عروج Titan ها | پیش نمایش بازی Titanfall - گیمفا
عروج Titan ها | پیش نمایش بازی Titanfall - گیمفا
عروج Titan ها | پیش نمایش بازی Titanfall - گیمفا
عروج Titan ها | پیش نمایش بازی Titanfall - گیمفا

عروج Titan ها | پیش نمایش بازی Titanfall

فرهان حسینی
۱۶:۴۴ ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
عروج Titan ها | پیش نمایش بازی Titanfall - گیمفا

Titanfall عنوانی است که به طور حتم اسم آن را شنیده اید. اولین عنوان فوق العاده زیبا و رسمی شرکت Respawn Entertainment. در ماه مارس سال ۲۰۱۰ بود که آقایان Jason West و Vince Zampella به دلایلی از شرکت Infinity Ward اخراج شدند و با افرادی دیگر از Infinity Ward شرکت Respawn Entertainment را به وجود آوردند. شرکتی واقع در کالیفرنیای ایالات متحده که تازه تاسیس است اما در همان قدم اول در حال به وجود آوردن یک بازی فوق العاده زیبا و یک حماسه است تا نام خود را جاودانه کند. این قدم اول در E3 2013  شروع شد. سالی که پر از عناوین جدید و معرفی عناوین تازه برای سال بعد و نسل بعد کنسول ها بود. در E3 2013 بود که بهترین نمایش این همایش همه را انگشت به دهان کرد! عنوانی به اسم Titanfall که قرار بود تنها برای Microsoft Windows, Xbox 360 و Xbox One عرضه شود و به قول Ryan McCaffrey از IGN “قاتل برنامه های مایکروسافت” بود. قاتلی که در همان E3 2013 بیش از ۶۰ جایزه را از آن خود کرد تا Infinity Ward افسوس از اخراج این افراد از کار خود بخورد. رکورد های متعددی شامل شکستن ۶ رکورد در این همایش که شامل رکورد های بهترین نمایش٬ بهترین بازی اصلی٬ بهترین بازی کنسولی٬ بهترین بازی ٬PC بهترین بازی اکشن و بهترین بخش چند نفره آنلاین بود نیز به اسم Titanfall ثبت شد. اما این آخر ماجرا نبود٬ علاوه بر آن بازی Titanfall از نظر وبسایت ٬IGN وبسایت Game Informer و بسیاری از وبسایت های معروف دیگر برنده “بهترین نمایش” در E3 2013 شد. Ryan McCaffrey از IGN در مورد Titanfall می گوید: “شما باید یک Xbox One به خاطر بازی Titanfall بخرید”. بعد از اتمام E3 2013 و عروج فوق العاده بازی ٬Titanfall نوبت به همایش بزرگ Gamescom 2013 رسید و Titanfall با نمایشی زیبا بسیار موفق ظاهر شد و توانست برنده جایزه “بهترین بازی Xbox” و “بهترین بازی نسل بعدی کنسول ها” در این همایش شود. همچنین این بازی توانست در Tokyo Game Show نیز نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند! در VGX 2013 نیز بازی Titanfall خوش درخشید و توانست برنده جایزه “Most Anticipated Game” شود و دفتر پر از افتخار سال ۲۰۱۳ خود را ببندد و آن را قاب بگیرد. حال بعد از این همه افتخار و پیروزمندی های بزرگ قرار است بازی Titanfall در مارس امسال عرضه شود. عرضه ای بعد از حدود ۴ سال کار پیاپی و ساختن ماه مارسی فوق العاده برای دارندگان Xbox One…

 

Titanfall Box Art

 

نام: Titanfall

توسعه دهنده: Respawn Entertainment

ناشر: Electronic Arts

موتور بازی: Source

سبک: First-person shooter

تاریخ انتشار میلادی: ۱۱ مارس سال ۲۰۱۴

تاریخ انتشار شمسی: ۲۰ اسفند سال ۱۳۹۲

“باید بخاطر Titanfall یک Xbox One بخرید”

 

Titanfall بازی است که از نظر منتقدان آینده ای درخشان داد٬ این برگ برنده هم اکنون در دستان Microsoft است و Sony از آن بی بهره است. این بازی تنها دارای بخش Multiplayer است و در کنار آن ما شاهد تزریق عناصر بخش تک نفره هستیم. بخش های فرعی که کم هستند اما بسیار زیبا اند و به طور کاملا زیبایی با بخش Multiplayer ترکیب شده اند. در Titanfall می توانید با بازیکنان دیگر در سراسر جهان به مبارزه بپردازید. مبارزه ای سخت و نفس گیر که به گفته Respawn به طور ۶ در مقابل ۶ است که NPC ها هم در آن نبرد وجود دارند. در بازی شما در نقش Pilot ها هستید. انسان هایی جنگجو و البته بسیار فرز و سریع که با وسایلشان آزادی عملی فوق العاده در نقشه های بازی دارند. شما در سیاره ای جنگ زده بازی را انجام می دهید. سیاره ای که در جای جایش جنگ بین Pilot ها دیده می شود اما Pilot ها در این جنگ تنها نیستند! ربات هایی نیز در بازی وجود دارند که در خدمت Pilot ها می باشند. به این ربات ها Titan می گویند. ربات های بزرگی که چندین برابر یک Pilot قد دارد و آماده خدمت به Pilot ها می باشند. یک سوال اساسی که در این بین مطرح می شود این است که جنگ Pilot ها با Titanهای بزرگشان با کیست؟ چه جناح هایی در بازی وجود دارند؟! تا به کنون دو جناح در Titanfall معرفی شده اند و احتمال می رود که بازی نیز با همین دو جناح باشد. در هر دو جناح شما یک Pilot هستید و Titan ها را در اختیار دارید٬ پس فرقی نمی کند که جزو کدام جناح باشید و هدفتان چه باشد. همچنین این دو جناح چندان تفاوت فاحشی با هم ندارند و فقط برای مبارزه با هم اند. اولین جناح M​-COR است که یک گروه شبه نظامی می باشند و از افرادی قدرتمند تشکیل شده اند و البته در مقابل حملات جناح دوم یعنی جناح IMC یا(Interstellar Manufacturing Corporation) مقاومت می کنند. برای این که این دو جناح از هم قابل تفکیک باشند دارای یونیفورم های متفاوت اند. جناح IMC دارای Titan ها و Pilot های خاکستری رنگ است. جناح M​-COR نیز یونیفورم هایی به رنگ سبز دارند. این دو جناح در بازی وجود دارند و شما می توانید با وارد شدن به هر کدام از آنها جنگی را به همراه دیگر Pilot ها و بر علیه Pilot های دیگر شروع کنید.

 

٬M​-COR نیرو هایی که در برابر تهاجمات جناح IMC دفاع می کنند.

 

آماده یورش

در هر گروه باشید فرقی نمی کند همان طور که گفته شد شما یک Pilot هستید٬ یک انسان. این شما هستید که در بازی وارد یک Titan می شوید و یا از آن خارج می شوید و آن را از دور کنترل می کنید. در خارج از Titan و در حالی که یک Pilot هستید باید برای کسب امتیاز و جلوگیری از کشته نشدن توسط Pilot های دیگر بجنگید. در خارج از Titan ها شما یک Pilot بی دفاع نیستید بلکه یک Pilot تا دندان مسلح و بسیار پر سرعت که قابلیت هر کاری را دارد می باشید. شما می توانید از میان اسلحه های بسیار که مخصوص Pilot ها هستند٬ خود را مجهز کنید و سپس به سوی جنگ رهسپار شوید. Pilot ها با توجه به تجهیزات و زره خود بسیار مقاوم اند و می توانند از ارتفاعات زیادی به زمین پریده و هیچ آسیبی نبینند. همچنین Pilot ها یک jet pack دارند که به پشت آنها وصل است و کارایی های زیادی دارد. با این jet pack می توانند پرش های بسیار بلندی انجام دهند٬ سرعت دویدن خود را با این jet pack دو برابر کنند و همچنین به روی دیوار پرش کرده و بر روی آن راه بروند. با توجه به اسلحه ها و امکانات نام برده شما می توانید تک تیراندازی ساکت باشید و با پرواز به گوشه ای رفته و به دشمنان حمله کنید و یا می توانید به طور مستقیم به Pilot های دیگر حمله کنید و به جنگ Titan های آنها رفته و بر روی آنها پریده و آنها را با تیر اندازی  بر مدارهایشان نابود کنید! شما می توانید بر روی یک Titan پرش و به آن شلیک کنید و حتی قسمتی از بدن فلزی آن را جدا کنید٬ همچنین می توانید بر پشت Titan های خودی نیز سوار شده و شروع به تیر اندازی کنید!

 

Pilot ها Titan ها را کنترل می کنند و Titan ها٬ سیاره را…

 

عروج Titan ها

اگر در بازی درون یک Titan هستید قضیه کاملا فرق می کند. Titan ها بسیار قوی تر و بزرگ تر هستند. هنگامی که شما بازی را شروع می کنید باید ۲ دقیقه منتظر بمانید تا Titan شما ساخته شود٬ بعد از آن شما می توانید با Titan تماس بگیرید تا به منطقه مورد نظر بیاید (آن منطقه با انتخاب شماست) سپس با زدن دکمه تعامل٬ Titan شما را با دست گرفته و به داخل خود می برد. بعد از آن شما می توانید از Titan استفاده کنید و هر زمان که خواستید از آن خارج کنید. Titan ها بدون یک Pilot در سوار خود نیز با دشمنان مبارزه می کنند. شما می توانید برای Titan خود یک منطقه را مشخص کنید تا به آنجا برود و دشمنان را نابود کند. این را بدانید که Titan ها موجواتی بزرگ و البته بسیار سفت و سخت اند و می توانند به سرعت بدوند و در راه همه چیز را نابود کنند و حتی در سر راه Pilot ها را له کنند. آنها می توانند بسیاری از سلاح ها را به دست بگیرند. البته مانند بیشتر بازی ها رباتی شما حتما نباید یک اسلحه در دست داشته باشید تا با دشمنان بجنگید بلکه حتی بدون اسلحه نیز می توانید در بازی غوغایی به وجود بیاوردید؛ می توانید یک Pilot را با دست گرفته٬ له کنید و یا آن ها به جایی دور پرت کنید. علاوه بر آن نبرد دو Titan با هم نیز بسیار زیبا است و از اینجا زیبا تر می شود که دو Titan با دست خالی مبارزه کنند! همه این کارها بسیار لذت بخش خواهد بود و با سرعتی خیره کننده انجام می شود و حس قدرت را به بازیکن القا می کند. بعد از آسیب دیدن بیش از حد Titan شما٬ شما تنها مدت کمی برای فرار از آن وقت دارید٬ خارج شدن در حالت عادی بسیار طول می کشد و از آنجا که دیگر کنترل Titan در دستان شما نیست تنها راه خروج اضطراری است. دستگیره ای درون Titan است که با کشیدن آن به هوا پرت می شوید و از مرگ نجات پیدا می کنید. این روش در زمانی که Titan شما هک شده است نیز مناسب است. تا کنون سه Titan اعلام و تایید شدند که Atlas (این ٬Titan از Titan های پیش فرض بازیست)٬ Ogre و Stryder نام دارند. البته همیشه این نکته فراموش نشود که وقتی سوار Titan ها هستید Pilot ها مورچه اند و می توانید آنها را له کنید. اما گاهی مورچه ها هم با همکاری یکدیگر قدرتمند می شود.

 

سرعت چیزی است که در بازی غرق در آن می شوید…

 

سوال دیگری که مطرح می شود این است که بازی در چه نقشه هایی اجرا می شود و دارای چند Mod است. ابتدا باید گفت که تعداد Mod ها و نقشه هایی که گفته می شود تعدادی است که اعلام و تایید شده اند و به طور قطع تعداد نقشه ها و Mod های بازی بیشتر از تعداد نام برده خواهد بود. تا به کنون ۲ نوع Mod در بازی تایید شده اند. Mod اول Hardpoint نام دارد. در این Mod بازیکن به همراه گروه خودش باید نقاط “A”, “B” و “C” را بگیرند تا امتیاز تیم آنها بالا رود و پیروز شوند. Mod دوم نیز به ظاهر Attrition است. این Mod مانند Team Deathmatch است که بازیکنان تا اتمام زمان با هم مبارزه می کنند. تعداد نقشه های تایید شده که ما در آن ها به مبارزه می پردازیم هنوز به طور کامل اعلام نشده اند اما سه مورد از آنها  تایید شده اند ( توجه داشته باشید در هنگام انتشار تعداد نقشه ها بسیار بیشتر از موارد نام برده است). نقشه اول Angel City است که به طور قطع نقشه ای از آینده یک شهر است. نقشه ای دارای تنوع زیبا و خیابان های وسیع. ساختمان های این نقشه مکان خوبی برای کمین کردن و یا تیر اندازی می باشد. نقشه های دیگر که تایید شده Fracture و Lagoon نام دارد که اطلاعات دقیقی از آن ها در دسترس نیست.

 

تنها راه کشف ممکن ها، رفتن به ورای غیر ممکن ها است. “آرتور کلارک”

 

سیاره ای زیبا اما جنگ زده

بازی Titanfall با موتور گرافیکی Source ساخته شده است. این موتور توسط شرکت Valve Corporation ساخته شد و تا به کنون بازی های قدرتمندی مانند Counter-Strike: Global Offensive بر روی آن ساخته شده اند. اما هیچ کدام از بازی های که تا به کنون ساخته شده اند مانند Titanfall نیستند. Titanfall بازی است که از حداکثر توان این موتور استفاده خواهد کرد تا بازی بسیار فوق العاده ای را به ما بدهد. Titanfall مانند هیچ کدام از بازی های ساخته شده نیست و یک تجربه زیباست! Titan ها در بازی به زیبایی طراحی و ساخته شده اند و پر از جزئیات زیبا می باشند.  Pilot ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بسیار زیبا ساخته شده اند به طوری که اگر به لباس آنها نگاهی بیندازیم به طور کامل به این موضوع پی خواهیم برد. فیزیک بازی بسیار خوب است و ما شاهد بهترین گرافیک در بین بازی ها هستیم. تجربه ی این بازی در ۶۰ فریم در ثانیه با گرافیک زیبا و سرعت آن٬ اکشنی ناب با سرعتی فوق العاده را به وجود می آورد. نقشه های بازی نیز فوق العاده زیبا طراحی شده اند٬ به طور مثال نقشه ی  Angel City در بازی Titanfall نگاهی می اندازیم. نقشه این بازی شامل درخت های زیبا٬ و گرافیکی مناسب و در خور یک نقشه مناسب است. خیابان های بزرگی که در نقشه بازی وجود دارند محل عالی برای مبارزه  Titan ها می باشند.

 

آماده ی بارگذاری…

 

Titanfall عنوانی امیدوار کننده است نه از همین حالا٬ بلکه از زمانی که در E3 2013 معرفی شد امید بسیاری از گیمران شد. Titanfall عنوانی است که یک گیمر نباید از دست دهد٬ اکشن سریع این بازی و زیبایی آن هر کس را به خود جذب می کند! سقوط Titan ها نزدیک است. منتظر عرضه آن باشید و Xbox One خود را آماده نگه دارید.

 

 Gamescom 2013 Gameplay Demo

 [jwplayer mediaid=”123657″]

دانلود با کیفیت بالا

دانلود با کیفیت کم

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

عروج Titan ها | پیش نمایش بازی Titanfall - گیمفا
عروج Titan ها | پیش نمایش بازی Titanfall - گیمفا
عروج Titan ها | پیش نمایش بازی Titanfall - گیمفا
عروج Titan ها | پیش نمایش بازی Titanfall - گیمفا
عروج Titan ها | پیش نمایش بازی Titanfall - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

عروج Titan ها | پیش نمایش بازی Titanfall - گیمفا
عروج Titan ها | پیش نمایش بازی Titanfall - گیمفا