مصاحبه با سازندگان Castlevania LoS II : مقایسه ما با God of War اصلا جالب نیست | گیمفا
مصاحبه با سازندگان Castlevania LoS II : مقایسه ما با God of War اصلا جالب نیست | گیمفا
مصاحبه با سازندگان Castlevania LoS II : مقایسه ما با God of War اصلا جالب نیست | گیمفا
مصاحبه با سازندگان Castlevania LoS II : مقایسه ما با God of War اصلا جالب نیست | گیمفا

مصاحبه با سازندگان Castlevania LoS II : مقایسه ما با God of War اصلا جالب نیست

کسری نراقی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
مصاحبه با سازندگان Castlevania LoS II : مقایسه ما با God of War اصلا جالب نیست | گیمفا

در روز هایی که گذشت، مصاحبه ای با Dave Cox تهیه کننده عنوان در دست ساخت  Castlevania:  Lords of the Shadow 2در قالب یک خبر کوتاه بر روی سایت گذاشتیم و قول انتشار مصاحبه ای مفصل تر و خواندنی را به شما دادیم. در این مصاحبه که توسط سایت Eurogamer با آقای Dave Cox انجام شده، به جزییات در مورد داستان و گیم پلی بازی و قابلیت جدیدی که از آن برخوردار است،یعنی Open-World خواهیم پرداخت.

عنوان Castlevania : Lords of The Shadow II این روز ها به شدت مورد توجه گیمرها است. تریلر های جذابی از این بازی منتشر شده مه همگی نوید یک بازی Hack & Slash نوین را می دهند. سازندگان این بازی هم همانند بازی در دست ساختشان در حالت خوبی به سر می برند. چرا که نه؟ تریلر هایی از این بازی پخش شده که همه مورد توجه گیمر ها بودند و این بازی را به یکی از مورد انتظار ترین بازی های سال تبدیل کرده اند.

Castlevania: Lords of The Shadow II اهداف بزرگی دارد؛ سازندگان بازی از یک طرف قصد دارند که به ریشه های Gameplay بازی وفادار بمانند و از طرف دیگر شیوه داستان سرایی این بازی را متحول کنند. در این مصاحبه آقای Dave Cox در مورد تاثیرپذیری بازی از سری های قبلی این عنوان، نو آوری ها و داستان سرایی این داستان اطلاعاتی به ما خواهد داد.

dave cox

Dave Cox

 

روند تبدیل LoS II از یک بازی تاریخی به یک بازی در عصر مدرن به خوبی پیش می رود، ما اصلا از مقایسه شدن با God of War خوشحال نیستیم

صحبت های Dave Cox را در موردر عنوان در دست ساخت و مورد انتظار Los II می خوانید :

اوج این سری با نسخه قبلی بازی آغاز شد. عنوانی Hack n Slash که برای کنسول های نسل هفتم عرضه شد و با نوآوری هایی که داشت منتقدان را انگشت به دهان گذاشت. فروش فوق العاده این عنوان ما را مجبور کرد که یک نسخه Spin-Off نیز برای بازی عرضه کنیم و بازی جدیدی که از این نسخه می آید، پایانی بر این مجموعه از بازی می باشد.

LoS II پایبند به رسوم این بازی است. ساعات آغازین این بازی از لحاظ اکشن بیشتر به Darksiders نزدیک است تا God of War، المان های نقش آفرینی بازی هم به عنوان The Legend of Zelda شباهت دارد. شما در قلعه ای ترسناک هستید و کنترل یک دراکولا را به دست می گیرد که قصد پایان دادن به زندگی خود را دارد. بعد از خارج شدن از آن قلعه، دنیای مدرن زیر پای شماست.

تمام این دنیای تاریک زیر پای شماست

تمام این دنیای تاریک زیر پای شماست

قابلیت Open-World بازی مانند بازی Arkham City و GTA : Liberty City نیست. شما بعد از به دست آوردن قابلیت های خاصی قادر می شوید که مناطق جدید بازی را جست و جو کنید و از اکتشاف در آن لذت ببرید.

Cox همچنین در مورد اینکه بازی به سبک Adventure نزدیک شده است توضیح داد:

ما از اول هم همین قصد را در مورد سری Castlevania داشتیم، اما در رسیدن به این هدف موفق نبودیم. روی اکشن بازی که Hack n Slash است بسیار خوب طراحی شده اما روی دیگر قضیه که مربوط به گشت و گذار در محیط و پیدا کردن چیزهای جدید است زیاد خوب از آب در نیامده است. ما فکر کردیم که خیلی بهتر می شود که اگر به بازیکن حق گشت و گذار در محیط را بدهیم تا بازی را به گونه ای که خودش دوست دارد بازی کند. نسخه اول این بازی به شدت خطی بود. شما باید از نقطه A به B می رفتید تا یک صفحه Loading مشاهده کنید و به مرحله بعد بروید؛ این کار خیلی به تجربه ماجراجویی این بازی لطمه وارد کرد. انگار که در بازی هیچ چیزی برای تجربه وجود ندارد.

ما دوست داشتیم که بازی عمیقی بسازیم، بازی که Action Adventure باشد. البته المان های نقش آفرینی را هم دوست داریم.

ما می خواستیم بازی بسازیم که از نسخه قبل بهتر و حماسی تر باشد. برای همین می بایست خیلی از امکانات بازی را بهبود ببخشیم و یکی از قابلیت ها، گشت و گذار آزاد در محیط است.

مشکل بزرگ نسخه قبلی بازی، Loading های پی در پی بعد از اتمام هر مرحله بود که واقعا آزار دهنده بود. این کار یشتر شبیه به پوشش گذاشتن بر روی مشکل بود تا حل کردن آن. ما می خواستیم که دنیای بازی یک پارچه تر باشد و شما آن را واقعا حس کنید، برای همین خبری از آن Loading ها نیست.

صحنه های آغازین LoS II واقعا غافلگیر کننده خواهند بود. بازی در قرون وسطا آغاز می شود. شما کنترل دراکولا را در دست دارید که زیر فشار بی امان نیروی فرشته ها مجبور به تسلیم شدن خواهید شد. در این صحنه های آغازین، ما به شما می آموزیم که چگونه بازی را به کنترل خود در آورید و با مکانیک های آن آشنا شوید. البته در این مبارزه شما چاره ای جز مردن ندارید.

شما کنترل یک دراکولا را به عهده دارید نه یک مبارز انسان

شما کنترل یک دراکولا را به عهده دارید نه یک مبارز انسان

داستان بازی به صد ها سال بعد می رود. دراکولا از خواب بیدار می شود، گیج و تشنه خون. اینجا بازی به Call of Duty شباهت دارد. شما در یک اتاق هستید که یک پدر و مادر و دختر در آن وجود دارد. دوربین به زاویه اول شخص می رود و شما باید آن ها را بکشید و مشته شدن همه آن ها را به جز دختر بچه خواهید دید. البته او هم خواهد مرد.

مطمئنا این صحنه آزاد دهنده خواهد بود ولی پایان ماجرا نیست. این صحنه در ابتدای بازی به شما می فهماند که دنیای Castlevania بی رحم و کشنده است. شما “آدم خوب” نیستید بلکه “آدم بد هستید”. در واقع یک آدم به شدت بد. شما دراکولا هستید و تجربه خطرناکی پیش رو دارید. از این گونه صحنه ها در بازی به شدت زیاد است.

ساختن یک شخصیت که به قول معروف “آدم بد” است و در عین حال بتوان با آن همزاد پنداری کرد، خیلی سخت است. البته این دراکولا در آغاز بازی کار های غیر منتظریه ای انجام میدهد که ممکن است باعث آزرده شدن شما شود. ما از غافلگیر کردن لذت می بریم. یک نمونه از این کار پایان نسخه اول بازی است، از این صحنه ها به غایت در بازی زیاد است. صحنه هایی که با دیدنشان ممکن است به ما فحش بدهید. اما شما باید فکر کنید که “این دراکولا کیست؟”، “چرا این کارها را انجام می دهد؟” . کشف راز های این بازی به عهده شما است.

صحنه کشتن آن خانواده تعمدی بود. البته در نسخه آزمایشی که برای کمپانی فرستادیم کشتن آن دختر هم در بازی بود که مجبور شدیم آن صحنه را کمرنگ تر کنیم.

شما کنترل یک دراکولا را به عهده دارید. نه یک دراکولا که قبلا در بازی دیده اید، بلکه یک دراکولای جدید و بی رحم.

بعد از این صحنه شما توسط Zobek که مثل قبل با صداگذاری Patrick Stewart است، شما را راهنمایی می کند. او می گوید که :شیطان برگشته است و باید متوقف شد. دراکولا می گوید : به من مربوط نیست. او سپس به شما پیشنهاد می دهد که جاودانگی را از شما بگیرد اگر او را کمک کنید.

یک شهر مدرن اما بی رحم و مخوف

یک شهر مدرن اما بی رحم و مخوف

شما به درون شهر می روید. این شهر همان Wygol Village است که الآن تبدیل به یک شهر شده و دنیای بازی را دربر می گیرد. در کنار این شهر قلعه دراکولا قرار گرفته، سرد و بی روح و متروک. شهری که بازی در آن اتفاق می افتد ترکیبی از لندن و مادرید و بوداپست است.

قلعه دراکولا به جاهای زیادی از شهر دسترسی دارد و با خروج از هر چاله از یک جای شهر سر در می آورید. یک نقشه در بالا-سمت راست صفحه وجود دارد که شما را برای گردش در محیط یاری می کند.

Cox گفت: ما نمی خواهیم یک دراکولا را وسط شهر قرار دهیم، ما میخواستیم که یک دنیا خلق کنیم که حال و هوای Castlevania را داشته باشد. شهر بوداپست هم ایده بزرگی به ما داد. یک شهر مدرن با کلیسا های متروک در اطراف.

قلعه ای که در بازی است خودش شخصیت دارد. یک موجود اهریمنی که به محض تخریب شدن خودش را باز سازی می کند. قلعه رشد می کند و یک قلعه ثابت و بی تغییر نیست.

ساعات آغازین بازی یک تجربه خطی خواهد بود. نقاط محدودی از شهر در دسترس است و بقیه نقاط با پیشرفت شما باز می شود. شما همیشه به مکان هایی بر می خورید که هیچ گاه به آن ها توجه نکرده اید. دروازه هایی هستند راه شما را سد می کنند ولی بعد از به دست آوردن قابلیت های خاصی می توانید آن را باز کنید یا آبشاری است که فقط با به دست آوردن قابلیت یخ کردن اشیا میتوانید آن را یخ کنید و از آن بالا بکیشید. در ساعات اولیه بازی، سکانس ها یکی بعد از دیگری طی می شوند و تجربه کاملا خطی خواهد بود. مبارزه می کنید و سپس Cut Scene می بینید، Mini Game ها را بازی می کنید و اینگونه کار ها. در بازی مخفی کاری هم وجود دارد.

این روند تا ۳ ساعت ادامه خواهد داشت و سپس با یک بازی شبیه به Zelda طرف می شویم. ممکن است که شما با خود بگویید : “نه، من نیازی ندارم از این راه بروم. من باید به قلعه برگردم تا چرخی بزنم و ادامه داستان را به بعد موکول کنم”.

اگر آزادی عمل در بازی را بخواهم مثال بزنم، بیشتر به Zelda اشاره می کنم تا GTA. زمانی که می خواستیم برای بازی یک جهان آزاد طراحی کنیم، نمی خواستیم یک بازی مثل Batman داشته باشیم. داستان برای ما خیلی مهم است، باید بازیکن ها هم به این داستان اهمیت بدهند. ولی دادن آزادی به بازیکن ها هم مهم است. اگر بازیکنی نخواهد داستان را دنبال کنند مانعی برای او نیست.

دشمنان جدید و مخوفی در انتظار شما هستند

دشمنان جدید و مخوفی در انتظار شما هستند

Cox به ساختار جدید دشمنان در بازی اشاره کرد:

غول آخر های جدید و داستان های تکمیلی هم برای کسانی که وقت می گذارند و تمام محیط را می گردند در دسترس است. این نوع گردش یک امتیاز است ولی شما می توانید از آن صرف نظر کنید. اگر شما تمام محیط را بگردید و از راز های آن آگاه شوید بیشتر از بازی لذت می برید. برای این بود که ساخت بازی ۳ سال به طول انجامید.

صحبت های زیادی در مورد ۲۰ ساعت زمان بازی بوده است، این پایان کار نیست. ما حتی حالت های دیگری هم برای بازی داریم که بازی را تا ۳۰ ساعت طول می دهد. البته بازی بهتر است که کوتاه و خاطره انگیز باشد تا طولانی و خسته کننده. من در این مورد کاملا به تیم سازنده اطمینان دارم. LoS II بزرگ تر، بهتر و خشن تر از تمام سری های این بازی شده است و ما ایده های زیادی داریم که هنوز روی بازی پیاده نکرده ایم.

او همچنین در مورد Toy Maker هم توضیحاتی داد. زمانی که حدودا ۱۰ ساعت از بازی گذشته است، Toy Maker به شما ماموریت هایی را خواهد داد. این شخصیت برای اولین بار در Mirror of Fate ظاهر شد.

بازیکنان در هر زمانی در بازی غالگیر خواهند شد، البته چیز های خیلی زشتی هم وجود خواهند داشت. خیلی سخت است که بخواهیم در یک تجربه ۲۰ ساعتی، هر ۵ دقیقه چیز جدیدی به بازیکنان نشان دهیم. حتی در ساعات پایانی بازی هم چیز های جدیدی برای  کشف وجود دارد و و ما هم می خواهیم که بازیکنان همیشه با اتفاقات جدید و غافلگیر کننده روبرو شوند.

هست اصلی این بازی، Hack n Slash است. اکشن سریع و خشن این بازی تاثیر گذار خواهد بود. شما می توانید خشم دراکولا را با هر ضربه ای بر دشمنان احساس کنید. در بعضی مواقع سرعت اکشن بازی کمتر می شود تا شما را مجبور به تفکر در مورد نحوه مبارزه کنیم. شما باید Strategy بریزید.

شمشیر Void زمانی به کار شما خواهد آمد که می خواهید جان دراکولا را پر کنید اما این شمشیر هیچ ضربه ای به دشمنان وارد نخواد کرد، چنگ های Chaos ضربه زیادی می زنند ولی دست و پای شما را تنگ می کنند. اگر به خون نیاز دارید باید یک دشمن را از هم بدرید تا خون او را بمکید. ما بازیکنان حرفه ای را دوست داریم و برنامه ویژه ای برای آنان داریم. Upgrade ها در بازی وجود دارند. Level up ها هم هستند. بر فرض مثال به دست آوردن ساعت Stolas دشمنان را آهسته می کند و امتیاز بیشتری از کشتن آنها به شما می دهد.

تنوع سلاح ها در بازی به شدت بالاست

تنوع سلاح ها در بازی به شدت بالاست

بازی بر روی ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. ممکن است که کسانی که بازی های Platinum Games (استدیو کوجیما) را بازی می کنند  نا امید شوند ولی کسانی که تجربه واقعی Castlevania را می خواهند باید با این عدد کنار بیایند.

بازی عامه پسند تر شده، ما مخاطب جدید پیدا کرده ایم. قصد ما این نبوده که بازی را از ریشه تغییر دهیم. ما می خواستیم که به عنوان یک استدیو پیشرفت کنیم و کار های جدید انجام دهیم و این بازی را بیشتر به بازار نزدیک کنیم. البته ما به ریشه های این بازی پایبند هستیم.نسخه اول Castlevania Lords of Shadow، بهترین فروش را در بین تمام عناوین این فرنچایز داشت. این به ما ثابت کرد که مردم چیز جدیدی از Castlevania انتظار دارند و ما می خواهیم که انتظارات آنان را برآورده کنیم.

این بازی قرار است که بر روی چیزی که در پایان نسخه اول دیدید، تاکید کند. ما یک دراکولا در عصر مدرن داریم، خیلی سخت بود که بخواهیم این عناصر را با هم ترکیب کنیم ولی به نظر من موفق بوده ایم. زمانی که طرفداران بازی را ببینند، می فهمند که چقدر بازی از لحاظ گرافیکی، داستان و گیم پلی پیشرفت داشته است.

ما از اشتباهاتمان در نسخه اول این بازی درس گرفته ایم. من هیچ گاه نگفته ام که کار ما بی اشتباه و عالی بوده، ولی در این سری از بازی خبری از آن اشتباهات گذشته نیست.

او همچنین در مورد برنامه اش برای نسل بعد گفت :

در حال کار بر روی بازی جدید هستیم. کسی از آن ها چیزی نمی داند ولی مطمئنا این بازی برای نسل بعد خواهد بود. ما می خواهیم کار های بزرگتری انجام بدهیم، بزرگ تر از  آن چیزی که در این نسل انجام دادیم . ما ایده های بزرگتری در سر داریم و این ایده ها مطمئنا شما را غافلگیر خواهد کرد.

نظر شما در مورد این مصاحبه و عنوان Catlevania : LoS II چیست؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با سازندگان Castlevania LoS II : مقایسه ما با God of War اصلا جالب نیست | گیمفا
مصاحبه با سازندگان Castlevania LoS II : مقایسه ما با God of War اصلا جالب نیست | گیمفا
مصاحبه با سازندگان Castlevania LoS II : مقایسه ما با God of War اصلا جالب نیست | گیمفا
مصاحبه با سازندگان Castlevania LoS II : مقایسه ما با God of War اصلا جالب نیست | گیمفا
مصاحبه با سازندگان Castlevania LoS II : مقایسه ما با God of War اصلا جالب نیست | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه با سازندگان Castlevania LoS II : مقایسه ما با God of War اصلا جالب نیست | گیمفا