قیمت بازیهای oculus Rift چقدر خواهد بود؟
مدیر عامل Oculus Rift میگوید، قیمت بازیها بر عهدهی خود توسعهدهندگان است. آنها میتوانند یک بازی Free-2-Play عرضه کنند و یا قیمتی برابر با نسخههای Premium برای عنوان خود در نظر بگیرند. برای اطلاعات تکمیلی با ما در ادامه همراه باشید.
هنوز سوالات فراوانی در رابطه با واقعیتمجازی Oculus Rift بیجواب باقی ماندهاند؛ یکی از این سوالها این است که قیمت بازیهایی که از این دستگاه پشتیبانی میکنند چقدر خواهد بود؟ Brenden Iribe مدیرعامل شرکت Oculus Rift به تازگی با مصحبهای که با Gamesindustry International انجام داده، گفته است که کمپانی وی قیمتها نهایی بازیهای عرضه شده بر روی این تکنولوژی را تعیین نخواهند کرد ولی شوکه نشوید اگر قیمتها نجومی را در قفسهی فروشگاهها ببینید.
این قضیه کاملا به توسعهدهندگان بازمیگردد. بعضی از سازندگان بازیهای کژوال و کوچکی برای Oculus Rift خواهند ساخت، سپس تیمهای مستقل سعی خواهند کرد بازیهای بزرگی را برای این تکنولوژی عرضه کنند و در کنار آنها استودیوهای بزرگ تر تجربههای بزرگتری برای کاربران Oculus Rift رقم خواهند زد؛ این چیزی است که با چشم خودم در طراحیهای اولیه گروههای مختلف دیدهام. اما مسئله اینجاست که آیا برای تجربه کردن این بازیها با این تکنولوژی حاضر هستم قیمت بالای آنها را پرداخت کنم؟
توسعهدهندهی Oculus Rift یعنی آقای Aaron Davis گفت اگر بازیهای این تکنولوژی قیمت بالایی داشته باشند، به این دلیل است که تجربهای عمیق تر نسبت به بازیهای معمولی برای کاربرش ایجاد میکنند.
در واقعیت مجازی، هر شئ مقدار، بعد، سایز و عمق دارد. به همین دلیل فکر میکنم توسعهدهندگان میتوانند با تکیه بر اینها، قیمت بالاتری از قیمت معمول بازیها (۶۰ دلار) برای عنوان خود در نظر بگیرند.
اگر قیمت دستگاه Oculus Rift و نرمافزار توسعهی آن برای سازندگان بازیهای رایانهای نیز نجومی باشد، آنگاه این سازندگان ریسک بزرگی را با خرید این دستگاه قبول میکنند.
در واقع هر آنچه Davis و Iribe دربارهی قیمتها تا به حال گفتهاند فرضیهای بیش نیست و میتواند در هنگام عرضهی Oculus Rift چیزی متفاوت از سخنان آنان باشد. تا این تارخ هنوز تاریخ عرضهای برای این هدست منتشر نشده و سازندگان حتی اشارهای به عرضهی آن در سال ۲۰۱۴ نیز نکردهاند.
ما این تکنولوژی را تا زمانی که به یک تجربهی همهجانبه و راحت با قیمتی مناسب نرسیده، عرضه نخواهیم کرد. منظورم راحتی دستگاه نیست، بلکه تجربهی واقعیتمجازی برای کاربر باید راحت باشد. من مطمئنم که در نسخهی اول این دستگاه ما به اهداف خود خواهیم رسید و فکر میکنم دوران مانیتورهای دوبعدی دیگر به پایان رسیده است.
Oculus Rift تا به حال به دست بیش از ۵۰,۰۰۰ توسعهدهنده رسیده است و هفتهی گذشته طی مراسم CES 2014، کمپانی آخرین طرح خود را با نام The Crystal Cove معرفی نمود.
نظر شما دربارهی این تکنولوژی چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
نظرات
و دنیا متحول می شود :yes: