از وسترن تا دنیای مدرن | تاریخچه شرکت Rockstar - گیمفا
از وسترن تا دنیای مدرن | تاریخچه شرکت Rockstar - گیمفا
از وسترن تا دنیای مدرن | تاریخچه شرکت Rockstar - گیمفا
از وسترن تا دنیای مدرن | تاریخچه شرکت Rockstar - گیمفا

از وسترن تا دنیای مدرن | تاریخچه شرکت Rockstar

علیرضا علی بخشی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
از وسترن تا دنیای مدرن | تاریخچه شرکت Rockstar - گیمفا

یکی از شرکت های بازی سازی معروف و پر طرفدار که از سال ۱۹۹۸ کار خود را آغاز کرد و تا سال ۲۰۱۴ شهرت بسیار زیادی با هوشیاری تمام کسب کرده است، راک استار ( RockStar ) نام دارد! شرکت راک استار در شهر نیویورک تاسیس شد. این شرکت بازی سازی تا به حال عناوین موفق بسیار زیادی را تحویل دنیای گیم داده است که از آن ها می توانیم به Max Payne,GTA,Red Dead و L.A.Noire اشاره کنیم.

پس از موفقیت های پی در پی این شرکت شاهد تاسیس شعبه های دیگری از این کمپانی در کشور های مطرح دیگر بودیم.یکی دیگر از افتخارات این شرکت تولید موتور بازی سازی Rage است که بازی هایی همانند Max Payne و GTA V از این انجین استفاده می کنند.از آنجا که این کمپانی بازی های زیادی را عرضه کرده که در خاطره ها ماندگار شدند تصمیم بر این گرفتیم که تاریخچه ی این شرکت را بنویسیم. پس بدون هیج گونه توضیح اضافه ای شما را به خواندن مقاله دعوت می نماییم.

Midnight Club

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8d/Midnight_Club_Los_Angeles_logo.png

یکی از شاخص ترین بازی های راک استار سری بازی Midnight Club می باشد.نسخه ی اول از این سری بازی در سال ۲۰۰۰ و با نام Street Racing عرضه شد.و آخرین نسخه در سال ۲۰۰۹ با نام Los Angles برای کنسول های PS3,PSP و X360  منتشر گردید. این بازی در سبک Racing بوده و دارای محبوبیت خاصی نزد گیمران می باشد.یکی از شاخصه های Midnight Club کیفیت بسیار خوب در طراحی ماشین ها بوده است که آن را موفق کرده است. در درجه ی بعدی باید به محیط هایی که در آن ها به مسابقه می پردازید اشاره کرد که بسیار خوب و با جزئیات طراحی شده است.در بحث گرافیک شاید بتوانیم Midnight Club را یک بازی متوسط رو به بالا قلم داد کنیم زیرا در بعضی از مواقع که سرعت ماشین بسیار تند می شود بافت ها بی کیفیت می شود و گاهی ممکن است افت فریم های ناگهانی شما را آزار دهد.با توجه به جهان آزاد(Open World) بودن Midnight Club شما میتوانید آزادانه در شهر به گشت و گذار بپردازید و با مسابقه دهنده های متفاوت رو به رو شوید.در این بازی شما با یک چالش بسیار بزرگ رو به رو هستید ترافیک!ترافیک در مواقعی که شما مسابقه می دهید و یا درون شهر هستید و میخواهید به مقصد مورد نظر برسید بسیار آزار دهنده است و باعث می شود بخواهید با هر ترفندی آن را پشت سر بگذارید البته ترافیک هایی که در بازی می بینید آن قدر سنگین نیست که باعث شوند شما متوقف شوید مگر آنکه در حین عبور از این ترافیک به ماشین دیگری برخورد کنید!هوش مصنوعی رقیبان شما نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد و میتواند برای شما چالش خوبی را رقم بزند.

L.A.Noire

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/3c/LA-Noire-Box-Art.jpg

L.A.Noire یکی از IP هایی است که راک استار برای تولید آن زمان بسیار زیادی را صرف کرده است.این بازی در سبک اکشن/سوم شخص/کارآگاهی در سال ۲۰۱۱ روانه ی بازار شد.یکی از نکات قابل توجه بازی حجم بسیار بسیار بالای آن برای هرسه پلتفرم یعنی X360,Ps3 و PC بود که یکی از دلایل آن وسعت شهر لس آنجلس بود!به اعتقاد من محیط و شهر لس آنجلس در نهایت سلیقه و دقت کار شده بود و هیچ گونه ایرادی حداقل به شهر لس آنجلس و طراحی دقیق و زیبای آن وارد نیست!!نکته ی بعدی این است که در ساخت این بازی از تکنولوژی Motion Capture استفاده شد و دلیل آن هم بالا تر رفتن دقت بازی و طبیعی تر کردن آن ها است.چه بسا خیلی از گیمران با استفاده از حرکات مضنونین متوجه می شدند که آن ها راست می گویند و یا دروغ!شما در این بازی در نقش کول فیلیپس هستید.مردی که در ابتدا یک پلیس گشت بسیار ساده است اما در طی زمان پیشرفت او را به چشم خواهید دید!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/e4/LA_Noire_interrogation.jpg

تا چه حد به قضاوت خود اطمینان دارید؟!

یکی از ویژگی های L.A.Noire باز گذاشتن دست شما و خطی عمل نکردن است شما می توانید در طول بازی محیط ها را به دقت جستجو کنید و با استفاده از مدارکی که به دست می آورید در بازجویی های خود هوشمندانه تر عمل کنید.دفترچه ی معروف کارآگاهان از ابتدای بازی یکی از یار های شما برای ثبت وقایع و همچنین ثبت مدارک است.وقتی که می خواهید با مضنونین صحبت کنید باید از روی دفترچه سوالاتی را از آن ها بپرسید وقتی پاسخ به ظاهر درستی به شما می دهند باید از روی سه گزینه ی موجود بر روی صفحه یکی را انتخاب کنید!جالب است بدانید که اگر گزینه ی غلط را انتخاب کنید بر روی دفترچه یادداشت کول (Cole) علامت ضربدر رو به روی سوال مورد نظر ظاهر می شود.اما نکته ی جالب در مورد قضاوت های شما ارائه ی مدرک برای اثبات دروغ گویی افراد به بعضی از پرسش های شماست.در طی این پرسش ها نیز ممکن است سرنخ هایی را برای به دام انداختن مجرم به دست آورید.ممکن است شما با قضاوت های غلط خود اصلا نتوانید مجرم را دست گیر کنید و در این صورت پرونده مجرم باز می ماند و برای شما سابقه ی منفی به حساب می آید.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/83/LANOIRE_MOCAP.jpg

در پایان هر پرونده با توجه به تعداد قضاوت های شما و تعداد پیدا کردن سرنخ ها از پنج به شما امتیازی تعلق می گیرد که با نماد ستاره مشخص می شود.در بازی می توانید به رانندگی بپردازید و یا می توانید به همکارتان بگویید که تا مقصد رانندگی را بر عهده بگیرد.در بازی صحنه های تعقیب و گریز و تیراندازی نیز وجود دارد که باعث می شود بازی از یک نواختی خارج شود.همچنین ماموریت های جانبی که می توانید در حین ماموریت های اصلی آن ها را انجام دهید.این ماموریت ها از طریق رادیو ی پلیس به شما اعلام می شوند و شما می توانید با اعلام نزدیک بودن به محل بروید و آن ماموریت را انجام دهید.

Max Payne

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1e/Max_Payne_logo.jpg

سری بازی Max Payne جزو آن ساخته هایی می باشد که راک استار بابت ساخت آن ها به خود افتخار می کند.صد در صد بیشتر گیمر ها با شخصیت مکس آشنایی کاملی را دارند.شخصیتی که بعد از چشیدن طعم های تلخ اتفاقات ناگوار به یک شخصیت کامل و تراشیده تبدیل شده است.شاید خیلی از طرفداران این سری بازی مکس را شخصیتی بی نظیر و کامل قلم داد کنند و از او به عنوان شخصیتی تکرار نشدنی در دنیای گیم نام ببرند.در نسخه ی اول و شروع این سری بازی شاهد کشته شدن خانواده ی مکس توسط خلافکاران هستیم پس از این حادثه ی تلخ برای مکس او تصمیم می گیرد تا باعث و بانی این کار را نابود سازد و از این پس ماجرا شروع می شود.داستان نسخه ی دوم تا حدودی از نسخه ی اول آن پیروی می کند.

http://www.strefaimperiumgier.pl/images/gallery/max-payne-3/maxpayne3-2068-1280.jpg

اما داستان نسخه ی سوم بازی دیگر بر روی خانواده مکس محوریت ندارد بلکه مکس پس از این اتفاقات به یک معتاد و دائم الخمر تبدیل شده است و برای دور شدن از مشکلات خود فقط و فقط می نوشد!تا این که خانواده ی فردی برزیلی که از قضا مکس نیز بادیگارد آن ها بوده توسط یک گروه تروریستی برای اخاذی گروگان گرفته می شود و مکس برای پیدا کردن آن ها راهی برزیل می شود.یکی از قابلیت هایی که بسیاری از افراد آن را با Max Payne شناخته اند قابلیت Bullet Time می باشد.که در زمان عرضه ی نسخه ی اول هیچ بازی ای از این قابلیت بهره نمی برد.و در کل می توانیم Max Payne را جزو آن دسته از بازی هایی نام ببریم که نمی توان ایراد خاصی در هیچ زمینه ای به آن وارد کرد!

Manhunt

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d3/Manhunt_logo.PNG

سری بازی Manhunt که فقط دو نسخه از آن منتشر شد یکی از بازی های خوب راک استار به شمار می آید که مانند بسیاری از بازی های دیگر انتشار نسخه ی سوم آن کنسل شد.نسخه ی اول این بازی در نوامبر سال ۲۰۰۳ ساخته و روانه بازار شد که از قضا بازی خیلی خوبی بود و از همان ابتدا به محبوبیت زیادی دست یافت!نسخه ی دوم از این سری بازی در اکتبر سال ۲۰۰۷ در حالی که چهار سال از انتشار نسخه ی اول می گذشت روانه بازار شد.در این نسخه گیمر در قالب Daniel Lamb و از دید سوم شخص باید دشمنان را سرنگون می کرد این بازی با قالبیت مخفی کاری توانست طرفداران خوبی به دست آورد اما خشونت بسیار بسیار زیاد آن باعث شد بعضی از منتقدان به این بازی خرده بگیرند!

The Warriors

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/e4/Thewarriorscover.jpg

بازی The Warriors در سبک مبارزه ای (beat ’em up) توسط کمپانی راک استار(Rock Star) در سال ۲۰۰۵ برای کنسول های PS2,PSP,Xbox و در سال ۲۰۱۳ برای کنسول Ps3 در PSN عرضه شد. این بازی در سبک اکشن ماجراجویی با بازخورد های نسبتا خوبی نیز همراه بود.داستان بازی از فیلم The Warriors پیروی می کند و محوریت آن بر روی Coney Island و گانگستر های خیابانی و جمگ های گانگستری میان گانگستر ها است.جالب است بدانید متای نسخه ی Xbox 85 و متای نسخه های PSP و PS2 به ترتیب ۸۱ و ۸۴ بودند. پس می توان نتیجه گرفت که این بازی نیز همانند بازی های دیگر راک استار به موفقیت هایی دست یافته است.

Bully

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/63/Bully_frontcover.jpg

راک استار این دفعه دست به خلق IP ای بی نظیر و بسیار خلاقانه در دنیای گیم زد. ساخت بازی ای Open World در فضای مدرسه! شاید به تصویر کشیدن فضای دبیرستان در قالب یک بازی ویدئویی کار بسیار سختی باشد و فقط راک استار بتواند از پس این کار برآید.در این بازی شما در نقش دانش آموزی بسیار شّر وارد دبیرستانی شبانه روزی می شوید.در اوایل کار شما هیچ دوستی در مدرسه ندارید که هیچ!بلکه دشمنان و بدخواهان شما نیز کم نیستند!اما به مرور زمان و با انجام فعالیت های بیشتر شما صلحب دوستان بیشتری می شوید اما در عین حال دردسر های شما نیز افزایش می یابد.در بازی شما باید سر ساعت مقرر سر کلاس ها حاضر شوید وگرنه ناظمان و معلمان به دنبال شما می گردند تا شما را کت بسته به درون دفتر مدیر بیاندازند.هرگاه شما در کلاس های مختلفی شرکت می کنید می توانید با پاس شدن در آن درس وسیله ای جدید برای اذیت و آزار(!) بسازید.جالب است بدانید بچه هایی که سنشان از شما پایین تر است به طرز وحشتناکی از شما می ترسند.جالب ترین کار در طول بازی شاید رفتن به خوابگاه دختر ها بوده باشد چرا که با واکنش های جالبی از سوی دانش آموزان رو به رو شوید. در کل می توان گفت این بازی یکی از آن دسته از بازی هایی است که دارای محبوبیت خاصی نزد طرفداران می باشد و در سال پیش، شرکت راک استار در جواب سوال: آیا نسخه ی بعدی Bully منتشر می شود؟ گفته است بدون تردید Bully عنوانی نیست که از سوی ما فراموش شود.

Red Dead

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a7/Red_Dead_Redemption.jpg

بی شک می توان سری بازی Red Dead جزو برترین بازی های تاریخ گیم قلم داد کرد.این بازی با ارائه ی فضای وسترن و ترکیب آن با Open World توانست جهش و گام بلند و عظیمی را به سمت پیشرفت بردارد.در این بازی شما در نقش جان مارستون می باشید که فردی دلیر و بی نظیر در تیراندازی است.شما در طول بازی می توانید از اسب برای عبور و مرور بین شهر ها استفاده کنید.می توانید به کلانتران کمک کنید و با این کار شهرت و محبوبیت بیشتری به دست بیاورید و یا برعکس از بانک دزدی کنید و پلیس ها را به دنبال خود بکشانید و یک تحت تعقیب شوید!گرافیک Red Dead را نمی توان بدون مشکل نامید اما مشکلاتی که در آن وجود دارد به قدری کوچک هستند که می توان از آن ها چشم پوشی کرد.در بازی می توانید با جان به شکار حیوانات مختلف بروید و پوست آن ها را بفروشید و درآمد کسب کنید و یا در اواسط راه به نیازمندان کمک کنید و یا می توانید حتی راه زنان را مجازات کنید بالاخره غرب وحشی است و از اسمش همه چیز پیداست!

Grand Theft Auto series

http://uploadax.com/images/67223723473929021692.jpg

و در آخر می رسیم به محبوب ترین سری بازی در تاریخ گیم!! بله این بازی چیزی نیست جز همان GTA معروف!بهتر است بحث را به حاشیه نبرم چون مطمئن هستم همه ی شما ها با کلّیت بازی آشنایی دارید پس باید توضیح مختصری راجع به بازی بدهم!در ابتدا باید بگویم به تظر من سری بازی GTA بهترین و بزرگترین سری بازی می باشد که تا به حال صنعت گیم به خود دیده است!نسخه ی اول از این سری بازی در سال ۱۹۹۷ روانه ی بازار شد.در آن زمان این بازی بازخورد های بسیار خوب و متناسبی را دریافت کرد و همین امر نیز باعث شد تا راک استار برای تحول در سبک Open World آماده شود!پس از آن چهارده نسخه از این سری بازی که پنج تای آن ها جزو نسخه های اصلی به حساب می آمدند روانه بازار شدند!در نسخه ی آخر از این سری بازی که با نام V عرضه شد تمام هواداران راک استار را به شکل غافل گیرانه ای ستودند.این بازی به موفقیت های بسیاری نیز دست یافت که مهمترین آن ها Goty شدن در سال ۲۰۱۳ بود.نسخه ی V با توجه به محدودیت های این نسل توانست به بهترین شکل ظاهر شود و با گرفتن متای ۹۷ خود را بیش از پیش اثبات کند.به عقیده ی من GTA V خاتمه ی بسیار خوب و مناسبی برای نسل هفتم بود!

http://media.edge-online.com/wp-content/uploads/edgeonline/2013/05/GTA-V-Heists.jpg

سلاح ها را بردارید و آماده ی سرقت شوید….

راک استار در نسخه ی V از این سری خلاقیت جدیدی را به کار برده بود و آن هم حضور سه شخصیت در بازی می باشد که واقعا در نوع خودش بسیار جالب و هیجان انگیز بود خیلی ها به این عقیده بودند که شاید سه شخصیت و حضور هم زمان آن ها در بازی باعث می شود بازی نابود شود اما نه تنها این گونه نشد بلکه باز هم مانند دیگر GTA ها توانست با گرفتن متای خارق العاده و به دست آوردن عنوان Game Of The Year به این شایعات خاتمه دهد!شاید این بازی یکی از زیباترین پایان ها را در تاریخ گیم دارد اما باید بدانید این بازی با توجه به انتخاب هایی که شما انجام می دهید خاتمه می یابد و می توانید چند پایان مختلف را در پایان تجربه کنید!!GTA Online نیز که برای نسخه ی V از این سری بازی می باشد دارای هواداران بسیاری می باشد اگر شما GTA Online را تجربه نکرده اید به شما توصیه می کنم حتما در اولین فرصت آن را تجربه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

از وسترن تا دنیای مدرن | تاریخچه شرکت Rockstar - گیمفا
از وسترن تا دنیای مدرن | تاریخچه شرکت Rockstar - گیمفا
از وسترن تا دنیای مدرن | تاریخچه شرکت Rockstar - گیمفا
از وسترن تا دنیای مدرن | تاریخچه شرکت Rockstar - گیمفا
از وسترن تا دنیای مدرن | تاریخچه شرکت Rockstar - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

از وسترن تا دنیای مدرن | تاریخچه شرکت Rockstar - گیمفا