بررسی Metal Gear Rising: Revengeance بر روی PC - گیمفا
بررسی Metal Gear Rising: Revengeance بر روی PC - گیمفا
بررسی Metal Gear Rising: Revengeance بر روی PC - گیمفا
بررسی Metal Gear Rising: Revengeance بر روی PC - گیمفا

بررسی Metal Gear Rising: Revengeance بر روی PC

محمد مهدی شفیعی
۱۲:۳۵ ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
بررسی Metal Gear Rising: Revengeance بر روی PC - گیمفا

بالاخره بعد از مدتی انتظار بازی Metal Gear Rising: Revengeance منتشر شد.این بازی هم اکنون برای pc در دسترس میباشد.Metal Gear Rising: Revengeance درباره پسری به نام Raiden است که به فردی نیمه-انسان و نیمه-cyborg نینجا تبدیل شده است و با سرعتی زیاد با شمشیر katana خود هر چیزی را که سر راهش قرار گیرد به سرعت نابود خواهد کرد. Metal Gear Rising: Revengance عنوانی اکشن است و نیازمند فریم ریتی بالاست تا بتوان از آن لذت برد.اکنون زمان آن رسیده این عنوان را به چالش بکشیم.مانند همیشه ما از (Q9650 (4.2Ghz اورکلاک (overclocked) شده با رم ۴GB و Nvidia GTX690 و ویندوز ۷ با آخرین ورژن درایور GeForce ForceWare استفاده میکنیم.این همان چیزیست که عنوان باید با آن بازی شود.Nvidia هنوز هیچ پروفایل SLI برای آن منتشر نکرده است.برای فعال کردن SLI، بازیکنان میبایست از طریق Nvidia Inspector اقدام به ساخت پروفایل کنند،فابل  0x42D04005″ SLI” را اضافه و تنظیمات زیر را انجام دهند.اگر به کاری که گفته میشود عمل کنید SLI میبایست فعال شده باشد.

mgrr sli 2 150x150

 

در هنگام اجرای Metal Gear Rising: Revengeance هیچ فشاری به GPU 4 چهار هسته ای ما وارد نشد.ما زمان اجرا باهیچ مشکلی مواجه نشدیم،حتی با پردازنده دو هسته ای و یا سه هسته ای،به همین دلیل میتوانیم بگوییم که CPU های قدیمی نیز برای اجرای این عنوان با مشکلی مواجه نخواهند شد و این بسیار شگفت آور است که چنین بازی ای با چنین CPU لازمه ای ، مشکلی در اجرا ندارد در حالی که  Konami و Platinum Games  حداقل سیستم مورد نیاز را  Intel Core i5 2400 اعلام کرده اند اگرچه میبینیم dual-core CPU نیز میتواند این عنوان را اجرا کند.

mgrr pc performance

Metal Gear Rising: Revengeance،با حداکثر قدرت، با فریم ریت ثابت ۶۰ در ۱۰۸۰ اجرا شد ، اگرچه  شاهد افت سرعت در بعضی موارد مانند قطع کردن وسایل در Zandatsu بودیم.به نقل از Platinum Games این بازی برای pc از سه آپشن آسان،متوسط و سخت در Zangeki پشتیبانی میکند.Kellams اعلام کرد که در مد سخت Zangeki چندین برابر حالت معمولی قطع کردن خواهیم داشت(۴۰۰ دشمن و ۴۰۰ قطعه) و آنها(تکه ها) برای ۳۰ ثانیه بر صفحه خواهند ماند.نکته جالب این است که استفاده از CPU در مد Zandatsu،زمانی که در حال قطع کردن دشمنان به ذرات کوچک بودیم، افزایش نیافت!حال بعضی ممکن است فکر کنند افت سرعت ها در بازی های pc به دلیل تک رشته ای(single-threaded) بودن بازیست،مانند  Assassin’s Creed IV: Black Flag،اما درباره  Metal Gear Rising: Revengeance این طور نیست چراکه هیچ کدام از هسته های CPU تا آخرین حد خود استقاده نشدند.این واقعا برای ما گیج کننده بود که چرا چنین افت سرعت هایی درحالی که هیچ کدام ،نه GPU  و نه CPU به طور کامل استفاده نشده اند،وجود دارد.این کاملا مشخص است که انجین این بازی دارای مشکلاتی اساسی در حین تکه تکه کردن دشمنان در بازی،میباشد و این هیچ ربطی به GPU و یا CPU ندارد.

Metal Gear Rising: Revengeance با چند تنظیمات گرافیکی نیز همراه است.بازیکنان میتوانند رزولوشن،window mode،گرافیک کلی بازی،anti-aliasing و texture filtering،فعال یا فیر فعال کردن حالت محوی (blur) ، انتخاب کیفیت سایه و zangeki و zantime از این مواردند.متاسفانه بازی در حال حاضر نمیتواند با رزولوشنی بالاتر از ۱۰۸۰p اجرا شود.حداقل نه حالا پس اگر مانیتور با رزولوشن ۱۲۰۰p و یا ۱۴۴۰p دارید، امتحانش نکنید.جالب است بدانید،NeoGAF’s Durante راهی برای باز کردن رزولوشن پیدا کرده است،اما آنرا منتشر نکرده است؛باید صبر کرد و منتظر ماند و دید که آیا Platinum Games پچی برای این موضوع منتشر میکند یا بازیکنان میبایست مانند قبل دست به دامان مادسازان شوند؟

metal gear rising revengeance 2014 01 13 04 55 08 902

Metal Gear Rising: Revengeance عنوانی بسیار عالی از همه لحاظ نیست،اگرچه کاراکتر های بازی دارای تعداد زیادی polygon بروی صورت خود هستند،اما بازی از ضعف شدید رزولوشن تکسچر  رنج میبرد.نه تنها رنج میبرد بلکه بازی را به یک بازی نسل قبلی مبدل میسازد.بازیکنان میتوانند هر چیزی را که بخواهند نصف کنند اما همه چیز در بازی “تخت”،”بی روح”،”مصنوعی” و “خالی” به نظر میرسد.با وجود اینکه این بازی با صحنه های اکشن زیاد و همچنین صداگذاری های انفجار عالی همراه است، اما تصاویر آنچه شما از یک بازی مدرن می خواهید را برآورده نخواهند کرد.نتها چیزی که Revengeance را نگه می دارد،این است که شما میتوانید هر چیزی را نصف کنید.اگر چنین چیزی نمایش داده نمیشد شاید با یکی از بدترین عنوان های ۲۰۱۳ مواجه میشدید.زمانی که SweetFX برای استفاده از این عنوان عالی خواهد بود،بازی همه چیز را خراب میکند و شما را از بازی زده میکند.

درمجموع،عنوان Metal Gear Rising: Revengeance از مشکلات بزرگی در اجرا رنج نمیبرد.بازی حتی با سیستمی پایین تر از سیستم پیشنهادی،CPU دو هسته ای، نیز به راحتی اجرا میشود.دارندگان GTX680  میتوانند هر چیز ریز و درشتی را به راحتی ببینند و بازی را در بالاترین حد خود اجرا کنند،درحالی که دارندگان GPU ضعیف تر میبایست تصاویر را با جزئیات کمتری مشاهده کنند و anti-aliasing(که پر طرفدارترین مورد برای گرافیک است) را غیر فعال کنند.در کل این عنوان عنوانی متوسط روبه بالا بوده است و بازیکنان نمیتوانند با رزولوشنی بالاتر از ۱۰۸۰p بازی را اجرا کنند.ما به شما پیشنهاد میکنیم در این بازی از گیمپد استفاده کنید،چراکه از بازی لذت بیشتری خواهید برد زیرا Platinum Games نتوانسته کنترل بازی را به خوبی به موس و کیبرد ببرد.موس دارای شتابی آزاردهنده است که بسیاری از کاربران را آزار میدهد.پس اگر مشتاق Revengeance هستید موس و کیبرد خود را کنار بگذارید و از گیمپد استفاده کنید.

metal gear rising revengeance 2014 01 13 02 59 23 551 150x150metal gear rising revengeance 2014 01 13 02 26 49 064 150x150metal gear rising revengeance 2014 01 13 02 48 46 557 150x150 metal gear rising revengeance 2014 01 13 07 13 58 649 150x150 metal gear rising revengeance 2014 01 13 06 36 21 912 150x150

نظرات خود را درباره این بازی با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی Metal Gear Rising: Revengeance بر روی PC - گیمفا
بررسی Metal Gear Rising: Revengeance بر روی PC - گیمفا
بررسی Metal Gear Rising: Revengeance بر روی PC - گیمفا
بررسی Metal Gear Rising: Revengeance بر روی PC - گیمفا
بررسی Metal Gear Rising: Revengeance بر روی PC - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بررسی Metal Gear Rising: Revengeance بر روی PC - گیمفا