لزوم ورود صدا و سیما به حوزه تبلیغی در عرصه فرهنگی اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای | گیمفا
لزوم ورود صدا و سیما به حوزه تبلیغی در عرصه فرهنگی اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای | گیمفا
لزوم ورود صدا و سیما به حوزه تبلیغی در عرصه فرهنگی اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای | گیمفا
لزوم ورود صدا و سیما به حوزه تبلیغی در عرصه فرهنگی اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای | گیمفا

لزوم ورود صدا و سیما به حوزه تبلیغی در عرصه فرهنگی اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای

امید آریایی
۱۳:۱۰ ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
لزوم ورود صدا و سیما به حوزه تبلیغی در عرصه فرهنگی اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای | گیمفا

معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان‌ها و امور استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جلسه بررسی نحوه اجرای دستورالعمل پیشگیری و مقابله با قاچاق اسباب‌بازی‌های رایانه‌ای، بر لزوم ورود صدا و سیما به حوزه تبلیغی در عرصه فرهنگی اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد.


به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نقل از ایرنا، “علیرضا بیات” افزود: با توجه به فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در ارتباط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز وظایف هر یک از دستگاه ها به روشنی گوش زد شده است.
وی به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسوولان فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود: در این جلسه معظم له فرمودند «تهاجم فرهنگی یک حقیقتی است که وجود دارد. دشمنان نظام می خواهند بر روی ذهن ملت، بر روی رفتار جوانان، نوجوان و حتی کودکان اثرگذاری کنند.»
بیات به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسوولان فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: از مجموع فرمایشات معظم له در جلسه مذکور چنین برمی آید که با توجه به تاثیر اسباب بازی و بازی های رایانه ای بر شخصیت کودکان و نوجوانان این موضوع از دغدغه ایشان به شمار می رود.
معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان ها و امور استان های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، اقدام های پیشگیرانه فرهنگی و آموزشی و تدوین سیاست های مربوط به حوزه اسباب بازی را از رویکردهای پیش روی ستاد در ارتباط با اسباب بازی و بازیهای رایانه ای برشمرد.
بیات، اقدام های پیشگیرانه در جلوگیری از بروز قاچاق اسباب بازی و بازی های رایانه ای به کشور را موثر دانست و از دستگاه های مسوول خواست نسبت به طراحی روزآمد مطابق با فرهنگ اسلامی ، شناساندن و آگاهی دادن در مورد این شخصیت ها به مخاطب و سپس تولید عروسک آنها اقدام کنند.
معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان ها و امور استان های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تشکیل اتحادیه و انجمن مستقل در رابطه با اسباب بازی را ضروری دانست و گفت: شناسایی و تقدیر از فعالان و تولیدکنندگان داخلی اسباب بازی و بازی های رایانه ای از نکات ضروری در حمایت از این صنعت به شمار می رود.
بیات افزود: با برگزاری فراخوان و جشنواره ها در این زمینه می توانیم نسبت به شناسایی استعدادهای درخشان کشور در زمینه ساخت و طراحی اسباب بازی اقدام کنیم.
وی، قدم برداشتن در زمینه های فرهنگی را به مثابه فعالیت در امور خیریه دانست و از اعضای شرکت کننده در جلسه خواست که نسبت به مسائل فرهنگی فراتر از نگاه شغلی و صنفی ورود پیدا کنند.
بیات ، بر لزوم توجه ویژه به دستگاه هایی از قبیل مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ستاد صیانت و حمایت از آثار فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش به حوزه اسباب بازی و بازی های رایانه ای تاکید کرد.
وی گفت: با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری لازم است با حمایت و تشویق طراحان نسبت به شناساندن و ساخت اسباب بازی ها و بازی های رایانه ای به کودکان و نوجوانان اقدام شود.
به گفته بیات ممکن است ورود و توزیع اسباب بازی های مخالف فرهنگ و شعائر اسلامی تاثیری بر روی زیر ساخت ها و بدنه اقتصادی کشور نداشته باشد اما به طور قطع تاثیر فرهنگی و آثار مخرب آن بر روی ذهنیت نسل آینده خواهد بود.
بیات گفت: در نیمه بهمن ماه ستاد گزارش اقدام های دستگاه های عضو در ارتباط با موضوع اسباب بازی و بازی های رایانه ای را به دفتر مقام معظم رهبری ارسال می کند.
وی در مورد تعیین تکلیف عروسک های دست دوم و قاچاق کشف شده، افزود: این قبیل اسباب بازی ها باید توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان استاندارد و کانون پرورش فکری کودکان بررسی و معدوم شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

لزوم ورود صدا و سیما به حوزه تبلیغی در عرصه فرهنگی اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای | گیمفا
لزوم ورود صدا و سیما به حوزه تبلیغی در عرصه فرهنگی اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای | گیمفا
لزوم ورود صدا و سیما به حوزه تبلیغی در عرصه فرهنگی اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای | گیمفا
لزوم ورود صدا و سیما به حوزه تبلیغی در عرصه فرهنگی اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای | گیمفا
لزوم ورود صدا و سیما به حوزه تبلیغی در عرصه فرهنگی اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

لزوم ورود صدا و سیما به حوزه تبلیغی در عرصه فرهنگی اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای | گیمفا
لزوم ورود صدا و سیما به حوزه تبلیغی در عرصه فرهنگی اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای | گیمفا