به واسطه ی همین آموزش ها می توانند موجودات خطرناک را از بین ببرند و زنده بمانند.

Andrzej Sapkowski در تاریخ ۲۱ ژوئن سال ۱۹۴۸ در لهستان متولد شد. او در دوران جوانی خود به مطالعه ی مبحث اقتصاد پرداخت و مفتخر به کسب مدرک دانشگاهی در این زمینه شد. پیش از اینکه وی به نویسندگی روی آورد به عنوان مدیر ارشد بخش تجارت خارجی یک شرکت فعالیت می کرد. اولین داستان کوتاه او با نام The Witcher در سال ۱۹۸۶ میلادی در یک مجله ی ادبی فانتزی به نام Fantastyka منتشر شد و با تحسین خوانندگان و منتقدان رو به رو گردید. وی بر اساس جهانی که در The Witcher پدید آورده بود مجموعه ای از داستان های کوتاه و رمان های بلندی را تحت این ایده نوشت که شامل ۳ مجموعه داستان کوتاه و ۵ رمان می شود. شخصیت اصلی این داستان ها Geralt Rivia نام دارد که یک شکارچی جهش یافته است .

 Witcher ها افرادی هستند که از سنین پایین تحت آموزش های سختی قرار می گیرند و به واسطه ی همین آموزش ها می توانند موجودات خطرناک را از بین ببرند و زنده بمانند.  تغییراتی که روی آن ها انجام می گیرد که شامل آماده سازی گیاهان دارویی و معجون های سحر و جادو می باشد سبب به وجود آمدن رفلکس های فوق انسانی در آن ها می شود و به آن های توانایی های ویژه ای مانند دید بهتر در شب و تاریکی را می دهد و سبب می گردد تا آن ها کاملا از عواطف انسانی دور باشند که هر چند درباره ی Geralt Rivia این موضوع چندان صدق نمی کند. Geralt نیز یکی از Witcher ها یا به عبارت دیگر بهترین آن ها می باشد که به سبب یکی از آزمایشات جدیدی که در کودکی روی او انجام شده است و او از معدود کسانی بوده است که از آن جان سالم به در برده، سبب شده تا رنگ دانه های بدن وی از بین بروند و او کاملا به رنگ سفید درآید به همین دلیل به او گرگ سفید نیز گفته می شود.

همراه گرگ سفید

بر خلاف نسخه های پیشین که داستان حول یک ماموریت مشخص و البته محدود می چرخید در Wild Hunt شاهد یک داستان بسیار گسترده با پیچش های داستانی متعدد خواهید بود که یک حماسه ی جدید را رقم خواهد زد. داستان بازی مدتی بعد از نسخه ی دوم ( حدود ۶ ماه ) اتفاق می افتد و در آن Geralt کمی پیر تر شده است اما همچنان همان چالاکی سابق را دارد و اینبار حتی می تواند از درختان نیز بالا برود. Geralt برای کسب درآمد به شکار هیولا ها روی آورده است و به این کار به چشم یک شغل نگاه می کند. یکی از زیبا ترین لحظات بازی بدون شک در تریلر سینماتیک آن اتفاق می افتد، جایی که Geralt پس از یک شکار موفقیت آمیز برای دریافت دستمزد خود و تحویل شکار به نزد عده ای می رود که در حال اذیت و آزار یک دختر جوان هستند. وی بدون توجه ای به این امر دستمزد خود را می گیرد و از محل دور می شود اما وجدان Geralt به او اجازه نمی دهد تا به همین سادگی از این مسئله بگذرد و وی باز می گردد تا آن دختر جوان را نجات دهد. این تریلر بسیار زیبا و جذاب بود و به خوبی توانست روح دو وجهی Geralt را به نمایش بگذارد زیرا او یک Witcher است و عملا نباید دارای هیچ گونه عواطف انسانی باشد اما Geralt متفاوت است و همین نکته است که او را به یک قهرمان تبدیل کرده است.

Geralt برای کسب درآمد به شکار هیولا ها روی آورده است و به این کار به چشم یک شغل نگاه می کند.

بازی از جایی آغاز می شود که با فرا رسیدن زمستان بر خلاف سال های پیشین شاهد یک زمستان آرام نخواهیم بود زیرا گروه Wild Hunt دست به شورش و آشوب زده اند و روستا ها و دهکده های مسیر راه خود را به آتش می کشند و مردم بیگناه را به قتل می رسانند. از طرف دیگر امپراتوری Nilfgaard نیز به پادشاهی شمالی حمله کرده است و  قصد دارد مردم رنج کشیده ی بخش جنوبی را به اسارت بگیرد. حال در این فضای وهم انگیز و ترس آلود که از هر سو بوی جنگ و خونریزی می آید تنها Geralt است که می تواند به این وضع سامان دهد ولی او نیز میان یک دو راهی سخت قرار گرفته است، اینکه با اشباح Wild Hunt که به دنبال او هستند مبارزه کند یا یک قهرمان باشد و سرزمین و مردمش را از چنگ امپراتوری غارتگر Nilfgaard نجات دهد. همانطور که می بینید تم اصلی داستان بازی بر پایه ی یک انتخاب و تصمیم گیری استوار شده است و سازندگان نیز اعلام کرده اند که انتخاب های متعددی در بازی وجود خواهد داشت که روند آن را تغییر می دهد، در واقع همین انتخاب ها است که داستان Wild Hunt  را نسبت به دو نسخه ی قبلی متمایز می سازد و به دلیل وجود همین انتخاب ها بازی دارای ۳۶ پایان متفاوت خواهد بود.Konrad Tomaszkiewicz  رهبر ساخت بازی در مصاحبه ای با سایت Forbes جزییات بیشتری از پایان هایی که این عنوان دارد فاش کرده است:

پس از خاتمه ی بازی به شما پایان دیگری هم نشان داده خواهد شد که خلاصه ای از بزرگ ترین عواقبی که از انتخاب هایتان در طول بازی کرده اید را به شما نشان خواهد داد . برخی از آن ها تغییراتی در اوضاع سیاسی و اجتماعی جهان را نشان می دهد و برخی از آن ها هم باعث تغییراتی در وضعیت مکانی که شما در آن هستید خواهد شد .از تغییرات دیگر نیز که بستگی به انتخاب های شما در پایان بازی به وجود می آید می توان به تغییراتی در زندگی دوستان و دشمنانتان اشاره کرد . بستگی به نوع انتخاب های شما در بازی، زمانی که ماجراجویی های خودتان را به اتمام می رسانید می توانید یک جهان کاملا متفاوت را در پشت خود داشته باشید .

همانند نسخه های پیشین در طول داستان با شخصیت های متعددی رو به رو خواهید شد که این به انتخاب شما بستگی دارد که به آن ها همراه شوید یا اینکه بدون آن ها به راه خود ادامه دهید. همانند همه ی عناوین نقش آفرینی این عنوان نیز یک آنتاگونیست یا ضد قهرمان بزرگ خواهد داشت که اینبار قرعه به نام رهبر گروه Wild Hunt  افتاده است. او King of the Wild Hunt نام دارد و اعلام شده که قدرتمند ترین دشمن موجود در این سه گانه می باشد و Geralt برای مواجه با او با مشکلات زیادی رو به رو می شود.  بدون شک یکی از مهم ترین مشخصه های این عنوان گیم پلی بسیار طولانی آن است به طوری که اعلام شده است که بخش داستانی Wild Hunt حدود ۵۰ ساعت خواهد بود که البته با توجه به انتخاب های متعددی که در طول داستان وجود دارد ممکن است این مقدار افزایش نیز یابد. در کنار این ۵۰ ساعت حدود ۵۰ ساعت دیگر نیز برای گشت و گذار در محیط و یافتن همه ی موارد موجود در جهان بازی وجود دارد که جمعا حدود ۱۰۰ ساعت گیم پلی را برای مخاطبان رقم می زند که بدون شک بی سابقه است و نشان از پتانسیل بسیار بالای این نسخه دارد . در کل داستانWild Hunt  علاوه بر اینکه تم تاریک تری نسبت به نسخه های قبلی دارد از سوی دیگر لایه های حماسی آن نیز بیشتر است و سعی دارد تا به بهترین شکل افسانه Geralt را به پایان برساند.

پایان مبارزه

بدون شک طراحی و ساخت یک عنوان RPG به گونه ای که دارای یک جهان بزرگ و گیم پلی طولانی باشد اما تکرار در آن رخ ندهد بسیار سخت خواهد بود و همین مسئله است که عناوین این سبک را می تواند به بهترین یا بدترین عناوین تاریخ بازی های رایانه ای تبدیل کند. مشخصه ای که سری The  Witcher را از سایر عناوین این سبک متمایز می سازد نیز همین نکته است که تکرار در گیم پلی آن معنا ندارد. به همین دلیل است که تیم سازنده اعلام کرده که این عنوان مرز های این سبک را گسترش خواهد داد و قصد دارد به بزرگ ترین عنوان این سبک در تاریخ بدل شود. همانطور که در مقدمه ی مقاله ذکر شد بزرگ ترین تغییر Wild Hunt نسبت نسخه های پیشین جهان بزرگ تر آن است به طوری که این عنوان از نسخه ی پیشین خود حدود ۳۵ برابر بزرگ تر است و همچنین از عنوان اسکایریم که خود تا کنون لقب برترین RPG تاریخ را یدک می کشد نیز حدود ۲۰ درصد بزرگ تر می باشد و این جاه طلبی سازندگان بازی را نشان می دهد که قصد دارند این عنوان را حتی از اسکایریم نیز بزرگ تر جلوه دهند البته اعلام شده که از عنوان اسکایریم نیز برای ساخت بازی الهاماتی گرفته شده است. طبق اعلام سازندگان، بازی دارای ۳۶ استان مختلف خواهد بود که هر یک از این استان ها دارای فرهنگ و شرایط اجتماعی خاص خود هستند برای مثال ممکن است شمشیری را در یک استان به یک قیمت بخرید و در استان دیگر قیمت همان شمشیر بیشتر یا کمتر باشد. چنین ویژگی هایی نشان از نبوغ بالای تیم سازنده است که دست به خلق چنین جهان بزرگ و متنوعی زده اند. آقای Platkow-Gilewsk از تیم سازنده ی بازی درباره ی چالش هایی که تیم سازنده در خلق چنین جهان وسیعی با آن ها رو به رو شده است، بیان کرده است :

این چالشی بزرگ است اما ما تمام جوانب آن را سنجیدیم و به سختی کار می کنیم تا یک تجربه عالی از روایت داستانی به شما بدهیم آن هم در یک محیط Open-World. تا آن جا که هر کدام از رفتار ها و حرکات شما عواقب خاصی را در پی خواهند داشت و  تعدادشان نیز زیاد خواهد بود همان گونه که در Witcher 2 شاهد بودید. ما می خواهیم که تمام تجربیاتمان را در این زمینه برای شما به ارمغان آوریم و آن را در یک محیط Open-World قرار دهیم. حرکات و رفتار های بزرگ و کوچک می توانند برای شما عواقبی بزرگ یا کوچک به همراه داشته باشند. همین قدر کافی است که به شما بگوییم که ما آماده ۳۶ گونه پایان کاملاً مختلف با توجه به نحوه به پایان رساندن بازی توسط شما هستیم ، آن هم با انتخاب هایی متفاوت در هر کجای بازی. ۳۶ منطقه مختلف در بازی وجود خواهد داشت و هر منطقه نیز نسبت به مناطق دیگر تفاوت های قابل توجهی را دارا خواهد بود.

در Wild Hunt قایق ها نقش اساسی را در جا به جایی دارند. تیم سازنده اعلام کرده است برای کاوش و جست و جو در برخی از مناطق بازی استفاده از قایق ضروری است

اما برای جا به جایی در این محیط بسیار بزرگ چه راهی وجود خواهد داشت؟ مسلما اولین پاسخی که به ذهن بسیاری از شما می رسد این است که باید با اسب در این محیط به گشت و گذار بپردازیم یا از قابلیت Fast Travelling استفاده کنیم اما در Wild Hunt قایق ها نقش اساسی را در جا به جایی دارند. تیم سازنده اعلام کرده است برای کاوش و جست و جو در برخی از مناطق بازی استفاده از قایق ضروری است :

 Geralt  یک شکارچی هیولای حرفه ای می باشد و ملوان تصورش نکنید . ما نمی خواهیم که در این شخصیت تغییرات ایجاد کنیم و نمی توانیم به سادگی تصور کنیم که او در به در به دنبال شکار ماهی بپردازد !با این حال قایقرانی جزو فعالیت های بسیار مهم در The Witcher 3 است و برای کاوش در برخی مناطق ضروری می باشد . در بخش های تکنیکی ، قایق ها به طور کامل به مانند واقعیت شبیه سازی شده اند و نسبت به وزش باد و حرکات اقیانوس ها و امواج که کاملا به مانند واقعیت است، قایق از خود واکنش نشان می دهد . استفاده از قایق واقعا یک لذت واقعی برای کاوش می باشد، البته ما در حال انجام برنامه ریزی های بیشتری با قایق هستیم .

همگی اطلاع دارید که بخش مهمی از گیم پلی عناوین RPG به مبارزات وابسته است و از این رو طراحی و ساخت مبارزات مناسب و متناسب در گیم پلی در موفقیت عناوین این سبک نقش بسیار مهمی دارد. مبارزات Wild Hunt نسبت به دو نسخه ی قبلی دچار تغییرات اساسی شده و بسیار پویا تر گردیده است. تیم سازنده خود اقرار کرده است که مبارزات نسخه ی پیشین دارای مشکلاتی بوده است اما مبارزات این نسخه بسیار روان تر می باشد و همان چیزی خواهد بود که طرفداران انتظار آن را خواهند داشت.Michał Platkow-Gilewski  مدیر بازاریابی CD Projekt RED  طی مصاحبه ای در این مورد اعلام کرده است :

چیزی که ما همراه با سیستم مبارزات Witcher می خواستیم این بود که نشان بدهیم که چگونه Geralt از شمشیر خود استفاده می کند. او در شمشیر زنی استاد است. Geralt در مبارزه با جمعیت زیاد دارای تسلطی بسیار خوب می باشد و می تواند پنج یا شش دشمن را شکست دهد اما در Witcher 2 اتفاقاتی افتاده بود که مردم و طرفداران این بازی به ما می گفتند که مبارزات این عنوان سرگرمی بیش از حد کمی دارد و صادقانه به ما می گفتند که مبارزات بازی نیز دارای قوانین بسیار ساده ای است. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که بر روی تاکتیک های مبارزات مقداری بیشتر کار کنیم و تاکتیک های مبارزات به قدری هیجان انگیز است که احساس کنترلی مطلق در یک میدان جنگ را خواهید داشت. این چیزی است که ما در این قسمت هدف خود قرار داده ایم.

قابلیت که Witcher Senses همانند قابلیت دید کارآگاهی در سری بتمن می باشد، این توانایی را به Geralt می دهد تا بتواند نقاط ضعف دشمن خود را مشاهده کند.

علاوه بر این تغییرات استفاده از استراتژی و تاکتیک مناسب در حین مبارزات نیز به بخش مهمی بدل گردیده است، برای مثال هنگامی که Geralt در مقابل چند دشمن قرار می گیرد محتاطانه عمل می کند و هدف اول او دفع کردن حملات دشمنان است. البته قابلیت جدید به بخش مبارزات بازی اضافه شده است که کار شما را در هنگام مبارزات سخت آسان می سازد. این قابلیت که Witcher Senses نام دارد همانند قابلیت دید کارآگاهی در سری بتمن می باشد و این توانایی را به Geralt می دهد تا بتواند نقاط ضعف دشمن خود را مشاهده کند برای مثال هنگامی که وی در حال مبارزه با یک اژدها عظیم الجثه است می تواند با استفاده از این توانایی غده ی سمی موجود در بدن وی را شناسایی کند و با ضربه زدن به آن، اژدها را از پای در آورد.  علاوه بر این مورد، با استفاده از این قابلیت Geralt می تواند محل عبور دشمنان را نیز ردیابی کند چیزی که نمونه ی آن در سری Assassins Creed و با قابلیت دید عقابی مشاهده شد. همچنین وی اینبار توانایی جا خالی دادن در برابر ضربات دشمن را نیز دارد و سازندگان علت اضافه شدن این نکته را نزدیک تر شدن بازی به کتاب آن و پایبندی به اصول آن دانسته اند. Konrad Tomaszkiewicz  رهبر ساخت بازی در این رابطه اظهار داشته است :

اول از همه ما سبک مبارزه کردن بازی را مطابق همان چیزی کردیم که Andrzej Sapkowski در رمان های The Witcher آن را شرح داده است. دوم نیز در این می باشد که ما کل سیستم مبارزه کردن را تغیر داده ایم و ما نمی خواهیم که دیگر به بازیکنان فشار بیاوریم که در هنگام مبارزه کردن تمام وقت از این سو به آن سو بروند. در حال حاضر سیستم مبارزات The Witcher به شما این اجازه را خواهد داد که به نقاط ضعیف دشمنان ضربه بزنید و توانایی های خاص آن ها را غیر فعال کنید.

اما شاید بزرگ ترین غافل گیری در این نسخه عدم حضور بخش های دکمه زنی یا QTE در طول گیم پلی باشد. در نسخه های پیشین هنگام نابود کردن دشمنان به ویژه اژدها این دکمه زنی ها صحنه های زیبایی را رقم می زدند اما اینبار این صحنه ها در بازی وجود نخواهند داشت. Tomaszkiewicz  در مورد عدم حضور بخش های دکمه زنی نیز در The Witcher 3: Wild Hunt اظهار داشته است :

این بخش را برای چنین تجربه ای از بازی نمی توان توصیه کرد و معمولا متناسب بازیکنان نیز نیست. تعداد کمی از بازی ها در بخش دکمه زنی سرگرم کننده هستند . به عنوان مثال در سری بازی های Uncharted دکمه زنی بازی به قدری خوب است که شما حتی متوجه نمی شوید که با زدن مرتب دکمه زنی یا همان QTE ها بخش های بازی را به اتمام رسانده اید و من فکر می کنم که تنها راه استفاده از QTE ها بستگی به نوع آینده ای که در بازی ها است می باشد.

دیگر بخشی که در این نسخه حذف شده است و شاید به مذاق بسیاری از طرفداران خوش نیاید، حذف باس فایت ها یا همان غول آخر ها می باشد.

دیگر بخشی که در این نسخه حذف شده است و شاید به مذاق بسیاری از طرفداران خوش نیاید، حذف باس فایت ها یا همان غول آخر ها می باشد. البته حذف باس فایت ها به معنای آسان شدن بازی و اینکه تعداد بیشتری بتوانند این عنوان را به سبب آسان شدن تجربه کنند، نیست بلکه دشمنانی که در طول گیم پلی با آن ها مواجه می شوید بسیار قدرتمند هستند و هر چه قدر مقدار توانایی های Geralt بالا می رود به همان مقدار قدرت دشمنان نیز افزایش می باشد.Pawel Sasko  طراح بازی در مورد ویژگی های جدید و حذفیاتی که قسمت سوم داشته اعلام کرده است :

در حال حاضر بازی ما هیچ گونه باسی نخواهد داشت. اما در عوض برخورد هایی با مقدار زیادی از دشمنان بزرگ و خطرناک در بازی وجود خواهد داشت که نقش مهمی هم در داستان ایفا می کنند. همه ی این دشمنان توانایی ها و حملات منحصر به فرد خود را دارند اما بر خلاف  The Witcher 2، این بار هر چیزی که در قسمت سوم است بر روی سیستم هایRPG  متمرکز شده است. ما به انتقادات و پیشنهاد هایی که طرفداران نسبت به قسمت های گذشته داشتند گوش دادیم و آموختیم که معرفی یک مکانیک جدید برای مبارزه با باس ها تصمیم خوبی نمی تواند باشد.

از طرف دیگر Geralt یک Witcher است در نتیجه باید جادو های مختلفی را آموخته باشد و بتواند از آن ها در مواقع مهم استفاده کند. در Wild Hunt وی ابتدا داری ۵ جادو است که مرور زمان و با پیشروی در گیم پلی جادو های بیشتری را فرا می گیرد البته برای فرا گرفتن این جادو ها هیچ گونه آموزشی وجود ندارد و بازی خود آن ها را به تدریج به شما نشان می دهد و همچنین این جادو ها توانایی ارتقا دارند و به حالت ثانویه تبدیل می شوند. طراح ارشد این عنوان،Maciej Szcześnik  در این رابطه اعلام کرده است :

این پایان کار نیست، به هر حال تیم ما در حال ایجاد راه های مختلف ریخته گری هستند که به طور کلی دو برابر تعداد جادوهای اولیه را در اختیارتان قرار خواهد داد. این “ویژگی های خاص و جایگزین” با توسعه بیشتر شخصیت باز خواهند شد اما فکر نمی کنم این جایگزین ها قدرت بیشتری به نسبت جادوها داشته باشند. آنها برای موارد تاکتیکی مختلفی کاربردی خواهند بود. سیستم جادوهای ما به صورت ثانویه خواهند بود، برای مثال شما از جادویی استفاده می کنید که بر زمین ضربه زده و دشمن روبروی خود را از پای در می آورید اما با پیشرفت در بازی قادر به باز کردن حالت ثانویه این جادو خواهید بود و با کمک آن دشمنان بیشتری تحت تاثیر ضربات و جادوها قرار خواهند گرفت. تمامی جادوهای موجود در بازی از قابلیت ثانویه برخوردار خواهند بود.

می توان با قاطعیت گفت گیم پلی The Witcher : Wild Hunt فراتر از مرز های سبک نقش آفرینی عمل کرده است و چیزی را به مخاطب نشان می دهد که وی آرزوی تجربه ی آن  در یک بازی رایانه ای را داشته است. جهانی که ۳۵ برابر بزرگ تر از نسخه ی قبلی است و حتی ۲۰ درصد بزرگ تر از جهان بزرگ اسکایریم در کنار مبارزاتی که نیازمند استراتژی هستند، گیم پلی این عنوان را به یک نمونه نادر تبدیل کرده است که تا کنون نمونه ی آن مشاهده نشده است.

برق شمشیر

اولین نکته ای که درباره ی بخش گرافیکی Wild Hunt به چشم می آید استفاده از موتور جدید و قدرتمند RED Engine 3 است که گرافیک بدیعی را برای این عنوان ایجاد کرده است.

اولین نکته ای که درباره ی بخش گرافیکی Wild Hunt به چشم می آید استفاده از موتور جدید  و قدرتمند RED Engine 3 است که گرافیک بدیعی را برای این عنوان ایجاد کرده است. از آنجایی که بازی برای نسل هشتم کنسول ها و PC  ساخته می شود عده ای کثیری اعتقاد داشتند که گرافیک بازی بر روی همه ی نسخه ها یکسان نخواهد بود و از آنجایی که به گفته ی تیم سازنده نسخه یPC  پلتفرم اصلی آن ها است نگرانی هایی بابت گرافیک بازی بر روی نسخه های کنسولی ایجاد شد اما Konrad Tomaszkiewicz در این رابطه اعلام کرده است :

هدف ما این است که تجربه ای یکسان را بر روی تمامی پلتفرم هایی که مردم قرار است تهیه کنند ارائه دهیم. ما در حال ساخت The Witcher 3: Wild Hunt برای پلتفرم های نسل بعدی می باشیم و بنابر این نمی خواهیم که از لحاظ بصری و گرافیک کاهشی بر روی  هر پلتفرمی داشته باشیم.

برای طراحی و اجرای حرکات تمام کننده ی Geralt نیز از قابلیت موشن کپچر استفاده شده است.

علاوه بر این مورد بازی بر روی PC از DX 11 پشتیبانی می کند و همین باعث یک گرافیک دیدنی در این نسخه شده است. سایه زنی ها و نور پردازی های بازی به شدت عالی کار شده اند و حتی نور حاصل از برخورد شمشیر ها نیز بسیار زیبا است. از طرف دیگر خلق سیستم شب و روز و همچنین آب و هوای داینامیک سبب شده است که شاهد یک گیم پلی زیبا در کنار گرافیکی پویا باشیم. سازندگان برای خلق مکان های بازی از مناطق واقعی استفاده کرده اند و با عکس برداری از این مناطق آن ها را به مدل های گرافیکی در بازی تبدیل کرده اند. برای طراحی و اجرای حرکات تمام کننده ی Geralt نیز از قابلیت موشن کپچر استفاده شده است. طراح بازی آقای Paweł Sasko طی مصاحبه ای که درباره ی بهبود های گرافیکی این نسخه داشت، اعلام کرد :

 CD Projekt RED  به خوبی از چالش ها استقبال می کند. خلق گرافیک دلنواز برای بازی هایی با ماموریت خطی، کار سختی نیست چون می توان نقاطی که بازیباز به آن ها متمرکز می شود را شناسایی کرده و بهتر کار کرد اما وقتی عنوان بزرگی مثل The Witcher 3 مطرح می شود ما را با چالش های به مراتب بزرگی روبرو می کند و این موضوع باعث هیجان زده شدن هنرمندان و بازیسازهای ما می شود. اسکرین شات هایی که از بازی منتشر شده است با نسخه ی قدیمی موتور این بازی گرفته شده بودند. اکثر آن ها تغیرات زیادی به خود دیده و دوباره برنامه نویسی شده اند. علاوه بر آن جلوه های بصری جدیدی را به بازی اضافه نموده ایم و این کارها را تا زمانی ادامه خواهیم داد که به کیفیت CG برسیم. هدف برنامه نویسان ما فقط به این موضوع محدود نمی شود و سعی ما بر آن بوده است که بخش هنری گروه ما یکی از گروه های متفکر و قوی شرکت باشد. اکثر اعضای CD  Projekt RED  در ساخت The Witcher 1 نیز مشارکت داشته اند و تماما با چالش های این عنوان آشنایی کامل دارند. به خوبی می دانیم که به کار گرفتن زیرکانه هنر می تواند برای ما سودمند بوده و ما را در جهت داشتن تکسچرهای عظیم و اجرای بی وقفه ی آنها کمک کند. زمانی که ما بازی را عرضه می کنیم دارای بالاترین گرافیک در یک بازی RPG خواهیم بود.

در واقع گرافیک Wild Hunt ورای تصوراتی است که تا کنون از گرافیک بازی های رایانه ای داشته اید. این گرافیک به ویژه برای عنوانی که در سبک RPG و دارای یک جهان بزرگ و بی حصر و حد است بسیار دیدنی است و همین امر است که تحسین منتقدان را به همراه داشته است.

آوای وحش

تا کنون اطلاعات چندانی از بخش موسیقی و صدا گذاری Wild Hunt منتشر نشده است و تنها تم اصلی بازی منتشر شده است که بسیار زیبا است و هر شنونده ای را به وجد می آورد. همانند نسخه های پیشین آهنگساز توانای لهستانی یعنی آقای Adam   Skorupa  و دستیارش  Krzysztof Wierzynkiewiczساخت موسیقی این عنوان را بر عهده دارند و همین تک آهنگ منتشر شده از بازی نیز نشان از نبوغ بالای این دو در ساخت تم های حماسی دارد. گویندگان بازی نیز تا کنون مشخص نشده اند و تنها این نکته که گوینده ی شخصیت Geralt همان فرد قبلی است ثابت شده است.

دانلود تم اصلی با فرمت MP3

افسانه پایان می پذیرد

افسانه پایان می پذیرد

The Witcher 3: Wild Hunt بدون شک بزرگ ترین RPG است که تا کنون ساخته شده است. داستان این نسخه قرار است حسن ختامی بر ماجرای های Geralt باشد و قرار است همانند یک حماسه پایان پذیرد. گیم پلی بازی نیز دارای المان های مختلفی نظیر مبارزات استراتژیک و همچنین گشت و گذار در محیط است و جهان بسیار بزرگ این عنوان در کنار گرافیک مثال زدنی آن رنگ و بوی دیگری به این بازی بخشیده است پس برای آخرین بار با Geralt همراه شوید و به این افسانه پایان دهید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

افسانه پایان می پذیرد | اولین نگاه به The Witcher 3 : Wild Hunt - گیمفا
افسانه پایان می پذیرد | اولین نگاه به The Witcher 3 : Wild Hunt - گیمفا
افسانه پایان می پذیرد | اولین نگاه به The Witcher 3 : Wild Hunt - گیمفا
افسانه پایان می پذیرد | اولین نگاه به The Witcher 3 : Wild Hunt - گیمفا
افسانه پایان می پذیرد | اولین نگاه به The Witcher 3 : Wild Hunt - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

افسانه پایان می پذیرد | اولین نگاه به The Witcher 3 : Wild Hunt - گیمفا