Brad McQuaid درباره ی Pantheon: Rise of the Fallen می گوید
شاید این نشانه ی خوبی بوده که Brad McQuaid طراح سابق EverQuest و سازنده ی اجرایی بازی Vanguard مجبور شد تا هفته ی قبل از بازی جدیدش یعنی Pantheon: Rise of the Fallen رونمایی کند. دلیل این اجبار این بود که بازیکنانی کنجکاو عکس هایی از این بازی پیدا کرده بودند و او مجبور به جوابگویی بود.
حالا در مصاحبه ای او از دنیایی حرف می زند که در آن توانایی های خارق العاده و افسون های زیادی در سرزمینی ممنوعه برای بازیکنان وجود دارد تا آن ها را کشف کنند. این دنیای نهایی پر از چالش ها و جذابیت های عمومی بازی های MMO هست، اما این بازی به همراه درس هایی عرضه می شود که از بقیه بازی ها گرفته شده است. همچنین او اضافه کرد که این بازی برای همه نخواهد بود.
برنامه ریزی شده است تا در همین هفته این بازی به لیست شرکت Kickstarter برود تا تبدیل به یک بازی بشود.(کار این شرکت دادن بودجه به بازی های بزرگ است). Brad McQuaid این اعتقاد را دارد که که افت اخیر بازی های MMO از بزرگ بودن خودشان است که زیر آن از وزن زیاد خم شده اند. همچنین او گفته است که بخاطر بودجه ی محدود بازی ، بعضی چیز ها در بازی برای بعضی از مردم قابل دسترسی نخواهد بود. در این بازی او قصد دارد یک راه برعکس را انتخاب کند یعنی بازیکنانی را شناسایی کند و بهترین بازی MMO را برای آن ها بسازد.
ما قرار نیست خودمان را به این مشغول کنیم که بعضی از طرفداران بازی های MMO از بازی ما خوششان نمی آید.
Pantheon یک اسم زیبا نیست کاملا برعکس Rise of the Fallen، که به همان وابستگیی است که به نظر می رسد، بله این اسم در وابستگی اش به Pantheon این خاصیت زیبایی را به دست می آورد.
همچنین او گفته است که دنیای نهایی جایی است صفحه های چند بعدی در مقابل هم قرار می گیرند و بر روی همدیگر می لغزند و با هم برخورد می کنند درست مانند صفحات زمینی که به دنبال یک پادشاه مغرور هستند و با هر جابجایی پادشاه آن ها هم جای خود را تغییر می دهند و باعث ایجاد تغییر در بازی می شوند و شکل اصلی خود را از دست می دهند. قهرمانان سقوط کرده(Fallen Heroes) از این خدایان پادشاه محافظت می کنند تا زنده بمانند در حالی که مقبره ی آنها(Pantheon) به دنبال آن هاست تا آن ها را داخل قبر کند و این نقش عجیب این بازیکنان در دنیای ارّه مانند پازلی است. چیز مهم دیگری که McQuaid به آن اشاره کرده است این است که هر کدام از این بعد ها و صفحه های فیزیک و آب و هوای خودشان را دارند.
مفهوم کلی آن این است که این بازی حال و هوایی هوایی حماسی با مقدار زیادی قدرت تخیل دارد. این تخیل این است که بازیکانان در نقش Dwarve ها، Elve ها و انسان ها دنیای بازی را پر خواهند کرد. البته به نظر می رسد این پروژه مقدار حیلی بیشتری هدف در وجود خود دارد، یکی از آن ها این است که این بازی بازی سختی است. McQuaid معتقد است برتری یک بازی در همین سختی است مانند بازی هایی مثل Dark Souls و Monster Hunter. در حال حاضر هدف او این است که بازیکنان جوان و قدیمی سبک MMO در کنار هم بازی کنند و در زمان های قدیم به چالش خود بپردازند.
برای ما چالش به معنی خسته کننده نمی باشد. البته ما نمی خواهیم دم به دقیقه بازیکنانمان را داخل این چالش ها بیاندازیم تا به اصطلاح بازی خود را سخت کنیم و وقت بازیکنان را بگیریم و سرعت پیشروی بازیکنانمان را کم کنیم. محتوای این سیستم هنوز در دست بررسی می باشد ولی یک سیستم مبارزه ی شیرین را برای بازیکنان به وجود آورده ایم که جمع آوری تجربه هایی از بازی های قدیمی و جدید است.
البته هنوز سیستم حمله ی خودکار وجود دارد و هنوز این شما هستید که وردها و افسون های خود را انتخاب می کنید ولی این هم وابسته به رفتاری است که NPC ها خواهند داشت و اینکه به شما می گویند چه کارهایی را قرار است انجام بدهند.
همچنین McQuaid گفته است که یک سیستم جدید برای دیدن زمین بازی و گرافیک آن درست کرده است که مارا به یاد تلگراف های بازی Wild Star می اندازد.همچنین او اضافه کرد است در هر لحظه ممکن است هدفی برروی سینه دوستتان باشد و تیر آتشینی در حال پرواز، اما McQuaid این سیستم به شما کمک می کند که افسون انجام شده را یا لغو کنید و یا برعکس کنید.
ما گذشته را بهتر نمی کنیم بلکه آن را تبدیل به امروز می کنیم و همراه با این کار، در آن از نوآوری های امروزی هم استفاده می کنیم.
McQuaid گفته است که بازیکنان باید تاکتیک ها واستراتژی های خود را مشخص کنند تا به نتیجه برسند و باید برای هر مواجهه با دشمن، وسایل، افسون ها و توانایی های خاصی را به همراه خود بیاورد. همچنین او گفته است که شما ۴۷ تا جا برای توانایی های ویژه ی خود در بالای صفحه ندارید بلکه فقط ۱۲ جا در آن قرار دارد که باید آن را با دقت پر کنید، مثلا چندتا افسون تدافعی در آن قرار بدهم، چند تا افسون برای حمله و چیزهایی مانند این.
اما چیز مهم در این بازی این است که بازیکنان را در بازی به سمت هم سوق بدهیم:
تشکیل گروه چیز بسیار مهمی است، من فکر می کنم شما از تجربه های زیادی که در گروه به اشتراک گذاشته می شود می توانید برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید. این گروه ها هم در جهان آزاد بازی قابلیت تشکیل شدن را دارد و هم در چالش های بازی ولی تعداد و دوام گروه هایی که در جهان آزاد بازی به موجو می آیند بیشتر است.
به هرحال تشکیل گروه در Pantheon بسیار امر مهمی است. تفاوت کمی در میان گروه تشکیل دادن و به دست آوردن غنیمت وجود دارد. هرچه گروه بزرگتر باشد وضعیت تمامی بازیکنان گروه بهتر است.
این واقع مضحک است که بازیکنان فقط میزان کمی غارت کنند و از تمامی امکاناتی که برایشان محیا شده استفاده نکنند.
به هرحال او گفته است که محتوای دیگر این قابلیت ها هنوز در مرحله صحبت کردن است و هنوز به نتیجه نرسیده است. همچنین McQuaid اشاره کرده است که ما سعی داریم در بازی میزان سطح بازیکن را به صورت افقی افزایش بدیم و نه به صورت عمودی تا آن ها در آسمان ها سیر کنند و بقیه بر روی زمین، همچنین شما تا Level 20 آنقدر محتوای باز شده خواهید داشت که در بازی های دیگر معمولا در Level 50 به آن دست پیدا می کنید.
پیشرفت بازیکنان در ماجراجویی هایشان احتمالا بر روی سیستم اقتصادی بازی تأثیر خواهد گذاشت ولی McQuaid گفته است:
ما بازار جهانی در بازی نداریم بلکه ما برروی نقش تاجر در مناطق و محل های خاصی تمرکز داریم. مثلا بازیکنان مواد اولیه ی مورد نیاز خود را از محلی خطرناک در بازی جمع آوری می کنند و آن را در محلی پیشرفته تر می فروشند. یعنی به تاجر یک قیمت فروش می دهند که تاجر کالا را با آن قیمت می فروشد.
او اعتقاد دارد که می تواند این کار ها را از تیم شرکت Visionary Realms انتظار داشته باشد شرکتی که تا به حال کمتر از ۱۰ عنوان منتشر کرده و بیرون گاراژ خانه ی شان یکی دو روز در هفته کار می کنند و منتظرند تا بودجه ی کافی برای ۱۰ تا پروژه ی دیگر به دست بیاورند. McQuaid می گوید چنین گروه کوچک و نزدیک به همی می تواند یک بازتاب خیلی خوب از اجتماع را داخل بازی کند فقط با استفاده از تجربیات این گروه در یک جامعه.
من فکر می کنم بازیکنانی که از همچنین بازی های لذت برده اند و تجربه کسب کرده اند می دانند که بدبختی های ذاتی یک نفر بهترین راه برای فهمیدن و شناختن اوست. ما می خواهیم مردم از این بازی خاطره های خوشی داشته باشند تا با دیگران به اشتراک بگذارند.
این بازی یک شاهکار دیگر از Brad McQuaid خواهد بود که باید تا ۳ سال دیگر منتظر آن باشیم تا از محتوای بینهایت زیاد آن استفاده کنیم.به نظر شما این بازی در راهی که پیشرو دارد سربلند بیرون می آید؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
نمیدونم چرا ولی فک کنم یه ۳ سال دیگه ج بدم بهتره زیاد از بازیش خبر ندارم و اولین باری هست که اسمشو میشنوم