۱۰ بازی برتر در سبک Hack & Slash - گیمفا
۱۰ بازی برتر در سبک Hack & Slash - گیمفا
۱۰ بازی برتر در سبک Hack & Slash - گیمفا
۱۰ بازی برتر در سبک Hack & Slash - گیمفا

۱۰ بازی برتر در سبک Hack & Slash

نیکان صبوری
۱۶:۳۶ ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
۱۰ بازی برتر در سبک Hack & Slash - گیمفا

سبک های زیادی در در دنیای بازی سازی وجود دارد، سبک هایی نظیر اکشن، نقش آفرینی استراتژی و …. یکی از برترین سبک های ساخته شده تا کنون Hack and Slash می باشد. کمتر گیمری وجود دارد که به این نوع سبک علاقه ای نداشته باشد. حال در این مقاله قصد بر آن داریم ۱۰ بازی برتر در سبک H&S را معرفی نماییم.با ما همراه باشید…

Hack and slash چیست ؟
Hack and slash یا به مخفف H&S، یکی از برترین سبک هایی است که تا کنون در دنیای گیم پا به عرصه گذاشته و بیشترین ایده ها را می توان برای این نوع سبک ساخت. این سبک یک سبک گیم پلی است که می تواند به راحتی در کنار سبک های دیگر قرار گیرد مانند بازی های Diablo که اکثرا این بازی را به یک بازی RPG و استراتژی میشناسند ولی بهتر است بدانید این بازی یک بازی H&S است که به خوبی توانسته کنار سبک استراتژی ادغام شود و Diablo امروزی را بسازد. اصولا در این نوع سبک، مهم ترین عامل داشتن، نبرد تن به تن و اصولا با سلاح های سرد باشد و در کنار این قوانین این سبک بسیار سریع و هیجانی در بعضی موارد بسیار پیچیده  می شود.

 

۱۰) Heavenly Sword

شاید کمتر بازی وجود داشته باشد که در سال ۲۰۰۷ یک گرافیک عالی را به ما نشان داده باشد، بازی Heavenly Sword اولین بازی مستقل تیم خلاق Ninja Theory ساخته شده و در همان سال یک بازی عالی در سبک H&S معروف شد تا به اندازه ای که میتوان جزو یکی از تقلید های موفق از God of War 3 بیان کرد. داستان این بازی درباره ی دختر فرمانده ای به اسم Nariko (ناریکو) که از طرف پدرش شمشیر ماورایی و مطلق به آسمان ها است. ناریکو و همراهانش در جنگ با امپراتوری به اسم Bohan (بوهان) شکست میخورد و ناریکو در تلاش برای بازگشت به سرزمین خود تا جنگ را با موفقیت بگذراند. همان طور که میدانید گیم پلی این عنوان H&S است و جالب است بدانید در این بازی شما میتوانید با شمشیر خود حرکات زیاد، سبک و سنگینی را انجام دهید و در بعضی موارد مانند شمشیر های GoW 3 دارای زنجیر و دوتا میشود.

۹) Dark Souls

سختی، نا امیدی، خستگی. این سه کلمه میتواند بدنه ی اصلی یک بازی را درست کنند حتی میشود یک بازی با گیم پلی به سبک H&S ساخت که ساعت ها شما را میخکوب زمین کند تا شاید فقط یک مرحله از Dark Souls را بتوانید تمام کنید. بازی Dark Souls توسط تیم FromSoftware ساخته و توسط Namco منتشر شد و در سال ۲۰۱۱ برای PS3 ,X360 و سال ۲۰۱۲ برای PC منتشر شد. این بازی تنها بازی در سبک H&S نیست که با این شدت سختی فراوان توسط این ساخته شده باشد بلکه بازی Demon’s Souls هم میتوان به عنوان یکی از بهترین بازی های H&S هم در این لیست بگذاریم.

۸) Metal Gear Rising: Revengeance

همیشه بازی های عنوان Metal Gear جزو بهترین بازی هایی هستند که تا کنون چند نسل بازی ها را با خود همراه کرده ولی در آخرین سری بازی های Metal Gear یک بازی عجیب به سبک H&S و با نام Metal Gear Rising: Revengeance ساخته شد. همان طور که میدانید سازنده سری بازی های Metal Gear استاد کوجیما میباشد ولی در این قسمت کوجیما تصمیم گرفت که اینبار میدان را برای تیم جوان تر باز کند و تیم اصلی بازی را صرف ساخت برای بازی دیگری صرف کند ( منظور بازی های Metal Gear Solid V: Ground Zeroes و Metal Gear Solid V: The Phantom Pain است). عنوان Metal Gear Rising: Revengeance بر خلاف اکثرا طرفداران و منتقدین که معتقد بودند، بدون سرپرستی کوجیما بر تیم، دور شدن از آلمان های قدیمی و تغییر سبک بازی، نام این عنوان را لکه دار میکند ولی یک بازی زیبا عالی و زیبا در آمد و با افتخار در جمع ۱۰ بازی برتر H&S قرار میگیرد.

۷) Ninja Gaiden II

سری Ninja Gaiden یک بازی نامدار در بین بازیباز ها است، که توسط تیم خلاق به اسم Team Ninja ساخته و منتشر میشود. در بین سه عنوان اصلی این سری قسمت دوم به عنوان رتبه ی هفتم انتخاب میکنم، در قسمت دوم ما شاهد تنوع بسیاری در کمبو ها، سلاح ها، مبارزات، شخصیت ها و …… که این تنوع ها در قسمت سوم دیده نشد و به همین جهت یک بازی نا امید کننده توسط منتقدین بر شمرده شد و متای پایینی گرفت، ولی در کل عنوان Ninja Gaiden یکی از برترین بازی های ساخته شده در سبک H&S است.

۶) Darksiders II

چه کسی باور میکرد که بازی Darksiders بتواند به خوبی در دل بازیباز ها جای بگیرد، حتی تیم THQ هم نمیتوانست این فکر را بکند که بازی جدیدشان به راحتی بتواند به عنوانی تبدیل شود که به راحتی بازیباز ها آن را رقیب God of War بدانند. نقطه ی قوت Darksiders دارا بودن داستانی زیبا است و همچنین یک پیش فرضیه ی ای که درباره ای این بازی بود؛ این پیش فرضیه درباره آخر الزمان است که درباره آن داستان ها و بازی های زیادی ساخته شده است، یکی از این داستان ها درباره ی چهار سوار آخرالزمان (Four Horsemen of the Apocalypse) است که سواران  به نام های جنگ (War)،  مرگ (Death)، خشم (Fury) و نزاع (Strife) (البته در مورد اسامی بحث ها زیاد اند) که گفته می شود که روزی این چهار سوار به زمین می آیند و پایان دنیا را رقم میزنند. داستان بازی Darksiders درباره همین چهار سوار است. حال بین قسمت اول و دوم، قسمت دوم را به لیست ۱۰ بازی برتر H&S اضافه میشود زیرا گیم پلی، داستان، صدا گذاری و دیگر موارد نسبت به قسمت قبل بهبود یافته است.

۵) Bayonetta

گیمر هایی که بیشتر در سایت ها و یا کمی از گوشه کنار درباره سازندگان می دانند حتما نام Hideki Kamiya که گفته می شود پدر بازی های H&S است را به گوششان رسیده است و همچنین اسم بازی Bayonetta هم شنیده اند ولی هیچ اطلاعاتی از بازی ندارند! به عنوان مثال هیچ کدام از شما نمی دانید اسم عنوان Bayonetta درواقع اسم همان دختری است که نقش اصلی بازی را ایفا می کند. داستان بازی به موضوع جنگ بین فرشتگان و شیاطین می پردازد، طبق یک پیمان بین فرشتگان و شیاطین دیگر هیچ جنگی رخ نمی دهد ولی فرشگان این پیمان را می شکنند و جنگ میان روشنایی و تاریکی بار دیگر از سر گرفته می شود؛ در این بین دختری جوان و نیمه شیطانی به نام Bayonetta (بایونتا) انتخاب می شود تا سر کرده ی فرشتگان را نابود کند و از پیشروی آنها جلو گیری کند. اگر شما تصاویری از گیم پلی از بازی را دیده باشید، هیجان زیاد و پتانسیل فراوانی را از طرف عکس دریافت می کنید.

 

۴) Prince of Persia: The Sands of Time

بدون شک نام پر افتخار Prince of Persia همیشه سر زبان ها بوده و است و می توان سری بازی های Prince of Persia را به عنوان یکی از برترین بازی های ساخته شده تا کنون نامید و همچنین می توان پایه گذار بازی های امروزی نظیر Assassins Creed گفت. تا کنون سری بازی های Prince of Persia توسط استودیو های زیادی مانند Brøderbund ،Red Orb ،Ubisoft Pipeworks وGameloft چرخیده و تا آخرین قسمت آن یعنی Prince of Persia: The Forgotten Sands که عنوان خوبی نبود پیشرفته است ولی بد بودن آخرین عنوان دلیل بر بدی کل افتخارات نمیشود. ما در سری های Prince of Persia عنوانی مانند Prince of Persia: Warrior Within، Prince of Persia: The Two Thrones و Prince of Persia: The Sands of Time را داریم که در نوع خود شاهکار اند. انتخاب برترین عنوان بین سری های Prince of Persia اصلا کار ساده ای نبود ولی تصمیم گرفتیم که عنوان Prince of Persia: The Sands of Time را برای رتبه ی چهارم در نظر بگیریم زیرا در تاریخچه ی این سری باشکوه تر از این عنوان مشاهده نشده است حتی شهرت این قسمت صنعت سینما را وادار کرد تا فیلمی با همین اسم به بازار عرضه کند.

 

۳) Castlevania: Lords Of Shadow

Konami در کنار بازی Metal Gear ،Pro Evolution Soccer و Silent Hill یک عنوان بسیار قوی در سبک H&S به نام Castlevania: Lords Of Shadow را دارا می باشد که به راحتی توانسته  دیگر رقبای خود کنار بگذارد. داستان این عنوان درباره جنگ بین خیر و شر و یا بهتر بگوییم جنگ بین روشنایی و تاریکی است، ما در نقش فردی به اسم Gabriel Belmont (گابریل بلمونت) هستیم که پس از به هم خوردن تعادل میان نیروهای خیر و شر که مسبب این اتفاق در ابتدای داستان ناشناس است؛ همسر گابریل توسط اهریمنان به قتل می رسد و گابریل در ابتدای داستان متوجه می شود که می تواند همسر کشته شده خود را باری دیگر به زندگی برگرداند و اینگونه است که ماجراجویی های گابریل جوان با یک امید شکل می گیرد و بازیباز وی را تا پایان بازی همراهی می کنند. این داستان یک داستان کلیشه ای به نظر میرسد ولی وقتی به عمق بازی نگاه میکنیم این گونه نیست، مثلا شخصیت گابریل را میتوان در نظر گرفت، این شخصیت در ابتدا یک هیولا کش دیوانه مانند دانته و یا یک یاقی وحشتناک مانند کریتوس نیست، در طول بازی متوجه میشوید که گابریل یک انسان است که فقط برای زنده کردن عشق خود به جنگ با اهریمن میپردازد! همین داستان و همین شخصیت پردازی و در کنار گیم پلی سریع و خشن باعث میشود، که به راحتی این عنوان را در رتبه ی سوم برترین بازی های  H&S قرار داد.

 

۲) Devil May Cry 4

چه کسی فکرش را هم می کرد که اشتباه بزرگ استاد شینجی میکامی آقای Hideki Kamiya را وادار به ساخت بازی جدیدی کند. داستان ساخت اولین قسمت Devil May Cry به این شکل است که میکامی پس از ساخت و اتمام بازی Dino Crisis تصمیم میگیرد قسمت جدیدی از Resident Evil را بسازد ولی در اواسط ساخت او درمی یابد بازی کلا از حالت ترس دور شده، پس تصمیم می گیرد که کلا ساخت بازی را کنسل کند ولی Hideki Kamiya که با میکامی ارتباط کاری داشته بودند از میکامی درخواست می کند که بازی را به او بسپارد، میکامی این کار را انجام داد و حاصل این کار متولد شدن فرزند جدید در بین کپکام شد. تقریبا در بین سری های Devil May Cry سری بدی وجود ندارد و انتخاب بهترین قسمت سخت است، شاید آخرین قسمت این عنوان یعنی DmC: Devil May Cry که شاهکاری از تیم خلاق Team Ninja بود را انتخاب کنیم ولی با کمی دقت به این نکته در می یابیم که قسمت چهارم شاهکاری ترین بین این قسمت ها است. البته نمیتوان قسمت سوم هم نادیده گرفت.

 

۱) God of War 3

فکر نکنم انتخاب برترین H&S کار بسیار مشکلی باشد این را همه می دانند که هیچ بازی نمی تواند به زیبایی عناوین God of War باشد، مخصوصا قسمت سوم این عنوان که به طور کامل یک بازی حماسی بود و شما را تا پایان بازی به زمین میخ کوب می کرد. عناوین God of War به صورت انحصاری برای کنسول های شرکت Sony منتشر می شود و همین موضوع سبب ناراحتی بسیاری از بازی دوستان شده است. سری بازی های God of War توسط استودیو Santa Monica ساخته می شود و در بعضی از قسمت ها Ready at Dawn با هم همکاری Santa Monica قسمت های فرعی را می سازند. لقب برترین بازی H&S بدون شک به God of War 3 می رسد.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ بازی برتر در سبک Hack & Slash - گیمفا
۱۰ بازی برتر در سبک Hack & Slash - گیمفا
۱۰ بازی برتر در سبک Hack & Slash - گیمفا
۱۰ بازی برتر در سبک Hack & Slash - گیمفا
۱۰ بازی برتر در سبک Hack & Slash - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰ بازی برتر در سبک Hack & Slash - گیمفا