Wii U در سال ۲۰۱۴ | شکست یا بازگشت به رقابت؟ - گیمفا
Wii U در سال ۲۰۱۴ | شکست یا بازگشت به رقابت؟ - گیمفا
Wii U در سال ۲۰۱۴ | شکست یا بازگشت به رقابت؟ - گیمفا
Wii U در سال ۲۰۱۴ | شکست یا بازگشت به رقابت؟ - گیمفا

Wii U در سال ۲۰۱۴ | شکست یا بازگشت به رقابت؟

esafa93
۰۹:۴۸ ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
Wii U در سال ۲۰۱۴ | شکست یا بازگشت به رقابت؟ - گیمفا

۲۰۱۳ سال چندان خوبی برای کنسول نسل هشتمی نینتندو نبود. قیمت نسبتا زیاد کنسول نینتندو در مقایسه با کنسول های نسل هشتم سونی و مایکروسافت و سیاست های نادرست نینتندو در قبال Wii U باعث شد تا فروش دور از انتظاری را شاهد باشیم. در واقع عرضه زودتر Wii U نسبت به دیگر کنسول های نسل هشتم هم نتوانسته موفقیتی را برای آن ایجاد کند. این در حالی است که دیگر کنسول دستی نینتندو یعنی ۳DS روز های بسیار خوبی را سپری می کند.

super mario 3d world

افسوس خوردن برای گذشته فایده ای ندارد، اگر نینتندو می خواهد Wii U را از شکست نجات دهد و آن را به عرصه رقابت بازگرداند باید تصمیمات جدیدی را اتخاذ کند. در این زمینه، نینتندو برای جذب کردن گیمرها، قیمت مدل Deluxe 32GB کنسول Wii U را کاهش داد و قیمتش را از ۳۴۹.۹۹ دلار به ۲۹۹.۹۹ دلار در ماه سپتامبر رساند. این تغییر استراتژی درست توانست کمی فروش کنسول را افزایش دهد و اوضاع را کمی بهبود بخشد. اما نینتندو باید تصمیم های این چنینی بسیاری را در سال ۲۰۱۴ اتخاذ کند تا بتواند کنسول Wii U را به عنوان یکی از مدعیان نسل هشتم نشان دهد.

نینتندو با عرضه NES توانست صنعت نیمه جان بازی را در جهان بار دیگر رونق بخشد. کنسولی که برای بسیاری از ما خاطره ساز بوده است. این کنسول که در کشور ما با نام میکرو شناخته می شد، در واقع یک کلون آسیایی از NES به حساب می آمد و در کشورهایی عرضه می شد که نینتندو در آنها نماینده رسمی نداشت. NES هرچند در ابتدا فروش چندان قوی ای را در آمزیکا تجربه نکرد، اما با سیاست های درست نینتندو به یکی از بهترین کنسول های تاریخ مبدل گشت. نمونه آنها عرضه لوازم جانبی ای بود که در عمل هیچ فایده ای برای بازیکن نداشتند، اما سود بسیاری را برای نینتدو در بر داشتند.

super mario galaxy 2 mario yoshi luma

کنسول Super NES که در سال ۱۹۹۱ به طور رسمی وارد بازار شد، به این خاطر موفق بود که گرافیک و تجربه بهتری را نسبت به رقیب خود در آن دوران یعنی Sega Genesis به ارمغان می آورد. زمانی که N64 در نسل پنجم توسط کنسول سونی, Playstation شکست خورد، رویه کار نینتندو کمی تغییر کرد. نینتندو تصمیم گرفت که به جای اینکه تنها سخت افزار کنسول خود را در هر نسل ارتقا دهدو دنبال دهنده کار دیگران باشد، بیشتر یک مبتکر باشد و محصولی خلاقانه و نوآورانه را عرضه کند. GameCube، جانشین N64 دیسک های کوچک تر و طراحی متفاوتی نسبت به کنسول سونی داشت. همچنین طراحی کنترلر آن نیز متفاوت بود. هر چند موفقیت زیادی به دست نیاورد. Nintendo راه را به درستی طی کرده بود. عرضه Wii و موفقیت چشمگیر آن سود زیادی را برای Nintendo در بر داشت. سخت افزار Wii نسبت به رقیبانش در نسل هفتم بسیار ضعیف تر بود، اما عامل فروش ۱۰۰ میلیون واحدی آن قابلیت های حرکتی نوآورانه اش بود. چیزی که به تنهایی باعث شد که Wii برنده نسل هفتم لقب گیرد.

zelda wii u 670x377

Wii U یک سال زودتر از کنسول های سونی و مایکروسافت عرضه شد و به نوعی آغاز گر نسل هشتم بود. موقعیت زمانی خوبی که طی آن کنسول نینتندو میتوانست فروش خوبی را در غیاب دو کنسول دیگر تجربه کند. اما این اتفاق تا کنون رخ نداده و زنگ خطر برای کنسول نینتندو به صدا در آمده است. روز های سختی در انتظار نینتندو است. برخی شایعات حتی خبر از احتمال متوقف شدن تولید Wii U را می دهند. قابلیت های زیادی هستند که Wii U را از کنسول های PS4 و XONE متمایز می کنند، ولی موضوع مهم این است که طرفداران کنونی نینتندو تنها بخش کوچکی از جامعه گیمرها را تشکیل می دهند. منظورم از طرفداران کنونی کسانی است که در حال حاظر تمایل دارند که Wii U را برای تجربه عناوین مورد علاقه شان خریداری کنند. در شرایطی که بسیاری از ناشران و سازنده های بزرگ دنیای بازی به دلایلی این کنسول را پشتیبانی نمی کنند که مهم ترینشان ضعف سخت افزاری آن است. همین مورد باعث شده که میزان تقاضا برای کنسول نسبتا پایین باشد. علاوه بر این Wii U قدرتی مشابه با کنسول های نسل هفتم مایکروسافت و سونی دارد. بنابراین نمیتواند مخاطبان جدید را از نظر سخت افزاری راضی کند. در این وضعیت استدیو های بزرگ دو انتخاب دارند، آنها می توانند بازی های خود را بر روی سخت افزار محدود و متوسط Wii U منتشر کنند، در حالی که به احتمال زیاد بازی آنها با فروش بالایی مواجه نمی شود. یا اینکه بازی خود را بر روی PS4 یا Xbox One بدون محدودیت سخت افزاری عرضه کنند و سود خوبی نیز به دست بیاورند. مطمعنا راه دوم بهتر به نظر می رسد.

نینتندو به سمت تجارت موبایل می رود؟

marioparty

آقای ایواتا که از مدیران اصلی نینتندو است، بر این موضوع تاکید داشته است که نینتندو باید به سمت استراتژی های جدید تجاری حرکت کند. که این احتمال حرکت به سمت SmartPhone ها یا کارهای مشابه را زیاد می کند. هر چند که این موضوع تا کنون از طرف مدیران نینتندو رد شده است. اگر واقع گرایانه به این موضوع نگاه کنیم، کنترل کردن ماریو بر روی یک صفحه لمسی یک گوشی هوشمند می تواند به مانند یک کابوس باشد. اگر چه نینتندو با آوردن شخصیت های بسیار محبوبش به روی اسمارت فون ها می تواند ارزش و اعتبار بیشتری را در جهان به دست آورد. از این طریق می تواند هوادارانی همیشگی برای خود دست و پا کند و کودکان را با دنیای رنگارنگ خود آشنا کند. زمانی که آنها شخصیت هایی مانند لینک, ماریو یا دیگر شخصیت های محبوب نینتندو را ملاقات کنند به سرعت شیفته آنها می شوند. مشکل این جاست که اکثر این مخاطبان دستگاه های ارزان تر و در دسترس تر را خریداری کرده و به انجام بازی های نظیر Angry Birds یا Cut The Rope 2 مشغول هستند. اگر نینتندو بتواند تجربه های جدیدی را در این زمینه به ارمغان بیاورد، دست به کار های خلاقانه بزند و همه چیز هم به درستی پیش برود, می تواند مخاطبان جدیدی جذب کرده و پس از مدتی آنها را به سمت کنسول های خود بکشاند. البته باید این را نیز در نظر گرفت که پورت عناوین نینتندو برای گوشی های هوشمند ممکن است به ضرر نینتندو تمام شود. مهمترین تکیه گاه نینتندو کنسول های منحصر به فرد و عناوین انحصاری قدرتمندی است که برای آنها منتشر می کند و تجربه های فراموش نشدنی ای را رقم می زند.

mario

هیچ شکی در این نیست که نینتندو توانایی ساخت بازی های فوق العاده ای برای موبایل ها دارد، اما سیاست های کنونی شرکت نمی توانند سود زیادی را برایش داشته باشند. بگذارید کمی توضیح بدهم، Mobile Gaming دیگر یک تجارت است و موفق ترین بازی های عرضه شده در این زمینه صرفا عناوین بسیار جذابی نبودند, بلکه با یک فکر تجاری توانسته اند به سود زیادی دست پیدا کنند. فرآیند microtransactions یا همان پرداخت پول در هنگام بازی به دلایل مختلف در بسیاری از بازی های موبایل امروزی مشاهده میشود. نینتندو بازی های بسیار خوب، با کیفیت و خلاقانه ای می سازد، بنابراین تلاش برای پیدا کردن راه هایی که بتواند پول بیشتری را از بازی هایی نظیر Zelda و Mario به دست بیاورد، چندان به سیاست کاری نینتندو نمی آید. در حالی که این کاری است که بسیاری از شرکت های امروزی برای به دست آوردن سود بیشتر انجام می دهند.

نینتندو ناشر Third Party می شود؟

super mario 3d world coop

Nintendo می تواند عناوین خود را بر روی پلتفرم های دیگر نظیر Xbox One,PS4 و PC پورت کند. این شبیه به کاری است که سگا پس از شکست کنسول Dreamcast انجام داده است. بیایید به این موضوع فکر کنیم، همگی می دانیم که نینتندو استدیو های داخلی قدرتمندی دارد. برای نزدیک به دو دهه طرفداران باید برای تجربه این عناوین First Party با کیفیت یکی از کنسول های نینتندو را خریداری می کردند. این موضوع برای طرفداران مشکلی ایجاد نمی کند، اما نینتندو باید این را نیز در نظر داشته باشد که با انحصاری کردن بازی هایش افراد زیادی را از تجربه آنها محروم میکند و اکثر اوقات افراد علاقه ای به تهیه یک کنسول تنها برای تجربه یک یا دو بازی مورد علاقه خود ندارند. نینتندو با عرضه بازی هایش روی پلتفرم های متفاوت می تواند افراد بسیار بیشتری را جذب بازی های خود کند. با گذشت هر سال تمایل مردم به بازی های نینتندو کمتر می شود. اگر نینتندو پلتفرم های دیگر را نیز پشتیبانی کند، هم می تواند محیطی امن برای خود ایجاد کند و هم اینکه طرفداران بیشتری را به سمت خود جذب کند. نکته مهم اینجاست که اکثر بازی های نینتندو تنها با قابلیت های منحصر به فرد کنسول هایش تطابق دارد.همین موضوع، پورت کردن آنها بر روی پلتفرم های دیگر را دشوار می سازد. نینتندو سعی نمی کند که در هر نسل به بالاترین سخت افزار ممکن دست یابد و جلوه های بصری خارق العاده ای را به نمایش بگذارد. آنها تکنولوژی را در مسیر لذت بخشی به کار می گیرند و تجربه های متفاوتی ایجاد می کنند. بدون شک عامل موفقیت نینتندو تا کنون نیز همین بوده است.

IP های جدید

تمرکز بر روی عناوین قدیمی و عرضه دنباله های با کیفیت برای آنها کار خوب و تحسین بر انگیزی است، ولی تمرکز بیش از حد بر روی آن مانع از شکل گیری عناوین جدید تر می شوند. ابن همان چیزی است که در رفتار کاری نینتندو می بینیم و کمتر شاهد عرضه عنوانی تازه و مناسب با سلیقه های جدید هستیم. این بازی ها حس نوستالژی را در گیمر های قدیمی و عاشقان نینتندو ایجاد می کنند، اما تکلیف مخاطبان جدیدتر چه می شود؟ بازی های انحصاری نینتندو، همگی کیفیت بالایی داشته اند ولی تعداد کمی از آنها می توانند افراد را در رده های سنی مختلف به خود جذب کنند، در واقع ظاهر ساده و کودکانه این عناوین باعث می شود که هر کسی تمایل به انجام دادن آنها نداشته باشد. منتشر کردن عناوین جدید که سلیقه های مختلف را در بر می گیرند بهترین راه برای جذب مخاطبان تازه است.

Wii U تقریباشرایطی مشابه با PS Vita، کنسول دستی جدید سونی دارد. با اینکه تا کنون بازی های خوب زیادی برای این کنسول منتشر شده و حتی با وجود کاهش دادن قیمتش توسط سونی، PS Vita باز هم نتوانسته فروش رضایت بخشی داشته باشد. نینتندو باید تصمیم های درستی بگیرد تا مردم را مجاب به خریدن Wii U کند.

3ds vs vita610

باید قبول کنیم که با گسترش موبایل های هوشمند، رشد روز افزون آنها و قدرت زیادی که دارند سلیقه ها تغییر کرده است. بضی از شرکت های بزرگ هم به انتشار بازی برای گوشی های هوشمند روی آورده اند. برخی دوست دارند که عناوین نینتندو رو را بر روی دستگاه های هوشمندشان یا حتی پلتفرم های دیگر تجربه کنند, ولی مدیران کنونی نینتندو فعلا علاقه ای به انجام این کار ندارند. شاید تغییراتی در کادر مدیریتی یا عرضه بازی های بسیار پر طرفدار نینتندو بر روی پلتفرم های دیگر راه حل مناسبی باشد. راهی که سگا پس از شکست در عرضه کنسول هایش در پیش گرفته و در آن موفق هم شده است. در حال حاظر ساده ترین راه حل منتشر کردن عناوین با کیفیت بیشتری برای این کنسول است. متاسفانه برخی از عناوین بزرگ هم برخلاف پیشبینی ها نتوانسته اند به فروش بیشتر کنسول کمک زیادی بکنند. به دلیل سخت افزار نامناسب این کنسول در نسل هشتم، بسیاری از شرکت های بزرگ نظیر EA از انتشار بازی های خود برای Wii U خودداری کرده اند و به نوعی این کنسول را تحریم کرده اند. بنابراین تعداد زیادی از بازی های بزرگ برای این کنسول عرضه نمی شوند. در این میان تنها Ubisoft و بازیساز های مستقل و کوچک هستند که به پشتیبانی خود از Wii U ادامه داده اند و شرکت های دیگر تمایل زیادی ندارند که عناوین خود را بر روی این کنسول عرضه کنند، چون اکثر بازی های منتشر شده برای کنسول فروش قابل توجه ای نیز نداشته اند. تغییر در سیاست های نینتندو هم ممکن است نتواند Wii U را به جایگاه واقعیش در نسل هشتم برساند، اما بدون شک جلوی ضرر بیشتر نینتندو را می گیرد.

بازی های خوبی در راه هستند

screen 1

سال جدید میلادی فرا رسیده است. اکنون نینتندو فرصت خوبی را در اختیار دارد تا طرفداران کنسول Wii U را با منتشر کردن بازی های بزرگ هیجان زده کند. انتظار می رود که عرضه بازی هایی چون Mario Kart 8, Bayonetta 2 و Super Smash Bros فروش کنسول Wii U را افزایش دهد. تصمیم گرفتیم در ادامه این مقاله، نگاهی به تعدادی از مورد انتظار ترین عناوینی که در سال ۲۰۱۴ برای Wii U عرضه می شوند، داشته باشیم. در حالت خوش بینانه تمام این بازی ها در سال ۲۰۱۴ منتشر می شوند.

Donkey Kong Country: Tropical Freeze

630x

این سری بازی جذاب و سرگرم کننده که از بازی های مورد علاقه نگارنده این مطلب نیز هست، طرفداران بسیاری را در سراسر جهان دارد. بنابراین عرضه قسمت جدیدی از آن برای کنسول نسل هشتمی نینتندو غیر قابل پیشبینی نبود. چه چیزی بهتر از اینکه این عنوان را با جنبه های بصری زیباتر در نسل جدید تجربه کنیم. البته برخی انتظار داشتند که Retro Studios ، سازنده بازی عنوان جدیدی را معرفی کند اما با معرفی این بازی انتظارات این دسته بر آورده نشد. داستان بازی از این قرار است که شخصیت های بد بازی تصمیم گرفته اند از مناطق سردی که زندگی می کنند به جزیره گرم و خوش آب و هوای دانکی کانگ سفر کرده و آن را منجمد کنند. این مورد در گیم پلی بازی نیز تاثیراتی را داشته است. Tropical Freeze دنباله ای بر عنوان موفق Donkey Kong Country Returns است که برای Wii عرضه شد و یقینا پتانسیل زیادی را برای موفقیت دارد. ساخته های قبلی استدیو همواره جزو برترین بازی های پلتفرمینگ زمان خود بوده اند. طی مراحل زیرآب که از بخش های همیشگی سری هستند، بازیکن می تواند مدت زمان محدودی را در زیر آب شنا کند و سپس باید برای تنفس به سطح آب باز گردد که این مورد می تواند چالش خوبی برای بازیکن را ایجاد کند. مراحل معدن که سرعت زیادی دارند می توانند بسیار جالب باشند. دانکی کانگ در این بازی می تواند از بین دوشخصیت دیدی و دیکسی یکی را به عنوان یار همراه انتخاب کند. با داشتن گرافیک ارتقا یافته, دوربین پویاتر, شخصیت های قابل بازی بیشتر و بهره گیری از قابلیت های کنسول Wii U، میتوان گفت عنوان Donkey Kong Country: Tropical Freeze یکی از مهم ترین بازی های first-party این کنسول در سال ۲۰۱۴ به شمار می رود.

Mario Kart 8

630xf

سری ماریو کارت ، عنوانی آشنا برای طرفداران نینتندو است. Mario Kart 8 همان طور که از نامش پیداست، یک عنوان کارتینگ و مسابقه ای دوستانه است که در آن شخصیت محبوب ماریو و سایر رفقا در آن شرکت داشته و با هم به رقابت می پردازند. این بازی یکی از امید های نینتندو برای افزایش فروش کنسول Wii U و یکی از فرنچایز های حیاتی نینتندو است. قسمت های قبل سری که بر روی Wii و ۳DS منتشر شدند، توانسته بودند موفقیت خوبی را در زمینه فروش به دست بیاورند. اولین نکته ای که در بازی به چشم می خورد، جنبه های بصری قابل قبول و اجرا شدن بازی به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه است که باعث می شود بازی از این نظر کاملا توان جذب مخاطب را داشته باشد. متاسفانه یا خوشبختانه گیم پلی بازی تغییرات زیادی را به خود ندیده است. یکی از قابلیت های جدید معرفی شده در این قسمت، حالت Anti-Gravity است که طی آن جاذبه از بین می رود و دست بازیکن را برای پیشی گرفتن از حریفان باز می گذارد که هیجان زیادی را به مسابقات تزریق می کند. از طریق امکانات آنلاین کنسول Wii U، بازیکن ها قادر خواهند بود که مسابقات خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند و همچنین از انجام بازی با دوستانشان به صورت آنلاین لذت ببرند.

Monolith Soft’s X

game

در حالی که Square Enix در حال حاظر تنها به milk کردن سری فاینال فانتزی فکر می کند. عنوان Xenoblade Chronicles که قبلا برای کنسول Wii عرضه شده بود، توانسته بود یکی از بهترین نقش آفرینی های ژاپنی چند سال اخیر باشد. Xenoblade Chronicles استاندارد های جدیدی را پایه گذاری کرد. هر چند این بازی با نقش آفرینی های رایج ژاپنی تفاوت های داشت، اما این موضوع به کیفیت آن ضربه ای نزده بود. اکنون عنوان X توسط استدیو کاربلد Monolith Soft معرفی شده است که به نظر می رسد دنباله ای بر آن بازی موفق باشد. Monolith Soft اکنون به یکی از استدیو های مهم نینتندو تبدیل شده است. با توجه به نمایش بازی در E3, گیم پلی بازی شباهت زیادی به عنوان Xenoblade داشت و گرافیک بازی نیز قابل قبول بود. ساخته Monolith بازیکن را در دنیایی وسیع و حماسی قرار می دهد که جزییات خوبی نیز در آن نهفته است. هنگام نبرد بازیکن با کنترل شخصیت اصلی و همراهی دوستانش آزادانه در محیط حرکت میکنند, هر کدام از شخصیت ها حملات متفاوتی را دارند که برای تکرار حمله به مدت زمان کوتاهی Cooldown نیاز دارند. هنوز اطلاعات زیادی از بازی منتشر نشده است. مطمعنا افراد زیادی مشتاق تجربه این عنوان بر روی کنسول Wii U هستند. باید دید که X می تواند موفقیت عنوان Xenoblade Chronicles را تکرار کند یا خیر. انتظار می رود که این بازی در سال ۲۰۱۴ منتشر شود.

Super Smash Bros

x

بازی های قدرتمندی قرار است برای Wii U عرضه شوند. بدون توجه به تاریخ انتشار دقیق بازی و شایعاتی که در این باره در فضای مجازی پخش شده اند، Super Smash Bros یک عنوان بسیار مهم برای کنسول است و ظاهرا سران نینتندو حساب ویژه ای بر روی آن کرده اند. بدون شک، این بازی در بین سایر عناوینی که قرار است در آینده برای کنسول عرضه شوند، بیشترین میزان هایپ را داشته است. شایعاتی مبنی بر عرضه بازی در بهار ۲۰۱۴ وجود داشت, اما کارگردان بازی، آقای Masahiro Sakurai گفت این مورد نادرست است و بازی در فصل بهار عرضه نمی شود. شخصیت های زیادی از دنیای نینتندو در این بازی وجود دارند که خرید آن را برای هر طرفدار نینتندو واجب می کنند. شخصیت هایی نظیر Zelda,Mario,Pikachu,Luma,Staphy,Rosalina,Peach,princess Zelda در بازی حضور دارند. Super Smash Bros یک بازی در سبک مبارزه ای است. گفته شده تروفی های متفاوتی در نسخه های ۳DS و Wii U بازی وجود دارند. تااینجا بیشتر شاهد انتشار اسکرین شات های مختلفی از بازی بوده ایم.

Project CARS

project cars

این عنوان بلند پروازانه که در سبک رانندگی قرار دارد تا کنون چند تاخیر در زمان انتشار داشته است. بازه زمانی Q3 یا سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ تاریخ انتشار جدیدی است که برای عرضه بازی اعلام شده است. Slightly Mad Studios سازنده بازی، اخیرا کنسول های Xbox 360 و PS3 را از لیست پلتفرم های مقصد بازی خارج کرده است که این موضوع با وارد شدن به نسل بعد و عرضه کنسول های جدید سونی و مایکروسافت، قابل درک است. اما بازی همچنان برای Wii U عرضه می شود. استدیو سازنده بازی به طور مستمر از قابلیت های Wii U سخن گفته است و تاکید کرده است که نسخه Wii U بازی یک نسخه قوی و هیجان انگیز از آب در می آید. با توجه به تعداد کم عناوین این چنینی در Wii U، بازی Project CARS عنوان مورد انتظاری برای دارندگان Wii U به شمار می رود.

 

 

Watch_Dogs

سگ های نگهبان قرار بود که در سال ۲۰۱۳ منتشر شود. اما با Ubisoft طرف هستیم و نباید انتظار داشته باشیم که یکی از بازی های این شرکت بدون تاخیر عرضه شوند! از طرفی برخی از مشکلات بازی تازه در زمانی نزدیک به تاریخ انتشار آن مشخص شدند و بازی نیاز به کار و پولیش بیشتری داشت. دموی مشکل داری که از بازی منتشر شده بود و همچنین انتشار GTA V کار Ubisoft را سخت تر نیز کرده بود.

Ubisoft برای حل کردن نواقص، ارتقا دادن بازی و تاثیر نگذاشتن عرضه GTAV بر فروش بازی، تاریخ انتشار آن را به ابتدای سال ۲۰۱۴ تغییر داد. طرح بلند پروازانه بازی خیلی ها را شیفته Watch Dogs کرده بود. قرار گرفتن در یک جهان Open World، قابل هک و قرار دادن بازیکن در نقش یک هکر حرفه ای، جذابیت های زیادی دارد. همگی منتظر بودند نتیجه رویارویی Watch_Dogs با GTA V را ببینند. GTA V خوش درخشید، اکنون باید دید Watch_Dogs چگونه عمل می کند.

 

 Hyrule Warriors

Hyrule Warriors

بدون شک معرفی عنوان Hyrule Warriors در انتهای مراسم Nintendo Direct یک سورپرایز خوب برای طرفداران نینتندو به شمار می رفت. این بازی بسیار هیجان انگیز است. Hyrule Warriors یک بازی باتم سری محبوب و پرطرفدار Zelda است که توسط Tecmo Koei ساخته می شود. قالب بازی شبیه به سری بازی های Dynasty Warriors است و از این سری الگو برداری می کند. می شود گفت تقریبا هیچ کس معرفی شدن این بازی را پیش بینی نمی کرد. قطعا جذاب خواهد بود که ببینیم چطور مبارزات سنگین – button-mashing بالقوه- و گیمپلی بازی برای تنظیمات دنیای Hyrule بهینه سازی خواهد شد. در مراسم Nintendo Direct ، ایواتا سعی داشت به طرفداران بفهماند که این بازی یک قسمت دیگر از سری Zelda نیست، اما مطمعنااین پتانسیل را دارد که یکی از جذاب ترین بازی های Wii U در ۲۰۱۴ باشد.

 

Scram Kitty and his Buddy on Rails

scram kitty and his buddy on rails

این بازی در اصل برای عرضه در سال ۲۰۱۳ در نظر گرفته شده بود، اما قرار شد که این بازی انحصاری شبکه eShop کنسول Wii U در تاریخ جدیدی منتشر شود. Scram Kitty and his Buddy on Rails همانطور که از نامش بر می آید یک بازی در سبک شوتر ریلی است. بازیکن در اطراف ریل های ثابت حر کت کرده و وظیفه اش این است که گربه ها را نجات دهد و دشمنان را نابود کند. ریل هایی هستند که بازیکن نمی تواند از روی آنها پرش کند و برای فرار باید راه دیگری را پیدا کند. نسخه Demo بازی که قبلا منتشر شده بود، دل گرم کننده بود و نوید عنوان خوبی را می داد. تمرکز گیم پلی این بازی بر روی گیم پد کنسول است و قرار است تجربه جذابی را برای بازیکن ایجاد کند. تیم سازنده بازی کوچک هستند، اما شامل افراد با تجربه ای می شوند. استدیوی سازنده بازی قبلا دو بازی The 2D Adventures of Rotating Octopus Character وFloating Cloud God Saves the Pilgrims را در شبکه PSN منتشر کرده بودند. گفته شده عنوان جدید در مقایسه با ساخته های قبلی استدیو پروژه بزرگ تری است. سازنده بازی آن را یک بازی نیمه شوتر و نیمه پلتفرمر توصیف کرده است که می خواهد به خوبی از قدرت Wii U استفاده کند.

 

FAST Racing NEO

fast racing neo

استدیو Shin’en Multimedia قطعا طرفداران زیادی را در بین علاقه مندان به بازی های دانلودی نینتندو پیدا کرده است. FAST – Racing League بازی پیشین انها، عنوانی لذت بخش بود و توانست موفقیت خوبی را در WiiWare به دست بیاورد. دنباله آن بازی که FAST Racing NEO نام دارد تایید شده و قرار است بر روی eShop منتشر شود. انتظارات از عنوان جدید بالا رفته است و همه منتظر یک دنباله قوی هستند. سازنده در توییتی اظهار کرده که این بازی، گرافیک واقع گرایانه و بالایی را خواهد داشت. گفته شده بازی از لوازم جانبی و گیم پد کنسول نینتندو، مانند Wii Wheel،Wii U Pro Controller،Wii Remote/ Nunchuk به خوبی پشتیبانی می کند. بازی گستره زیادی از قابلیت های انلاین را دارد و گفته شده پنج عضوز از تیم سازنده در حال کار بر روی این بخش هستند. استدیو سازنده گفته است در حال حاظر تنها به عرضه بازی بر روی Wii U فکر می کند اما احتمال انتشار بازی برای پلتفرم های دیگر نیز وجود دارد. در این صورت افراد بیشتری می توانند بازی را تجربه کنند.

شما چه فکر می کنید، عرضه این عناوین می تواند کنسول Wii U را نجات دهد یا حداقل میزان فروش آن را بالا ببرد؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Wii U در سال ۲۰۱۴ | شکست یا بازگشت به رقابت؟ - گیمفا
Wii U در سال ۲۰۱۴ | شکست یا بازگشت به رقابت؟ - گیمفا
Wii U در سال ۲۰۱۴ | شکست یا بازگشت به رقابت؟ - گیمفا
Wii U در سال ۲۰۱۴ | شکست یا بازگشت به رقابت؟ - گیمفا
Wii U در سال ۲۰۱۴ | شکست یا بازگشت به رقابت؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Wii U در سال ۲۰۱۴ | شکست یا بازگشت به رقابت؟ - گیمفا