مصاحبه با سازندگان عناوین انحصاری Xbox one
با توجه به انتشار دو کنسول PlayStation 4 و Xbox One و مقایسه های انجام شده در دو بازی Call Of Duty : Ghosts و Battlefield 4، بحث های داغ مرتبط به این دو کنسول پایان نیافته که هیچ، داغ تر نیز شده است. در این مصاحبه به سراغ کمپانی های نامی همچون Capcom، Crytek و … خواهیم رفت و با سازندگان عناوین انحصاری کنسول Xbox One به پای صحبت می نشینیم. با ما همراه باشید.
اخیرا سایت Eurogame در پیش نگاهی به Xbox One با سازندگان چند عنوان انحصاری کنسول Xbox One مصاحبه ای داشته است تا اظهار نظر این افراد را درباره Xbox One و قدرت آن بداند. در این مصاحبه با سازندگان بازی های Ryse، Dead Rising 3، Forza 5 و Kinect Sports Rivals ( که به ترتیب Crytek، Capcom Vancouver، Turn 10 و Rare هستند) گپی خواهیم زد.
آقای Josh Bridge، مدیر تولید شرکت Capcom Vancouver
Dead Rising 3 در E3 دارای مشکلات اجرایی بود. شما در ماه های گذشته چگونه این مشکلات را برطرف و روند بازی را بهبود بخشیدید؟
خب،ابتدا مفتخرم که بگویم ما در E3 بازی را با Xbox One اجرا کردیم.دستگاه در پشت پرده ای مشکی قرار داشت و به غیر از تیم، کسی قادر به دیدن آن نبود. بازی ای که به نمایش در آمد نسخه ی اولیه بود و سپس جزئیاتی نیز باید به بازی اضافه می شد و در مرحله بعد به سوی بهینه سازی گام برداشتیم. این چیزی بود که اتفاق افتاد و شما شاهد آن در E3 تا Gamescom تا به حال بوده اید. فریم ریت بالا و بالاتر رفت و به ۳۰ فریم بر ثانیه رسید. این تمام تلاشی بود که تیم سازنده برای بازی کرد و حالا تیم ما در حال بهینه سازی بازی می باشد. کاری که معمولا در آخرین مراحل ساخت بازی رخ می دهد.
سخت افزار کنسول Xbox One چه تغییراتی در این پروسه کرد؟
غیر از Clockspeed Boost که بعد از E3 معرفی شد، این کنسول تغییر دیگری نکرد. البته تغییرات بیشتر در نرم افزار و هسته درایورهایی که سخت افزار را کنترل می کنند، اعمال شد و این کار سبب پیشرفت ما نیز گردید، چرا که ما با استفاده از تغییرات و ابزارهایی که در اختیارمان قرار گرفته، توانستیم بازی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهیم. همچنین ما مشکلاتی در بخش نرم افزار مشاهده کردیم که با گزارش به مسئولین مایکروسافت، باعث بهبود نرم افزاری گردید.
Dead Rising 3 دارای چه رزولوشنی خواهد بود؟
720p و من مشکلی با این موضوع ندارم. با در نظر گرفتن جزئیات و افکت هایی که در این بازی Open World با ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می کنیم، این رزولوشن بسیار عالیست.
آیا دوست داشتید رزولوشن 1080p داشته باشید؟
این واقعا چیز مهمی نبود که ملکه ذهنمان باشد. زمانی که ما برای اولین بار شروع به ساخت بازی کردیم، هیچ پلتفرم از پیش تعیین شده ای وجود نداشت، تنها PC بود و ما فقط نسل بعد را نشانه رفته بودیم و حتی قبل از آن فکر 1080p را هم غیر ممکن می دانستیم چرا که شما می بایست هر کاری را دو بار انجام دهید که حجمی بسیار بزرگی در پی دارد. زیبا بودن تصویر آخر مهمتر است. فقط به آن همه اجزایی که در بازی قرار داده ایم دقت کنید،این همیشه سنت سری Dead Rising بوده است.هنوز هم به نظر عالی می رسد و ما فکر می کنیم هدف مان را به درستی نشانه گرفته ایم.
برای رسیدن به 720p و ۳۰ FPS در Xbox one چقدر سختی کشیدید؟
این چیزی فراتر از یک پیشرفت بود. من آموختم که همیشه با انتشار پلتفرمی جدید، پیشرفتی در کیت های سخت افزاری رخ می دهد. سختی ساخت یک بازی انحصاری برای کنسولی جدید، مانند روند طی شده برای ساخت PC می باشد. البته این موضوع افتخار و چالشی بزرگ برای بازی های مانند بازی ماست.ما می بایست کارهای بسیاری برای اجرای بهتر بازی با حافظه و درایورها انجام می دادیم و تجربه ای جدید برای مان به ارمغان آورد. در گذشته انجام چنین کاری برای استودیوها، چالشی بزرگ محسوب می شد، در حالی که Xbox One تیم ما را گسترش داد و باعث شد تا تیم به چند گروه مختلف تقسیم شود.باید اعتراف کرد که ما نمی توانستیم این کار را در نسل قبل انجام دهیم. ما سعی کردیم تا زمانی برای Load بازی وجود نداشته باشد اما موفق نبودیم. هیچ راهی برای انتقال اطلاعات با سرعتی مناسب وجود نداشت. در هر صورت زمانی برای Load گرفته می شد.
نسل بعد چه تفاوت های دیگری با نسل فعلی دارد؟چه کارهای را میتوانید انجام دهید در حالی که در نسل قبل قادر به انجام آن نبودید؟
کنسول های نسل بعد، به بازیسازان اجازه ی خلق عناوینی پر از جزئیات و طراحی های شگفت انگیز می دهد. البته سرعت Load نیز بسیار بازیباز را هیجان زده خواهد کرد و زمانی که بازی با سرعت Load شود، با صدای بلند می گوید “عالیه،هیچ صفحه ای برای Load وجود ندارد!”. بازیDead Rising 3 از هر لحاظ، چندین برابر نسخه های اول و دوم است. نکته دیگر پر جزئیات بودن بازیست،در نسل قبل ما به طراحان می گفتیم که به جزئیات نروند چرا که به اندازه کافی حافظه برای ذخیره سازی آنها نداشتیم، اما حالا از آنها خواهش می کنیم که جزئیات بیشتری در بازی قرار بدهند و که این خود باعث خوش حالی طراحان شده است. قطعا هر طراحی از این که می تواند جزئیات بیشتری طراحی کند شادمان می شود. Xbox One به ما قابلیت استفاده از نهایت خلاقیت خود را داد.
Dan Greenawalt، کارگردان هنری شرکت Turn 10
شما چه چالش هایی برای رسیدن به رزولوشن 1080p و فریم ریت 60fps پشت سر گذاشتید؟
رسیدن به رزولوشن 1080p اتفاقی نیست؛حتی اگر قدرت بسیار زیادی داشته باشید. برای رسیدن به 1080p و 60fps،که به مراتب سخت تر از دیگری است، باید برنامه منظم و دقیقی داشته باشید. کوچک ترین قدم ها باید با هماهنگی قبلی برداشته شود چرا که یک گام اضافه، زحمت های یک تیم را به باد می دهد.
بازی از موتور ( Engine ) اختصاصی بسیار مطلبوبی بهره مند است که در روند تولیدی چندین گام به جلو هدایت مان کرد. کنسول قدرتی باورنکردنی دارد و از DX11 استفاده می کند. اگر این موتور اختصاصی در دسترس ما نبود، بی تردید کار سخت تری در پیش روی داشتیم. زمانی که موتوری اختصاصی در دست داریم می توانیم سخت افزار را هر طور که بخواهیم کنترل کنیم چرا که ما مستقیما به آن دسترسی داریم.
کار با Xbox One چطور بود و چه آینده ای را برای این کنسول پیش بینی می کنید؟
مهمترین اتفاقی که در سال آتی خواهد افتاد این است که ما از Cloud در Drivatar استفاده خواهیم کرد. این استفاده همزمان از بخش های مختلف Cloud خواهد بود. شما نمی توانید کسی که پهنای باندی فوق العاده دارد را حساب، اما از کسانی که نسبت به سایر از سرعت پایین تری برخودار هستند چشم پوشی کنید، بنده خودم چندین ایده در ذهن دارم که فعلا از استفاده از آن صرف نظر کردم و فکر می کنم که حال زمان درستی برای بیان ایده هایم نباشد.
P J Esteves ، کارگردان طراحی شرکت Crytek
همان طور که گفته اید Ryse از رزولوشن 900p برخوردار است و این موضوع باعث نارضایتی طرفداران نیر گردیده است. نظر شما درباره قدرت Xbox One چیست؟
زمانی که مردم بحث در رابطه با رزولوشن ۱۰۸۰ و ۹۰۰ را شروع کردند، ما بازی را در ۱۰۸۰ و فریم ریت ۶۰ اجرا می کردیم. اما این اهمیتی برای ما نداشت. چیزی که اهمیت دارد،طرح و کیفیت کار است.هر بازی روش خود را برای ارائه دارد .هر زمان، با هر پلتفرمی که کار می کنید، میخواهد iPad بوده یا Pc با آخرین امکانات باشد، همیشه چیزهایی برای فدا کردن وجود دارد. زمانی که آخرین کیفیت را می خواهید، نمی توانید هر کاری را انجام دهید. من مطمئن هستم که اگر ما در حال ساخت بازی بر روی PC بودیم همین رفتار را انجام می دادیم. برای مثال همه PC ها توانایی اجرای بازی با رزولوشن 4K را ندارند.
همان طور که قبلا اشاره کرده ایم، Ryse عنوانی بسیار عالی برای نسل آینده خواهد بود. تمرکز اصلی ما بر روی بخش مبارزه ای و خط داستانی هست. ما سیستم مبارزه را ارتقا دادیم و میخواهیم داستانی زیبا را نقل کنیم.
از آقای Cevat Yerli ،رئیس کل شرکت Crytek ، در این باره پرسیدیم که گفت: اگر پلتفرم PS4 تحت پوشش ما بود، باز هم Ryse را با 900p منتشر می کردیم. تقاوت 900p و 1080p با بهترین اجرا کننده های جهان نیز بسیار ناچیز است و ما در آخر 900p را انتخاب کردیم. این تفاوت آن قدر ناچیز است که شما واقعا نمی توانید تشخیص بدهید.چه چیزی بازی را زیبا تر میکند؟ برای بازی هایی در سبک شوتینگ 60fps بسیار مهم است چرا که بازیباز نیاز به پاسخ های سریع دارد. پس اگر مردم رزولوشنی کمتر و فریم ریت بیشتری را خواستار باشند، تا آنجایی که بازی خوب و زیبا به نظر برسد،خواسته ای به جا دارند.مردم خیلی زود قضاوت می کنند، اگر به یاد داشته باشید، عنوانی مثل Crysis 3 برای Xbox360 بر روی 720p اجرا می شد و تحسین منتقدین را برانگیخت.
بنده تضمین می کنم، اگر شما یک PC بسیار پیشرفته داشته باشید و گرافیک آن را با Ryse مقایسه کنید تفاوتی احساس نخواهید کردو این به خاطر قدرت تیم هنری ماست. این خصوصیات نیستند که درای اهمیت اند بلکه آن چه مورد نظر است نحوه کار با این خصوصیات است.
آیا Xbox One این اجازه را به شما می دهد که از ۱۰,۰۰۰ AI استفاده کنید؟
از لحاظ تکنیکی بله،ممکن است.شما تعدادی PC با آخرین امکانات در اختیار دارید که در Cloud تجزیه وتحلیل می شوند. نکته مهم در اختیار داشتن موتور بازیسازی و پردازنده مناسب است.
آیا Ryse 2 ساخته می شود؟
چیزی در این باره نمی گویم. من نمی دانم چقدر طول خواهد کشید تا کسی اقدام به ساخت نسخه ی دوم کند اما بهتر است نگاهی به عمر این نسل بیاندازید. اگر شما حتی ۵ سال را در نظر داشته باشید، جهشی بزرگ روی می دهد و مطمئن باشید که این اتفاق خواهد افتاد که روزی مردم از شما تعجب خواهند کرد که چگونه از Cloud استفاده نمیکنید؟ و این دور از انتظار نیست و قول می دهم که آن روز خواهد آمد.
آقای Danny Isaac، مدیر تولید شرکت Rare
Rare از زمانی که Xbox One ساخته شد در حال کار بر روی عنوان انحصاری خود بود. نظر شما در رابطه با موضوع قدرت کنسول Xbox One چیست؟
Xbox One مخلوطی از چند چیز مختلف است. شما قدرتی فوق العاده با گرافیکی درست و کامل در اختیار دارید که در کنار آن SmartGlass و Xbox Live اهمیت این موضوع را دوچندان می کنند.
زمانی که من جوان تر بودم و کنسول های به یادماندنی Commodore 64 و Amiga را خریداری می کردم؛ همیشه بحث در رابطه با پالیگان ها و قدرت کنسول بود. با گذشت سالیان سال، هنوز هم مردم این دو را مهم ترین رکن تلقی می کنند. بازیبازان می خواهند چیزی را که تا به حال، از لحاظ گرافیکی، ندیده اند، ببینند و این نسل قدرت تحقق چنین رویایی را دارد.
مردم همیشه به تعداد نگاه می کنند. حتی الان که آخرین مدل iPad وارد بازار شده،مردم آنرا دوست دارند اما در سوال اول می پرسند: رزولوشن آن چقدر است؟ Apple همه اعداد و تعداد را با Retina display کنار گذاشت زیرا در جایی آنها متوجه شدند نمی توانند در این مهم به رقابت بپردازند.
البته، مهمترین چیز این است که عناوین نسل بعد باید بهتر از عناوین این نسل باشند.درسته؟پس مشکل چیست؟ به عناوینی که داریم نگاهی کنید. تفاوت بین این عناوین با عناوین قبل واضح است. اما باید به کل سیستم توجه کنید. Xbox Live برای ما بسیار مهم است زیرا به بازیکنان اجازه می دهد بدون اتصال سیم(منظور سیم Lan است) به بازی کردن با دوستان خود مشغول شوند و تعداد زیادی برنامه دانلود کنند. تلویزیون مجزا، سنسور کینکت، SmartGlass ، همه و همه در یک جا جمع شده اند تا تجربه ای بی نظیر نسیب شما کنند.
همیشه کسانی هستند که بگویند “این چند فریم بیشتر در ثانیه است” و یا “این با رزولوشنی بهتر اجرا میشود” اما در آخر مهم این می باشد که آیا این می تواند سرگرمی من را آن طور که میخواهم برای من فراهم کند؟ با Xbox One شما اهرمی در اختیار دارید که با کشیدن آن تمام این خواسته ها بر طرف خواهد شد.
رزولوشن Kinect Sports Rivals چند است؟
1080p
پس Rare مشکلی با رزولوشن ندارد.
در واقع ما با 720p شروع کردیم ومشکلی نداشتیم. جهان بازی هنوز زیبا و پر جنب و جوش بود. شفافیت آب مثال زدنی نبود. ما به رزولوشنی بالاتر ۹۶۰ رفتیم و آب با موج همراه شد و من به یاد دارم که گفتم ” بله،این پیشرفتی است که می خواهم ” زمانی که از 960p به 1080p رسیدیم واقعا تفاوت را نمی شد حس کرد.
شما چگونه توانستید رزولوشن بازی را ارتقا دهید؟
Xbox One سریع و سریع تر می شد و نرم افزار پرسرعت تر از دیروز می شد. به همین دلیل ما بالاتر رفتیم اما سال پیش به این نتیجه رسیدیم که با 720p ما به فریم ریت و رزولوشن دلخواه خود خواهیم رسید، برای ما و خیلی از عناوین دیگر هم همین طور می باشد.
پس شما به عنوان یک سازنده فکر می کنید فریم ریت مهم تر از رزولوشن است؟
بله، من بازی های بسیاری را انجام داده ام، زمانی که کنترل بازی از دستان خارج می شود و یا به سرعتی که نیاز دارید دسترسی ندارید و یا پاسخ های مورد نیاز در کنترلر و یا سنسور نیست، به دلیل اینکه باید آرامتر وارد عمل شوید تمام هیجان این تجربه را نابود می سازد. خب آیا این خوب است؟ شما نمی خواهید چیزی سر راه کار و یا کاری مه با دستانتان انجام می دهید باشد و مانع از متصور شدن آن بر صفحه نمایش شود.
Kinect Sports Rivals با چه فریم ریتی اجرا خواهد شد؟
با 30fps و1080p ما از همان ابتدا هدفمان ۳۰ فریم در ثانیه بود.زمانی که بازی با ۷۲۰ اجرا میشد، فکر می کردیم به این دلیل است که میخواهیم 30fps را نگه داریم. ما نمی خواستیم بازی مان افت داشته باشد. زمانی که این افت وجود داشته باشد فریم ریت نصف خواهد شد و فریم ریت به ۱۵ میرسد. ما واقعا می خواستیم با لگی که کینکت قبلا داشت مبارزه کنیم.پس با خود فکر کردیم که بهتر است در ۷۲۰ بمانیم.اما بچه ها در Redmond کاری شگفت انگیز انجام دادند.
آیا در پروسه ساخت بازی به 60fps نیز دست یافتید ؟
خیر، نرسیدیم. تاخیری طبیعی در بدن انسان وجود دارد.اگر به فاصله دستان خود با دکمه و یا Joypad نسبت به چرخاندن فرمان ماشین توجه کنید، متوجه می شوید که رسیدن به Joypad در کسری از اینچ است در حالی که چرخاندن فرمان ماشین خیلی بزرگ است. پس در جهان واقعی فاصله بیشتری برای طی کردن وجود دارد.
اگر در واقعیت بخواهیم مسابقه دهیم، من تنها می توانم دستانم را به سرعت تکان دهم که این نسبت به کنترلری که به راحتی قابل انجام است، به مراتب سخت تر است.پس ۳۰ فریم برای ما مناسب است.
مترجم : محمد مهدی شفیعی
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
- آپدیت بهینهسازی Baldur’s Gate 3 برای PS5 Pro منتشر شد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
خیلی ممنون. مطمئنید کسی سایتو هک نکرده؟ اون ! رو درست کنید دیگه 😮
خواهش می کنم 😉
این مصاحبه به نظر قدیمی میزنه :beatup:
همض میخوان بگند فرقی بین ۱۰۸۰ با 900p یا 720p نیست.بگید x1 قدرت نداشت خودتونو راحت کنید دیگه.ترسوها :smug:
این مصاحبه به نظر قدیمی میزنه :beatup:
همش میخوان بگند فرقی بین ۱۰۸۰ با 900p یا 720p نیست.بگید x1 قدرت نداشت خودتونو راحت کنید دیگه.ترسوها :smug:
نه عزیز من ۳ تا از سایتای خارجی معتبر روخوندم توی سایت زومیت هم ترجمه یکیشون رو نوشته رزولوشن انچنان تاثیری بر کیفیتی که شما میبینی نداره در واقع طبق گفته نویسنده اون سایت که اسمش یادم نیست(تو زومیت میتونید بخوندی)ذهنتون رو با اعداد درگیر نکنید چون تاثیر ان انچنان کم است که به چشم نمی اید شما به تجربه بصری نهایی نگاه کن
من خیلی تحقیق کردم و الان .اقعا بین این دو تا موندم چون باید یه سال بگذره و نتیجه درست اونیه که واقعا به چشم میاد
خودتو خسته نکن من ۶ ماهه میخوام به اینا همینو بگم ولی…. در کل دمه Xbox One گرم اگه کسی Xbox One داره گیمرتگشو بذاره Add کنیم :yes:
داداش شاید الان فرق 720p با ۱۰۸۰ به چشم نیاد ولی همین میتونه قدرت بیشتر ps4 رو نشون بده و شما رو مطمعن میکنه که بعد از ۵ سال مثل همین نسل بازی های چشم نواز رو ps4 میبینی ولی ازین بازی ها رو xbox خبری نیست پس مثل همین الان که همه xbox360 هارو میفروشن ps3 میخورن همین اتفاق میافته.
این حرف رو قبول دارم البته بازی های ایکس باکس ۳۶۰ هم گرافیک خوبی داشتم مثل نسخه اخر گیرز او وار البته این رو هم در نظر داشته باشین که برنامه نویسی هم مهمه
شما این رو ببین که گوشی های ایفون با سخت افزار پاین تر از غول های اندرویدی بهتر عمل میکنن بخاطر همگنی سخت افزار و نرم افزار
شنیدن کی بود مانند دیدن
توی مانیتور زیر ۲۳ اینچ این تفاوتها زیادبه چشم نمیاد اما از ۲۳ به بالا این تفاوتها بیشتر و بیشتر میشه.راستش من خودم این تفاوت بین 720p و 1080p رو حس کردم و اون اولین باری بود که فهمیدم fullhd یعنی چی و کلا از اون موقع عاشق 1080p شده بودم تا اینکه یه دوسال پیش بود فهمیدم رزولوشن بازی های این نسل 720p بوده و من فکر میکردم1080p بوده،اون موقع بود که اینجوری شدم :beatup:
دیگه فرق 900p با 720p رو تاحالت چک نکردم،ولی با 1080p که مقایسه کردم قشنگ متوجه تفاوت شدم.این جور چیزها به خودتون بستگی داره،اگه میبینید زیاد براتون قایل تشخیص نیست زیاد حساس نشید :laugh: 😀
:laugh: :laugh: :laugh:
بابا جمعش کنید بساطتون رو…همه داشتن میگفتن که 1080pاصلا چیز مهمی نیست و ضعف مسخره x1رو می پوشوندن…یه کاربر تو سایت سونی خیلی باحال نوشته بود :
Xbox cry on 720p cry
ضعف مسخره خوبه این قدر داشتند توضیح میدادند وقتی میگه از لحاظ قدرت میتونیم به ۱۰۸۰ برسیم پس دروغ نیست به نظرت فورزا و nba2k که گرافیک بالایی داشتند چطور به زولیشن ۱۰۸۰ رسیدن درسته x1 ضعیفتر هست ولی طوری نیست که نتونه به ۱۰۸۰ برسه با کمی وقت بیشتر برای بهینه سازی و ساخت بازی به راحتی میتونه به ۱۰۸۰ برسه تازه بازی ۷۲۰ باشه اما فریم ریت وتکسچر ها و … بازی با کیفیت تر باشه اینا نکاتی هستند که قطعا از رزولیشن مهم تر هست
سجاد جان خودتو خسته نکن
بسیار عالی بود بهنظرم این کینکت اسپورت ریوالز عالی خواهد بود این خودش میتونه برای کینکت عالی باشه هر چند امیدوارم بیشتر بازی برای کینکت اماده کنه ولی فعلا باید صبر کرد و دید و چه میشود
والا من که تفاوتی بین 720p با 1080p نمیبینم هم فیلم Full HD دیدم هم 720p فرقی نداشتن باهم اینایی هم که میان میگن 720p با 1080p خیلی تفاوت داره فقط میخوان تو سر Xbox بزنن خودشونم میدونن در کل زنده باد Xbox One :yes: :yes: فقط لایو Xbox One یه کم بد شده Voice message نمیشه داد که با Update درست میشه :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :rotfl: :rotfl: :yes: 😀 :laugh: 😎
شما احتمالا از مانیتور کوچیک استفاده میکنین اگه بازی رو روی تلوزیون ۵۰ اینچ ببینی فرق به وضوح مشخصه.
والا من که تفاوتی بین ۷۲۰p با ۱۰۸۰p نمیبینم هم فیلم Full HD دیدم هم ۷۲۰p فرقی نداشتن باهم اینایی هم که میان میگن ۷۲۰p با ۱۰۸۰p خیلی تفاوت داره فقط میخوان تو سر Xbox بزنن خودشونم میدونن در کل زنده باد Xbox One Yes Yes فقط لایو Xbox One یه کم بد شده Voice message نمیشه داد که با Update درست میشه Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes ROTFL ROTFL Yes Grin Laugh Cool
قدیمیه ولی بابت ترجمه دستت درد نکنه بیشتر از این کارا بکن :yes: :yes: :snicker:
خواهش می کنم 😉
عالی بود :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
ممنون داداش ! :yes: من که هنوز هنگم ! :-))
خواهش می کنم 😉
این مسئله ای نیست که xbox one رزلوشنش بالاتر نیست اما مسئله این است که چرا باید برای رزلوشن پایین تر پول بیشتر بدهند ؟ ?:-)
بله پلی استیشن ۲ هم بود گرافیکش از دستگاه های دیگر کمتر بود اما واقعا چه چیزی باعث موفقیتش شد ؟ ?:-)
بازی های انحصاری قوی تر باعثش شد که تو این نسل هم سونی سره.
من خودم طرفدار سونی هستم و هم ps4 دار هم xbox one ولی xbox one رو کادو گرفتم. ولی این حرف رو نمیفهمم که میگن قیمت xbox one از ps4 بیشتره یهنی چی؟؟! عزیز من xbox one پول کینکت رو میگره. شاید بگی ps4 eye فقط ۶۰ دلاره ولی ابنا کینکت رو ۱۰۰ دلار میدن. خوب خداییش کینکت ۴۰ دلار بیشتر از ps4 eye ارزش داره. شما امکاناتی که xbox one تووی آمریکا داره مخصوص داشتن تلویزیونش رو در ایران نتوجه نمیشین که چه نعمتیه. Xbox one پول امکانات جانبی kinect و smart glass و تلویزیونش رو میگیره که واقعا تو آمریکا به ما خیلی کمک میکنه. من خودم ps4 رو توو اتاقم گذااشتم و xbox one رو توو پذیرایی. ازهر دوتاشم نهایت استفاده و عشق و حال رو میکنم. ولی بیشتر بازی ها با ps4 خیلی بیشتر حال نیزه با دسته جدیدش که محشر شده
نسل ۷.۵
:idk: :silly: 😀 :yes: 😉
اتفاقا از این مطلب به یه نتیجه میشه رسید و اون اینه که dev kitکنسول xbox one هر روز بهتر شده تو این مدتی که این بازیها ساخته شدن اینا هم همش تئوری و حرف هست که ۳۰% و از این حرفها
من به همون حرف مایکروسافت قناعت میکنم که : سونی ابتدای هر نسل سخن از قدرت بیشتر و غیره میکنه ولی در آخر کنسول ما عملکرد بهتری داره دقیقا نظر منم همینه :laugh:
ابتدای هر نسل! ماکرو که ۱ نسل اومده تو دور. اواخر نسل هم که سونی با قدرت کنسولش کولاک کرد و با انحصاریاش من خودم pc دارم ولی همیشه حسرت بازی های ps3 رو میخورم ولی تا حالا نشده xbox بازی داشته باشه که دلم بخواد تجربش کنم.
اینو جای دیگه نگو. توو سال ۲۰۱۳ ps3 خیلی بیشتر از xbox360 به غیر کشور انگلیس فروش داشته. حتی تووی آمریکا که xbox و microsoft مال آمریکا هشتش ولی ps3 در آخرین سال نسل هفتم بیشتر از xbox360 فروخته
همیشه از مصاحبه خوشم میومده!
========================================
واقعا عجیبه!
انقدر خجالت داره بگید کنسول نمیتونه رو ۱۰۸۰ اجرا کنه؟
اولا به هیچ سایتی اعتماد نکنید. شما یه سایت نام بردید که گفته فرق داره ، منم میتونم یکی رو بگم که گفته فرق داره!
باید خوتون ببینید تا باور کنید.
من که خودم با PC بازی میکنم و هرکاری میکنم کگه خودمو قانع کنم که ۷۲۰ با ۱۰۸۰ هیچ فرقی نداره ، نمی تونم!
بله حق با آقای Danny Isaac هستش. ۹۶۰ با ۱۰۸۰ فرقی نداره ولی ۷۲۰ با ۱۰۸۰ خیلی فرق داره.
البته برخی از دوستانی که با کنسول بازی میکنن و بعضا عناوینی رو ۷۲۰ بازی کردن، ممکنه متوجه تفاوتی نشن.
ولی در مورد فریم ریت تقریبا ۳۰ با ۶۰ هیچ فرقی نداره. مگه این که افت فریم ناگهانی باشه.
وقتی اول نسلی بازی انحصاری کنسول رو 900p و ۳۰ فریم اجرا شه واضحه که کنسول از نظر سخت افزاری پتاسنیل بالایی نداره.
باید ببینیم تکنیک های برنامه نویسی تا چه حد میتونن کنسول رو سرپا نگه دارن.
من که طرف دار xbox شدم و همیشه باقی میمونم و دلم میخواد x one بگیرم انحصاری برام مهم نیست خودم کلا با ماکروسافت حال میکنم 😀 😀
من که 720p با1080p هم داخل بازیها و هم داخل فیلم ها مقایسه کردم .به جون خودم تفاوتی واضح حس نکردم.تقریبا یکسان بودن.البته ببخشید نظر شخصیمه .مرسی بابت خبر خوبتون :yes: :laugh:
فقط xbox
All in one… Xbox One :yes:
غلام جون، میشه بگی تو که همش میگی all in one… Xbox one به غیر از بازی کردن از xbox one چه استفاده دیگه ای میکنیکه فقط میگی all in onexbox one. شاید هم نمیدونی معنی حرفش چیه و فقط تبلیغش رو دیدی و همون رو حفظ کردی. تو رو خدا تکلیف خودتو روشن کن به ما هم بگو قضیه چیه
خیلی هم عالی فقط نمیدونم چرا کارگردان هنری crytek انقدر در رابطه با pc صحبت میکرد. ?:-)